Jennez Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Även om inte Microgaming är dom som har hand om kontona, så är faktiskt en pressrelease det minsta man kan begära. Om inte annat där dom talar om att dom inte vet. Tystnad är aldrig bra och sprider förvirring och rykten bland dom drabbade. 1. En pressrelease från Tusk hade varit utmärkt och det är under all kritik att det inte har kommit. 2. Att begära en pressrelease från Microgaming är som att begära att Beckers eller Nordsjö Färg officiellt ska förklara varför Hasses Måleri i Trollhättan har lagt ned. Citera
Jennez Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 För att förtydliga hur det ligger till: Microgaming har sålt/hyrt ut mjukvara till Tusk. Tusk har i sin tur stått för betalningshandläggande, vidare mjukvaruleverans osv till Battlefield, RedNines och alla de övriga 26 skinsen. Microgaming har alltså aldrig haft någon direktkoppling till skinsen utan allt har gått genom Tusk som agerat som ett nätverk i nätverket. Microgaming själva har ju förlorat en kund genom detta och de undrar säkert också hur det hela ska hanteras. Citera
perK69 Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 För att förtydliga hur det ligger till: Microgaming har sålt/hyrt ut mjukvara till Tusk. Tusk har i sin tur stått för betalningshandläggande, vidare mjukvaruleverans osv till Battlefield, RedNines och alla de övriga 26 skinsen. Microgaming har alltså aldrig haft någon direktkoppling till skinsen utan allt har gått genom Tusk som agerat som ett nätverk i nätverket. Microgaming själva har ju förlorat en kund genom detta och de undrar säkert också hur det hela ska hanteras. Bra förklarat! Jag har lite "småpengar" hos Rednines ( 150$ ) och fick beskedet från min rakebacksida att de inte trodde att pengarna skulle komma tillbaka... det beror ju helt enkelt på hur Tusk hanterar detta, jag tror inte Microgaming kommer att täcka dessa förlorade pengar. Tyvärr. Citera
Kape Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 1. En pressrelease från Tusk hade varit utmärkt och det är under all kritik att det inte har kommit. 2. Att begära en pressrelease från Microgaming är som att begära att Beckers eller Nordsjö Färg officiellt ska förklara varför Hasses Måleri i Trollhättan har lagt ned. 2. Egentligen är det väl snarare som att oroliga kunder på Coop undrar om deras sparpengar på konsumkortet är i fara när alla butiker på Gotland tvingats lägga ner. Även om butikerna inte ägs av Coop så uppfattar många det som så. Siterna är så tätt kopplade med Microgaming så att de "uppfattas" som skins inom Microgaming och då är det ju naturligt att många vänder sig direkt till Microgaming. Det man kan begära från Microgaming är ju att de förklarar hur det egentligen hänger ihop då den information som t.ex. du gett inte nått fram till alla. Då tänker jag på nedanstående: Microgaming har sålt/hyrt ut mjukvara till Tusk. Tusk har i sin tur stått för betalningshandläggande, vidare mjukvaruleverans osv till Battlefield, RedNines och alla de övriga 26 skinsen. Microgaming har alltså aldrig haft någon direktkoppling till skinsen utan allt har gått genom Tusk som agerat som ett nätverk i nätverket. Citera
Kape Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Bra förklarat! Jag har lite "småpengar" hos Rednines ( 150$ ) och fick beskedet från min rakebacksida att de inte trodde att pengarna skulle komma tillbaka... det beror ju helt enkelt på hur Tusk hanterar detta, jag tror inte Microgaming kommer att täcka dessa förlorade pengar. Tyvärr. Om det är så som Jennez skriver så har troligtvis Microgaming ingen aning om vilken mängd pengar som Tusk haft i "plånboken" ens... Nätverk inom nätverket blir väldigt konstigt då man som konsument helt plötsligt hamnar ett steg längre bort från Microgaming utan att förstå det. Citera
Jennez Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Om det är så som Jennez skriver så har troligtvis Microgaming ingen aning om vilken mängd pengar som Tusk haft i "plånboken" ens... Precis så, ja. Citera
perK69 Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Om det är så som Jennez skriver så har troligtvis Microgaming ingen aning om vilken mängd pengar som Tusk haft i "plånboken" ens... Nätverk inom nätverket blir väldigt konstigt då man som konsument helt plötsligt hamnar ett steg längre bort från Microgaming utan att förstå det. Nä Microgaming lär ju svära sig fria från allt ansvar... låter sjukt att Tusk varit ett nätverk inom nätverket... hur många har vetat det? Sen är det i princip omöjligt att veta vem man skall kräva pengarna av: Den enskilda sajten, nätverket, underleverantören..? Det jävliga är att om Tusk försvinner utan att några pengar betalas tillbaka så kommer förmodligen ingen att ställas inför rätta ändå. Bara att bita i det sura äpplet. Man skall vara NOGA med var man sätter in pengar på nätet... Citera
