Gå till innehåll

yesz - NL100 - NL200 & MTT's

Recommended Posts

Postad
Fan vad du verkar slakta mtts! Grymma resultat måste jag säga, bara att gratulera även om jag är lite avis på dina mtt klonkar! Dela med dig av riggen för fan ;-)

Tackar ;D

Jo, det går rätt bra i mtt's, ska dela av mig lite av riggen :) dock inte allt :(. Om du inte provat primas turneringar tycker jag du borde göra det, säkert 70%-80% i turneringarna som är mycket sämre än en vanlig medelspelare ;)

Postad

Trodde jag skulle få en rivstart på nl200, men icket... så jag stänger ned nu ett tag innan tilten kommer på riktigt!

tot.

-$500

Egentligen inget att grina över. Men blir en liten paus!

Varför parar sig aldrig bordet när det är ett sånt här utgångsläge.. Om jag haft 10-9 känns det som bordet parar sig 80% av gångerna och jag min han är död...

** Game ID 1929897896 starting - 2008-03-22 13:45:06

** Antandre [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- yesz sitting in seat 1 with $200.00

- blaherv sitting in seat 2 with $263.60

- Funkyfredik sitting in seat 3 with $181.00

- ohoopea sitting in seat 4 with $420.50 [Dealer]

- MEGASTEAM sitting in seat 5 with $212.00

- zero_cool sitting in seat 6 with $442.40

MEGASTEAM posted the small blind - $1.00

zero_cool posted the big blind - $2.00

** Dealing card to yesz: Ace of Clubs, Ace of Spades

yesz raised - $8.00

blaherv folded

Funkyfredik folded

ohoopea folded

MEGASTEAM called - $8.00

zero_cool called - $8.00

** Dealing the flop: 8 of Spades, 7 of Hearts, Ace of Hearts

MEGASTEAM checked

zero_cool checked

yesz bet - $24.00

MEGASTEAM raised - $84.00

zero_cool went all-in - $436.40

yesz went all-in - $168.00

MEGASTEAM went all-in - $121.00

** Dealing the turn: King of Clubs

** Dealing the river: Queen of Hearts

MEGASTEAM shows: 7 of Diamonds, Ace of Diamonds

zero_cool shows: 9 of Hearts, 10 of Hearts

yesz mucks: Ace of Clubs, Ace of Spades

zero_cool wins $597.00 from the main pot

zero_cool wins $26.00 from side pot 1

End of game 1929897896

Trodde man kanske skulle få slippa dessa händer, vafan.. :)

** Game ID 1929896941 starting - 2008-03-22 13:44:09

** Not Over Yet [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Barrron sitting in seat 1 with $207.92

- yesz sitting in seat 2 with $419.40

- _Frida_ sitting in seat 3 with $211.87

- jacksiim sitting in seat 4 with $159.10

- blaherv sitting in seat 5 with $197.00

- MEGASTEAM sitting in seat 6 with $215.60 [Dealer]

Barrron posted the small blind - $1.00

yesz posted the big blind - $2.00

** Dealing card to yesz: Queen of Hearts, 10 of Hearts

_Frida_ folded

jacksiim folded

blaherv folded

MEGASTEAM raised - $8.00

Barrron folded

yesz raised - $29.00

MEGASTEAM called - $29.00

** Dealing the flop: 2 of Hearts, 2 of Spades, 10 of Diamonds

yesz bet - $45.00

MEGASTEAM called - $45.00

** Dealing the turn: 3 of Diamonds

yesz bet - $149.00

MEGASTEAM went all-in - $141.60

** Dealing the river: 7 of Diamonds

yesz shows: Queen of Hearts, 10 of Hearts

MEGASTEAM shows: 7 of Spades, 10 of Spades

MEGASTEAM wins $429.20 from the main pot

End of game 1929896941

Postad

Nu ska man väl vara ärlig mot en själv, även om man kanske inte vill. NL200 är för svårt i dags läget för mig att slå. Det beror på många faktorer dock efter flera turneringsklonkar så vill man fortsätta att storma, vinna cash och leva gott. Därför väljer jag att minska "tilt" faktorn genom att cash ut allt utom 5k.

Har spelat bort $1k på ipoker & $500 hos prima, men har börjat ta tillbaks lite ( $200 ) på nl100 igen. Så back $300 på prima totalt sen senaste uppdateringen.

Nästa gång jag ger nl200 ett seriöst försök ska jag vara mer taggad och seriös! Det blir nog första månaden på sommarlovet, sen nästa får det vara "sommar break" om inte vädret visar tvärtom :)

Så yesz tillbaks på nl100, där vet jag att jag går plus ilängden i alla fall. Ska spela 175k gtd ikväll också hoppas på klonk =) bara den jag inte klonkat av de med större "gtd" summa hos prima i år.

13.5k done

18k done

50k done

35k done

7k done

175k ?

Postad
Dålig förlorare? :)

Svar: JA!

