Pokertomte Postad 26 Februari , 2005 Rapport Postad 26 Februari , 2005 Bakgrund Hade nyligen rattat in på Ladbrokes. Då jag är såpass dålig på TH så att jag spelat bort alla mina pengar spelar jag en freeroll . Kommer femma och får ihop 28 dollar. Sätter mig på .15\.30 och väntar på att det ska fyllas. Kommer 3 spelare dit och efter lite torka kommer DENNA hand: Hålkort _Peter_ was dealt AsQs Preflop Maerik ($31.20) folds _Peter_ ($26) raises $1.20<-Knappen MisterO ($52.90) calls for $1.05 Nummerni ($44.30) calls $0.90 Flop Inte mycket att säga, tror inte han har AK, känner att jag har bäst hand Kc-Ac-Ad [Pot:$3.60] MisterO checks Nummerni bets $3 _Peter_ raises $6 MisterO folds Nummerni calls $3 Turn Lite halvtrist kort, med tanke på att det är låga limits och att A8 "kan ju para sitt ess" Kc-Ac-Ad-8h [Pot:$15.60] Nummerni bets $3.90 _Peter_ raises $10.90 Nummerni calls $7<--(Här steker killen aslänge, och då han bettat typ 1\4 pot innan min raise så jag känner att jag har honom slagen. Sätter honom på Ax eller flushdraw.) River Ytterligare ett tråkigt kort om man går efter det jag sa tidigare men jag är vrålande potcommited så jag hittar synen ändå. Kc-Ac-Ad-8h-7s [Pot:$37.40] Nummerni bets $10 _Peter_ calls and is all in. $2.10 is returned to nummerni Total pot: $53.20 Avslutning Spelade jag rätt under denna handen, eller övervärderar jag min hand? Jag ansåg att då vi spelade shorthanded så hade han nog garanterat spelat varenda Ax likadant. Tacksam för synpunkter! /P Citera
Bein Postad 26 Februari , 2005 Rapport Postad 26 Februari , 2005 Tycker du spelar ganska rätt, men vem vann ser inte? Citera
Gialloblu Postad 26 Februari , 2005 Rapport Postad 26 Februari , 2005 Ja precis, vem vann egentligen? Citera
ades_va Postad 26 Februari , 2005 Rapport Postad 26 Februari , 2005 VEMM VANN? VEM VANN? BERÄTTA VEM SOM VANN!!! JAG MÅSET VETA! ARGHHHH... Mjo, men du spela den rätt, jag hade dock tryckt in mer på turn. Citera
Pokertomte Postad 26 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2005 Ville ju bara trissa upp stämningen lite. Nummerni wins pot $53.20 with Ah 7c, A full house, aces full of sevens. _Peter_ doesn't show AsQs, three of a kind, aces. Sisådär gick det, tung river Citera
Toan Postad 26 Februari , 2005 Rapport Postad 26 Februari , 2005 Jag tycker inte att det var så tokigt spelat, men personligen hade jag tryckt på turn. Din motståndare skriker nästan ut att han sitter på ett svagare A med sitt "stop bet" (heter det så?) på turn. Otur på rivern, men som sagt - där kan du inte gärna folda. Citera
Trolldeg Postad 26 Februari , 2005 Rapport Postad 26 Februari , 2005 Själv hade jag höjjt lite mer på floppen istället för att minreraisa. Nu har ni ju dock så små stackar så det spelar nog knappt ingen roll. Dels för att få ut mer information och dels för att låta en draghand begå misstag genom att syna när oddsen är emot honom. På turn hade jag tryckt. Citera
Mc_Bogga Postad 26 Februari , 2005 Rapport Postad 26 Februari , 2005 Turn Lite halvtrist kort, med tanke på att det är låga limits och att A8 "kan ju para sitt ess" Kc-Ac-Ad-8h [Pot:$15.60] Eh, vad är inte ett tråkigt kort isf? Ett hjärter är ju det bästa som kan falla, ingen risk att han plockade upp ett färgdrag till sitt ess... En knekt eller tia kan väl vara lite jobbig, men en åtta? Håller dock med dig att man inte kan känna sig säker vad som än faller på lägre nivåer, vilket den här handen visar... Grymt lönsamt i längden när folk spelar Ax, du får trösta dig med det... Citera
bzkt Postad 26 Februari , 2005 Rapport Postad 26 Februari , 2005 Du kunde som sagt tryck in mer på turn, men jag tror det inte spelat så stor roll han hade förmodligen callat i vilket fall som helst. Citera
Pokertomte Postad 26 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2005 Du kunde som sagt tryck in mer på turn, men jag tror det inte spelat så stor roll han hade förmodligen callat i vilket fall som helst. Yep, det tror jag med. Han hade säkert synat all in preflop med A7o också Måste tillägga att han verkar ha haft grym read på mig i alla fall. Citera
bzkt Postad 26 Februari , 2005 Rapport Postad 26 Februari , 2005 Måste tillägga att han verkar ha haft grym read på mig i alla fall. Antar att den var ironisk? Citera
Bein Postad 26 Februari , 2005 Rapport Postad 26 Februari , 2005 Ville ju bara trissa upp stämningen lite. hahahahaha fyndigt! Citera
Pokertomte Postad 26 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2005 Ville ju bara trissa upp stämningen lite. hahahahaha fyndigt! hehe du e först som märker det Citera
Pokertomte Postad 26 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2005 Måste tillägga att han verkar ha haft grym read på mig i alla fall. Antar att den var ironisk? haha, mm Citera
Recommended Posts