Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Alltid är det nåt som ska jävlas!

Jag förstår mig inte på tekniken, jag förstår inte varför det aldrig kan funka som jag vill. Alltid, alltid är det något som måst fixas med. Alltid är det något som slutar funka, går sönder, börjar brinna eller exploderar!

Trött blir jag hur som helst...

Nu är jag alltså ledig, 6 dagar. Fantastiskt skönt. Å vad jag ska sova imorgon, jävlar i havet vad jag ska sova. Har (som sagt?) fått börja aptidigt de här dagarna. Klockhelvetet har börja härja 6 på morgonen, den tiden finns inte i min värld, så tidigt är det!

Ikväll har jag spelat två betydelselösa turrar, båda turbo/speed, en holdem och en PLO. Båda gick på skit, förmodligen för att jag brottades med tekniska problem runt omkring mig, samtidigt som jag läste tidningen och käkade litet. Nåja, jag kommer nog få ro till att spela framöver. Har gott om tid på mig...

• Svars 618
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

hehe... jag har varit på rätt många olika å spelat. Men hittar ingen jag gillar jätte mycket. Kan jufersej int säga att jag älskar partypoker heller för den delen. Men det är enda sajten som "gett" mig pengar, någe form av bonus eller va man nu kallar det!?

Så det är ipoker man ska spela på alltså?

Postad
hehe... jag har varit på rätt många olika å spelat. Men hittar ingen jag gillar jätte mycket. Kan jufersej int säga att jag älskar partypoker heller för den delen. Men det är enda sajten som "gett" mig pengar, någe form av bonus eller va man nu kallar det!?

Så det är ipoker man ska spela på alltså?

Beror ju helt på vad du lirar =) ser du spelar blandade SNGs?, isåfall är det väl FTP / Stars

Postad

Jao, sngs blir det mest när jag känner att jag int har flera timmar att sitta. Hm, brukar jufersej spela sngs vid sidan om någon turre också, för att hålla tålamodet i shack :)

Full tilt (antar att de e FTP? hehe) har jag konto på, men jag har för mig att jag tyckte den klienten kändes rörig. Beror kanske lite på hur man e van å.

Postad
Jao, sngs blir det mest när jag känner att jag int har flera timmar att sitta. Hm, brukar jufersej spela sngs vid sidan om någon turre också, för att hålla tålamodet i shack :)

Full tilt (antar att de e FTP? hehe) har jag konto på, men jag har för mig att jag tyckte den klienten kändes rörig. Beror kanske lite på hur man e van å.

Haha, mjaa, FTP = Full tilt =), hur kommer det sig att du inte har konto på stars?, är ju där det går mest lowlimitturrar =)

Postad
Alltid är det nåt som ska jävlas!

Jag förstår mig inte på tekniken, jag förstår inte varför det aldrig kan funka som jag vill. Alltid, alltid är det något som måst fixas med. Alltid är det något som slutar funka, går sönder, börjar brinna eller exploderar!

Trött blir jag hur som helst...

Haha, jag vet att krånglande teknik är jobbig, men det var jäkligt roligt skrivet :lol:

Att vara vaken sent är ju standard, det är ju bara resten av folket som har konstig dygnsrytm ;)

Funderar lite smått på att kanske smyga till cash game borden nästa gång det blir att spela. Någon som har något tips att ge en "inrutad" turnerings spelare?

Det tycker jag låter skoj!

För det första behöver du ju inte ha bråttom när du spelar cash game. Inte några blindshöjningar eller stress på så sätt.

Ingen idé att bara syna syna syna med en halvdålig hand. Bättre att vara den som är aggressiv eller lägga sig, om det inte är nåt speciellt läge.

Inte för att det är nödvändigt att alltid höja, men fundera om det känns rätt att höja... känns det osäkert har du antagligen inte en hand bra nog att syna med heller.

Och det är ofta så att du "spelar situationen" och motspelaren i cash game, jämfört med turneringar då man oftare spelar sina kort, och hur många big blinds man har kvar osv. I cash games behöver du ju inte direkt gå all-in med A3o för att du råkar ha 7 big blinds kvar och måste gambla.

Sen om man orkar kan det vara väldigt bra att söka och kolla hur många bord motståndarna spelar (om det går på sajten).

