Pastafazool Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Jag har lite deg inne på Party och var tvungen att lira 3.75 points för att få ta ut mina pengar till neteller (deposit 25 dollar och måste lira av 15%) när jag stackar av en fisk i en ohöjd pott med 10-7s(två par) mot hans 10-8. Han bettade ut 10 dollar i en 2 dollar pott och jag ställer in. Han tar en syn och jag vinner. Jag spelade in mina 3.75 och var på väg att withdraw när jag upptäcker att han sitter på bordet med 250 dollar. Får en vidrig känsla att det kommer sluta bakåt om jag sätter mig ner, men efter flera minuter bestämde jag mig för att göra det som är ev+ i längden. Vilket är att sätta sig ner. Nu kommer frågan; Han är norsk(tomte-f1tta). Klockan är 01.15.. så det är jävligt sent och han drar väl vid 2-tiden. Så jag har 45 minuter på mig att lira innan han drar. Men det här(tidsproblemet) och min downswing inräknat. Är det värt att sätta sig ner? Citera
Djens Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Jag har lite deg inne på Party och var tvungen att lira 3.75 points för att få ta ut mina pengar till neteller (deposit 25 dollar och måste lira av 15%) när jag stackar av en fisk i en ohöjd pott med 10-7s(två par) mot hans 10-8. Han bettade ut 10 dollar i en 2 dollar pott och jag ställer in. Han tar en syn och jag vinner. Jag spelade in mina 3.75 och var på väg att withdraw när jag upptäcker att han sitter på bordet med 250 dollar. Får en vidrig känsla att det kommer sluta bakåt om jag sätter mig ner, men efter flera minuter bestämde jag mig för att göra det som är ev+ i längden. Vilket är att sätta sig ner. Nu kommer frågan; Han är norsk(tomte-f1tta). Klockan är 01.15.. så det är jävligt sent och han drar väl vid 2-tiden. Så jag har 45 minuter på mig att lira innan han drar. Men det här(tidsproblemet) och min downswing inräknat. Är det värt att sätta sig ner? Det här kan mycket väl bli årets tråd. Jag föreslår att du ber honom sätta sig på ett lägre bord och ta en öl. Citera
honest99 Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Jag har en sten i min högra sko. Jag är hemma om tio minuter, men det känns inte bra... Citera
Pastafazool Postad 6 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2008 Ok ja jag förstår. Ni spelar på högre nivåer, ni är ballas. Ni läser på 2+2 bbv. Nu var jag semitiltad när jag skrev det där och vet att det var rätt av mig att sätta mig ner. Tack för mig... Citera
DrRoland Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Hur vet du att han kommer dra om 45min då? Hade du själv varit tvungen att dra och du pga det kännt dig tvungen att få fram en vinst innan dess så är det kanske -EV att spela. Citera
quxii Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Alla barnen brinner, utom alfons han ringer efter brandkår'n Citera
Pastafazool Postad 6 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2008 Hur vet du att han kommer dra om 45min då?Hade du själv varit tvungen att dra och du pga det kännt dig tvungen att få fram en vinst innan dess så är det kanske -EV att spela. Jag antar helt enkelt att han kommer dra närsomhelst. Att han om högst en timma kommer bli trött och må bra över sina 250-300 dollar. Och tyvärr, precis som du skriver så försökte jag tvinga fram en vinst vilket slutade dåligt. Citera
honest99 Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Ok ja jag förstår. Ni spelar på högre nivåer, ni är ballas. Hoppas du inte syftar eller stör dig på mig. Jag är bara en gammal hobby-spelare på löjliga nivåer. Har lite svårt att hålla tyst bara. Därmed blir det ofta också rätt löjliga poster från mig. Sorry in case! Citera
sneakycastro Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Jag har lite deg inne på Party och var tvungen att lira 3.75 points för att få ta ut mina pengar till neteller (deposit 25 dollar och måste lira av 15%) när jag stackar av en fisk i en ohöjd pott med 10-7s(två par) mot hans 10-8. Han bettade ut 10 dollar i en 2 dollar pott och jag ställer in. Han tar en syn och jag vinner. Jag spelade in mina 3.75 och var på väg att withdraw när jag upptäcker att han sitter på bordet med 250 dollar. Får en vidrig känsla att det kommer sluta bakåt om jag sätter mig ner, men efter flera minuter bestämde jag mig för att göra det som är ev+ i längden. Vilket är att sätta sig ner. Nu kommer frågan; Han är norsk(tomte-f1tta). Klockan är 01.15.. så det är jävligt sent och han drar väl vid 2-tiden. Så jag har 45 minuter på mig att lira innan han drar. Men det här(tidsproblemet) och min downswing inräknat. Är det värt att sätta sig ner? Först och främst vet du inte att han kommer dra om 45 minuter, därför skulle jag fullkomligt bortse från det. Downswing? Du skriver själv att du var "semi-tiltad" och det är antagligen orsaken till din downswing men den kanske började med lite oflyt (--> tilt --> downswing). Tilten är den enda osaker som jag ser det att du ska lägga av, kanske också att du inte kan reloada ifall du råkar ut för en bad beat. I övrigt, har du edge mot honom så är det inte -EV i alla fall att fortsätta spela mot honom. Citera
