Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 618
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Nåja, sngs verkar inte funka sådär jätte lysande idag, eller för tillfället.

5 minuter så börjar en shootout (6dollars), som jag tycker så om :)

Blir sngs på sidan om den, brukar funka rätt bra.

Musik som man (enligt mig) bör spela till lirandet: Boys night out, gärna skivan Trainwreck.

Inget kan gå fel

Postad

Ett exempel:

Man spelar 10-manna sng med 50,30 och 20% till de tre prisplatserna. Man lyckas ta 13% av vardera dessa platserna.

Vinst på 100st sng (5+1) = $50

Vinst på 100st sng (5+0,50) = $100

Alltså 100% större vinst med 5+0,50. Ingen som spelar $500 sng skulle acceptera 500+100, varför ska du som spelar lågt?

GL!

Postad

Så sant MJ :)

...

Vidare från runda 1 i shootouten. Kom jufersej på 3e plats där, men vidare e jag iaf.

Fick just 33 på knappen, å då datorn håller på å jävlas så panik höjde jag bara, samma stund tänkte jag att jag borde ha ställt rakt av, likagärna. BB syna å pokergudarna log mot mig och skänkte mig en 3a på flopp. Så fick en fin liten dubbling (nästan).

Känns rätt lugnt.

Bara datorn kunde ta sig i kragen nu å.

Postad

Nähä... det blev tvärstopp då QQ döck upp på hand.

All in, syn av en lycklig fan(?) som sitter på AK... resten e historia

Nu ska jag borsta till mig och fara på middag me familj.

Postad

Najs dagbok :) Kul att läsa en db där det skrivs lite mer "målande", eller vad man ska säga...

Förstår vad du menar när du sa att det känns som du inte kan tilta nu. Efter en lång paus tycker jag man är ganska oberörd på så sätt - alla bad beats har runnit av, och det är ju jäkligt bra för ens eget spel om inte annat. Och ändå sitter ju erfarenheten i, även om man är lite stel.

Spelar du inte nåt cash game?

Postad

:) Tack snälla! Blev jag mycket glad av att höra.

Nyss hemkommen från middagen på stan. Härlig stämning därute.

Nu ska jag se om jag hittar någe intressant att spela. Har regga mig ti en turbo NL holdem turre, med hela 2dollar inköp! Får blir uppvärmning.

Dessutom lagom avslappnad då det blev några dricka på maten. En dricka till och jag kanske tom blir lite kaxig :). Nävars, men int helt fel att "lyxa" till de lite när man ska sitta å plocka pengar. Fire ballsen (ostbollar) har jag med som tilltugg å. Det finns inga problem.

Alltså cash game, jo jag har nog lirat det en gång i tiden. Jag började min "pokerkarriär" (hehe) vid cash game borden. Men, jag har mer fastnat för turneringar. Kanske mest av den anledningen att jag kan kontrollera mina surt förvärvade slantar när jag spelar turrar och jag tycker nog att det "händer" lite mer i turneringar. Kanske jag smyger till cash game borden igen snart, då jag påstår att jag inte tiltar mera :).

Tycker dessutom att jag har sett en oroväckande trend av att jag tappar tålamodet fortare när jag spelar cash g.

Postad

2a i en turbo 6dollars sng.

Uppvärmnings turren gick på skit, men jag skyller på att det handlar mest om tur i de där turbo turrarna :).

Så jag anser att det nu bara kan gå bra.

Det blir en 10K GTD turre, inköp 9dollar och unlimited rebuys i en timme...

Dax att ta den där 1a platsen!

Postad

Har nu slängt mig med datorn på sängen...

1 timme har gått i turren. Gick bra till en början.

Låg på en 8000 i chips då knektarna landade på hand. UTG hade syna BB, jag som sitter efter höjer en 3ggr Biggen. 2 obetydliga individer plus UTG typen synar. Flopp X22 ... jag höjer ca 3/4 av pot. De obetydliga ger sig, men UTG kliver all in! Int fan har han nånting me en 2a på hand? Så jag synar... jodå knekt 2 sitter fanskapet med. De var jufersej i hjärter båda två så jag "förstår" tänket där. hehe

Nu måst jag hålla mig borta från tankar som "jag tänker sätta dit det aset" :)

Hitills har jag gjort en rebuy och en add-on.

Även ännu en 2a plats i turbo sng

Postad

Nu måst jag hålla mig borta från tankar som "jag tänker sätta dit det aset" :)

Haha :-D Ja det är lockande ibland, men slutar oftast att nån man inte siktat på synar ens bluff, eller ännu värre att aset synar och vinner igen :mrgreen:

Förstår hur du menar med cash game spelet... det gäller ju att lära sig rätt tänk, och ändå sätta upp mål så det inte känns som tidlöst grindande, lätt att man börjar kasta bort inköp när det går trögt annars.