Spelar nån 1 bord är dom antagligen fiskiga och gör fler dåliga bluffar. Spelar nån 8 bord brukar dom vara rätt bra och ofta tighta, och oftast ha en hand när dom satsar.

Hur många $$$ har du att spela för? Viktigt att gå in på en nivå som man är bekväm med såklart.

Sen tycker jag du skulle prova vänja dig med FTP, för den klienten är helt klart den mest stabila och sköna när man vant sig :) Tycker jag iaf...

Postad

:hearts:tjejer!

btw caSHgame är tråkigt och turneringar kuuul! :-D

Lira lite svs om du ska lära sig cg, skön klient, bra värde, kan spela jättelågt med låg rake och du lär dig att handskas med totala idioter!

(är enda sidan jag är back på vad jag vet om) ^^

Postad

Morgon!

Varför sova så länge? När jag vet att jag oftast får skallvärk. Nå det blir nog bra småningom, några koppar kaffe och en å annan tablett så borde det bli på grej.

John_teh_Donk, tack så mycket för tipsen! Tar dem med mig när jag vid tillfälle slår mig ner. De problem som jag vet och minns att jag hade vid cg spel är att jag tappar tålamodet väldigt fort (av nån anledning) och om jag åker dit på någe skit så blir jag att spela som en galen idiot tills de pengar jag tog med till bordet med säkerhet skänkts till de övriga tomtarna.

Just nu har jag runt 200$ att bli av med :). Vilken nivå borde man lägga sig på då? 0.01-0.02? hehe, blir inga pängar på de int :/

Jag ska fundera på de där med FTP, har just inga x-tra slantar att kasta dit. Men inom en snar framtid så ...

Starfitter, ":hearts:tjejer!"? hehe ... jo turneringar e roligt som fan. Svs kan jag däremot inte spela på, då man måst bo i Sverige för å få spela där. Vet att jag vid tillfälle försökte skaffa mig ett konto där, men det gick inte. Tror även att det sku kännas som att spela med låtsas pengar :), det är väl kronor som gäller på svs?

Jufersej känns inte dollar som riktiga pengar heller, vilket kanske bara är bra? hehe

slowboy, jag har inte fastnat för stars heller. Vill inte spela lowlimit turrar, jag vill vinna de stora pengarna? haha ... men klart, man måst väl börja nånstans. Å på stars är det väl typ en miljard spelare med i varje turre. Känns segt.

Jag har även konto på Betfair, den tyckte jag ganska bra om ändå. Någon åsikt om den klienten/sajten? Tyvärr har jag glömt mina inloggnings uppg dit.

Ingen som spelar på paf?

Idag då, strålande väder ute. Borde göra något nyttigt... orka!

Ska börja med å ta tag i mig själv tror jag. Sen skjutsa bror ti frissa.

Spel mot kvällning... om inget oförutsett dyker upp.

Postad
John_teh_Donk, tack så mycket för tipsen! Tar dem med mig när jag vid tillfälle slår mig ner. De problem som jag vet och minns att jag hade vid cg spel är att jag tappar tålamodet väldigt fort (av nån anledning) och om jag åker dit på någe skit så blir jag att spela som en galen idiot tills de pengar jag tog med till bordet med säkerhet skänkts till de övriga tomtarna.

Ja det kan vara lätt att tappa tålamodet i cash game om man har otur och förlorar nån stor pott, eller inte får några kort. Men det man ska tänka på då är att man helt säkert snart kommer in i en rush-period med bra kort och vinnande av stora potter, och då vill man ju tjäna pengar och inte bara ta igen det man slarvat bort när man var less för 40 minuter sedan :-P

Och förlorar man en stor pott är det enda som är nödvändigt att tänka på: Hade du bästa handen och spelade rätt, eller spelade du dåligt och gick in med sämsta handen.

Hade du bästa handen är det bara varians, och du tjänade ändå pengar i längden på beslutet. Hade du sämsta handen är det bara att ta lärdom och göra det bättre nästa gång.

Sen kan det ju vara lätt att tappa tålamodet i cash game om man inte har nåt mål, en turnering har ju automatiskt en början och ett slut.

Tänk att du ska försöka spela t ex 200 händer utan att förlora nåt i onödan, så lär man sig spela stabilt och vinsterna brukar komma utan att man ropar på dom såna gånger.

