FeteMelander Postad 17 Mars , 2008 Rapport Postad 17 Mars , 2008 Jag håller med om att spelmissbrukare är en bättre benämning. Man kan vara beroende av något utan att det innebär problem men ett missbruk blir det när det handlar om ett osunt förhållande till det man är beroende av. precis Citera
Kena79 Postad 17 Mars , 2008 Rapport Postad 17 Mars , 2008 Om du nu har lågt IQ, finns det kanske risk att din bedömningen inte stämmer... Haha...... :D Citera
grandyz Postad 17 Mars , 2008 Rapport Postad 17 Mars , 2008 Misstolka mig inte nu. VIKTIGT! Om man vill kunna spela maximal poker så kan man väl inte hela tiden sitta och tänka på att det är pengar vi spelar om, eller? Kan inte vara bra för psyket överhuvudtaget. Självklart ska man på sidan om pokern kunna ha kontroll på pengarna så man inte spelar bort allt man äger utan hålla sig till den bankrulle man har. Kanske inte låter så jävla lätt iofs, speciellt inte om man är spelberoende, men jag hoppas ni förstår va jag menar med just spelandet och "pengatänket". Citera
Gahlster Postad 17 Mars , 2008 Rapport Postad 17 Mars , 2008 De som blir beroende är i mina ögon rätt svaga, psykiskt sett. Ofta har de lågt IQ också. (Talar bara från egna erfarenheter) Det där är ju ganska lätt att testa själv om man vill. Tror du har jättefel och att det inte spelar någon roll för om hur lätt man blir beroende eller inte. Citera
Kontextus Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Gahlster, är du en gangster med dyslexi? (Kontextus, varför är du så tråkig? ). Citera
LuckyStar5.1 Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Jag var beroende av pokern första 2 åren ...sen spelade jag för att det va kul men nu är det enbart för pengarna. Tror många här är som i min situation och tycker att det igentligen är tråkigt med själva spelandet. Citera
Kontextus Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Instämmer.. nätpoker blir väldigt lätt för mycket av det "goda". Citera
Gahlster Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Gahlster, är du en gangster med dyslexi? (Kontextus, varför är du så tråkig? ). Nix, inget av de två nämnda sakerna. Vad får dig att tro det? Citera
Xodiac Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Lirade förut med för att det var askul med poker. Nu när jag har det som större delen av min inkomst så är det astråkigt. Får nästan ont i magen innan jag ska sätta mig vid borden och grinda och tänker direkt "undrar om det blir en ny downswing med sinnessjuka utdragningar den här gången" , blir inte heller jätteglad när jag plussar 2-4 inköp under en session, däremot blir man glad om man får en sån där sjuk upswingsession där man plussar runt 10+ inköp, som dock inte händer så ofta. Nu kan jag inte ha roligt när jag spelar poker om jag inte är lite full, spelar som man vill och hur man känner för att spela (dvs inte efter vad som är +ev, även om man kan plussa rejält då o då när man clownspelar) Det är inte kul med poker när man _måste_ spela korrekt hela tiden för att maximera värdet, imo. Citera
Emilio Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Kul och kul beror väl på vad man jämför med. fan så mycket roligare än att försöka maximera skruvdragningen på golvet Citera
Kontextus Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Nix, inget av de två nämnda sakerna. Vad får dig att tro det? Gahlster Citera
Pedroboy Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Kul och kul beror väl på vad man jämför med. fan så mycket roligare än att försöka maximera skruvdragningen på golvet Jupp eller vara tvungen att jobba 47 veckor per år. Många gånger beklagar man sig över hur tråkigt pokern är att man ibland glömmer de ännu värre alternativ två. Citera
urmy Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Jag försörjer mig på att spela poker, det är mitt jobb. Jag är spelberoende mao. Citera
sturedenstore Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Om man är vinnande spelare och har koll på sina pengar så är ju spelberoende något positivt, fan va rik man skulle bli! Citera
SoderKrippa Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Om man är vinnande spelare och har koll på sina pengar så är ju spelberoende något positivt, fan va rik man skulle bli! = får ett rikt och lyckligt liv? /SK Citera
Gahlster Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Gahlster Nej, mitt nick här har inget med vara en gangster. Citera
sturedenstore Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 = får ett rikt och lyckligt liv? /SK Jag är ung, bryr mig bara om det materiella Citera
Djens Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Gahlster Hej igen Softish, kul du är tillbaka! Citera
Pokerhajjjen Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Det är väl självklart att det måste vara ett jävla egg som sitter och spelar dag ut och dag in om det är EV-. Jag önskar jag vore spelberoende, då vore jag rik. Spelberoende är i min värld bara en myt för att dumma människor ska få en ursäkt att inte behöva skärpa till sig. För så länge myten spelberoende lever, så är det ju "omöjligt" att sluta. Citera
Joeduck Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Pokerhajjjen: Iofs kan man diskutera ifall det finns psykiska abnormiteter övht som kan kallas sjukdomar. OCD (Obsessive-compulsive disorder) kan ju vara en mer korrekt diagnos för många, men det finns tusen anledningar till att spela bort pengar(o eventuellt vinna) förutom en obeskrivlig tvångskänsla, saknad utav IQ eller omognad. Tror jag iallafall. Att vara snål med pengar är väl knappast något medfött, eller naturligt så då måste vi hitta på 'sjukdomar' som förklarar dessa beteenden. Iofs så kan man läsa om kriterier t.ex att svettas när man inte får spela o liknande på vissa sajter sponsrade av myndigheterna, men de är inget jag känner igen mig i iallafall. Citera
Kontextus Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 Nej, mitt nick här har inget med vara en gangster. Talki'n to me? Citera
Kontextus Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 Det är väl självklart att det måste vara ett jävla egg som sitter och spelar dag ut och dag in om det är EV-. Jag önskar jag vore spelberoende, då vore jag rik. Spelberoende är i min värld bara en myt för att dumma människor ska få en ursäkt att inte behöva skärpa till sig. För så länge myten spelberoende lever, så är det ju "omöjligt" att sluta. Säg du till någon med svåra tvångstankar att skärpa till sig. Att han/hon inte har orkat bry sig om moneymanagement kan mycket väl bero på psykisk trötthet genom depression. Ditt snack är så typiskt för sådana som inte fattar vad beroenden faktiskt handlar om. Citera
FeteMelander Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Säg du till någon med svåra tvångstankar att skärpa till sig. Att han/hon inte har orkat bry sig om moneymanagement kan mycket väl bero på psykisk trötthet genom depression. Ditt snack är så typiskt för sådana som inte fattar vad beroenden faktiskt handlar om. word Citera
jackbalsam Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Spelberoende är i min värld bara en myt för att dumma människor ska få en ursäkt att inte behöva skärpa till sig. För så länge myten spelberoende lever, så är det ju "omöjligt" att sluta. +1 Känns som att det gäller alla andra beroenden också. Citera
SoderKrippa Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 +1 Känns som att det gäller alla andra beroenden också. Conclusion: Skjut alla svaga, sjuka och de som luktar illa? /SK Citera
Recommended Posts