Gå till innehåll

SimonX's (vill inte gula) resultatbokföring [SnG, väntar med CG!]


SimonX

Recommended Posts

Ska uppdatera lite imorgon förhoppningsvis.

Tills dess, NJUT:

 

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($50), Jeezy6 posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

dinuzbraci calls $100, tepa teukka folds, BenDover1234 folds, Hero calls $50, Jeezy6 checks.

 

FLOP [board cards: 8 of Hearts,Jack of Hearts,2 of Diamonds ]

Hero bets $200, Jeezy6 folds, dinuzbraci calls $200.

 

TURN [board cards: 8 of Hearts,Jack of Hearts,2 of Diamonds,Queen of Hearts ]

Hero bets $200, dinuzbraci bets $1,000, Hero bets $1,600, dinuzbraci calls $800.

 

RIVER [board cards: 8 of Hearts,Jack of Hearts,2 of Diamonds,Queen of Hearts,10 of Diamonds ]

Hero bets $2,000, dinuzbraci calls $1,571 and is all-in.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 10 of Hearts,9 of Hearts ]

dinuzbraci mucks cards [ King of Hearts,Ace of Hearts ]

Hero wins $429, Hero wins $7,442.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 522
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska uppdatera lite imorgon förhoppningsvis.

Tills dess, NJUT:

 

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($50), Jeezy6 posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

dinuzbraci calls $100, tepa teukka folds, BenDover1234 folds, Hero calls $50, Jeezy6 checks.

 

FLOP [board cards: 8 of Hearts,Jack of Hearts,2 of Diamonds ]

Hero bets $200, Jeezy6 folds, dinuzbraci calls $200.

 

TURN [board cards: 8 of Hearts,Jack of Hearts,2 of Diamonds,Queen of Hearts ]

Hero bets $200, dinuzbraci bets $1,000, Hero bets $1,600, dinuzbraci calls $800.

 

RIVER [board cards: 8 of Hearts,Jack of Hearts,2 of Diamonds,Queen of Hearts,10 of Diamonds ]

Hero bets $2,000, dinuzbraci calls $1,571 and is all-in.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 10 of Hearts,9 of Hearts ]

dinuzbraci mucks cards [ King of Hearts,Ace of Hearts ]

Hero wins $429, Hero wins $7,442.

 

nh. WP. Det är 5 spelare med i handen och ni har 4k var? Vad är det för något? ingen SNG va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nh. WP. Det är 5 spelare med i handen och ni har 4k var? Vad är det för något? ingen SNG va?

 

Nä, det var lite cashgame;) (lite önsketänkande)

 

Nä, skämt o sido, det var en turnering.. Kommer mer om det i detta inlägg.

 

___________________________________________

 

 

I fredags, 11/4-08, blev det bara 2st sessioner. I den första drog jag upp 5st bord på $54-nivån. Sen blev det något fel på Ongame så jag kunde inte starta nya så när de 5 var klara fick jag ta en paus. Jag plusade $155 den sessionen. Senare funkade siten igen så det blev en session på 32st sng och jag vann $272 till.

 

Igår, 12/4-08, Körde jag igång 2st SH turneringar med inköpen $22 respektive $33. Samtidigt körde jag 2st 54$-sng i taget. Mina Sng gick inte bra och jag efter en timmes spelande åkte jag ur $33-turren.

 

När jag var ITM i $22-turren så la jag ner mina SnG och koncentrerade mig fullt på turneringen. Då hade jag gått back $323 på mina SnG :-(

 

Jag låg bra till i turneringen, top3 väldigt länge, notera att min straight flush i förra inlägget är från denna turre :lol:

 

Jag gjorde få misstag, men dyra. Jag styrde och ställde ganska fint på mitt bord genom att stjäla blinds och potter. Girgheten tog tag och halva min stack förlorade jag med mellanpar+toppkicker mot toppar.

 

Jag återhämtade, men fick ännu ett slag mot samma spelare då jag hade toppar och fi överpar på handen.

 

Jag tog mig till sist till finalbordet på 6spelare. 2 spelare hade dubbelt så mkt marker än medelstacken, 2 spelare låg på medel och jag och en annan låg på halva medel. Blindsen var även höga så jag och den andra shortstacken stal blinds med all-in betar.

 

Jag fick en sammandrabbning när jag satt på knappen. Alla folda till mig så jag ställde med lågt pocket. BB synar med AKo och träffar K på flopp och jag åker därmed ut 6:a.