Nämen ber om ursäkt för det! bara några jobbiga all-ins just innan, tråkigt att det ska gå ut över en annan spelare. Men lycka till om du fortfarande är kvar :)

Postad
Vi team inte eller så, krigar mot han som mot alla andra!

Måhända, men tänk på alla paranoida tankar ni sprider till oss pokerspelare med hjärnspöken. :) Ni anser inte heller att det inte föreligger någon risk för att båda era konton ska bli frysta (med allt det innebär) och utredda i misstanke om collusion osv.?

Postad
Måhända, men tänk på alla paranoida tankar ni sprider till oss pokerspelare med hjärnspöken. :) Ni anser inte heller att det inte föreligger någon risk för att båda era konton ska bli frysta (med allt det innebär) och utredda i misstanke om collusion osv.?

Om det nu finns en risk att dom skulle frysa våra konton så hänvisar jag bara till våra hh's, det är inte så att jag undviker tiodom på något sätt eller han undviker mig. Eftersom vi spelat så pass mycket med varandra både live & internet ( spelat på samma site och nivå sen 100sek på ss och nl20 på andra siter) så gör det att vi läser varandra sjukt bra. Så det skulle vara ett ev egentligen att vi sitter på samma bord, om nu någon blir på tilt. Skulle tänka att pengarna åker ganska snabbt till den andra då.

Iofs så blir tiodom lättare på tilt än mig, så det kanske tom är ett + för mig att vi lirar på samma bord.

Men nu tillbaka till saken, om det nu finns misstankar om att vi skulle spela tillsammans så borde någon kolla upp det ( jag vet att du inte påstått det, men om det finns ). Dock sätter vi oss aldrig på samma bord då vi lanar, eftersom då anser vi det som fusk, men det händer att vi hamnar på samma turneringsbord och då är det inte mycket att göra åt saken. Självklart har man råkat se något utav hans hållkort då, men hur stor är chansen att vi hamnar på samma bord egentligen. Iofs har vi suttit på samma bord ett par gånger fast oftast händer det då det börjar dra sig mot finalbordet (5 - 30 spelare ).

Postad
Om det nu finns en risk att dom skulle frysa våra konton så hänvisar jag bara till våra hh's, det är inte så att jag undviker tiodom på något sätt eller han undviker mig. Eftersom vi spelat så pass mycket med varandra både live & internet ( spelat på samma site och nivå sen 100sek på ss och nl20 på andra siter) så gör det att vi läser varandra sjukt bra. Så det skulle vara ett ev egentligen att vi sitter på samma bord, om nu någon blir på tilt. Skulle tänka att pengarna åker ganska snabbt till den andra då.

Iofs så blir tiodom lättare på tilt än mig, så det kanske tom är ett + för mig att vi lirar på samma bord.

Men nu tillbaka till saken, om det nu finns misstankar om att vi skulle spela tillsammans så borde någon kolla upp det ( jag vet att du inte påstått det, men om det finns ). Dock sätter vi oss aldrig på samma bord då vi lanar, eftersom då anser vi det som fusk, men det händer att vi hamnar på samma turneringsbord och då är det inte mycket att göra åt saken. Självklart har man råkat se något utav hans hållkort då, men hur stor är chansen att vi hamnar på samma bord egentligen. Iofs har vi suttit på samma bord ett par gånger fast oftast händer det då det börjar dra sig mot finalbordet (5 - 30 spelare ).

Det var å andra sidan ett CG bord jag såg er sitta på.... :)

Hur som helst, det var bara en heads-up om ni inte hade tänkt på det själva.

Postad

dom som säger att vi teamar borde kolla hand historiken, ibland känns det som vi är rivaler och spelar extra mycket mot varann, men kan erkänna att jag tiltar extremt mycket nuförtiden, säkert många som jag donerat en del till.

Men tack vare en 2;a plats i 13.5 garanterad $2600 ska jag börja om på nytt och försöka antingen läsa nån bok, eller bara skaffa bättre vanor. Samt att bara spela då jag verkligen känner för det.

lycka till med spelet alla. Lägg gärna upp mer händer så kommer jag att kommentera, det skulle vara nice :=)

Postad
dom som säger att vi teamar borde kolla hand historiken, ibland känns det som vi är rivaler och spelar extra mycket mot varann, men kan erkänna att jag tiltar extremt mycket nuförtiden, säkert många som jag donerat en del till.

Men tack vare en 2;a plats i 13.5 garanterad $2600 ska jag börja om på nytt och försöka antingen läsa nån bok, eller bara skaffa bättre vanor. Samt att bara spela då jag verkligen känner för det.

lycka till med spelet alla. Lägg gärna upp mer händer så kommer jag att kommentera, det skulle vara nice :=)

Hmm, alla som har haft med microgaming att göra vet att det tar väldigt lång tid för dem att få något gjort och när de väl gör det blir det oftast fel. Att visa HH är nog OK men räkna ändå med att kontot blir fryst en period under tiden som de utreder.

