Aaxel Postad 30 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2009 Sinnessjukt! Uppe i 90 000 nu ...efter den här handen, jag måst säga att jag nog blev å fundera på va fan människan höll på med. AA, KK? Ja, nervös blev jag iaf Table $2k Gtd Bord #8 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 8 Seat 8: AJIbIHbI4_RU ( 6,003 ) Seat 10: Ledav111 ( 17,006 ) Seat 3: Aaxel ( 56,697 ) Seat 5: Unreal2b ( 14,407 ) Seat 9: coinstain ( 10,995 ) Seat 7: evgen09 ( 10,155 ) Seat 1: heiku59 ( 2,875 ) Seat 4: magath83 ( 29,438 ) Level:8 Blinds-Antes(400/800 -25) ** Dealing down cards ** Dealt to Aaxel [ Qc Qh ] AJIbIHbI4_RU calls [800] coinstain folds Ledav111 folds heiku59 folds Aaxel raises [3,200] magath83 is all-In [29,413] ... Va i hela friden!?! Å människan fundera int ens på det utan det var blixt all in på min raise. Unreal2b folds evgen09 folds AJIbIHbI4_RU folds Your time bank will be activated in 6 secs. If you do not want it to be used, please act now. Aaxel will be using his time bank for this hand. ... ...jag visste fan int va jag sku ta mig till, paniken spred sig. Va fan har människan? Aaxel calls [26,213] ...jag blev för sugen på dennes stack . Fold va nog annars väldigt nära. ** Dealing Flop ** [ 8s, 8c, 2c ] ** Dealing Turn ** [ 5d ] ** Dealing River ** [ Jd ] Aaxel shows [ Qc, Qh ]two pairs, Queens and Eights. magath83 shows [ Ac, Tc ]a pair of Eights. Aaxel wins 60,626 chips from the main pot with two pairs, Queens and Eights. Player magath83 finished in 72. A10... A f*cking 10 ! E det nåt å sätta hela skiten på? E det så vi gör nu? Jag blir ju rädd förfan. Å tacka fan för att de där äckliga esset kunde hålla sig borta från brädan för en gångs skull.. Citera
Liza Postad 30 Juli , 2009 Rapport Postad 30 Juli , 2009 A10... A f*cking 10 ! E det nåt å sätta hela skiten på? E det så vi gör nu? Jag blir ju rädd förfan. Å tacka fan för att de där äckliga esset kunde hålla sig borta från brädan för en gångs skull.. Hehe, vissta microlimit tomtar spelar så, bara tacka och ta betalt! Citera
Aaxel Postad 30 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2009 Nähä... for på 10e plats (av 475), 30dollar gav det. Idiot jag e, usch! For iväg på middag, det var ju lugnt så långt. Klev just innanför dörren och hade A7 i spader, 48000 i chip, blinds på 4000/8000. Satt typ i mellan pos. Jag går all in jag ... vet int varför, dumt känns de iaf. Spec när jag får syn och den andra sitter med KK Tråkigt e det å falla sådär och säkert dumt å fara ifrån turren i över 1 timme. Men jag måsta ha mat och diverse annat. Får se vad resten av kvällen har att erbjuda. Tror det blir å köra en å annan 3.30 KO 90 pers sit n go på full tilt. Om en timme blir det 8K Gtd speed rebuy turren å det vanliga tjafset... Citera
Aaxel Postad 30 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2009 Du verkar ju ofta placera dig i pengarna i alla sorters turneringar. Har du nån taktik hur du spelar i början? Hur du spelar längre in i turren om du har liten stack/stor stack? Du har inget statestikprogram heller va, som Pokertracker? I början av en turnering kör jag för det mesta tight, kanske tom mycket tight. Man vill ju känna av bordet lite, se var idioten sitter, vem som e den stora fiskarn osv . Men jag kan ändå chansa lite om jag tror det är värt. Jag menar det är lika bra å fara ur turren inom 1½ timme (?) än att sitta som en short idiot i flera timmar å bara klämma sig in på pengarna. Lite så känner jag nog. Har man längre in i en turnering liten stack är det väl i stort bara å vänta på bra läge att satsa allt på. Då menar jag kanske int bara de högsta paren eller AQ, AJ osv (får jag som short nån av de händerna då vet