Eller ha som mål att vinna en viss (rimlig) summa på en spelkväll (observera mål och inte krav).

Just nu har jag runt 200$ att bli av med :). Vilken nivå borde man lägga sig på då? 0.01-0.02? hehe, blir inga pängar på de int :/

Jag ska fundera på de där med FTP, har just inga x-tra slantar att kasta dit. Men inom en snar framtid så ...

Det beror lite på hur bra du är på cash game redan nu. Om du bara spelar lugnt och stabilt borde du kunna prova några inköp på 0.5-0.10.

Har du tålamod där går det ju ändå att vinna fint på en kväll. Spelarna är ju inte jättebra, och 80 kronor per inköp kan ju bli lite pengar om det går bra.

Annars har ju FTP 0.05 nu, med 5 och 10 dollars inköp. Det kan ju vara lagom.

Ett annat viktigt tips är ju att inte försöka bluffa så mycket osv på dom lägsta nivåerna, då spelarna ofta synar med vilket skit som helst, typ med J3 på en K37 flop.

Det gäller att spela lite lagom tight abc-poker där, iaf mot dom dåliga spelarna.

Postad

Det blev Rock Band lir och några öl mot kvällen...

Hade tänkt köra någon turre när jag kom hem, men det va ingen intressant sådan som började passligt.

Blev en hög med sngs istället. Körde 3 st flerbords sngs och 3 enbords (turbo), kom 3a i en. Yippie! haha

Gick riktigt dåligt mao... det jobbiga är att jag inte tycker att jag spelade såå jävla uselt.

John_teh_Donk, igen mången tack för tipsen :) ... undrar hur jag ska ha koll på hur många händer jag spelat? Kanske en dum fråga, men jag vet ju int så måst ju fråga, hehe.

Att det int går att bluffa på de låga nivåerna är jag medveten om, det är lite liknande i billigare turneringar. Vilket är lite tråkigt, jag tycker om att luras :). Men finns andra sätt att luras på förstås.

Ska se om jag vågar sätta mig ner vid något cg bord under dagen. Jag borde inte skriva sådär egentligen, det blir nästan så jag hetsar mig själv. haha

Frågan är om jag borde köra 2st cg samtidigt, eller om jag ska köra en turre vid sidan om.

Får se va det blir...

Postad

fiskigt?

Jag antar att när folk ser den här handen så kanske de tänker någe i stil med, "va fan gör hon ti å spela

den där handen i den där positionen?" och/eller, "varför inte höja mer om hon nu tvunget måst spela den?".

Kanske man även tänker, "varför syna den där höjningen preflop?". Jag vet inte vad jag ska svara på de där frågorna,

jag är ute å köper lite lotter? :)

Inte är det världens sämsta hand. Jag ska säga till mitt försvar att det är mycket sällan jag spelar från den

positionen. Men det är väl värt att gambla lite tycker jag nog, i början. Jag är trött på att vara en av världens

tightaste spelare (min pappa ligger på topp 5 i den kategorin). Jag är int intresserad av att komma itm, jag vill

vinna!

table $2k Gtd (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 9: AA_Zaint ( 3,000 )

Seat 1: CakeBakeMe ( 3,480 )

Seat 10: Aaxel ( 3,000 )

Seat 4: Specter1075 ( 3,260 )

Seat 2: bolshie ( 2,880 )

Seat 7: egpro ( 2,920 )

Seat 6: jack73555 ( 2,940 )

Seat 3: lyncheur ( 2,840 )

Seat 5: maisoneuve ( 2,560 )

Seat 8: rahmail ( 3,120 )

Blinds(20/40)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ Qd Jd ]

AA_Zaint folds

Aaxel raises [80]

CakeBakeMe raises [240]

bolshie folds

lyncheur folds

Specter1075 folds

maisoneuve folds

jack73555 folds

egpro folds

rahmail folds

Aaxel calls [160]

** Dealing Flop ** [ 7d, 2d, 6s ]

Jag känner att det inte är värt att betta här, för han kommer antagligen att höja mig då. För vad sku jag ha träffa på

den där floppen? När jag synar hans höjning, tänker jag typ likadant, han har ju int träffa floppen...visst, funderingar om att han ev sitter på högre par kan ju finnas där. Men jag tror inga på´tt. Han har kört såna höjningar lite hela tiden tycker jag. Så jag köper ännu

en lott. :)

Aaxel checks

CakeBakeMe bets [270]

Aaxel calls [270]

** Dealing Turn ** [ Ad ] ... vinst lott!?

Aaxel checks

CakeBakeMe bets [540] ...borde ha reraisat eller nåt här?

