Hickmott Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Du har naturligtvis rätt men det finns väl inga brott som kan ge fängelse som har maxstraff på under 6 månader? Efter lite efterforskningar verkar det som om vi båda har rätt. Det krävs enbart att det finns fängelse i straffskalan för ett envarsgripande, men inga brott som kan leda till fängelse verkar ha ett maxstraff på under sex månader. //Hickmott Citera
erbus Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Det krävs enbart att det finns fängelse i straffskalan för ett envarsgripande, men inga brott som kan leda till fängelse verkar ha ett maxstraff på under sex månader. //Hickmott det räcker med att det finns fängelse i straffskalan, för skulle man vara tvungen att dels rubricera typen av brott samt vilken påfölj brottet kan ge så skulle ingen bli gripen i Sverige. iallafall inte med stöd av envarsgripande Citera
Hickmott Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Det krävs enbart att det finns fängelse i straffskalan för ett envarsgripande, men inga brott som kan leda till fängelse verkar ha ett maxstraff på under sex månader. //Hickmott det räcker med att det finns fängelse i straffskalan, för skulle man vara tvungen att dels rubricera typen av brott samt vilken påfölj brottet kan ge så skulle ingen bli gripen i Sverige. iallafall inte med stöd av envarsgripande Jag begriper inte alls var du vill komma med det här. Håller du med mig eller säger du emot mig? //Hickmott Citera
callen Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 När jag tänker efter är det väl bara hemfridsbrott ,åverkan , förolämpning, olaga tvång, förtal, åverkan och förargelseväckande beteende som inte har fängelse. /da Glöm inte tagande av olovlig väg! BrB 12:4 Citera
erbus Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Håller du med mig eller säger du emot mig? //Hickmott jag håller med dig .. /A "den otydlige" Citera
Recommended Posts