Gå till innehåll

Moneybookers valutaval


Cmart

Recommended Posts

Tänkte gå över till moneybookers nu när NETeller höjer avgifterna.

 

Visst måste det vara smartast att ha kontot i USD om man spelar till 100% på dollarsiter?

 

Jag gör många överföringar fram och tillbaka mellan siter och kanske cashar ut till mitt svenska bankkonto en gång var 3e månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte gå över till moneybookers nu när NETeller höjer avgifterna.

 

Visst måste det vara smartast att ha kontot i USD om man spelar till 100% på dollarsiter?

 

Jag gör många överföringar fram och tillbaka mellan siter och kanske cashar ut till mitt svenska bankkonto en gång var 3e månad.

 

Japp. Det är bäst så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips: Nu använder jag inte Moneybookers, men om de också har helt perversa växlingsavgifter vid uttag till bankkonto (som Neteller har) så är det en bra idé att ha ett svenskt bankkonto med valutan i dollar.

 

 

De har lägre avgifter än NETeller men fortfarande växlingspåslag som suger(1,75%).

 

Vilken bank har svenskt konto i USD? Läter som en bra idé förutsatt att det inte är växlingspåslag när man tar ut pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Växlingspåslaget får du ändå så det finns ingenting att vinna på att ha svenskt dollarkonto om du tänkt köra överföringarna genom neteller.

 

Fördelen skulle i såna fall vara om du kopplar visa kortet till dollarbankkontot och på så vis slipper växlingsavgifterna, men jag vet inte ens om det går att göra så, och det är möjligt att visa tar en %avgift/transaktion ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken bank har svenskt konto i USD? Läter som en bra idé förutsatt att det inte är växlingspåslag när man tar ut pengar.

Jag har det på SEB, men det skulle förvåna mig om de andra bankerna inte erbjuder samma sak. Jag gör uttagen från Party till mitt svenska dollarkonto och ringer sedan banken (man måste ringa) och ber dem föra över till det "vanliga" kontot. På så sätt slipper jag Netellers avgift. Jag kommer inte ihåg vad SEB tar för avgift vid växling, men jag har för mig att den är extremt mycket lägre. Enda nackdelen är att jag måste spela en del på Party för att de inte ska gnälla när jag cashar ut.

 

Anledningen till att jag inte gör uttag från Neteller till USD-kontot på SEB är att de inte tillåter det. De kom väl på att om de bara tillåter uttag i andra valutor så kan de alltid lägga på en sjuk växlingsavgift.

 

Kan man göra uttag i dollar från Moneybookers till bankkonton i Sverige?

 

Edit: Svaret på den frågan finns i tråden "Vad är bästa sättet att ta ut pengar?". Se inlägg #21 där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...