Gå till innehåll

Casha ut dollar nu?


Recommended Posts

  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

#0 Jag cashar alltid ut löpande nu för dollarn är i en nedåtgående trend och jag är inte beredd att ha flera hundra tusen SEK på varken en pokersida eller Neteller om ett år. Risken att bli hackad är för stor. Sen så får du ju 3,5% bankränta om du cashar ut. Investera pengarna är också ett alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du får 4.25% på ett framtiskonto på swedbank till och med så handlar de om några hundra k så blir ju räntan en del pengar helt klart.

 

Du får 4,75% ränta på: Finans AB Marginalen, Kaupthing Bank, Collector och Parex. Utan att behöva binda pengarna på något vis som på swedbank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inget ultradramatiskt händer kommer dollarn att fortsätta sjunka som en sten och inom ett par år kommer vi att få en lågkonjunktur som får IT-bubblan att kännas som en svag smekning. Alla vet att det är på väg, men man gör inget för att förhindra det. I stället försöker man skjuta upp katastrofen så länge som möjligt med alltför låga räntor. Problemet är bara att smällen bara blir värre ju längre man skjuter upp den.

 

Det är nästan som om man avsiktligt kör ekonomin i botten för att...ja, vem vet? Kunna påtvinga USA en union med Kanada och Mexiko och ersätta dollarn med "amero", kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inget ultradramatiskt händer kommer dollarn att fortsätta sjunka som en sten och inom ett par år kommer vi att få en lågkonjunktur som får IT-bubblan att kännas som en svag smekning. Alla vet att det är på väg, men man gör inget för att förhindra det. I stället försöker man skjuta upp katastrofen så länge som möjligt med alltför låga räntor. Problemet är bara att smällen bara blir värre ju längre man skjuter upp den.

 

Det är nästan som om man avsiktligt kör ekonomin i botten för att...ja, vem vet? Kunna påtvinga USA en union med Kanada och Mexiko och ersätta dollarn med "amero", kanske.

 

Har hört de konspirationsteorierna jag med. Risken är hög inflation alternativt deflation, så dollarn kan komma att stärkas. Mish och många andra har argumenterat att det är en stor risk att kreditmarknaden kommer i sådan gungning att pengar kommer förstöras i snabbare takt än FED kan skapa de.

 

Macro Man är också inne på att Dollarn kommer att stärkas. Dock vet ingen av de tidpunkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört de konspirationsteorierna jag med. Risken är hög inflation alternativt deflation, så dollarn kan komma att stärkas. Mish och många andra har argumenterat att det är en stor risk att kreditmarknaden kommer i sådan gungning att pengar kommer förstöras i snabbare takt än FED kan skapa de.

 

Macro Man är också inne på att Dollarn kommer att stärkas. Dock vet ingen av de tidpunkten.

 

Det är mkt större chans att det blir inflation än deflation!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inget ultradramatiskt händer kommer dollarn att fortsätta sjunka som en sten och inom ett par år kommer vi att få en lågkonjunktur som får IT-bubblan att kännas som en svag smekning. Alla vet att det är på väg, men man gör inget för att förhindra det. I stället försöker man skjuta upp katastrofen så länge som möjligt med alltför låga räntor. Problemet är bara att smällen bara blir värre ju längre man skjuter upp den.

 

Det är nästan som om man avsiktligt kör ekonomin i botten för att...ja, vem vet? Kunna påtvinga USA en union med Kanada och Mexiko och ersätta dollarn med "amero", kanske.

 

Du har mycket extrema åsikter/ideér. Tror att du tar i lite grand.

 

Jag läste nyss om det här på ett amerikanskt forum faktiskt. Det var många där som jag tror är mycket kunniga och de flesta var överrens om att dollarn kommer fortsätta falla. Var dock ingen som förutsåg en sån "katastrof", de flesta trodde att den här svaga dollarn kunde vara i ngt/ngra år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför lär sig folk aldrig? "Dollarn kommer att fortsätta sjunka" Varför ser du inte till att köpa nåt ekonomist instrument då som gör att du kan tjäna tokmycket pengar på det Cleburne? För att du inte vet, precis som ingen annan vet heller. Alla prognoser är ju redan inbyggda i dagens dollarkurs.

 

Jag tycker det är roligt med folk som påstår att de vet hur valutor, och aktier och fonder för den delen också, kommer att gå i framtiden bara för att de har läst Dagens Industri.

 

Kan det vara den där fina "känslan" som gör att ni vet eller? Magen talar om för er hur det kommer att gå, eller är ni helt enkelt mycket smartare och bättre än alla de s k börsexperterna som inte heller vet vad de sysslar med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför lär sig folk aldrig? "Dollarn kommer att fortsätta sjunka" Varför ser du inte till att köpa nåt ekonomist instrument då som gör att du kan tjäna tokmycket pengar på det Cleburne? För att du inte vet, precis som ingen annan vet heller. Alla prognoser är ju redan inbyggda i dagens dollarkurs.

 

Jag tycker det är roligt med folk som påstår att de vet hur valutor, och aktier och fonder för den delen också, kommer att gå i framtiden bara för att de har läst Dagens Industri.

 

Kan det vara den där fina "känslan" som gör att ni vet eller? Magen talar om för er hur det kommer att gå, eller är ni helt enkelt mycket smartare och bättre än alla de s k börsexperterna som inte heller vet vad de sysslar med?

 

Eller så tänker folk helt korrekt och riktigt att när något instrument som handlas på marknaden befinner sig i en viss given trend, så är den mest troliga utvecklingen under den närmaste framtiden, att den rådande trenden ska fortsätta.

 

Men ja, naturligtvis borde Cleburne ta positioner som gör att han skulle tjäna pengar på sin marknadstro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför lär sig folk aldrig? "Dollarn kommer att fortsätta sjunka" Varför ser du inte till att köpa nåt ekonomist instrument då som gör att du kan tjäna tokmycket pengar på det Cleburne? För att du inte vet, precis som ingen annan vet heller. Alla prognoser är ju redan inbyggda i dagens dollarkurs.

 

Jag tycker det är roligt med folk som påstår att de vet hur valutor, och aktier och fonder för den delen också, kommer att gå i framtiden bara för att de har läst Dagens Industri.

 

Kan det vara den där fina "känslan" som gör att ni vet eller? Magen talar om för er hur det kommer att gå, eller är ni helt enkelt mycket smartare och bättre än alla de s k börsexperterna som inte heller vet vad de sysslar med?

 

Som amerikan kan man ju "tjäna" pengar genom att köpa Euro, men det blir ju lite svårare som europe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHHAHAHA

 

Tror inte du att det är troligt att dollarn har gått upp om ett år eller varför skrattar du som ett efterblivet dampbarn?

 

Nej, jag tror ingeting om dollarn om ett år. det är nog du som retarderad pellejöns

 

Wtf, vad är det du försöker säga då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...