SuperMange Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Om jag förstått det rätt så var det ju ändå microgaming som stängde av Tusk o därmed 28 skins, de måste väl förstå att deras handlande får någon form av konsekvens för tusentals berörda eller? Så ehh man kan nog begära att microgaming ger ifrån sig information på frågan alla vill veta... Citera
SuperMange Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Troligen kan alla glömma sina pengar då det ska utses konkursförvaltare plus att det har upptäckts oegentligheter av eCOGRA...bara o glömma pengarna Liquidator's assessment now awaited Microgaming has followed up on an earlier announcement that it has terminated its licensing agreement with the Tusk group following the latter's advice that it is seeking liquidation. The Microgaming update advises as follows: "Following the termination of the software licence with Tusk Investment Corporation Limited (Tusk), players are understandably experiencing frustration with the lack of information about their accounts with Tusk. "Microgaming has unfortunately heard nothing further from Tusk itself, and has yet to be advised of the details of the appointment of a liquidator for Tusk. Until a liquidator advises on Tusk’s financial position and ability to pay players and to pay Tusk’s white labels and affiliates, Microgaming is unable to assess the situation. "This position is quite separate from the Microgaming Poker Network as a whole, which continues to operate as before. Microgaming will of course continue to keep people informed as the situation unfolds." The Tusk group's "Safe and Fair" seals from the standards and player protection body eCOGRA were pulled some two weeks ago following the discovery of non-compliance irregularities on a routine on-site review by an eCOGRA professional team. Subsequently, Tusk advised Microgaming that it was seeking liquidation, leading to the termination of its software license from Microgaming. hämtat ifrån casinoportalen Citera
overmuch Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Det menar du inte? Helt ofattbart hur folk kan vara så naiva och sätta in pengar hos små okända, skumma aktörer! ......detta skrev du i denna tråden för en vecka sedan. Nu visar det sig att du själv har/hade pengar på Red Nines.. Citera
perK69 Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 ......detta skrev du i denna tråden för en vecka sedan. Nu visar det sig att du själv har/hade pengar på Red Nines.. Japp. Och jag tycker fortfarande det är galet att ha mycket pengar på små okända sajter... jag satte in 200$ på Rednines, och vet att jag får skylla mig själv. Men 200$ är inte så stora pengar i mina ögon... jag har bra kontakt med en rakebacksida, det var de som "lurade" mig att testa Rednines. Nu ber de om ursäkt och säger att pengarna förmodligen är borta... Citera
Staahla Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Japp. Och jag tycker fortfarande det är galet att ha mycket pengar på små okända sajter... jag satte in 200$ på Rednines, och vet att jag får skylla mig själv. Men 200$ är inte så stora pengar i mina ögon... jag har bra kontakt med en rakebacksida, det var de som "lurade" mig att testa Rednines. Nu ber de om ursäkt och säger att pengarna förmodligen är borta... Hur kan inte $200 vara stora pengar för en person som går på socialbidrag? Livet i tältbyn verkar förblindat dig fullständigt. Citera
perK69 Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Hur kan inte $200 vara stora pengar för en person som går på socialbidrag? Livet i tältbyn verkar förblindat dig fullständigt. Socialbidrag? Vad menas? Citera
Bovni Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Hur kan konkursförvaltaren gå in och ta pengar som inte ens tillhör företaget som gick i graven? Pengarna tillhör ju spelarna. Om en bilverkstad går i konkurs tar ju knappast konkursförvaltaren bilarna som är på reparation i ägo. Eller är jag väldigt fel ute ? Citera