Aaxel calls [540]

** Dealing River ** [ 6d ] ...de där är int ens roligt!

Aaxel checks

CakeBakeMe checks

Aaxel shows [ Qd, Jd ]a flush, Ace high.

CakeBakeMe doesn't show [ Ac, Js ]two pairs, Aces and Sixes.

Aaxel wins 2,160 chips from the main pot with a flush, Ace high.

Kanske jag gör stor affär av den här handen. Men kan vara roligt om någon sku råka ha en åsikt.

Nu ska det spelas spekulativa (?) händer, ja främst i position förstås. Måst betta lite före flopp annars kan jag int

komma å säga att jag har träff på flopp... jag höjer typ samma summa före flopp oberoende av vad jag sitter med.

Orka sitta å vänta på monster!

Någon som vill rätta till mitt tänk? :)

Postad

Blärrk!

Vad händer här egentligen?

Den där människan är alltså ute efter mig. Den ska vara me å rota i varje jäkla move jag gör.

Nu är det krig!

Jag vet, "vi" ska int tänka så.

Lugn å fin nu.

Men den här handen spelar jag inte bra. Men jag kan fan int göra nåt för å bli av med fanskapet.

Va sa vi om att bluffa muppar nu igen!? :)

Jo jag ser att han har färgdrag, bevisligen lika fiskig som jag är. Men mycket äckligare än mig, haha.

Table $2k Gtd (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 9

Seat 9: AA_Zaint ( 3,740 )

Seat 1: CakeBakeMe ( 8,980 )

Seat 10: Aaxel ( 5,010 )

Seat 4: Specter1075 ( 2,535 )

Seat 2: bolshie ( 2,650 )

Seat 8: deveIopment ( 5,015 )

Seat 3: lyncheur ( 1,830 )

Seat 5: maisoneuve ( 2,960 )

Seat 6: mzangger ( 1,390 )

Level: 4

Blinds(100/200)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ Ks Ac ]

mzangger folds

deveIopment folds

AA_Zaint folds

Aaxel raises [400]

CakeBakeMe calls [400]

bolshie folds

lyncheur folds

Specter1075 folds

maisoneuve folds

** Dealing Flop ** [ Jc, Ts, 8c ] ... Visst fan va det en knekt jag satt med?

Aaxel bets [550]

CakeBakeMe calls [550] ... fanskapet!

** Dealing Turn ** [ Th ]

Aaxel checks ... dumt att fega här!?

CakebakeMe checks

** Dealing River ** [ 6d ] ... jackpot för nån

Aaxel bets [1,100] ...

jag borde väl bara ha checkat, eller kastat in allt. Men han hade garanterat synat. Sku jag ha vari

smart (nån gång kanske jag blir de tom) sku jag ha låtit det va?!

CakeBakeMe calls [1,100] ... nå han funderade iaf en kort sekund på den där synen.

Aaxel shows [ Ks, Ac ]a pair of Tens.

CakeBakeMe shows [ Qc, 6c ]two pairs, Tens and Sixes.

CakeBakeMe wins 4,400 chips from the main pot with two pairs, Tens and Sixes. Julafton?

Nää, jag surar int!

Får bara börja om från början igen.

Postad

Tycker du spelar handen rätt rakt igenom.

Kanske borde foldat pre mot hans raise, men i turneringsspel tycker jag det är okej med syn.

Floppen gillar jag inte raise här. Kommer oftast degen åka in och du har minst chans att vinna potten.

Turn gillar jag också syn i sånna här mindre turneringar. Med tanke på att det är :Ad: som landar på turn är det inte troligt att han har ett bra färgdrag som betalat av mot en raise. jag gillar syn här och låter sedan honom satsa en gång till på river med hans ess.

River är ju tråkig som sagt. jag antar att du tänket check/syna hans bet här och inte folda. han kommer bluffa här massor med gånger. Kanske tänker " Faaan inte ett ruter till, han ska fan inte få vinna med en låg färg" Betar och hoppas du ska lägga dig.

