Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja är just nu inne i mitt västa oflyt någonsin och har blivit smått ruinerad på mina poker konton.

INGENTING lyckas jag med. Har varit med om så sanslösa utdragningar att det är inte klokt.

Vad gör man i sånna här lägen? Kan dra 3st , dom som sved värst.

190 dollar i marker

Får AsKs på knappen ett 1/2 nl bord på pokerstars, 4st synar bliden jag höjer upp till 10$, alla lägger sig förutom cut off han synar.

Brädan kommer Ah 3s 8c

Han checkar jag betar ut 20$ han gör en miniraise till 40$ jag börjar tänka om han synade med A8 så jag synar bara.

Turn: 9h

Han betar ut 55$ och ja ser de som att han har jack shit så jag ställer om ALL IN, jag tror min hand är den bästa, han blixt synar och slåt upp 7h 7c :shock: :shock: :shock:

behöver jag säga att hans stack täckte min och att han så klart fick en sjua på river hastigt och lustigt.

:oops:

Andra exemplet är också från 1/2 bord jag sitter återigen i början av spelet har gått in med 200$, sitter i ganska tidig position alla har omkring 200-300 dollar. Får Ah9h på big blind, det är ett 6 bord, alla lägger sig fram till cut off som betar ut 8$ jag tror han kan ha precis vad som helst, knappen synar, SB lägger sig och jag tar syn, 25$ i potten och floppen visar 9c 9s 7s,

Jag checkar efter en stunds betänketid till cutoff, som betar ut 16$ knappen synar rätt snabbt och nu tänker jag att jag ska skydda min hand, så jag re raisar till 42$, båda synar jag börjar verkligen få dåliga vibbar.

Turn visa 10d, skrämselkort tycker jag men testar endå att beta ut 60$ båda synar

Har ca 83 dollar kvar , båda dom täcker mig i marker.

RIVER Jd

tänker att nu är de kört men tiltad som jag är så bestämmer jag mig för att jag måste syna en bet nu , checkar först cut off och knappen e all in då får jag en tankeställare att jag får ju endå se vad dom har spelat med så jag lägger mig... Cut off visar upp Kh Qd och vinner potten knappen muckar sina kort men kollar på handhistory att han muckade 8d 5c, BÅDA fick alltså sin stege på sista gatan är de här normalt spel ???

------------------------------

Spelar 5/10 på pokerstars, går in med 600$, lider av korttorka och sjunker ner till 530 dollar när jag kollar på AsAc, en mkt agressiv spelare sitter till vänster om mig och jag vet att han brukar höja ganska ofta så jag gör en miniraise till 20$, (återigen 6man bord) jag sitter i positionen direkt efter bigblind, han slår om till 45$ alla lägger sig. Jag ser nu min chans att få bra betalt och slår om till 130$ han synar efter viss betänketid.

FLOPP: Qh 8s 7h

Jag tänker att jag har bästa handen och satsar 175dollar nästan hela min stack. Han slår blixtsnabbt om all in och jag funderar men bestämmer mig för syn vilket är all in för mig med,

TURN: 4c

River: 4d

han visar upp !!!!!!!!!!!!!

Qs 4s

och drar ut mig på kåk.

Det har varit så här i en vecka nu ligger back kanske 2100$ blir utdragen hela tiden.

Postad

AK handen, slå om på floppen när han miniraisar dig , ser ingen som helst anledning att du bara synar, du visar svaghet och han tror då att han leder med 77 förmodligen.

Ja du sen andra potten kan man undra vad de båda sysslar med , inte så mycket att göra där tycker jag.

Samma gäller 5/10 handen , det är så du vill at han ska spela , surt att han drar ut bara

Postad
AK handen, slå om på floppen när han miniraisar dig , ser ingen som helst anledning att du bara synar, du visar svaghet och han tror då att han leder med 77 förmodligen.

Ja du sen andra potten kan man undra vad de båda sysslar med , inte så mycket att göra där tycker jag.

Samma gäller 5/10 handen , det är så du vill at han ska spela , surt att han drar ut bara

Tycker floppen är perfekt att bara ta synen på då han får mer värde ur en hand han leder över och håller potten nere mot en hand han ligger under mot, syna flopp utvärdera hans aktion på turn alternativt beta ut direkt på turn.

"du visar svaghet och han tror då att han leder med 77" hur tänker du här? det är väl perfekt om han tror att han leder på 77, rivern är ju inget som händer ofta och det handlade bara om otur i just denna hand. På just den där floppen känns det som att du antingen leder här eller ligger tokunder, hur du ska spela handen beror ju självklart på vad din motståndare är för spelare, jag är oftast beredd att spela för stack här iaf mot random fi.

WP!

Postad

Verkar som du spelar på lite för hög nivå om $2300 back gör att du är smått ruinerad på pokerkontona. Tråkiga utdragningar men såna åker man på ett par per session oftast.

Tycker du raisar alldeles för lite pre i hand 1 efter 4 limp...I hand 2 slår jag mer vid cr. Hand 3 är bara en sur utdragning....även fast jag mår illa av miniraise's :).

Postad

well... jag brukar reraise med minst 3ggr potten när jag väl vill ha bort folk :-P

Det är inget man kan göra åt såna badbeats förutom att vara nöjd med att ha spelat rätt. Som någon sa dock.. du verkar spela på tokhöga nivåer om du går in med 600 dollar på ett bord samtidigt som en förlust på 2100 gör att din bankrulle havererar

Postad

du kan ju inte rabbla badbeats. alla får sådana. du kanske har haft mer otur ch fått dem i en tätt följd efter varandra.

Har bara läst det översta, men jag blir lite smått irriterad när man klagar.

Har du 20 inköp eller nåt liknande borde du klara dig. Lirar du med stor del av din BR på varje bord får du skylla dig själv om variansen käkar upp dig.

Postad
du kan ju inte rabbla badbeats. alla får sådana. du kanske har haft mer otur ch fått dem i en tätt följd efter varandra.

Har bara läst det översta, men jag blir lite smått irriterad när man klagar.

Har du 20 inköp eller nåt liknande borde du klara dig. Lirar du med stor del av din BR på varje bord får du skylla dig själv om variansen käkar upp dig.

Måste hålla med.