jag att det är min tur att lämna turneringen, hehe, jag får alltid den känslan iaf) ... man kan lika gärna köra på 910 och mellan paren isf (o dyl). Jag tror också det kanske kan vara värt att tänka på, när man känner att det bara är all in som gäller, att det kanske är bra att sitta i skaplig pos. Har jag där någon som typ bara limpat före så skiter jag oftast i att köra på. Men om jag sitter 2-3 platser före knappen och alla foldat fram ti mig och jag har någe form av spelbar hand då kör jag. Har man fått turen ti å få med sig en större stack längre in i turren, då känner jag att det nog egentligen bara är att luta sig tibaka och chilla . Retas lite me de mindre stackarna. Det lättaste som finns är ju att få sitta me större stack, såklart. Jag vet inte om detta är någon bra förklaring över min sk "taktik". Jag tänker int så mycket på det. Tar det lite som det kommer och faller sig . Säkert både på gott å ont. Jag har Poker tracker... höll på med de en del för några år sen. Men nu ligger programmet mest å samlar damm här på datorn Ärligt måst jag väl säga att jag int riktigt vet va jag ska göra med det just nu. Citera
Aaxel Postad 30 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2009 Jaha.. så ringde farmor! hade 3 projekt i gång å alla gick hyfsat bra ...så ringde farmor. Visst de e jätte trevligt, men hon slutar aldrig att prata och det är svårt att hänga med i vad som händer vid alla bord samtidigt som man ska låta intresserad av det hon säger. Nu har jag ett projekt kvar Shootout turren, känner mig lagom motiverad ti spela den. Va nära pengar i en 3.30 KO sit n go på full tilt å. Gick lysande, plocka en 4-5 pers. Så kom QQ höjde skapligt pre, fick syn av BB... flopp va typ 757. "Fanskapet får väl ha en 7a då!", skrek jag och tröck dit keramiken. Jodå han hade syna med 78. Bara ti gratulera. Å jag for på 13e plats av 90, pengar från 9e plats. Skit spel Citera
jm_j Postad 30 Juli , 2009 Rapport Postad 30 Juli , 2009 A10... A f*cking 10 ! E det nåt å sätta hela skiten på? E det så vi gör nu? Jag blir ju rädd förfan. Hehe, vissta (microlimit) tomtar spelar så, bara tacka och ta betalt! Hmm... Om jag inte minns fel så har jag mött värre än så på $500+ nivån... Tajtnissar/pippin får aldrig någon respekt ;-}. Hursomhelst bara å tacka å ta emot. Citera
Liza Postad 30 Juli , 2009 Rapport Postad 30 Juli , 2009 Hmm... Om jag inte minns fel så har jag mött värre än så på $500+ nivån... Tajtnissar/pippin får aldrig någon respekt ;-}. Hursomhelst bara å tacka å ta emot. tomtar finns överallt. men mer så på de lägre nivåerna vågar jag påstå. Citera
Aaxel Postad 30 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2009 haha, tyckte plötsligt att det låter jävligt roligt att kalla "dem" för "tomtar". Lätt road? Mjoo... Nå det mesta jag tar i just nu blir ti skit. Dax å börja avrunda? Yes! Bara en 3.30 KO sit n go på fullt tilt och en speed (2dollars) turre på party till. Jag är förmodligen den största av tomtar. Ska ansöka om å få bli deras taleskvinna (?) Citera
Liza Postad 30 Juli , 2009 Rapport Postad 30 Juli , 2009 Tog du åt dig? Jag trodde det framgick att det var nissen med AT jag pratade om.. Ber om ursäkt ifall jag trampade på några tår. Citera
Aaxel Postad 30 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2009 haha Nej då, du ha verkligen int trampa på några tår. Allt e lugnt, jag va me på noterna. Vet inte varför du tror jag tog åt mig? Citera
Liza Postad 30 Juli , 2009 Rapport Postad 30 Juli , 2009 Trodde det när du skrev: Jag är förmodligen den största av tomtar. Ska ansöka om å få bli deras taleskvinna (?) Citera
