Gå till innehåll

10/20 SvS AKo floppar top2


Recommended Posts

***** Hand History for Game 627208613 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Saturday, Mars 8, 16:17:32 ET 2008

Table Gwen 8 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Foppa ( $5189.56 )

Seat 2: gEeWhIZm8 ( $4734.53 )

Seat 3: Tolurba ( $1087.28 )

Seat 5: KAMPA_LOSS ( $4065.51 )

gEeWhIZm8 posts small blind [$10].

Tolurba posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to gEeWhIZm8 [ Ah Ks ]

KAMPA_LOSS folds.

Foppa raises [$80].

gEeWhIZm8 raises [$230].

Tolurba folds.

Foppa calls [$160].

** Dealing Flop ** [ Ad, 3d, Kd ]

gEeWhIZm8 bets [$372].

Foppa calls [$372].

** Dealing Turn ** [ 3s ]

gEeWhIZm8 bets [$872].

Foppa calls [$872].

** Dealing River ** [ 7h ]

gEeWhIZm8 ??

 

Vad gör vi liksom här, jag sätter han på ,AQ,AJ med en möjlig ruter kicker, floppad färg kan han också ha, kanske samma hand som mig?

Vad jag tror han kan sätta oss på är,AK/AA/KK/QQ-99 som försöker bluffa. Har nästan svårt att tro att han skulle sätta oss på en suited connector som missat. Betar vi eller checkar vi, och hur mkt betar vi om vi betar? Och trycker han på river om vi betar/checkar, vad gör man då?

 

Edit EDIT:FI spelar 34/22/2.09 efter 105 händer och är ganska solid men ligger på gränsen till att han fiskar för mycket. Jag hade spelat ganska löst och trebettat preflop ganska mycket innan detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror lite på om du vet hur bra motståndaren är. Är han sådär så skulle det nog fungera med ett stoppbet. Är han bra kanske han snappar upp att det är ett stoppbet och höjer bara för att han vet att du tycker att du själv inte är jättestark. Är han sådär så höjer han nog bara om han har dig slagen och då kan du nog släppa med gott samvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta halva potten och syna en push. Svårt att se att han slowspelar något som slår dig på floppen. Möjligtvis QJs om han floppat färg. Om du 3bettat en del kan han placera dig på ett sämre ess och tro på en split.

 

Beta halvpott måste väl va det sämsta möjliga?

Man gör sig comittad om han ställer + att man gör ett dåligt vb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potten är nästan 3000, effektivt stackdjup ca 2600. Har svårt att se hur vi kan lägga oss för en push så som handen har spelats. Alla tecken på svaghet kan locka fi att göra ett försök att bluffa bort oss. Men okej, jag försöker förfina min analys:

 

Om du spelat rivern hårt tidigare flera gånger och även visat upp någon/några större bluffar, tryck all-in på rivern.

 

Om det är stor sannolikhet att han sitter på missat färgdrag med t.ex. JJ-QQ, KQ eller liknande checka eller beta lite om du brukar göra blockingbets. Syna en push.

 

Om han spelar många dåliga eller halvbra Ax i reraisade potter men ger dig respekt när du betar hårt på rivern, beta halva potten så han får bättre odds om han tror på en split. Syna en push.

 

Kan han inte sätta dig på AQ/AJ/AT ned en ruter? OM han verkligen tror att din range är AK/AA/KK/QQ-99 då köper jag check eller all-in som bästa spel. Annars tror jag du får mer ut på en mindre bet.

 

hmm, inte helt nöjd med mitt spel... men en all-in känns mycket starkare än att beta ut 1500-1600 just på grund av alla sämre ess splittar potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potten är nästan 3000, effektivt stackdjup ca 2600. Har svårt att se hur vi kan lägga oss för en push så som handen har spelats. Alla tecken på svaghet kan locka fi att göra ett försök att bluffa bort oss. Men okej, jag försöker förfina min analys:

 

Om du spelat rivern hårt tidigare flera gånger och även visat upp någon/några större bluffar, tryck all-in på rivern.

 

Om det är stor sannolikhet att han sitter på missat färgdrag med t.ex. JJ-QQ, KQ eller liknande checka eller beta lite om du brukar göra blockingbets. Syna en push.

 

Om han spelar många dåliga eller halvbra Ax i reraisade potter men ger dig respekt när du betar hårt på rivern, beta halva potten så han får bättre odds om han tror på en split. Syna en push.

 

Kan han inte sätta dig på AQ/AJ/AT ned en ruter? OM han verkligen tror att din range är AK/AA/KK/QQ-99 då köper jag check eller all-in som bästa spel. Annars tror jag du får mer ut på en mindre bet.

 

hmm, inte helt nöjd med mitt spel... men en all-in känns mycket starkare än att beta ut 1500-1600 just på grund av alla sämre ess splittar potten.

 

 

Jo han kan nog sätta mig på AQ/AJ med en ruter också, glömde skriva det :whoops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...