mindbender Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Hej, jag har precis tagit steget över från Fixed till No Limit och undrar hur ni skulle ha spelat i följande situation: Jag satt vid ett hyfsat tight bord, vi var 5 spelare och jag hade tyvärr spelat ner min stack till 12xBB, så jag kände att det började närma sig ett "allt-eller-inget"-läge. Jag satt på lilla mörken, 2 synade, knappen la sig och när det blev min tur tryckte jag till med ett all-in. 1. ankass (D) $1.99 2. mindbender (small blind) $0.24 3. tbvletbvletbvle (big blind) $7.37 4. HubAIR $3.31 5. pedropablod $0.95 --- HubAIR - Synar pedropablod - Synar ankass (D) - Fold Sedan var det min tur, hålkorten var 2hj, Kkl och jag gick all-in... Citera
Big Less Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Fattar ingenting. Du har en skithand. Vad ska du all in om? Citera
strater Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 jahapp, sämre lägen finns ju, men inte fan är det ev+... Citera
Lisa87 Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Folda. Gör rebuy. Spela normalt. Citera
cluelessrookie Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Dito.. Folda. Gör rebuy. Spela normalt. Citera
mindbender Postad 29 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 29 Februari , 2008 Tack för era synpunkter, jag är medveten om att jag spelade "fel" - särskilt med tanke på de händer jag fick möta. 2 synade min all-in, som jag väl såg snarast som en bluff (förstod att min hand skulle ha svårt att stå sig om den stötte på patrull) där jag hoppades att de som kvar skulle lägga sig, ena var trots allt stora mörken och det hade varit ganska tight spel innan. Fick möta 9k 9h och Ah 5h, bordskorten blev 6k Ds Dr Ak Jr - så Två par: Ess o Damer vann potten. Får säga till mitt försvar att jag spelade mitt första NL CG bara 2 dagar innan... Återkommer förhoppningsvis snart med fler händer - väldigt lärorikt. /M Citera
strater Postad 29 Februari , 2008 Rapport Postad 29 Februari , 2008 Till skillnad mot i tourneys så siktar man inte i cg på att gå all-in pre för att sno mörken nånsin (om ej shortstack strategi menmen)... Citera
bananuz Postad 29 Februari , 2008 Rapport Postad 29 Februari , 2008 Satt in lite mera deg sa slipper du spela NL2 som ar mera lotto an poker. Och folda K2. Citera
gocart4eva Postad 29 Februari , 2008 Rapport Postad 29 Februari , 2008 helt underbar du är mindbender!!! haha Citera
Recommended Posts