Lycka till! :)

Edit: andra handen så höj mer pre. 3-4ggr BB är normalt med en stark hand som din. tycker inte du borde beta på turn. Är en flop mde många drag som troligen kommer syna din satsning på turn ändå. River hade jag inte heller satsat då fiskarna kommer troligen syna ner dig ändå.

Postad

Jag har påstått att jag tror mig inte kunna tilta längre. Det kan vara sant, men redigt förbannad kan jag bli..

och trött, jääkligt trött!

Dessutom så läste jag just Teh_MoUsE tips om att köra hårdare me dessa händer. Så jag får väl skämmas lite här...

:)

Table $2k Gtd #6 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Guscheco ( 5,790 )

Seat 9: Hydebanks ( 25,840 )

Seat 6: MacMoneysick ( 7,270 )

Seat 10: MycopHaPykax ( 12,655 )

Seat 2: RCL28 ( 2,065 )

Seat 8: Aaxel ( 4,220 )

Seat 3: busservice ( 4,460 )

Seat 5: fyffieysbr ( 4,750 )

Seat 7: importfc2009 ( 330 )

Seat 4: kami7111 ( 4,460 )

Trny: 46606319 Level: 6

Blinds(200/400)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ Kd Ad ]

kami7111 folds

fyffieysbr folds

MacMoneysick folds

importfc2009 folds

Aaxel raises [800] :/

Hydebanks folds

MycopHaPykax folds

Guscheco folds

RCL28 is all-In [1,865]

busservice folds

Aaxel_01 calls [1,265]

** Dealing Flop ** [ 4h, 3h, Qs ] wohoo!

** Dealing Turn ** [ 8s ]

** Dealing River ** [ Qd ]

Aaxel shows [ Kd, Ad ]a pair of Queens.

RCL28 shows [ Ah, 4c ]two pairs, Queens and Fours.

RCL28 wins 4,530 chips from the main pot with two pairs, Queens and Fours.

Varför kan jag int bara få plocka han här? hehe

Solen strålar där ute. Va tusan gör jag här inne?

Åker lite berg och dalbana just nu känner jag...

Teh_MoUsE, tack för att du orkat kolla händerna :). Å det känns ju rätt bra att du int såga mig helt totalt. Jag är int helt körd då kanske?

Postad

Så här ska det gå till!

Table $2k Gtd (1714522) Bord #6 (Real Money)

Seat 7 is the button

Seat 4: Elektik ( 5,520 )

Seat 1: Guscheco ( 3,590 )

Seat 9: Hydebanks ( 25,370 )

Seat 6: MacMoneysick ( 5,770 )

Seat 10: MycopHaPykax ( 11,395 )

Seat 8: Aaxel( 4,410 )

Seat 3: busservice ( 17,075 )

Seat 2: kuijkens ( 2,240 )

Seat 7: shug5 ( 7,650 )

Trny: 46606319 Level: 7

Blinds(300/600)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ Ts Th ]

MycopHaPykax folds

Guscheco folds

kuijkens folds

busservice folds

Elektik folds

MacMoneysick folds

shug5 raises [2,400] ...jo säkert att du har någe vettigt på´re.

Aaxel is all-In [4,110]

Hydebanks folds

shug5 calls [2,010]

** Dealing Flop ** [ 6c, 4h, 7s ]

** Dealing Turn ** [ 8c ]

** Dealing River ** [ 4d ]

shug5 shows [ As, 9c ]a pair of Fours. ... sa ju det!

Aaxel shows [ Ts, Th ]two pairs, Tens and Fours.

Aaxel wins 9,420 chips from the main pot with two pairs, Tens and Fours.

Hit me pengarna nu bara.

2a timmen avklarad... 1 till å fara, sen har man inköpet tibaka (gäsp). Jag hänger på en skör liten tråd känns det som. Runt 8000chips, å blinds nu på 600/1200.

Å fan att jag har brorsans bil, för nu börjar han härja också.

Postad

For på 62 plats, 556 startande. Pengarna tibaka +2 hela dollar... yeah! haha

Det blev så rörigt å stressigt mot slutet. Folk börja härja runt omkring mig. Bilar å mat å allt va de nu ställs krav på. En av anledningarna ti att inte sitta å spela under dagarna.

