Gå till innehåll

osäker på outs i Texas hold em


Fishstreak

Recommended Posts

Mmm, men om man vill på ett enkelt vis förklara det för en som inte riktigt förstår vad outs är. Så kan det ju vara till en fördel att inte krångla till det så mycket i början?!

 

Ja, men då är det bättre att säga "låt oss se det så här, för att inte krångla till saker och ting" ist för att bara säga "så här är det" när det faktiskt inte bara är på det viset. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag fattar. Då har jag uppenbarligen räknat lite fel. Kan jag ställa några fler frågor?

 

1.Men en sprucken stege ger 4 outs eller hur?

2.KK på hålkorten och t.ex. 2 6 9 i floppen ger då bara 2 outs?

3.44 som hålkort och 2,3, 6 flopp ger 6 outs?

4. Och fallet med T,T och 2,2,7 ger då 2 outs?

 

Tack

 

Korrekt. The power of forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag fattar. Då har jag uppenbarligen räknat lite fel. Kan jag ställa några fler frågor?

 

1.Men en sprucken stege ger 4 outs eller hur?

2.KK på hålkorten och t.ex. 2 6 9 i floppen ger då bara 2 outs?

3.44 som hålkort och 2,3, 6 flopp ger 6 outs?

4. Och fallet med T,T och 2,2,7 ger då 2 outs?

 

Tack

 

1. Med en sprucken stege antar jag att du menar hålstege. T ex 7,8 på hand och 4,5,Q då är 6: orna dina outs. Alltså 4 outs.

2. KK då är de två K:na dina outs till förbättring av din hand. Alltså 2 outs

3. Här ger 6 kort dig en bättre hand fyra st 5: or och två st 4: or, men om nån har en 5: a på hand så är en 4: a inget bra kort även om det förbättrar din hand så har Fi stege. Men 6 outs det har du.

4. Korrekt två Tior som förbättrar din hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korrekt. The power of forum.

 

Där ser ni grabbar, jag är inte så trög :) (bara lite).

 

Jag satt faktiskt o spelade samtidigt som detta och jag gick lite plus :) Playmoney only. Det enda jag hade problem med egentligen var ju om jag skulle räkna med korten på bordet i mina outs. Men det var ju ingen bra ide :)

 

var brukar ni spela? Jag spelar på Party Poker. Det är jag som vinner hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan,

 

Jag är nybörjare på Texas hold em. Jag är lite osäker på det här med "outs". Jag är lite osäker på hur man ska räkna? Jag kan ge några exempel, kanske någon av er vill hjälpa till :)

 

1. Om mina hålkort är 44 och floppen ger 5, Q och 2. Jag är lite osäker på hur många outs jag har? Jag får det till 5. De outs jag tänkte på var 2 stycken 4 or och t.ex. 3 st Q. Är detta korrekt räknat?

 

2. Om hålkorten är 77 o floppen är 345 (ej flushdrag). Innebär detta att outsen är 6? dvs 2 st. 7 or och 4 st 6or?

 

3. Om mina hålkort är 55 och floppen ger Q,J och A. Är mina outs 5 då? T.ex. 2 st 5or och 3 A.

 

4. Om mina hålkort är TT och floppen ger 227. Är mina outs då 4?

 

Tacksam för hjälp :)

 

http://www.propokertools.com/simulat...tionEditor.jsp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...