Gå till innehåll

Att låta någon annan spela åt en

Kontextus

Recommended Posts

Jag har ibland funderat över lämpliga system för att vinna pengar genom att låta andra spela åt en. Låt säga att jag ger flera skickliga spelare (som jag litar på) 2000 spänn var och säger att de får dela 50/50 på vinsten de har gjort efter en månads spel. De måste redovisa deposits och withdraws efter den här tiden så att jag inte blir lurad. Jag testade detta med min lillebror som fick 1000:- som han skulle betala tillbaka efter att han hade dubblat upp. Detta gjorde han men problemet var att han efter tillbakabetalningen inte kände sig särskilt motiverad för att fortsätta spela även för min skull ;-). Har ni andra några idéer om hur man kan gå tillväga? Tänk er själva att som en maffiaboss låta underhuggare tjäna pengar åt en 8-). Kanske lite löjligt att jämföra med en sådan eftersom det inte är någon kriminell verksamhet men det är iallafall skattefritt och knappast någon vanlig organisation. Om jag hade haft mycket pengar under min högstadietid så hade jag satt ihop ett gäng genom att betala några av skolans tuffare snubbar pengar för att slå ner mobbare. Lite offtopic men tänkvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om jag är vinnande spelare så finns det väl igentligen ingen större anledning att spela åt ngn annan när jag väl har fått ihop ett kapital själv?

Nej jag vet, det är ett av problemen. Men om jag ger honom insatsen så kan han ju spela lite vid sidan av utan att riskera några egna pengar. Din synpunkt är mycket relevant och det är just därför jag behöver lite tankehjälp :). Pokerbolag låter ju t ex proffs spela åt dem enligt mina principer så det måste ju finnas viss relevans även i mina tankegångar. Fast i proffsens fall så handlar det ju delvis om PR för bolaget (Phil Ivey spelar för oss).

Länk till kommentar

Det är inte alls av samma principer. Pokersajter sponsrar proffs i turneringar för att de i första hand ska göra PR för sajten. De går antagligen rätt saftigt back på de där stake dealarna.

Sant som sagt (PR är huvudpoängen). Men det bör väl inte vara omöjligt att fixa ett pokersystem där andra vinner pengar åt en?

Länk till kommentar

Säkert lönsamt för dig, men varför skulle han vilja spela åt dig annart än ren snällhet?

Han riskerar inga egna pengar i startinsats plus att han får 50% av vinsten. Om han förlorar allt så är han inte ersättningsskyldig. Min huvudsakliga fråga är hur man kan göra det mer attraktivt för de betalda spelarna utan att jag själv går miste om för mycket av kakan?

Länk till kommentar

Du kan göra om deras klient från grunden och kamouflera det som ett TVspel t.ex.

Eller ändra så att det ser ut som att det är mindre pengar än vad det är som spelas om, så kan du lura dina underhuggare med att de får 80% deal.

Indier ska vara billig arbetskraft har jag hört.

Länk till kommentar

Du kan göra om deras klient från grunden och kamouflera det som ett TVspel t.ex.

Eller ändra så att det ser ut som att det är mindre pengar än vad det är som spelas om, så kan du lura dina underhuggare med att de får 80% deal.

Indier ska vara billig arbetskraft har jag hört.

Wow! Thats it!! :-D

Länk till kommentar

Du måste i såna fall använda dig av spelare som själv ej av olika anledningar kan/får sätta in pengar. Också bra om de behöver jobb och kan tänka sig jobba för småsummor. Du bör också hyra en lokal där du kan låsa in dina "medarbetare" och se för guds skull till att övervaka det hela och inte ge tillgång till kontona.

Ex. på arbetskraft kan vara avisade somalier och irakier, kinesiska insmugglade barn. Du kan också stjäla barn direkt från landets olika BB-avdelningar och uppforstra lära dem "pott"-odds från 1 års ålder. Kräver dock lite startkapital eftersom det tar ett par år innan verksamheten rullar.

Tänk på att inte släppa in Janne Josefsson bara.

Länk till kommentar

Ok, det stämmer nog. Om du är duktig på att känna igen en vinnande spelare. Bättre än spelaren själv för en högre nivå, kanske du har en kortfristig nish där.

EDIT: du kanske kan ta öven en domän. http://www.skotta.se/

Man måste ju börja i liten skala. Kanske med några vänner eller släktingar som man vet är vinnande pokerspelare. Det kan också vara någon eller några i ett pokerforum som tycks vara kunniga i ämnet. Skriv nu inte; "hur ska du få tag i personer som både är vinnande och dumma nog att ställa upp på din knäppa idé?" för det finns ju inget färdigt system och det är just det jag behöver hjälp med här :). Jag går på lunch nu men återkommer..