Har själv inte ätit någe ännu, cigg å kaffe ha de blivit. Men det e inge ja lider av. Nu börjar jag bli lite sugen på käk dock.

Ska fara iväg å se om det finns någe därute. :)

Dyker väl upp mot kvällen igen.

Postad

Åh va härligt!

Handlat och fått lite nytta gjort. Resten av kvällen helt fri. En kall öl å nu kan jag i lugn å ro sätta mig at the tables :)

Kom i princip just hem. Kasta mig in i en Speed turre (1dollar inköp) :)... å om ytterliggare 5 min börjar en 5K Gtd turre (9dollar inköp).

Nu kör vi!

Postad

Jävligt härligt!

for ur den där 5K gtd skiten snabbare än kvickt. Å på de taskigaste, äkligaste, fulaste, svinigaste ... jag kan fortsätta för alltid ... asigaste sättet

Ja, jag råkade få par i 9or i näven, satt jufersej i lite tidig position (men höjde en lite symbolisk summa preflop)... råkade få en triss på floppen 359 (eller liknande, 9an va där iaf. Vi va 3-4 st med. Jag höjde väl lite mer än halva pot, de kan ju ha vilke skit som helst på sig. En av dem vek sig vid den höjning. Nu är vi 3 tomtar kvar.

Turn gav en skitig liten 2a ... ja, jag fortsätter väl å höja... Ännu en gav upp där. Men va händer nu då? Den sista kvar höjer emot. Hur fan vågar han? Smaka på det här då... Pang! Så ligger min stack i potten.

Jo jo, han synar nog gladeligen han... med 46 på hand så är ju fanskapet världens lyckligaste.

Jo jag är ute ur den andar turren å, men de känns int lika taskigt.

Bara å se ut nya spelbara turrar, eller va de blir.

Kvällen e ung!

Postad

Halv sur från senaste inlägge så väljer jag att köra ännu en skit turre och tydligen att syna ner/spela med det mesta.

Även om denna hand gick vägen.

Table Players Club $500 (1714806) Bord #9 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 5: EGOR555 ( 2,560 )

Seat 4: G13Mola ( 4,470 )

Seat 6: PokerBJ777 ( 2,680 )

Seat 8: Aaxel ( 2,040 )

Seat 2: conman899 ( 4,040 )

Seat 10: dusel128 ( 3,360 )

Seat 1: jazzsingh ( 3,820 )

Seat 3: lazarus_89 ( 2,940 )

Seat 7: napapajiri ( 10,390 )

Seat 9: ukgeorge ( 2,680 )

Trny: 46611808 Level: 2

Blinds(30/60)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ 3s As ] ...d e ju värt att limpa, hehe

Aaxel calls [60]

ukgeorge calls [60]

dusel128 calls [60]

jazzsingh folds

conman899 calls [60]

lazarus_89 calls [60]

G13Mola folds

EGOR555 folds

PokerBJ777 calls [30]

napapajiri checks

** Dealing Flop ** [ Ks, 4s, Kd ]

PokerBJ777 checks

napapajiri checks

Aaxel bets [120] ...lika bra å visa vem som tänker ta de här

ukgeorge folds

dusel128 folds

conman899 folds

lazarus_89 folds

PokerBJ777 calls [120]

napapajiri folds

** Dealing Turn ** [ 5h ] ...hm, det tänker väl komma en jävla spader?!

PokerBJ777 checks

Aaxel bets [330]

PokerBJ777 raises [660]

Aaxel calls [330] ...ja, jag är ute å köper lotter igen. Jag vet hur muppigt de ser ut.

** Dealing River ** [ Js ] ... f*ck yeah! ...

PokerBJ777 bets [60] ... varför?

Aaxel is all-In [1,200]

PokerBJ777 calls [1,140]

PokerBJ777 shows [ Kc, 8c ]three of a kind, Kings.

Aaxel shows [ 3s, As ]a flush, Ace high.

Aaxel wins 4,380 chips from the main pot with a flush, Ace high.

Ja, jag hade väl stans bondtur å få den där smutsiga färgen där. Men han borde veta att int luras (om d va vad han gjorde) ...man kan int luras, för det får man bara skit för ändå.