Dock är ju cg jäkligt kul när man väl blivit bra på det!

Lite friare att få spela som man vill, och inte vara tvungen att gå all-in med A2o bara för att man har 13 bb kvar, och se när nån fisk synar med KJ och vinner :-P

Aja lycka till med spelandet!

Postad

Så va andra timmen förbi. Jag fick ändå smälla "aset" jag skrev om tidigare lite på fingrarna. Hur som helst så e han borta nu :)

Just innan pausen nu, så inträffar följande hand:

Table $10K Gtd Rebuy (1704882) Bord #3 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 9

Seat 6: FrankMinaldi ( 41,283 )

Seat 3: PVSTKAN ( 26,551 )

Seat 10: SEGE82 ( 7,900 )

Seat 7: Aaxel ( 14,008 )

Seat 5: Vegas37333 ( 29,280 )

Seat 2: apiboy ( 21,905 )

Seat 1: dottwodot ( 13,625 )

Seat 9: hilluminati ( 20,490 )

Seat 4: ice_man996 ( 16,816 )

Trny:46367348 Level:8

Blinds-Antes(400/800 -25)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ Kc 6h ]

hilluminati folds

SEGE82 folds

dottwodot calls [800]

apiboy folds

PVSTKAN folds

ice_man996 calls [800]

Vegas37333 folds

FrankMinaldi calls [400]

Aaxel checks

** Dealing Flop ** [ 2s, 6c, Kd ]

FrankMinaldi checks

Aaxel bets [2,568]

dottwodot folds

ice_man996 is all-In [15,991]

FrankMinaldi folds

Aaxelis all-In [10,615]

** Dealing Turn ** [ Js ]

** Dealing River ** [ Qd ]

Aaxel shows [ Kc, 6h ]two pairs, Kings and Sixes.

ice_man996 shows [ Ah, Ac ]a pair of Aces.

ice_man996 wins 2,808 chips from the side pot 1 with a pair of Aces.

Fatta knappt inte vad som hände. Va gör han? Vad gör jag? haha

Ja hjärtat hoppa lite extra där, kände att jag int helt va med.

Va sägs/tycks? Galet? :)

Postad

vad fan håller de på med?

Förutom att försöka ge mig en hjärtattack!

Följande utspela sig just:

Blinds-Antes(800/1 600 -50) - Wednesday, July 01

Table $10K Gtd Rebuy (1704882) Bord #3 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 6: ASSIRIJ ( 17,376 )

Seat 5: BONDIK888 ( 81,286 )

Seat 7: Aaxel ( 54,037 )

Seat 2: axanti ( 32,994 )

Seat 1: delorex ( 52,710 )

Seat 9: hilluminati ( 35,662 )

Seat 8: nikos557 ( 130,275 )

Seat 4: ping6323 ( 54,360 )

Seat 10: rekop335 ( 13,795 )

Seat 3: said1967 ( 42,510 )

Trny:46367348 Level:10

Blinds-Antes(800/1 600 -50)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ Qs Qc ]

delorex folds

axanti folds

said1967 folds

ping6323 folds

BONDIK888 folds

ASSIRIJ folds

Aaxelraises [3,200]

nikos557 folds

hilluminati calls [2,400]

rekop335 folds

** Dealing Flop ** [ 3h, 4h, 5c ]

hilluminati checks

Aaxel bets [6,375]

hilluminati calls [6,375]

** Dealing Turn ** [ Js ]

hilluminati checks

Aaxel bets [21,250]

hilluminati is all-In [26,037]

Aaxelcalls [4,787]

** Dealing River ** [ 4s ]

Aaxel shows [ Qs, Qc ]two pairs, Queens and Fours.

hilluminati shows [ 9s, 9c ]two pairs, Nines and Fours.

Aaxel wins 73,324 chips from the main pot with two pairs, Queens and Fours.

Player hilluminati finished in 88.

Det fortsätter att gå bra... ligger runt 100 000 i chips.

Postad

Stabilt, va ordet.

Ligger just i ledning.. med 30 spelare kvar.

Så länge jag kan hålla övermodet i schack, borde de kunna bli någe av detta.

Heja mig!

Postad

Wohoo!

Nu finalbord... har gått riktigt bra, hållit i det ordentligt tycker jag nog.

Även om det va segt från 20 spelare.

Nu vill jag bara en sak :)

Första handen på finalbordet, AA! Vet int varför men de ilar alltid till när jag ser den handen, spec om det känns viktigt.

Nå det gick bra.

Ska se vad som händer här näst

Postad

Come back'en verkar börja bra då hehe.