gdaily Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Hur kan konkursförvaltaren gå in och ta pengar som inte ens tillhör företaget som gick i graven? Pengarna tillhör ju spelarna.Om en bilverkstad går i konkurs tar ju knappast konkursförvaltaren bilarna som är på reparation i ägo. Eller är jag väldigt fel ute ? Det beror helt och hållet på om bilarna / pengarna är på klientmedelskonto eller ej. I fallet bilverkstaden är det entydigt vem som äger bilen, men det finns exempel på när utrustning beslagstagit som inte har en bevisbar annan ägare. Citera
Jennez Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Om jag förstått det rätt så var det ju ändå microgaming som stängde av Tusk Nej, de begärde sig själva i likvidation. Citera
magnolio Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 hej som chef för ett annat Prima skin som inte är involverad i detta, skall jag egentligen inte uttala mig, men jag kan säga som så som svar på dom två senaste inläggen. En konkursförvaltares viktigaste uppgift är att se till att fordringsägarnas intressen skyddas och tas hand om på bästa sätt. När en pokersite går omkull så kan jag tänka mig att en av dessa två scenarior följer. Har operatören i fråga skyddat spelarnas medel genom att separera dom från bolagets övriga likvida medel genom s.k klientmedelS konton så bör dessa tillgångar vara intakta och skyddade från övriga fordringsägare och kommer således betalas ut framgent, skulle det vara så att klientmedeln använts att täcka rörelsens övriga kostnader så kommer vad som är kvar att tillfalla konkursboet och därmed fördelas ut jämt till ALLA fordringsägare. Dock så brukar banker och staten ha företrädesrätt vilket innebär att ev, skatteskulder och banklån först och främst clearas, vad som blir över sedan, om något alls, fördelas ut till övriga fordringsägare. Detta om nu konkursen är ett faktum vilket jag inte vet, sen beror det väl på vart bolaget är skrivet, då olika länder säkerligen har olika lagar som faller i kraft vid en konkurs men överlag så är dom nog ganska lika. Vill understryka att detta är vad som sker normalt vid en konkurs och skall ej tas för sanning i detta fall om en konkurs de fakto trätt i kraft. Vad gäller liknelsen med bilen så är faktiskt geografi väldigt viktigt, när en konkurs är ett faktum så kollar förvaltaren på vad som finns av värde inom företagets domäner, ex skulle du besöka en bilfirma och betala cash för en bil som finns i företagets domäner, men du kan inte ta med dig bilen i fråga förrän nästa dag, skulle firman gå omkull innan du hämtar bilen så kan du räkna med att den kommer att tillfalla boet och du får ställa dig i kö hos övriga fordringsägare för att få tillbaka köpesumman. Låter sanslöst men många har fått reda på detta den hårda vägen. Finns fall där betalda varor varit på lastbil på väg till kund, men bolaget har gått i konkurs och lastbilen med varor har kallats tillbaka. Citera
Hertigen Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Har $730 eller kanske skulle skriva hade.. satte in $500 för ca 3 veckor sen. Roligt! Aldrig mer prima, det är ett som är säkert! Citera
overmuch Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 Dear player. If you have not heard anything about the current situation, please read the official releases from MicroGaming. You can find links to the right. None of the much awaited updates from Tusk/MGS have reached us as of yet. As you might know, liquidation processes move slowly. That said, we would like all our players to know that we are not just sitting around waiting for something to happen. Ever since this whole thing surfaced we have been trying to look into alternatives and possible solutions for players and skins that were affected. We are currently looking at solutions both on and off the Microgaming Network. It takes no rocket scientist to figure out that our business has gotten badly hurt. Lots of money has gone into marketing and the daily grind of operation. We try not to cry over what can be spilled milk. We want to make it perfectly clear: Our priority is to try and find a solution for all the players affected that everyone can live with. We will keep you posted, The RedNines Team Citera