Så jämna de ut sig just då jag på SB fick AJ och knappen höjde lite, jag synar gladeligen. Floppen kom två obetydliga ruter och

en knekt. Han fortsätter höja... "Du får ha va du vill!" Vrålar jag hemma i lägenheten och kastar chipsen i mitten.

Yep, han har J5 ruter ... NH! Jag vet ... jag borde förmodligen reraisa han pre där. Men nu e jag inne i en sur, fiskig syna ner me allt skit jag har period.

Sa jag att han satte färgen på river?

Den där turren e mao glömd...

Nu sitter jag i en av mina "vanliga" speed turneringar och en flerbords sng.

Som om pokergudarna fått dåligt samvete för att de int stått vid min sida så gav de mig följande hand ti skänks;

Table Speed (1714833) Bord #20 (Real Money)

Seat 6 is the button

Seat 7: BAR_ISTA ( 3,000 )

Seat 9: DieMade1980 ( 3,000 )

Seat 6: Fliecha ( 3,000 )

Seat 8: Aaxel ( 3,000 )

Seat 5: Zwickel_Mann ( 3,000 )

Seat 4: delft72 ( 3,000 )

Seat 2: hcwifl ( 3,000 )

Seat 1: jazzie007 ( 3,000 )

Seat 3: rayvan1948 ( 3,000 )

Trny: 46612234 Level: 1

Blinds(20/40)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ 4s 8h ] ...ser fint ut

DieMade1980 calls [40]

jazzie007 folds

hcwifl folds

rayvan1948 calls [40]

delft72 folds

Zwickel_Mann folds

Fliecha folds

BAR_ISTA calls [20]

Aaxel checks

** Dealing Flop ** [ 4h, 7d, 4d ] ... mhm mhm

BAR_ISTA bets [40]

Aaxel calls [40]

DieMade1980 calls [40]

rayvan1948 folds

** Dealing Turn ** [ 4c ] ... Korka upp champagnen för satan!

BAR_ISTA bets [280]

Aaxel calls [280]

DieMade1980 calls [280]

** Dealing River ** [ 8c ]

BAR_ISTA checks

Aaxel is all-In [2,640]

DieMade1980 is all-In [2,640]

BAR_ISTA folds

Aaxel shows [ 4s, 8h ]four of a kind, Fours.

DieMade1980 shows [ 9d, 9c ]a full house, Fours full of Nines.

Aaxel wins 6,400 chips from the main pot with four of a kind, Fours.

Kanske int världens vackraste fyrtal, men endå :)

Handen efter fick jag en (äklig) färg, å även handen efter det satte jag en stege. Man ska alltså spela som en hysterisk idiot.

I flerbords sngn fick jag en straight flush, Five high... ja, nu får det gärna fortsätta regna drömhänder och träffar,

Tack!

Postad

Jag borde inte spela mera. Jag kommer inte in i den rätta känslan. Får inge flyt på det, känner mig väldigt vinglig.

Men... jag ska spela en billig, regular turre. Nu tar "vi" gott om tid på oss. Det e rebuy första timmen å, så man har råd att chansa lite.

GL för satan! :)

Postad

Ååh fan, att jag inte tänkte på det.

Jag hade ju ingen musik på förut, för satan!

Hur ska jag kunna spela bra poker utan musik i bakgrunden?

Nu spelas det *** chemical romance" och spelet flyter på skapligt. Hyfsat stabilt går det.

Den billiga skit turren (2K Gtd rebuy) har hålli på i dryga 2 timmar nu.

Första timmen hände int så spec mycket. Fick JJ en gång å åkte på stryk mot en som tyckt A6 var värt att chansa med på tom flopp. Där människan får esset på river. Jag köpte nya friska...

Även fått AA en par ggr, men de ha int blivit någe av det.

Fick KK för en stund sen... vi var 3 st all in pre ... lite jobbigt e de ju, men en K på flopp och så satt kåken på turn, kändes det ganska säkert. hehe

Blev en fin pot

Nu måst jag hålla övermodet borta!

Postad

3 timmar har nu gått ... jag står i princip still... tappar lite, får dubbla upp, tappar, dubblar ... osv osv

Brorsan fixa just konto på Full tilt, å ska alltså börja spela. Det är rätt spännande.

Nu hoppas jag på 4e timmen i den här turren, det e fan dax att jag får lite fart.