 

Här är info om turneringarna:

$33 kl 23:30-00:10

Placering: 75/156

nettovinst: -$33

 

inköp: $22 start kl23:20

Placering: 6/281

nettovinst: $192

 

 

Resultat för hela April:

1/4: +$150

2/4: +$78

3/4: +$243

4/4: +$252 (+Bonus: +$1200)

5/4: INGET SPEL

6/4: -$12

7/4: +$72

8/4: -$219

9/4: -$79

10/4: +$286

11/4: +$427

12/4: -$154

13/4: INGET SPEL (Än så länge)

 

Totalt för april (13 dagar, ink. bonus): +$2234

Rulle: +$6181

 

 

Idag har det inte blivit något spel än. Men det kommer, kanske nu direkt, fast det är fotboll på tv så man kanske ser klart den.

 

Haft en del annat att göra idag så därför jag inte hunnit spela.

Har varit och tittat till kiosken som jag ska sköta from 1maj (så då har man en annan inkomst också, hoppas man hinner med lika mkt poker ändå).

Sedan har jag fixat lite pappersarbete inom innebandyföreningen där jag är ordförande (så om du eller ngn du känner är sugen på att lira innebandy i div.5 så är det bara att kontakta mig, vill du spela i div.4 eller div.2 så kan jag hjälpa dig med det med).

Efter middagen var jag senare iväg med familjen och kollade på brorsans nya lägenhet där han ska flytta in i veckan.

 

Så det har varit en händelsefylld dag, men nu kan jag ta det lugnt med TV och poker. Kanske ska fixa deklarationen idag med, vi får se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så blev det några timmar spel idag med...

 

Gick skitdåligt.

Första sessionen på 17 st sng slutade -$93. Den andra sessionen som precis avslutades innehöll 22st sng och slutade -$267.

 

Sjuka bad beats idag! AA är som vanligt den förlorande handen... QQ är inte mycket bättre. Bara KK man kunde lita på idag. Spelade dessutom jäklit dåligt då jag fort blev tiltad av några tidiga badbeats. Låg back nästan $600 ett tag och är dock nöjd att i de sista sng's få ner det till bara -$267. Hårt att förlora nästan 1/4 av månadens vinst på 2dagar dock.

 

Aja det är mer än hälften kvar av månaden så förhoppningsvis är jag inte inne i en downswing utan det är bara en förlusthelg. Imorgon vinner jag $500 så blir jag glad igen. Imorgon är jag avtiltad och kommer spela mitt A-game igen.

 

Resultat för April:

1/4: +$150

2/4: +$78

3/4: +$243

4/4: +$252 (+Bonus: +$1200)

5/4: INGET SPEL

6/4: -$12

7/4: +$72

8/4: -$219

9/4: -$79

10/4: +$286

11/4: +$427

12/4: -$154

13/4: -$360

 

Totalt för april (13 dagar, ink. bonus): +$1874

Rulle: +$5821

 

 

Ligger alltså plus ca 11 000kr denna månad. På tisdag har halva månaden gått. Mitt mål var att gå plus 30 000kr under hela månaden så under de närmsta 2 dagarna (månd+tisd) måste jag vinna 4000kr för hålla jämn takt.

Sen har jag en fin bonus som förhoppningsvis löses ut denna månad (annars kommer jag aldrig klara mitt mål), så jag ska spela så mkt som möjligt så jag får den snabbt.

 

Nu ska jag sova. Hade tänkt spela mer inatt eftersom jag backat så mkt under helgen, men som tur är så började jag skriva i dagboken så man inser att man är för trött och tiltad för att spela.

 

Återkommer imorgon så tidigt som möjligt, ställer klockan. Ska bara se klart WPT på femman nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle vinna $500 idag. Efter denna session på ca 3h och 34st sng så måste jag vinna $742 för att få ihop vad jag skrev i förra inlägget. Jag spelade även en SH MTT som jag åkte ut 62/119...

 

Mina sng var urusla. Vann bara 5st av 34. Hade 10 andraplatser och 8st tredjepaltser. Sjukt dålig statistik. Jag spelade mina HU dock väldigt bra och kom all-in med ledning, men nä.. De bad beatar en 2händer i rad så man åker ut tvåa........

 

Aja, snart dags att fixa mat till mig och lillbrorsan. Sen blir det mkt mer grinding... Ska spela minst 5h till idag! ska bara för det vinna minst $200/h!!!!

 

Återkommer efter maten och då tilten och badbeatsen förhoppningsvis är bortflugna!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle vinna $500 idag. Efter denna session på ca 3h och 34st sng så måste jag vinna $742 för att få ihop vad jag skrev i förra inlägget. Jag spelade även en SH MTT som jag åkte ut 62/119...

