Gå till innehåll

Cashgame vs SnG


Linus123

Recommended Posts

Vem har sagt att jag jämförde sit & go inköp med cashgame inköp? Det var bara en relativ jämförelse. För övrigt så är cg med maxinköp på 20 dollar (0.1/0.2) definitivt inte på samma nivå som 20 dollars inköp till en sit & go. 1/2 är mer relevant i sammanhanget.

 

Vem som sagt det? Du såklart när du gör jämförelsen... 20$ sng motsvarar ungefär nl50 och nl200 motsvarar kanske 100$ sng om jag skulle uppskatta, så nä, du har fel där också oväntat nog:shock: :shock: :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 98
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

På NL200 kan man förlora $1k blixtsnabbt det kan man inte på $20 sngs så vitt jag vet.

 

 

Det menar du väl ändå inte? Då kontrar jag med följande: En som femtablar $215 sng kan förlora $1075 jämfört med en som spelar NL 10 med halvt inköp har väldigt svårt att förlora en sådan summa på en minut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det menar du väl ändå inte? Då kontrar jag med följande: En som femtablar $215 sng kan förlora $1075 jämfört med en som spelar NL 10 med halvt inköp har väldigt svårt att förlora en sådan summa på en minut.

Du jämför alltså 5 bords 215 dollars sng med ett halvt inköp vid ett bord i 5/10 cg? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för första sessionen nu:D Kör 0,05-0,10

 

Edit: Cashgame äger! Plus 20 dollar på en halvtimme:D Skulle aldrig gått i SnG på den nivån ja lirar:D

 

Om det visar sig att du är vinnande på den nivå du spelar så är det mycket troligt att du vinner mer per timme på cash game.

SNG är ett bra sätt att kapa lite av sitt övertag på sämre spelare.

Det är helt enkelt för mycket vilda västern på slutet.

Däremot finns större risk att tilta bort pengar på CG.

Många här på forumet gillar SNG för att variansen är mindre. De som plussar vinner alltså mer stadigt.

Antagligen kommer du märka (som någon påpekade) att din lite aggressivare stil inte lönar sig på 0,05-010. Är du begåvad kommer du att anpassa dig och tajta upp dig något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag räknar Texas holdem NL, L, SH, HU, MTT och SNG.

Inte Omaha eller andra spel som OP knappast börjat med ännu.

 

Jag antar att HU SNG kan ha låg varians.

 

Hur rankar du de olika texasspelens varians?

 

Hu cg vs hu sng har nog cg högre varians. Men jag antar att tråden handlade om 10-manna bord och då är det garanterat större varians på sng.

 

Inte ofta man får en downswing på 50 BI på 10 manna cg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror många andra like mej kanske inte blir direkt tiltade av dina inlägg totti, men iaf irriterade. Alltid använder du dej av samma otrevliga och tråkiga stil.. De blir tröttsamt i längden :/

 

OK. Hur du kan bli mer tiltad av det jag skriver än det Kontextus skriver är fan inte sant. Uppenbarligen förstår du inte vad någon av oss skriver.

 

Jag är glad ibland, det är sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hu cg vs hu sng har nog cg högre varians. Men jag antar att tråden handlade om 10-manna bord och då är det garanterat större varians på sng.

 

Inte ofta man får en downswing på 50 BI på 10 manna cg

Backar man 50 inköp på SNG kan man nog inte räkna med att vara vinnande. :lol: Samma sak gäller CG.

Jag vet inte vad som känns mest sannolikt/osannolikt.

 

Sedan återstår ju att sätta rätt SNG-nivå till CG-nivå.

 

Vem som sagt det? Du såklart när du gör jämförelsen... 20$ sng motsvarar ungefär nl50 och nl200 motsvarar kanske 100$ sng om jag skulle uppskatta, så nä, du har fel där också oväntat nog.

Ola-mannen talar ju om att behöva 3000 BB för CG och 30 inköp för SNG. Så 10 dollars SNG borde motsvara NL 0,05-0,1. Då har man i båda fallen 300 dollar på rullen.

 

Finns nog rätt många varianter på hur man räknar "inköpsregler"/bankrullekrav på SNG vs CG. Så det bästa rådet till OP är att testa dig fram.

 

Edit: Hittade detta: http://pokerforum.nu/forum/artiklar/37803-bankrulle-foer-sng.html.

 

Det finns inget rätt eller fel. Bara fel attityd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det visar sig att du är vinnande på den nivå du spelar så är det mycket troligt att du vinner mer per timme på cash game.

.

 

Du får nog precisera vilka nivåer och övriga villkor du talar om där om det över huvudtaget ska bli en meningsfull utsaga. Jag ser inte riktigt hur man ska kunna jämföra annars.

Det är så mycket som skiljer, t ex att SNG-spelare har fler självklara beslut än cg-spelare, vilket innebär att en seriös SNG-spelare (i genomsnitt) spelar fler bord samtidigt än vad en seriös cg-spelare gör. Det i sin tur betyder att även om SNG-spelaren snittar mindre per hand kan han ha en bättre månadsinkomst än en cg-spelare på samma variansnivå.