Aaxel Postad 30 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2009 nä då... de där hade int så mycket me nåt å göra egentligen. Syftade mer på att jag som en envis "tomte" fortsätter lira trots mitt uttalande om att allt jag tar i blir ti skit just nu. Där det smartaste förmodligen sku va att bara lägga ner för kvällen. Lite självironi, eller nåt. Allt e mao lugnt Citera
Aaxel Postad 30 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2009 Nu! E det dax å gå å lägg sig å stirra i kudden några timmar. Upp på jobb imorgon och jobbar helgen till, blir mao int mycket spel på några dagar igen. Sen kommer tydligen farmor på måndag, då ska man vara social Hörs Natti natt! Citera
John_teh_Donk Postad 31 Juli , 2009 Rapport Postad 31 Juli , 2009 Tog du åt dig? Jag trodde det framgick att det var nissen med AT jag pratade om.. Ber om ursäkt ifall jag trampade på några tår. Det är farligt lätt att samma text tolkas på flera sätt på forum Jag förstår varför man kan tro att Aaxel's tomte-svar var lätt att ta på "fel" sätt, även om jag inte tänkte på det när jag läste det (avslutar med en smiley för säkerhets skull ) I början av en turnering kör jag för det mesta tight, kanske tom mycket tight. Man vill ju känna av bordet lite, se var idioten sitter, vem som Nä det var en bra förklaring tycker jag. Det är nog inte helt fel att "ta det som det kommer", och inte ha en strategi skrivet i sten när man börjar turren, eller snarare nödvändigt om man ska klara sig antar jag. Dom som inte har så bra medfödda poker-skills kan säkert må bättre av en mer fast strategi, men dom blir nog aldrig riktigt bra. Citera
jm_j Postad 1 Augusti , 2009 Rapport Postad 1 Augusti , 2009 Tack för dagboken! Tack vare dig loggade jag in på Party och fick $10 gratis + $20 bonus som jag annars hade missat. Jag känner mig väldigt gammal. Dax å börja söka reda på bingohallarna. Sen kommer tydligen farmor på måndag, då ska man vara social Har du en far/morförälder som lever behöver du inte känna dig gammal... Om du har vägarna förbi Stockholm rekommenderar jag besök på Gamblerz. Då tillhör du nämligen minoriteten som inte är 30+. tomtar finns överallt. men mer så på de lägre nivåerna vågar jag påstå. Stämmer såklart. Tyvärr är jag ofta själv tomten på lägre nivåer; inta tala om frirullar där jag har bra statistik att ryka i första handen (som jag spelar)... Citera
Aaxel Postad 3 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2009 Tack för dagboken! Tack vare dig loggade jag in på Party och fick $10 gratis + $20 bonus som jag annars hade missat. Tack snälla Du har räddat min dag! Va roligt att min lilla DB kan va ti lite nytta GL at the tables! Jag är utarbetad, svettig och jävlig. Höll dessutom på att svimma när jag igår slängde ett öga på mitt schema. Det står nu klart ... de tänker ta dö på mig, fy satan! Det ser dessutom ut som att jag är den ändå kvar på denna jord med lite lite arbetsmoral, då tjejen som sku ha öppnat imorse helt enkelt struntat i det (det e viktigare å supa å "hålla på" ). Jag blir istället väckt utav chefen kl 8.30 (hade nog tänkt å snusa ti 10 tiden!) och får springa på jobb, nästans i pyjamas. När jag sen tar en diskussion med bossen om att jag nog "tusans" tänker vara ledig imorgon iaf och chefen på det ser besvärad ut och gnäller om hur det då ska lösas, slänger jag såklart ur mig att "jag kan nog jobba över lunch"... Satan! Jag är för snäll också *grr* Nu tänker jag slå mig ner vid ett pokerbord och lira ur mig lite aggression Citera