Pastafazool Postad 6 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2008 Hoppas du inte syftar eller stör dig på mig. Jag är bara en gammal hobby-spelare på löjliga nivåer. Har lite svårt att hålla tyst bara. Därmed blir det ofta också rätt löjliga poster från mig. Sorry in case! Sorry var själv lite irriterad bara . No harm done. må väl Först och främst vet du inte att han kommer dra om 45 minuter, därför skulle jag fullkomligt bortse från det. Downswing? Du skriver själv att du var "semi-tiltad" och det är antagligen orsaken till din downswing men den kanske började med lite oflyt (--> tilt --> downswing). Tilten är den enda osaker som jag ser det att du ska lägga av, kanske också att du inte kan reloada ifall du råkar ut för en bad beat. I övrigt, har du edge mot honom så är det inte -EV i alla fall att fortsätta spela mot honom. Nja alltså jag utgår ju ifrån att jag backat en hel del på NL50 de senaste 3 veckorna(eller snarare 2, tog en rast på en vecka också). Ja alla som har en anning om NL holdems regler har en fet edge mot honom. Han limpade samtliga händer och bettade ut 10 dollar på flopp. Så det slutade ju med att jag också limpade allt som var suited, connectors och connectors med gap för att rensa honom. Men backade inte stort då jag aldrig träffade, utan slutade med att vi båda träffar rr färg och han drar ut mig på river tre gånger. Stackade även av med triss mot springande färg. Därför jag var semi tiltad . När det gäller problem med tiden. Om vi själva ska dra om 45m-1h. Är det värt att stanna? Citera
jo_ocke Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 oh ok + ev att spela med hela(?) rullen på ett bord. Förstår inte så mycket av vad du skriver. Citera
sneakycastro Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Sorry var själv lite irriterad bara . No harm done. må väl Nja alltså jag utgår ju ifrån att jag backat en hel del på NL50 de senaste 3 veckorna(eller snarare 2, tog en rast på en vecka också). Ja alla som har en anning om NL holdems regler har en fet edge mot honom. Han limpade samtliga händer och bettade ut 10 dollar på flopp. Så det slutade ju med att jag också limpade allt som var suited, connectors och connectors med gap för att rensa honom. Men backade inte stort då jag aldrig träffade, utan slutade med att vi båda träffar rr färg och han drar ut mig på river tre gånger. Stackade även av med triss mot springande färg. Därför jag var semi tiltad . När det gäller problem med tiden. Om vi själva ska dra om 45m-1h. Är det värt att stanna? Jag skulle vara väldigt försiktig med att använda orden "downswing" och "loosing streak" på NL50 och låga limits i allmänhet. Oftast beror det inte på otur utan snarare på dåligt spel, observera att jag absolut inte försöker tracka ner på dig. Med andra ord, det jag försöker säga är att du bör analysera ditt eget spel noggrant. Den här uppfattningen bygger jag på mina egna resultat, många vänners samt böcker och material på internet jag läst. 45m till 1h kvar att spela, klart jag fortsätter om jag är sugen. Citera
Pastafazool Postad 7 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2008 Jag skulle vara väldigt försiktig med att använda orden "downswing" och "loosing streak" på NL50 och låga limits i allmänhet. Oftast beror det inte på otur utan snarare på dåligt spel, observera att jag absolut inte försöker tracka ner på dig. Med andra ord, det jag försöker säga är att du bör analysera ditt eget spel noggrant. Den här uppfattningen bygger jag på mina egna resultat, många vänners samt böcker och material på internet jag läst. 45m till 1h kvar att spela, klart jag fortsätter om jag är sugen. Har faktiskt också läst det på 2+2 "best of unl micro stakes". Någon som vägrade tro att han hade downstreak och istället analyserade sitt spel noggrannt och började gå bra vinst. Du har alldeles rätt och kan tänka mig att jag börjat spewa och spela skit efter att ha blivit utdragen en gång. Sedan har jag nog övertygat mig själv om att jag haft otur i samtliga händer när jag bara haft det i en eller två. Är inte ironisk, utan det finns helt klart en poäng i det du skriver . Men jag har kollat min databas på PokerEV(som tyvärr bara funkar med PT) och det står där att jag runnar under mitt förväntade värde? Aja ska faktiskt ta tag i det på allvar och försöka förbättra mig på samtliga gator osv. Ha det bra och ty för svaret:-) Citera
Recommended Posts