Gå till innehåll

Jag kan inte spela på iPoker längre...


OJP

Recommended Posts

Igår kväll tog jag ett principbeslut. Jag tar ut alla mina slantar från mina konton inom iPoker.

 

Jag har blivit rätt förtjust i mjukvaran sedan några månader. Det flyter bra trots många bord. Tydlig grafik (utom möjligtvis Expekt som valt en skämtkortlek där man knappt ser skillnad på 8 o 6) och framför allt älskar jag den snabba och tydliga handhistoriken. Jag har härjat på alla möjliga onlinepokersajter sedan några år samtidigt som jag utbildat mig inom poker, genom att sluka all vettig litteratur mm som jag kommit över (Harrington och Sklansky är klara favoriter). Utan att skryta vågar jag påstå att jag är hyfsat kapabel både inom cash och turneringar. Främst Texas Holdem NL. Jag spelar många bord på lägre nivåer och har tränat upp min simultanförmåga stegvis. Numera kan jag köra upp till 18-20 bord på mina dubbla 22" monitorer med hyfsat spelkvalité. Visst, det blir rätt tight oftast och därmed enkla beslut pre- och postflopp, men kryddat med att jag medvetet tar ut svängarna vid tillfällen för att inte bli för lättläst så funkar det hittills och normalt blir det en viss profit varje dag.

 

Microgamings mjukvara har varit favoriten länge men jag har även testat OnGame sedan de införde miniview och B2B i sin senaste skepnad är också OK. Jag kan alltså köra önskat antal minibord och generera en viss vinst i dessa nätverk med ovan beskriven metodik. Min otroliga frustruation är att jag inte klarar att få positiva resultat inom iPoker även om jag verkligen försökt och gång på gång stångat mig blodig och varit så nära tilt som en superdisciplinerad spelare kan vara.

 

Det handlar om överpar som blir all-in re-raisade av lägre par för att sedan få set. Starka Ess som blir utdragna av lägre Ess som bluffat utan träff på flop eller re-raisat all-in preflop. Pockets som får blixtsyn av AT-AK suited eller non-suited och antingen synar all in på missad flop eller och drar ut osannolikt många ggr. En annan variant är notoriska synare före floppen och på varje gata, med eller utan odds (och utan några till synes logiska anledningar förutom möjligtvis avsikt att bluffa på rivern) som plockar upp något drag vilket infrias genom runner runner.

 

Detta är exempel på situationer som äger rum ständigt inte bara de händer jag själv är involverad. Så pass ofta att det verkligen sticker i ögonen och inte minst reducerar profit eller orsakar förlust då man aldrig kan vinna de händer man kunde förväntas vinna.

 

Jag har verkligen försökt diverse justeringar för att få bukt med iPoker. Hålla nere potter, småbetta, pottbeta, kartlägga spelare extra mycket, men inget tycks hjälpa. Detta handlar om nivån 0.10/0.20 och 0.25/0.50 No Limit. Jag har testat 0.50/1.00 och 1.00/2.00 också, men där är problematiken av en annan karaktär (huvudsakligen tighta spelare och svårt att få action).

 

Det är absolut inte meningen att starta ytterligare en tråd om RIGG. Jag behöver bara få höra andra seriösa spelares intryck och åsikter kring iPokers programvara i jämförelse med andra nätverk och vedertagen sannolikhetslära kring kortspel. Mitt hjärta och plånbok klarar inte den mängd 2 och 3 outare som iPoker ideligen delar ut. Jag tror ej heller att detta är något personligt riktat mot mig som pokerspelare, så därför ville jag gärna höra era upplevelser och objektiva intryck. Jag kanske blir övertygad av andra forumläsare att detta bara är en kombination av taskig RNG med extremt dåliga calling stations från Italien, så att jag till och med ger det ytterligare en chans. Eller så går vi ihop ett gäng spelare anlitar en superadvokat och stämmer nätverket för att tvinga det återbetala all rake till oss offer fram till vi går i pension.

 

Hur som helst, tills vidare lägger jag inte en minut till inom iPoker och kommer att avråda andra från att spela där. Finns ingen anledning att generera rake där, när det finns så många bekvämmare och mer realistiska pokernätverk.

 

/Sönderfloppad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...