Aaxel Postad 3 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2009 Nähä ... Pokergudarna verkar även dem ha lämnat min sida. Körde en shootout (skit spel) Fick 99 på nävan, vi var 6 pers kvar vid bordet. Jag höjde fr knappen 3 ggr BB , fick två idioter med mig. Flopp xJ9 ... (yeeeeha!) ... J å 9an va i spader, så jag höjde 3/4 av potten. Den ena idioten klev åt sidan, men den andra, den största av idioter synade nog han. Turn va ett obetydligt litet A. Nu va potten ändå så stor så jag kunde lika gärna kasta in mina sista chips. För att syna de sku det kosta den största idioten på jorden lite mer än halva hans stack. Jo jo, han synar... A4 i spader, å med ett spader på riverrrr så är han den lyckligaste idioten på denna jord. Bara ti gratulera och sen gå och kräkas! Citera
Aaxel Postad 4 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2009 Åh, lyxigt å få en eftermiddag/kväll ledig. Ska precis fara ut ti mor å far å hälsa på farmor. Det blir grillning på en bergsklack vid vattnet. Ev även bad, men hoppas int på för mycket. Här sitter nämligen stans kruka. hehe Jävligt soft ska det iaf bli Lycka till alla ni som kämpar vid borden Citera
Aaxel Postad 5 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2009 Kvällers! Sitter i skrivande stund i två turrar, 8K gtd speed där lite över en timme passerat. Har gått lugnt å fint så här långt. (for ur den nu, en stöld som inte gick vägen) 187 plats av 850. Satan! Kom i pengarn i den här turren här om kvällen. Det var rekord mycket folk med. Det brukar va cash fr 100e plats. Jag satt å va skit sur över alla som ska hålla på å ta extra tid för å vänta ut folk. Det är såå tröttsamt att man kan dö. Så jag tänkte "jag ska nog fan ta tid jag å", för å jävlas me dem (precis som om någon sku bry sig, hehe). Då var det nån i chatten som påpekade vänligt men bestämt att jag hade min 16 dollar redan, så det var pengar redan från 150e plats. Hehe Sitter även i en shootout, går hyfsat bra än så länge. Känner mig lugn och stark. Vi är 5 pers kvar vid bordet, två till ska fara så e man vidare ti nästa runda. Sku behöva skrapa ihop lite chips till bara så... Det jobbiga med å spela nu ikväll är att jag int kan sitta vid min laptop. Jaa, va fan... Strömkabeln gick slut här om kvällen. Sånt som händer!? Så jag sitter vid min Mac å jag kan tydligen int ladda ner party poker klienten ti denna dator, så jag måst spela ... vad tusan heter de nu då? ... direkt i browsern(?).. hehe Å det e skit segt å fult Citera
John_teh_Donk Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Postad 5 Augusti , 2009 Ja att spela i browsern kan inte vara nån höjdare, själv har man aldrig ens vågat prova hehe. Hur menar du att strömkabeln "gick slut"? Eller var det "dosan" (inte kontakten alltså) som kabeln sitter på som brunnit upp eller nåt? Aja blev krångligt, skit samma Gl vid borden! Citera
Aaxel Postad 5 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2009 Hur menar du att strömkabeln "gick slut"? Eller var det "dosan" (inte kontakten alltså) som kabeln sitter på som brunnit upp eller nåt? Aja blev krångligt, skit samma Gl vid borden! Nä, alltså... den där lilla metall (?) grunkan som man sätter i själva datorn, den föll av Allt jag gjorde va å flytta datorn från tv-rum till sängen. Alltid e det nåt Shootouten gick för övrigt på skit den å, 4e plats. Jag "gjorde" misstaget att blir skitsur på ena individen som va kvar. Jävla idiot jag e. Jag ska int störa mig! Det verkar som jag e inne i en oturs, dålig tajming, eller nåt -period... Vill int riktigt fungera, som jag vill att det ska. Slött e de Nå, tack Citera
