Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Svenska Backgammonförbundet i samarbete med BGroom.com organiserar Svenska Mästerskapet i Nätbackgammon för 2008 den 1.3.2008 klockan 19.00.

Startavgiften är 88 dollar och det har ett $5000 garanterat prispott.

Nu spelas också satelliter till Nät SM varje kväll. Satelliterna spelas med fyra deltagare och det går att välja mellan två nivåer (levels). Level 1 kostar 5,50$ och startar 18.00. Vinnaren av level 1 kvalificerar sig till level 2 som annars kostar 22$. Vinnaren av en level 2 satellit kvalificerar sig till Nät SM som spelas, 19.00 svensk (Central European Time) tid, lördag den 1 mars.

Det krävs inget medlemskap i SBGF för att få deltaga i Nät SM men tävlingen är bara öppen för svenska deltagare. Anmälan skall göras både till SBGF och till BG Room. Mejla in ditt nick (användarnamn på BG Room) och ditt namn till onlinesm@sbgf.se . Anmälan till BG Room görs naturligtvis under turneringar på deras sajt (lösenordet: stig99vig).

För mera information: http://www.sbgf.se eller skicka ett email till support@bgroom.com

Mvh,

Jani

BGroom.com

RedKings.com

Postad
Det låter kul (har spelat live-tävlingar några gånger). En fråga bara, hur skyddar man sig mot att motståndaren sitter och använder snowie eller vad alla backgammonprogrammen heter?

Jag ska spela och jag ska använda snowie för att optimera alla dragen och öka mina chanser att vinna.

Folk gör ju det i poker hela tiden, kartlägger motståndare, samlar info och har program för att optimera sitt spel. Klart man ska använda det i backgammon med. Jag har levt gott på att ha hjläpprogram i backgammon.

Postad
Det är inte så många som använder program och det är oftast rätt enkelt att upptäcka det vid efteranalyserna.

Hehe, och du tror på jultomten oxå antar jag....

De kommer INTE på att du använder ett hjälpprogram, jag lovar.

Postad
Kör iofs bara backgammon om terapi-stakes så jag vet ej hur det ser ut högre upp. 99% av de jag har mött har inte använt program.

Jag antar att du märker det av hur dom spelar. Men förutsätt att det är ytterst kompetenta spelare som möts. Hur skall man då utifrån spelet kunna avgöra om det är ett bra spel eller "fusk".

Möjligen är jag ute och cyklar, men som jag fattat det är Snowie ett exempel på den här typen av program och den kan du ju till och med få testa kostnadsfritt nu. Varför tror du då att det skulle vara ovanligt att folk använder sig av det om det handlar om ett spel om pengar. Många försöker väl skaffa sig så stor edge som möjligt när dom spelar om pengar?

Postad
Jag antar att du märker det av hur dom spelar. Men förutsätt att det är ytterst kompetenta spelare som möts. Hur skall man då utifrån spelet kunna avgöra om det är ett bra spel eller "fusk".

Möjligen är jag ute och cyklar, men som jag fattat det är Snowie ett exempel på den här typen av program och den kan du ju till och med få testa kostnadsfritt nu. Varför tror du då att det skulle vara ovanligt att folk använder sig av det om det handlar om ett spel om pengar. Många försöker väl skaffa sig så stor edge som möjligt när dom spelar om pengar?

Nej ytterst kompetenta spelare som fuskar kommer nog undan tyvärr.

De ligger ju inte på samma nivå som programmen, men fuskar de bara i vissa drag eller i vissa kluriga lägen så lär de bara åka dit om sajten har spyware som övervakar processer i bakgrunden.

En amatör som fuskar i ena partiet och spelar rent i nästa däremot åker dit så det stänker om det. Det blir liksom för stor skillnad i nivå, så det syns direkt.

Ett annat problem är att man får hyfsade timing tells genom att använda program eftersom man måste mata in dragen och tärningskasten hela tiden, men det går antagligen att komma runt det om man är fingerfärdig eller kan automatisera det hela.

Postad
Jag ska spela och jag ska använda snowie för att optimera alla dragen och öka mina chanser att vinna.

Folk gör ju det i poker hela tiden, kartlägger motståndare, samlar info och har program för att optimera sitt spel. Klart man ska använda det i backgammon med. Jag har levt gott på att ha hjläpprogram i backgammon.

Nej ytterst kompetenta spelare som fuskar kommer nog undan tyvärr.

De ligger ju inte på samma nivå som programmen, men fuskar de bara i vissa drag eller i vissa kluriga lägen så lär de bara åka dit om sajten har spyware som övervakar processer i bakgrunden.

En amatör som fuskar i ena partiet och spelar rent i nästa däremot åker dit så det stänker om det. Det blir liksom för stor skillnad i nivå, så det syns direkt.

Ett annat problem är att man får hyfsade timing tells genom att använda program eftersom man måste mata in dragen och tärningskasten hela tiden, men det går antagligen att komma runt det om man är fingerfärdig eller kan automatisera det hela.

Hur har du gjort AAisking?

Postad

Som mycket riktigt påpekats går det att fuska i alla nätspel, det gäller både backgammon och poker (ja, det finns kompetenta pokerprogram också). En väldigt liten del av spelarna gör detta och några av dem har faktiskt åkt fast och blivit avstängda från Backgammonsajter på livstid och fått se sitt namn bli smutskastat för all framtid. Några tycker det är värt risken eftersom det är svårt att bevisa i skuldfrågan och tyvärr finns väl inget bra botemedel mot dem.

Men jag hoppas att några av er pokerentusiaster har lust att möta upp till spel på lördag. Det finns ett par tusen $ skäl i added money att göra så. Vid 32 deltagare är summan added 2500$. Och BG Room garanterar minst 1000$ i added oavsett deltagarantal, men just nu verkar det inte luta åt att det blir så många fler än 32 ...

En viktigt detalj måste dock påpekas. Vi vill ha en föranmälan på mejl till onlinesm@sbgf.se , det går inte att vinna Nät SM i Backgammon som anonym! Mer finns att läsa på http://www.sbgf.se

Väl mött önskar Lars Degerman

(Känd fisk vid pokerborden men på lördag hoppas jag ni blir min hajmat)

Postad

Svenska Backgammonförbundet i samarbete med BGroom.com organiserar Svenska Mästerskapet i Nätbackgammon för 2008 den 1.3.2008 klockan 19.00.

Startavgiften är 88 dollar och det har ett $5000 garanterat prispott.

Mer information: http://www.sbgf.se

Mvh,

Jani

BGroom.com

Postad
Hur har du gjort AAisking?

timing tells är inget problem, slumpmässig variation av "betänketiden" så är det löst. Att spela rena cash-matcher är det lättaste sättet att vinna på, de har ingen som helst koll från sajterna, det är väldigt lätt att manipulera.

Finns en sida som visar hur man kör winholdem utan att det kan upptäckas, liknande gäller för bg-programmen.

Det där med spyware och liknande är ju mest snack och båg från sajterna. Jag ska ställa upp i SM, och det kommer banne mig inte att märkas för där ska jag köra utan hjälpprogram, nån moral måste man ju ha...