Weedobooty Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Jag är intresserad av att höra synpunkter på den här handen. Fi är en gnetigt tajt snubbe (11/4/1,5). Om han har observerat mig, bör han ha sett positionsmedvetet TAG-spel. Jag tror hans raise-range är nånting i stil med 99+, AJ+ och KQs. Checkraisen på floppen tajtar upp hans range till TT+. Jag har lite mer tankar om handen och jag har räknat på lite scenarios, men jag vill gärna höra lite åsikter först. Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (8 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) SB ($100) BB ($54.80) UTG ($19.50) UTG+1 ($36.40) MP1 ($42.30) MP2 ($137.15) CO ($146.50) Hero ($100) Preflop: Hero is Button with 9, 8. 4 folds, CO raises to $3.5, Hero calls $3.50, 2 folds. Flop: ($8.50) 2, T, 7(2 players) CO checks, Hero bets $6.5, CO raises to $15, Hero calls $8.50. Turn: ($38.50) A(2 players) CO checks, Citera
Metaddict Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Jag tar gratiskortet där. Jag med. Men mtp att du t.ex. är 56% favorit mot AA tycker jag flopspelet är supervekt. Citera
Fudge Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Tryck till på flopp, som spelat check.. Citera
Rebonius Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Håller med om 3-bet flopp. Skulle gärna höra lite fler tankar om varför ni vill checka turn. Hans range på flopp var ju TT+. Vi kommer ju typ alltid ha drag eller set när vi synar han check-raise på flopp om vi sätter honom på TT+, right? Om han har TT eller AA så borde han ju alltså betta turn för att inte ge frikort till drag och för att få betalt av lägre set. När han inte bettar turn verkar det ju som att han har JJ-KK, som borde utgöra mer än 65% av hans flopprange. Om vi bettar tillräckligt mycket på turn för att få odds för att syna omslag tycker jag att det ser bättre ut än check. Borde han inte ha svårt att CRAI turn med KK-JJ? Citera
Henrik123 Postad 12 Mars , 2008 Rapport Postad 12 Mars , 2008 Allin på floppen! Jag skulle ta gratiskortet på turn. Citera
Lisa87 Postad 12 Mars , 2008 Rapport Postad 12 Mars , 2008 3bet flop. Vi måste 3beta flop för att få in pengar imo. Spela likadant som du spelar ett set. Du har ett väldigt bra drag. Som spelat så checkar jag bakom. Citera
tågrånarn Postad 12 Mars , 2008 Rapport Postad 12 Mars , 2008 måste stämma in med andra, vi vill ha in pengarna på flopp.. i detta läge knacka bakom för gratiskort Citera
Weedobooty Postad 12 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2008 Jag håller med er, jag spelade den skitdåligt. Men vill man verkligen reraisa honom all in? Om han ställer för re-raisen på floppen, så måste man ju syna om oddsen är 2 för 1. Om han har JJ, QQ eller KK, har vi ungefär 30% equity på turn. Höjer vi till minst 45 på floppen, så har vi odds att syna en all in på turn mot den rangen. Jag tror inte han checkar AA eller TT på turn. Jag gjorde nåt så jävla dumt på turn - jag gick all in. Han kan ju räkna ut att jag inte har ett ess. Han kan också räkna ut att jag knappast har ett set eller ett tvåpar. Pinsamt dåligt spelat. Citera
Henrik123 Postad 13 Mars , 2008 Rapport Postad 13 Mars , 2008 Jag håller med er, jag spelade den skitdåligt. Men vill man verkligen reraisa honom all in? Om han ställer för re-raisen på floppen, så måste man ju syna om oddsen är 2 för 1. Om han har JJ, QQ eller KK, har vi ungefär 30% equity på turn. Höjer vi till minst 45 på floppen, så har vi odds att syna en all in på turn mot den rangen. Jag tror inte han checkar AA eller TT på turn. Jag gjorde nåt så jävla dumt på turn - jag gick all in. Han kan ju räkna ut att jag inte har ett ess. Han kan också räkna ut att jag knappast har ett set eller ett tvåpar. Pinsamt dåligt spelat. Gå allin på floppen nästa gång så mycket enklare. Citera
Recommended Posts