Aaxel Postad 8 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2009 Premiär badat idag! Ååh jävlars va det var härligt. Helt fantastiskt skönt. Dessutom legat på berget och stekt mig lite, kanske kan råda lite bot på den blekfeta kropp en har ... hehe Hur som har det varit obeskrivligt skönt att efter ett 8dagars grispass i skithålet ti jobba man har, få fly ut ti havet och bara va. Känner mig som ny. Ikväll blir det lite öl och diverse. Imorgon ska jag tibaka ti havet! Kan inte säga att jag har något större sug just nu ti å sitta å spela poker. Men det kommer väl vartefter. Har haft sån otur och oflyt (e de samma sak? ) de senaste "passen" att jag bara blivit trött och illamående på´tt. På tisdag beger jag mig ti Norrköping/Linköping och härjar lite. Ska bli skönt att komma iväg en sväng också. Nu ... Öl Citera
Aaxel Postad 9 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2009 Mhm mhm... lagom seg idag. Blev rätt sent igår och blev kanske någon öl för mycket. Vaknade i förmiddags med en fasansfull skallvärk. Kändes som någon försökte krama ihjäl min stackars hjärna. Jag ville bara somna om för att få slippa känna denna sjuka smärta. Men det gick inte att somna. Bäddsoffan jag låg på var obekväm å kudden jag fått låna fanns knappt inte, så tunn va den. Jag förflyttade mig ut och ladde mig på gräset. Skallebanket ville inte ge med sig. Jag börja frysa... Flytta in på soffan, där jag somnade ti ljudet av Homer Simpsons hysteriska vrål. Ljuva sömn! Blev väckt av att det serverades pizza ute i trädgården. Fantastiskt. Pizza är det bästa botemedlet mot... det mesta Sen bar det ut mot sjön för sol och bad, idag blåste det tyvärr lite för mycket och det kändes int alls lika skönt som igår. Jag var ändå i vattne en sväng. Soft dag överlag. Nu sitter jag och kör en 1K GTD speed turre (1 dollar inköp) Hoppas på lite flyt i den ! Citera
John_teh_Donk Postad 11 Augusti , 2009 Rapport Postad 11 Augusti , 2009 Jag ville bara somna om för att få slippa känna denna sjuka smärta. Men det gick inte att somna. Bäddsoffan jag låg på var obekväm å kudden jag fått låna fanns knappt inte, så tunn va den.Jag förflyttade mig ut och ladde mig på gräset. Skallebanket ville inte ge med sig. Jag börja frysa... Flytta in på soffan, där jag somnade ti ljudet av Homer Simpsons hysteriska vrål. Skön beskrivning Det låter som sköna dagar ändå hehe. Det har gått segt med pokern här också senaste dagarna. Trodde inte så mycket oflyt fick plats på så kort tid Men det vänder väl. Citera
Aaxel Postad 17 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2009 Oj vad dagarna bara springer fram. Har inte spelat en hand på över 5 dagar tror jag minst det har gått nu. Var (som sagt) till Sverige i förra veckan. Skönt med lite miljöombyte. Blir dock alltid stressigt och man ska flänga runt och hinna träffa alla. Hemresan blev lite smått dramatisk. Då det efter Nyköping mitt i allt blev tvär stopp! Stod i stort sett stilla i 1 och en halv timme. Till slut fick jag ett utbrott och bara satt å skrek bakom ratten. Haha, nå kanske inte riktigt. Men jävlar va arg jag va. Ja efter 1 och en halv timme var det ett faktum, vi sku int hinna hem med färjan som vi tänkt. Det blev att våldgästa släkt i Huddinge och sen på fredag, i svinottan kasta sig mot morgon färjan. Jag sku ha vari på jobb ti 11 på fredagen, vilket blev uppskjutet till kl 13 ist. Något som klart skapa lite irritation i det lägret också. Nå jag kan int göra så mycket åt det. I lördags blev det en sväng ti krogen och söndagen spenderades i sängen, i vanlig ordning med en rediger skallvärk. Konstigt är ändå att det knappt finns någe cash på kontot trots att jag inte tycker jag spelat någe. hmm... Nå, det blir väl att köra upp de här slantarna. Sen får jag ladda in nya fräscha i början av september. Då tänkt jag ev söka mig till ny sajt. Får se lite vad det blir. September känns som det kan komma att bli en mycket bättre månad för poker. Nu ska jag köra en Shootout, som jag har kommi att hata! hehe Citera
Recommended Posts