 

 

SNG är ett bra sätt att kapa lite av sitt övertag på sämre spelare.

Det är helt enkelt för mycket vilda västern på slutet.

 

Två olika påståenden som var för sig kan ifrågasättas, men framför allt inte har med varandra att göra. Variansen påverkar ju inte EV:t. Om du spelar 800-1500 SNG per månad så är det dessutom ur ett praktiskt perspektiv ganska mycket skitsamma om det är Vilda västern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backar man 50 inköp på SNG kan man nog inte räkna med att vara vinnande. :lol: Samma sak gäller CG.

Jag vet inte vad som känns mest sannolikt/osannolikt.

 

Sedan återstår ju att sätta rätt SNG-nivå till CG-nivå.

 

 

Ola-mannen talar ju om att behöva 3000 BB för CG och 30 inköp för SNG. Så 10 dollars SNG borde motsvara NL 0,05-0,1. Då har man i båda fallen 300 dollar på rullen.

I så fall:

 

Finns nog rätt många varianter på hur man räknar "inköpsregler"/bankrullekrav på SNG vs CG. Så det bästa rådet till OP är att testa dig fram.

 

Att ha 30 BI för sng är absolut för lite. 50-200 är väl vad de flesta skulle säga är rimligt, och vad gäller cg så är väl 30-100 BI standard.

 

På de lägsta nivåerna som detta nu är kan man ju självklart ta ett skott med 30 BI men är def inte nått jag skulle rekomenedera ändå.

 

Att det skulle va ovanligt att ha 50 BI downswings och att man dessutom ej skulle ha det som vinnande spelare på sng är också totalt felaktigt. Jag själv har haft 3 downswings på 50-100 BI under de senaste 7000 spelade sng på $100 nivån och är ändå klart vinnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Hur du kan bli mer tiltad av det jag skriver än det Kontextus skriver är fan inte sant. Uppenbarligen förstår du inte vad någon av oss skriver.

 

Jag är glad ibland, det är sant.

 

Sorry, detta e min sista OT kommentar..

 

Blir som sagt inte tiltad av dej, tycker bara du kan va lite onödigt aggro ibland. Fattar faktiskt va du menar med kontextus men e han inte lite sådär naiv charmig?? Verkar va en go gubbe ändå så att säga.

 

Du e väl iof lite småsöt me den "tuffing" stilen du misslyckat försöker dej på också. Lite roligt är det så ja ska icke klaga mera!

 

Lite back on topic:

 

Om man är duktig och spelar låga nivår så tycker jag alltid bankrulle krav överdrivs enormt. Tror det krävs en riktigt ordentlig mängd oflyt för att man ska lyckas busta 20 BI på NL50 om man e hyfsat duktig. Tillräckligt lite för att det ska vara värt att skotta sej upp en bit..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog precisera vilka nivåer och övriga villkor du talar om där om det över huvudtaget ska bli en meningsfull utsaga.

 

Jag spelar NL 100 och 10 dollar SNG. Men jag är inget vidare på SNG så jag kan inte jämföra och du har förstås rätt. Det är egenligen ingen idé att jämföra så generellt.

Jag brukar lira fyra bord åt gången på båda, men jag hobbylirar och gillar att kunna följa borden lite grann i all fall.

Jag har bara hört så många gånger att variansen är lägre på SNG att jag börjat tro att det är sant.

Sen känns det som att jag slösar bort min tid när jag spelar SNG. Jag ger mig själv ett handikapp gentemot fiskarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha 30 BI för sng är absolut för lite. 50-200 är väl vad de flesta skulle säga är rimligt, och vad gäller cg så är väl 30-100 BI standard.

 

På de lägsta nivåerna som detta nu är kan man ju självklart ta ett skott med 30 BI men är def inte nått jag skulle rekomenedera ändå.

 

Att det skulle va ovanligt att ha 50 BI downswings och att man dessutom ej skulle ha det som vinnande spelare på sng är också totalt felaktigt. Jag själv har haft 3 downswings på 50-100 BI under de senaste 7000 spelade sng på $100 nivån och är ändå klart vinnande.

 

Jag pratade bara om mina låga nivåer. Skulle jag spela NL 1000 och SNG 100 hade jag nog valt SNG för att inte ge hajarna för mycket edge:lol:

Måste ha varit tungt dock. Hur höll du tron uppe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter diverse tips överallt så när jag började med internet poker så började jag spela Sng´s. Satte in två hundralappar och har nu spelat i kanske tre månader och 10 dubllat bankrullen ungefär. Jag spelar just nu 5 och 10 dollars SnG`s.

Jag känner dock att man inte alltid får tillräckligt mycket betalt för en bra hand och att det är ofta för mycket tillfäligheter i slutet.

Skulle jag kunna tjäna mer pengar på cashgame? Jag skulle säga att jag i SnG turneringarna spelar lite lösare än de flesta och aggresivare.

 

Här har du en kompis:

http://pokerforum.nu/forum/nyboerjarfragor/44926-fran-sit-go-till-cashgame.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...