Stenulf Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Jag lirar mest fullring på svs 0.5/1-nivån och hamnar ofta i situationen att man sitter i sb och några vid bordet har limpat men ingen har höjt. Utan att veta om det är en bra taktik så brukar jag syna med vilka kort som helst i sb om det är 3 eller fler spelare som har limpat och bb inte är aggresiv. Undantag om jag fått en bra hand, då höjer jag 4bb+ 1/limpare. Efter floppen fortsätter jag bara om jag fått ett bra drag och får odds, med tpgk , överpar eller något ännu bättre. Det jag undrar är hur ni andra som spelar på låga cash-game nivåer hanterar sb med mediokra eller dåliga kort då många limpat in. Synar ni bara med pp, scs och bra klädda kort etc? Raisar ni dåliga limpare med många händer? Foldar allt utom top 5-10%? Synar alltid med atc med x antal limpare? Förresten är det någon som kan vissa upp possitiva siffror från sb på låga nivåer med minst 10k händer? Citera
aspelin Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Förresten är det någon som kan vissa upp possitiva siffror från sb på låga nivåer med minst 10k händer? Foldar alla skithänder från lilla mörken. Jag använder inte pokertracker längre men har i varenda databas jag startat legat plus på alla positioner runt bordet, även sb o bb. (även om vinsterna är lägst där) /kungrikard Citera
Tiggr Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Jag använder inte pokertracker längre men har i varenda databas jag startat legat plus på alla positioner runt bordet, även sb o bb. (även om vinsterna är lägst där) /kungrikard Aja på alla spel utan 0.5 - 1 Sek är detta helt omöjligt. Citera
aspelin Postad 8 Mars , 2008 Rapport Postad 8 Mars , 2008 Aja på alla spel utan 0.5 - 1 Sek är detta helt omöjligt. Vet jag väl, men nu handlade tråden om 0.5/1 @ svs. Citera
sneakycastro Postad 13 Mars , 2008 Rapport Postad 13 Mars , 2008 Jag lirar mest fullring på svs 0.5/1-nivån och hamnar ofta i situationen att man sitter i sb och några vid bordet har limpat men ingen har höjt. Utan att veta om det är en bra taktik så brukar jag syna med vilka kort som helst i sb om det är 3 eller fler spelare som har limpat och bb inte är aggresiv. Undantag om jag fått en bra hand, då höjer jag 4bb+ 1/limpare. Efter floppen fortsätter jag bara om jag fått ett bra drag och får odds, med tpgk , överpar eller något ännu bättre. Det jag undrar är hur ni andra som spelar på låga cash-game nivåer hanterar sb med mediokra eller dåliga kort då många limpat in. Synar ni bara med pp, scs och bra klädda kort etc? Raisar ni dåliga limpare med många händer? Foldar allt utom top 5-10%? Synar alltid med atc med x antal limpare? Förresten är det någon som kan vissa upp possitiva siffror från sb på låga nivåer med minst 10k händer? Oraisade potter brukar jag fly som pesten själv om jag inte har en mycket bra hand. Det finns inte mycket att vinna i potten plus att Fi kan ha nästan vad som helst, speciellt på låga stakes. Å andra sidan, kan man som någon påstod plussa från alla positioner på SvS:s 0,5/1 är det kanske ingen bra taktik, men det låter närmast otroligt. Citera
Recommended Posts