CrazyManPete Postad 9 Mars , 2008 Rapport Postad 9 Mars , 2008 Någon med juristutbildning eller bra insyn i det svenska rättsväsendet som skulle kunna tänka sig att vara en vänlig själ och besvara några frågor jag har efter en incident som inträffade i fredags? Vore tacksam för svar så tar vi det i pm. Citera
Hyler Postad 10 Mars , 2008 Rapport Postad 10 Mars , 2008 efter en incident som inträffade i fredags? Kolla mötet Juridik på http://www.flashback.info, de har många trådar om fredagsincidenter och tänkbar påföljd/rättsprocess. Om det är som jag tror, ett bråk och/eller vakter. Alternativt något trafikrelaterat. Citera
Kontextus Postad 10 Mars , 2008 Rapport Postad 10 Mars , 2008 Någon med juristutbildning eller bra insyn i det svenska rättsväsendet som skulle kunna tänka sig att vara en vänlig själ och besvara några frågor jag har efter en incident som inträffade i fredags? Vore tacksam för svar så tar vi det i pm. Vad har du nu ställt till med?! Citera
Luap Postad 10 Mars , 2008 Rapport Postad 10 Mars , 2008 AHAHAHAHAH! Så bra! Så bra! Mvh, Carldenstorespolare Citera
CrazyManPete Postad 10 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2008 Nej egentligen ingen stor grej. Blev ertappad med en elpistol/leksak (ingen aning om hur farlig den är då jag aldrig testat den på mig själv eller annan person) som jag köpte i thailand för ett par månader sen. Skulle visa upp den för en polare så vi gick till ett avlägset ställe i en park.Givetvis ser några vakter detta, securitas? Röd mundering iaf. Kommer springades med dragna batonger och det blir ett jävla stohejj. Polisen kontaktas och jag står där som en lammunge och försöker urskulda mig. Nu väntar förhör och lite sånt krams och jag skulle behöva snacka med någon över pm som har lite koll. Citera
SouthEast Postad 13 Mars , 2008 Rapport Postad 13 Mars , 2008 Nej egentligen ingen stor grej. Blev ertappad med en elpistol/leksak (ingen aning om hur farlig den är då jag aldrig testat den på mig själv eller annan person) som jag köpte i thailand för ett par månader sen. Skulle visa upp den för en polare så vi gick till ett avlägset ställe i en park.Givetvis ser några vakter detta, securitas? Röd mundering iaf. Kommer springades med dragna batonger och det blir ett jävla stohejj. Polisen kontaktas och jag står där som en lammunge och försöker urskulda mig. Nu väntar förhör och lite sånt krams och jag skulle behöva snacka med någon över pm som har lite koll. Varför gå till ett avlägset ställe för att testa den när du inte hade en aning om hur farlig den var (inte visste hur förbjudet det är att ha en sån). Är väl bara att erkänna att du tagit in den och ta ditt straff. Lär väl bli dagsböter, eller livstids fängelse. Citera
Flesh2Flesh Postad 15 Mars , 2008 Rapport Postad 15 Mars , 2008 Den kan vara förbjuden i Sverige på allmän plats / offensivt vapen / tillstånd? Hursomhelst, påföljd är troligen dagsböter. Har du ingen inkomst hamnar notan runt 2k SEK kanske... lycka till. Citera
Recommended Posts