Gå till innehåll

KK får reraise samt Q på flop.


Recommended Posts

Tjena. Satt och lirade denna handen på ipoker för ett tag sedan. Kan dock inte glömma den. Jag tycker själv i efterhand att jag spelar tokfiskigt. Vad tycker ni?

Kan nämna att jag har fi som tight och solid spelare, sticker inte ut för mycket.

 

GAME #870143768: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2008-03-02 23:18:46

Table Avellaneda

Seat 1: Rhinoflo ($219.30 in chips) DEALER

Seat 2: quickening ($116.00 in chips)

Seat 3: PeLeOFPoKeR ($433.00 in chips)

Seat 4: pokkaila ($321.11 in chips)

Seat 5: ShrtStckr ($78.00 in chips)

Seat 7: HERO ($394.00 in chips)

Seat 9: Damoclez ($723.20 in chips)

Seat 10: Skirts ($453.40 in chips)

quickening: Post SB $2.00

PeLeOFPoKeR: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to PeLeOFPoKeR Ace of DiamondsAce of Clubs

Dealt to HERO King of HeartsKing of Diamonds

pokkaila: Fold

ShrtStckr: Fold

HERO: Raise $16.00

Damoclez: Call $16.00

Skirts: Fold

Rhinoflo: Fold

quickening: Fold

PeLeOFPoKeR: Raise $62.00

HERO: Raise $150.00

Damoclez: Fold

PeLeOFPoKeR: Call $100.00

*** FLOP *** 5 of Clubs10 of ClubsQueen of Diamonds

PeLeOFPoKeR: Bet $267.00

HERO: Allin $228.00

*** TURN *** 8 of Clubs

*** RIVER *** 5 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $842.00 Rake $3.00

PeLeOFPoKeR: wins $842.00

 

 

Preflop spelet tycker jag är helt ok. Fast sedan min syn på flop. Den måste väl ändå vara bedrövlig eller tycker ni det är en hand man får ta? Vad skall han reraisa med? Slår väl endast en mycket överspelad AK? QQ och AA är väl det absolut troligaste?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Kan nämna att jag har FI som tight solid spelare"

Det säger väl det mesta?

 

Han synar inte 4bet med nått annat än QQ, KK, AA (eller?)..

 

När Q kommer på floppen så slår du ingenting imo.

 

KK är bästa, för split.. Det känns rätt otroligt dock.

 

 

Jag viker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite blandade meningar alltså. Alltså killen är riktigt tight. Tror han ligger på en 8-9 vpi. Jag känner att fold på flop är rätt 80-90% av fallen? Finns det något att göra preflop? För att få ner hans reraise så man får bättre odds på att klonka K på flop. Funderar på att bara göra en dubbling av hans raise och sen vika mot reraise allin. Fast risken är väl då att mitt spel verkar vekt och han hittar reraise allin med AK och även QQ pre?

 

Vad tror ni om att bara syna hans raise till 62 för att se floppen. En såpass tight spelare reraisar väl inte med någon skit. Fast att folda på den floppen då är väl lite väl kallt, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det verkligen vara rätt att 4-betta prf om han bara synar eller höjer med QQ-AA? Känns väl bättre att bara syna trebettet. För han trebettar väl antagligen med fler händer än ha synar än 4-bet med? På det sättet känns det som du kan få maximalt värde att QQ, JJ och TT på rätt floppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har vi inte gått igenom det här tusen gånger?

 

Mycket möjligt ni har. Fast att jag ska hitta en helt identisk hand bland alla är väl inte riktigt troligt? Mycket bättre att posta och få respons från de som vill. De som inte vill behöver inte skriva alls?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

L

Vad tror ni om att bara syna hans raise till 62 för att se floppen. En såpass tight spelare reraisar väl inte med någon skit. Fast att folda på den floppen då är väl lite väl kallt, eller?

Det kan fungera att bara syna, men svårt att släppa KK på en låg flopp.

Lixom att gå allin kan vara rätt. Känns som att det kvittar i ett långt perspektiv.

KK är nöten oftast. Aldrig lagt kings i cashgame frivilligt pf vad jag kommer ihåg nu.

Finns flera gånger då jag vart 70-80% säker på att jag är uppe mot AA, men ändå så degar jag.

Vissa av de gångerna skulle jag kunnat lägga , men det känns så jävla pissigt att göra det. Vinner ju 1/5 utav de gångerna så det kan ju tilta någon oxå, ovärderligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite blandade meningar alltså. Alltså killen är riktigt tight. Tror han ligger på en 8-9 vpi. Jag känner att fold på flop är rätt 80-90% av fallen? Finns det något att göra preflop? För att få ner hans reraise så man får bättre odds på att klonka K på flop. Funderar på att bara göra en dubbling av hans raise och sen vika mot reraise allin. Fast risken är väl då att mitt spel verkar vekt och han hittar reraise allin med AK och även QQ pre?

 

Vad tror ni om att bara syna hans raise till 62 för att se floppen. En såpass tight spelare reraisar väl inte med någon skit. Fast att folda på den floppen då är väl lite väl kallt, eller?

 

alltså, om man funderar på att folda på flopp så ska man absolut inte 4-betta pre, det säger ju emot sig själv... Seriöst, hur ofta sitter han å bettar ut där med QQ tror ni på flop???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså 6 seat och i turrar då tar jag KK och satsar allt jag äger och hoppas får se hur det går. Men fullring KK och dessutom på ipoker som är tight och mycket grinders.

 

Ja då bör man folda KK ett par gånger för att inte gå break even mot de gånger man själv har AA vs KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...