henkhigh Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Det beror helt och hållet på om bilarna / pengarna är på klientmedelskonto eller ej. I fallet bilverkstaden är det entydigt vem som äger bilen, men det finns exempel på när utrustning beslagstagit som inte har en bevisbar annan ägare. Mm mycket bra sagt, såhär i efterhand är det alltid lätt att vara efterklok. Det finns självklart fall där även lös egendom så som bilar/båtar och diverse andra ägodelar har fått sättas till. Därför bör man vara försiktigt med okända företag som tex. pokersidor. Man borde sätta som regel att alltid följa upp företag genom årsredovisningar etc, om det handlar om mycket pengar och risken finns att något kan gå snätt. Ibland räcker iofs google till det här=) Tydigen var de extremt beroende av tredjepart, vilket gör hela saken svårare att förutse. Ska bli intressant att följa utvecklingen. Någon som har några updates? Hur som hellst kommer alla företag på listan och de flesta bolag som har något med det här att göra drabbas hårt. Ett sånt här rykte sprider sig som löpeld, även om de löser det här fort och smärtfritt blir det svårt att undvika konsekvenser. Vi får hoppas att pokerbolag är som alla andra seriösa företag dvs lever efter mottot "kunden har alltid rätt" vilket jag har svårt att tro så upp till bevis! Ge spelarna sina pengar! Citera
kockfrallan Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Hade hela min rulle på prima dvs lite över 1000 dollar, men just nu har jag inga pengar att sätta in på någon annan sida pga bilköp och sitter nu här och kan inte spela mer poker.. Blir så jävla trött på detta.. // Marcus Citera
jason Postad 7 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2008 Ny pressrelease: (http://www.microgaming.com/pressrelease_257.php) Någon som kan förklara exakt vad som menas? mycket kufiska termer.... 7 March 2008 COMPANY STATEMENT: UPDATE 07/3/08 ISLE OF MAN - Microgaming has now been advised that a liquidator has been appointed by Tusk Investments Corporation, although the appointment is subject to ratification by the regulatory authorities of Vanuatu – the jurisdiction in which Tusk is incorporated. As yet, Microgaming has not been informed how long this ratification process will take, but it will provide additional updates on the situation as and when information becomes available. About Tusk Tusk Investment Corporation Limited operates a number of casino sites and poker rooms: Casinos: Challenge Casino, Golden Reef Casino, Music Hall Casino, Nostalgia Casino, UK Casino Club, Big Casino Poker Rooms: Battlefield Poker, Royal Card Club, Red Nines, Arctic Poker, Raw Poker, Poker.ie, Daily Poker, Flush Draw Poker, Will Bet Poker, Bet Road Poker, Grand Central Poker, Off The Rail Poker, Privy Poker, Berserk Poker, Atomik Poker, Dave's Poker Room, Hetman Poker, Hot Pepper Poker, Poker Seas, TilttAA Poker, Loose Games Poker, CPT Gaming Poker, Ice Bear Poker, GoHard Poker, Caya Poker, Mr Urban Poker, Poker Sweden, Euro Poker Dream About Microgaming Since the company developed the first true online casino software over a decade ago, it has led the industry in providing innovative, reliable gaming solutions. Thanks to an unrivalled R&D programme, that averages 60 games per year and a unique 'partnership' approach to working with operators; Microgaming powers 120 of the world's most profitable casino sites. The company's front and back-end software supports multiplayer, multilanguage games - over 350 of them, all uniquely branded. The Microgaming Progressive Jackpot Network is the world's largest progressive and has paid out a record £115m plus in the last four years. Microgaming software also powers the world's leading poker network with over 40 card rooms and platforms for landbased and wireless gaming. As a founding member of eCOGRA, Microgaming is at the forefront of an initiative focused on setting the highest standards in the gaming industry, and leads in the areas of fair gaming, responsible operator conduct and player protection. For further information about Microgaming, please contact: Stuart Hehir at Chameleon PR +44 (0) 20 7680 5500 stuart@chameleonpr.com Citera
Jennez Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Tja, de säger bara att de återkommer när de vet mer, typ. Citera
Peder Månsson Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Det säger att en konkurrsförvaltare har utsetts men ej godkännts än. kockfrallan: Jag symapiserar med dig, och känner verkligen med er spelare som blivit av med (?) era pengar. Det positiva i det hela är att spelare i framtiden förhoppningsvis tänker en extra gång innan man väljer pokerrum. Citera
SuperMange Postad 7 Mars , 2008 Rapport Postad 7 Mars , 2008 Detta är så jävla sick hur kan Tusk gå i konkurs till att börja med???? De hade alltså hand om in och utbetalningar o liknande... Vad är kostnaden?? Personal kanske,,,aa måste vara gigantiska pengar för de tjänar väl inget på sin verksamhet....ironiskt... De måste ju velat gå i konkurs på nåt sätt, måste vara helt omöjligt o kursa den typen av företag när pokerkunderna inte har minskat... Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.