Jag tycker verkligen inte det var nåt fel att gå med all-in där med tvåpar K6. Det enda du skulle behöva vara orolig för är väl att motståndaren har 22 för set.

Nåt annat är ju väldigt liten risk. Fanns ju inget färgdrag eller så heller.

Men han var väl nån donk som trodde du hade ett par i kungar eller nåt, och tänkte att han skulle vara lurig :-P

Postad

Go dag!

Vaknad precis, det blev ju sent i natt. Halv 6 somnade jag.

For på 5e plats i turren vilket gav mig 530dollar. Inte helt fel, men det känns lite som att jag föll på målsnöre. 1a platsen såg såå fin ut :).

Inte helt nöjd med mitt spel på finalbordet, spelade lite klumpigt och kanske nervöst. Kanske jag ville vinna för mycket?

Jag blev också (tyvärr) att störa mig på en spelare vid finalbordet. Jag brukar kunna ignorera sånt.

Jag fick vid ett tillälle QQ å blev osäker på hur jag sku spela dem, så jag gick all in rakt av(?). Personen som jag störde mig på och som vid det här tillfället också var stor chipleader vid bordet gick också all in. Tänkte att det va tack och godnatt redan där. Men han satt på knektarna och jag fick en fin uppdubbling där. Efteråt slängde han en sur kommentar till mig att det var det sämsta spel med QQ han sett. Jag vet inte, va det ett så jäkla dåligt spel av mig? Kanske svårt att svara på. Men han lyckades få mig lite ur balans.

Jo min come back verkar gå bra. Turneringen igår gick så jäkla bra att jag vid några tillfällen nästan blev mörkrädd. Jag satte dit AA två gånger, det känns ju lite smutsigt. Men hur spelar de essen då? Det ska luras bara. Å jag va tydligen sugen att kolla en liite för hög höjning med mellan par och fick i natt glädjen att träffa med dem också.

Det e kul å spela när det går sådär :)

Fantastiskt väder idag!

Nu ska jag iväg ti frissan, sen vet jag int hur resten av dagen ser ut riktigt. Kanske en sväng ti stranden. Förmodligen blir de att slå sig ner vid borden mot eftermiddagen/kvällen.

Postad

Hemma igen... helt sjukt fint väder idag, fantastiskt!

Blev ingen strand, for istället ut till en släkting och tog en öl och snacka skit några timmar.

Sen var jag och plocka upp brorsan på jobbet, så for vi å käkade på ett nyöppnat ställe här i stan. En av de godaste burgare jag ätit, mycket gott.

Nu är det dax att se ut någe "lirbart" :)

Postad

8k Gtd speed rebuy turre får det bli till att börja med.

Hoppas jag har turen på min sida även denna kväll.

Imorgon ska det (tyvärr) jobbas ... går på ett 6 dagars grispass, men sen får jag även ledigt lite längre så det är nog värt det sist och slutligen.

Därför kommer det inte bli mycket pokerspel efter ikväll, då jag oftast är allt för trött för att spela och det är ju lite tidskrävande, poker.

Känns lite tråkigt att inte få spela när jag känner mig så het :). Men det kanske tom kan vara bra att inte spela sönder sig totalt det första man gör.

Postad

Nää, det ville sig inte riktigt ikväll.

I 8k Gtd gick det nog bra... tills det gick dåligt, hehe. For 3 platser från pengarna, dålig tajming där mot slutet. Men vem e intresserad av pengarna? Jag vill vinna.

Körde även en 6dollars shootout, men jag kände att jag inte alls hade någon lust eller ork egentligen.

Så där e det.

Har just varit ut och gått med hunden som jag är vakt åt lite nu å då, mycket trevligt att promenera när det är så strålande fint ute.

Imorgon jobb, som sagt.

Upp i svinottan ska man också *phew*

Natti

Postad

Nyss hemkommen, tung dag på jobb, mycket folk och denna outhärdliga hetta! Man svettas som en gris och ska se glad och trevlig ut i närmare 13 timmar. hehe, ja det är härligt det.

Tänker köra några sit n gos för att stilla det värsta spelsuget :)

Postad
Nyss hemkommen, tung dag på jobb, mycket folk och denna outhärdliga hetta! Man svettas som en gris och ska se glad och trevlig ut i närmare 13 timmar. hehe, ja det är härligt det.

Tänker köra några sit n gos för att stilla det värsta spelsuget :)

Man blir ju nästan nyfiken på vad det är för jobb? Låter ju som nåt serviceyrke av nåt slag om man måste vara glad o trevlig i 13 timmar :-)

Vet själv hur det är när man är poker-sugen och jobbar långa dagar så man knappt hinner spela. Och spelar man ändå blir det sällan bra eftersom man är så jäkla trött hehe.