Länk till kommentar

Du måste i såna fall använda dig av spelare som själv ej av olika anledningar kan/får sätta in pengar. Också bra om de behöver jobb och kan tänka sig jobba för småsummor. Du bör också hyra en lokal där du kan låsa in dina "medarbetare" och se för guds skull till att övervaka det hela och inte ge tillgång till kontona.

Ex. på arbetskraft kan vara avisade somalier och irakier, kinesiska insmugglade barn. Du kan också stjäla barn direkt från landets olika BB-avdelningar och uppforstra lära dem "pott"-odds från 1 års ålder. Kräver dock lite startkapital eftersom det tar ett par år innan verksamheten rullar.

Tänk på att inte släppa in Janne Josefsson bara.

Dan Glimne som klassföreståndare? :-D

Länk till kommentar

Jag kör en likande grej för en del polare, de var duktiga vinnande spelare men fick lägga av med pokern när de började sina längre utbildningar, nu har de inte särskilt mycket pengar att röra sig med (ni vet hur det är för studenter) och ibland mellan tentorna blir de sugna på lite poker.

Ja brukar trycka in en 1000$ each åt dem, 50/50 deal ja täcker förluster, och det har gått riktigt bra hitintills, man gör inga enorma pengar men det känns kul att kunna hjälpa polarna också.

Dvs, din målgrupp borde ju vara duktiga spelare som lagt av pga, ja va de nu kan ha lagt av för. Men som kanske får ett litet spelsug då och då när de har tid över, det är ju absolut lättare att stakea en turningsspelare dessutom.

Men ja, detta är väll ungefär vad jag kan komma fram till.

Lycka till!

Länk till kommentar

Dvs, din målgrupp borde ju vara duktiga spelare som lagt av pga, ja va dem nu kan ha lagt av för. Men som kanske får ett litet spelsug då och då när dem har tid över, det är ju absolut lättare att stakea en turningsspelare dessutom.

Men ja, detta är väll ungefär vad jag kan komma fram till.

Lycka till!

Ja just att stå för spelares inköp till turneringar borde ju vara attraktivt även för vinnare med hyfsat mycket pengar. Låt säga att en 25K dollarturnering kostar ca 100 dollar i inköp. Det är många som är tveksamma till att riskera relativt mycket pengar på något så osäkert och där kommer jag in som en generös tomte som dock vill ha 50 % av ev. vinst :-). Om systemet blir vinstgivande för mig så kommer jag med tiden att få råd med att stå för 200 dollars inköp och högre vilket gör systemet ännu mer attraktivt för spelarna.

Länk till kommentar

Tror att du har något riktigt stort på gång här. Se till att få copy på detta och kalla det något tufft, varför inte stake? (stejk på svenska). Sedan gäller det bara att ta betalt av de som i framtiden vill använda detta system.

Länk till kommentar

Tror att du har något riktigt stort på gång här. Se till att få copy på detta och kalla det något tufft, varför inte stake? (stejk på svenska). Sedan gäller det bara att ta betalt av de som i framtiden vill använda detta system.

"och människorna skrattade åt Noa och hans fartygsliknande bygge" ;-)

Länk till kommentar

Svårt att säga om Du är seriös eller inte, 1000kr och USD100...Verkar vara tunga stejkningar...Till frågan, det finns ett fåtal bolag driver med investeringar i spelare, i stora drag fungerar det som följer, bolaget har talangscouter som hittar spelare som har en spelstil som passar på 5-10ggr högre nive än de nu spelar, låter dom provspela lite, och passar dom in signas ett avtal, spelaren blir då garaterad sin nuvarande vinst (dokumenterad vinst på hans nuvarande nivå), han kommer nu framöver (6-12mån avtal) spela på en mycket högre nivå, här finns det lite olika system men alla har istort sett samma grund, vinsten delas, spelaren får bara ut vad han/hon tidigare normalt vann plus en liten bonus, resten spärras på ett konto tills avtalet löper ut. (spelaren spelar gratis, skaffar sig erfarenhet och kunskap på en högre nivå, och har en tilläcklig bankrulle när avtalet löper ut för att fortsätta själv)

Länk till kommentar

Jag är helt seriös men har tyvärr inte resurser för det du just beskrev :-(. Man måste ju börja någonstans och det där lät både för penga- och statuskrävande som inledande plattform för en privatperson. Intressant ändå att höra att sådant förekommer. Vad händer om spelaren ifråga gular hela rullen? Betalar bolaget ut mer då eller sägs avtalet upp?

Länk till kommentar