Rackad Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 En mkt gammal gubbe till granne har inbillat sig att jag stör honom hela tiden och har därför börjat trakassera mig genom att hammra i väggarna X antal ggr varje dag och det första han gör när han vaknar runt 07:30 är att komma upp o banka på dörren väl medveten om att jag sover då. -Då det finns många twisted people här så tänkte jag att jag kunde få tips om hur man bäst hämnas. Citera
honest99 Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Lär känna din fiende först. Prata med honom. Citera
TotalFarsa Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Anmäl honom.+1 Såna människor går inte att prata med. Anmäl, anmäl, anmäl. Gör det till hyresvärdens huvudvärk istället. Har jag sagt att jag inte är en peoples person? Citera
Cleburne Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Lär känna din fiende först. Prata med honom. Japp, bättre att försöka reda ut det hela och sluta fred i stället. Orka ligga i fejd med grannen - ingen vinner. Citera
eurythmech Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Du använder tautologin "x antal gånger", så jag kan inte se annat än att du förtjänar tortyren. Citera
ickash Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Prata med honom och försök bli vänner igen och fråga vad han stör sig på. Ingen idé att försöka jävlas med honom, att anmäla blir ju väldigt svårt då det blir ord mot ord och han blir sannolikt ännu jävligare då (; Citera
lolzor Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Du använder tautologin "x antal gånger", så jag kan inte se annat än att du förtjänar tortyren. Akademikern har talat, lol Citera
Rackad Postad 7 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2008 Prata med honom och försök bli vänner igen och fråga vad han stör sig på. Ingen idé att försöka jävlas med honom, att anmäla blir ju väldigt svårt då det blir ord mot ord och han blir sannolikt ännu jävligare då (; Aldrig varit vänner, bor i ett 6våningskomplex. Hade inte ens sett honom innan han började jävlas. F.ö är jag jävligt besviken på er. Inga X antal evil twited minds i sikte! Citera
Hjort Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Jag föreslår att du går upp innan 0730 en dag, väntar vid dörren, och sliter upp den vid första knackningen*. Antagligen får han då hjärtattack, och ditt problem är löst. Får han inte hjärtattack så kommer han åtminstone att känna sig tvärdum och måste erkänna att han gillar att busknacka. * Om dörren öppnas utåt är det möjligt att du råkar dunka ned honom för trappen så att han bryter nacken och knalldör. Vilket troligen är mindre bra juridiskt sett. Citera
nysta Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 inte så jätteelakt kanske men lite störande är detta som jag gjorde med min granne som jag störde mig på. Vi har postfack längst ner i trappuppgången. Så varje dag när jag tog in posten så la jag all reklam i hennes brevinkasst så hon fick dubbel reklam varje dag =) Citera
struve Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Du ska dokumentera alla störningar. En lista med exakt tid och datum för varje störning väger tyngre än vaga formuleringar om upprepade knackningar. Citera
Djens Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Jag föreslår att du går upp innan 0730 en dag, väntar vid dörren, och sliter upp den vid första knackningen*. Antagligen får han då hjärtattack, och ditt problem är löst. Får han inte hjärtattack så kommer han åtminstone att känna sig tvärdum och måste erkänna att han gillar att busknacka. * Om dörren öppnas utåt är det möjligt att du råkar dunka ned honom för trappen så att han bryter nacken och knalldör. Vilket troligen är mindre bra juridiskt sett. Bättre är väl bara att helt enkelt öppna dörren hårt rätt in i honom så han slår sig rejält? Och sen säga, "oj, jag tittade inte ut och hade min ipod på, ursäkta". Du ska samtidigt se nöjd ut när du säger det. Citera
oleby Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Surströmmingsspad i brevinkastet eller/och spika upp döda djur på dörren Citera
Dead-Inside Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Bättre är väl bara att helt enkelt öppna dörren hårt rätt in i honom så han slår sig rejält?Och sen säga, "oj, jag tittade inte ut och hade min ipod på, ursäkta". Du ska samtidigt se nöjd ut när du säger det. Viktigt. Jag tror på taktiken att stå redo och slå upp dörren på honom. Surströmmingsspad i brevinkastet eller/och spika upp döda djur på dörren Sen väntar du några veckor tills du blir vräkt. Citera
Late Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 lol grannfejden sällan har jag varit så jävla förbannad på ett tv program vill verkligen slå skiten ur allt folk som medverkar i det programmet, sura äpplen som dem gör så att samhället går under Citera
tamtaram Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Hur har han "fått för sig" att du stör? Hade själv en granne som drog på Matrix vid 0330 på tisdag/onsdags-nätter med sitt haschgäng för att visa sin nya surroundanläggning. Han slutade inte förräns jag körde din grannes taktik (väckte honom redan 06 iofs). En subwoofer är en rätt bra väckarklocka men inte så kul att vakna mitt i djupsömnen. Tror inte han gör det för att jävlas med dig utan att det är nån annan som gör ljud som fortplantar sig så det verkar som att det är du som är den skyldige. Citera
Hjort Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Bättre är väl bara att helt enkelt öppna dörren hårt rätt in i honom så han slår sig rejält?Nä, det är inte riktigt bra eftersom det är ett direkt, fysiskt angrepp och dels kommer göra honom rejält förbannad/rädd och dessutom är åtalbart. Är det gubbe i 70-80 års åldern så finns det också rätt goda möjligheter att skada honom rejält med en hård smäll med dörrkanten, vilket nog inte skulle kännas jättebra i längden. Och sen säga, "oj, jag tittade inte ut och hade min ipod på, ursäkta".Du ska samtidigt se nöjd ut när du säger det. Nej, det är inte bra för att det tar bort hela poängen med att konfrontera honom i akten. Drar man upp dörren och vrålar "VAD I HELVETE HÅLLER DU PÅ MED?" så är det en helt annan grej än om man står där och småflinar lite elakt som dels gör honom lite kuvad, inte låter honom gömma sig för att han är en idiot, samt inte låter honom hitta på någon undanflykt eller liknande. Citera
Late Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 punkrock varför har du lämnat mig ensam i liverpool tråden , nufc imorrn ! Citera
Macroman Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 * Om dörren öppnas utåt är det möjligt att du råkar dunka ned honom för trappen så att han bryter nacken och knalldör. Vilket troligen är mindre bra juridiskt sett. Har du någonsin sett en lägenhetsdörr som inte öppnas utåt...? Citera
Alexxxx Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Har du någonsin sett en lägenhetsdörr som inte öppnas utåt...? öhm ja min öppnas inåt... Citera
Recommended Posts