Strunt samma, ni verkar inte fuska ändå så det spelar ingen roll. :) Jag har några kompisar som har blivit utredda och fått sina konton frysta, inte för att de fuskade på något sätt (en annan historia som jag inte orkar dra), men det tog lååång tid. Better safe than sorry.

Postad

Fel?

** Game ID 1935199745 starting - 2008-03-25 21:26:56

** Damage Done [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Acinna84 sitting in seat 1 with $98.00

- yesz sitting in seat 2 with $114.93

- darts18000 sitting in seat 3 with $81.00

- Kuupio sitting in seat 4 with $99.00

- truerampage sitting in seat 5 with $138.46

- evovolvo sitting in seat 6 with $136.92 [Dealer]

Acinna84 posted the small blind - $0.50

yesz posted the big blind - $1.00

** Dealing card to yesz: 5 of Spades, 7 of Spades

darts18000 called - $1.00

Kuupio raised - $4.00

truerampage called - $4.00

evovolvo folded

Acinna84 folded

yesz called - $4.00

darts18000 called - $4.00

** Dealing the flop: 6 of Spades, 3 of Spades, 10 of Clubs

yesz checked

darts18000 checked

Kuupio bet - $9.43

truerampage folded

yesz raised - $21.00

darts18000 folded

Kuupio raised - $43.77

yesz went all-in - $90.93

Kuupio went all-in - $51.23

** Dealing the turn: 8 of Spades

** Dealing the river: King of Hearts

Kuupio shows: 9 of Spades, 4 of Spades

yesz mucks:

Kuupio wins $203.50 from the main pot

End of game 1935199745

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

En 6a ska jag väl inte vara rädd för? Så hur gör vi?

** Game ID 1935197103 starting - 2008-03-25 21:25:59

** Josépha [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Astecc sitting in seat 2 with $58.72

- essy_77 sitting in seat 3 with $79.50 [Dealer]

- Mariane sitting in seat 4 with $102.06

- yesz sitting in seat 5 with $130.61

- N_W_ sitting in seat 6 with $104.98

Mariane posted the small blind - $0.50

yesz posted the big blind - $1.00

Astecc posted to play - $1.00

** Dealing card to yesz: Queen of Spades, Queen of Diamonds

N_W_ called - $1.00

Astecc checked

essy_77 folded

Mariane called - $1.00

yesz bet - $5.00

N_W_ called - $5.00

Astecc called - $5.00

Mariane folded

** Dealing the flop: 7 of Diamonds, 5 of Hearts, 4 of Clubs

yesz bet - $16.00

N_W_ called - $16.00

Astecc called - $16.00

** Dealing the turn: 3 of Spades

yesz checked

N_W_ bet - $32.00

Astecc

yesz

Postad
N_W_ är största grindern på NL100. Han har set som sämst här.

Aa, det är han! Så fick lov att folda iofs är det rätt uppenbart nu då jag tittar efter.

Edit: att han sitter på med nöten =)

Postad

Loggade in idag och märkte något konstigt - Vad har hänt med klienten? vill ha tillbaka den gammla! Vet inte om det är så här på betway, men Turneringarna som jag spelar på PL + HU är det sjukt annorlunda :(

Postad
Hur går skottet på $5/10?

Haha, vad ska man säga - Hade inte precis tid att fullfölja och hade endast köpt in för minimum. Men gick ut med lite över $500, får ge det ett nytt försök senare. Men dom är ju sjukt tight på 5/10 ... :/

Postad

Nu är det inte allt för mycket tid kvar på den här månaden - Så då är det väl lika bra att summera den, så gott som det går. Jag hade ett mål innan jag ”började om”, det var att nå en Bankrulle på $5k och det har jag gjort, flera gånger om!

Så jag kan spela poker, det borde vara bevisat nu ( till er som varit lite osäker på den saken ). Mitt exakta resultat har jag inte, men en bit över 100 000 SEK måste det vara – Har en hel del Turneringsvinster.

Så en bra månad blev det även om den började dåligt på nl50. Har spelat hem mer pengar denna månad än vad gjorde på hela förra året. Men det är inte allt, känns som jag blivit en mycket bättre pokerspelare också.

APRIL

Denna månad ska jag förska spelar bra poker, hittat någon klonk och göra bra ifrån mig hela månaden på CG borden.

Bankrulle ( Siterullen ) kommer att ligga på $5k och jag kommer att inrikta mig på NL100 HU & SH.

Sätter upp ett mål 2 st mål

Spela mer stabilt

+$5k på CG

kanske till kommer något!

Posta mer händer

Postad
Du måste förklara J8suit all in pre handen för mig :)

HAHA! Att du skulle se den! Nämen även om jag inte hade odds för satte jag honom på AK/AQ och ville gambla lite. Sen har jag spelat för bra poker om man kan säga så för att inte kunna kasta iväg ett BI nu och då. Men iofs var det lite onödigt.