Gå till innehåll

Mycket intressant hand (Svs 10/20)

Arnoldinho

Recommended Posts

Ja man förstår ju redan innan vad resultatet är, eftersom det har blivit en tråd av det, men rätt spel måste ju vara syn. Börjar man kasta nötflushar för att man ser risk för färgstegar, så är man för lättskrämd för att spela poker.

Utfallet är inte så intressant.

Men fattar du inte nåt eller? Nötflushen är ju färgstegen. Inte ess högt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men fattar du inte nåt eller? Nötflushen är ju färgstegen. Inte ess högt.

fel!

Nötflush= A hög färg. Straightflush= färgstege. Royalflush= A hög färgstege.

Till OP. Går ju inte att folda i givet läge. Däremot ifall du hade bettat rivern och blivit höjd så finns eventuellt folden mot vissa motspelare även om det är en tuff fold.

Länk till kommentar

Jag vet itne om jag tycker det är så GRYMT efterblivet spelat av ebbot? Han vet att han är uppe mot ett färgdrag, som sannolikt är bättre. Stegen hemma på Turn, bara att vänta ut 3 eller 8 sp och kommer den så är det bara att tacka och ta hem!! Skall man hitta ett fel så tycker jag det är att han skyfflar in allt.

Den som gapar efter mycket mister..

Hej Ebbot. Nej, det var inte så bra spelat av dig. Ta till dig saker här på pokerforum och försök utvecklas som pokerspelare så kommer även du bli en kompetent spelare en dag.

Länk till kommentar

Hej Ebbot. Nej, det var inte så bra spelat av dig. Ta till dig saker här på pokerforum och försök utvecklas som pokerspelare så kommer även du bli en kompetent spelare en dag.

Fast då skulle det ju hjälpa om någon förklarade varför det är så dåligt. Att bara tala om för folk att dom spelar som idioter ger ju inte lita mycket.

Länk till kommentar

Antingen är Ebott ett geni eller en idiot, gränsen är hårfin många gånger.

Men jag skulle inte spela färgstegen så, antingen pottar man ut och hoppas på omslag av esset eller så CR man kraftigt och hoppas esset stoppar in så man får syna med nöten.

Men det är svårt att veta vad han har, har han nöten och får syn=geni, har han inte nöten och får fold=oxå geni.

Har han inte nöten och får syn=idiot.....

Länk till kommentar

limpsyn 6bb som 4e man talar väl för 46s, sen checkar han först in när färgen kommer, hoppades kanske på att kunna c/r. inte ett helt osannolikt spel med 46s, när nöten sedan ramlar på river trycker han och hoppas på A syn. jag som normalt är synkåt av mig tror hårt på folden här. visst fan är det inte bra spelat, men jag tror inte att vi tittar in i en bluff 45% av gångerna här, möjligen 20% men absolut inte mer.

fold!

Länk till kommentar

han har bara en hand, det är straightflushen elelr så har han tryckt all in missclick. inget annat.

Varför bara missklick? Vet fi om att du kan med att lägga Khög, och kke Ahög flush ofta i denna situation, o vet att du inte sitter på färgstege.

Kan orsaken vara att köpa potten för att han precis ska sätta sig och skita, eller så var det hans unge som kom förbi och tog över tangentbordet.. en massa annat!

Som sagt innnan redan, hade det vart dollars så ser jag det inte som en omöjlighet att vissa speciella spelare, mot andra ännu speciellare spelare kan hitta folden.

Länk till kommentar

fel!

Nötflush= A hög färg. Straightflush= färgstege. Royalflush= A hög färgstege.

Till OP. Går ju inte att folda i givet läge. Däremot ifall du hade bettat rivern och blivit höjd så finns eventuellt folden mot vissa motspelare även om det är en tuff fold.

Nuts = bästa möjliga hand.

Nuts = Nöt

Nöthuvud = Pokershark, WeedoBooty

Länk till kommentar

Du inser att det bara är du som hittar folden i hela inlägget va?

Men visst du har antagligen rä'tt i detta fall eftersom han som skrev inlägget antagligen inte hade skrivit om han inte just suttit med 6 4. Men hur ofta gör motståndaren det egentligen. Folda med högsta färgen du

Jag har inte sagt att jag förespråkar en fold i det här läget, men jag är kritisk. Jag synade, men anser att han inte kan spela någon annan hand än 46 såhär om han inte är på enorm tilt eller helt hjärndöd. Du får det att låta som att det är praktiskt taget omöjligt att han sitter med 46. Jag skulle vilja påstå att det är praktiskt taget omöjligt att han spelar någon annan hand än 46 såhär. Sen om det är fold eller inte kan jag inte svara på. Skulle jag hamna i samma situation igen så hade jag förmodligen synat.

Jag vet itne om jag tycker det är så GRYMT efterblivet spelat av ebbot? Han vet att han är uppe mot ett färgdrag, som sannolikt är bättre. Stegen hemma på Turn, bara att vänta ut 3 eller 8 sp och kommer den så är det bara att tacka och ta hem!! Skall man hitta ett fel så tycker jag det är att han skyfflar in allt.

Den som gapar efter mycket mister..

1. Hur vet han att han är uppe mot högre färgdrag?

2. bara att vänta ut 3 eller 8 sp öööö

3. Han spelar handen helt värdelöst rakt igenom.

Länk till kommentar

Jag synade alltså handen och han hade såklart 46. Det har varit många synpunkter på handen men få resonemang om varför (Har inte riktigt kollat igenom alla svar men ska göra det strax.) Jag skulle gärna vilja ha lite argument för en fold här, eller om någon kan övertyga mig om att det är en solklar syn.

Länk till kommentar