 

Mina sng var urusla. Vann bara 5st av 34. Hade 10 andraplatser och 8st tredjepaltser. Sjukt dålig statistik. Jag spelade mina HU dock väldigt bra och kom all-in med ledning, men nä.. De bad beatar en 2händer i rad så man åker ut tvåa........

 

Aja, snart dags att fixa mat till mig och lillbrorsan. Sen blir det mkt mer grinding... Ska spela minst 5h till idag! ska bara för det vinna minst $200/h!!!!

 

Återkommer efter maten och då tilten och badbeatsen förhoppningsvis är bortflugna!!

 

Hur ser fördelningen ut med 1 och 2 platser för din del?

 

Vinner du fler än du förlorar är frågan alltså :) Skönt att du verkar tagit dig ut den värsta svackan iaf =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser fördelningen ut med 1 och 2 platser för din del?

 

Vinner du fler än du förlorar är frågan alltså :) Skönt att du verkar tagit dig ut den värsta svackan iaf =)

 

Jag gillar inte fördelningen: 70% till ettan, 30% till tvåan. Jag hade tjänat på 60-40 istället.

 

______________________________________

 

Det blev inte direkt 6h till som jag skrev att jag skulle spela. Somnade istället efter middagen och sen var jag tvungen att fylla i papper för att söka KY-utbildning som skulle va inne imorgon. Så fick köra iväg och posta det också. Så jag hann inte lika mkt spel. Blev dock 4h till!

 

Så här såg sessionerna ut:

session 1: 34st sng. Resultat: -$233

session 2: 8st sng. Resultat: -$32

session 3: 19st sng. Resultat: +$249

session 4: 21st sng. Resultat: -$84

 

Totalt på dessa 82sng hade jag 15 förstaplatser och 23 andraplatser. Det är det som gör att jag går back, att jag inte vinner mina HU annars är nästan hälften (46,3%) ITM. Alltså måste jag bättra mitt HU-spel. Några tips på att träna upp det?

 

 

Resultat för April:

1/4: +$150

2/4: +$78

3/4: +$243

4/4: +$252 (+Bonus: +$1200)

5/4: INGET SPEL

6/4: -$12

7/4: +$72

8/4: -$219

9/4: -$79

10/4: +$286

11/4: +$427

12/4: -$154

13/4: -$360

14/4: -$100

 

Totalt för april (14 dagar, ink. bonus): +$1774

Rulle: $5721

 

 

Imorgon är dagen då resultatet för halva månaden fastslås. Viktigt att jag inte förlorar mer då. Jag skulle avsluta månaden med +30000kr så imorgon ska jag ligga på 15000kr. Då saknas $726. Ganska stor del av vad jag plusat i månaden. Under de senaste tre dagarna har jag i stort sätt förlorat den summan. Har inte råd med en downswing. Imorgon ska jag kriga riktigt ordentligt.

 

Ska ladda upp med en uppfriskande joggingrunda på morgonen med en polare. Det borde rensa hjärnan lite så man lyckas bättre på pokern. Kan man dra in $720 på en dag? SJÄLVKLART!! Imorgon ska jag ha flyt.

 

Kändes tungt med alla bad beat, men om jag fortsätter koncentrera mig på dem så kommer jag hamna i en downswing som förra gången. Så jag ska focusera på spelet istället.

 

Ses imorgon när det är en otroligt bra dag. Ska verkligen gå in 100% för att vinna $726 imorgon. INGENTING ÄR OMÖJLIGT!!!:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde första sessionen för dagen precis. Skulle egentligen ut och joggat med min polare vid 10 men han verkar inte vara vaken än :shock:

 

Jag skrev igårkväll att jag skulle plussa $726 idag. Det ska jag klara idag.

 

Spelade nyss 1½h, 17st sng. Den började väldigt bra, och slutade också väldigt bra. Gick bra igenom hela med undantag då jag slutade trea 3ggr i rad och sedan en fjärdeplats efter.

 

Resultat:

session 1: 17st sng: +$432

 

 

Dagens resultat: 17st sng: +$432

Totalt för april (15 dagar, ink. bonus): +$2206

Rulle: $6153

 

 

Man märker värdet på förstaplatser efter denna session:

6förstaplatser, 4andraplatser, 4tredjeplatser och 3fjärdeplatser.

 

Varför det gick så bra vet jag inte riktigt. Åkte inte på badbeats. Vann fler 50-50 situationer än jag förlorade. Och så spelade jag allmänt bra. Tog inte onödiga chanser som att syna all-in med KQs när man vet att fi har A och bluffade inte bort min stack utan tog det försiktigt samtidigt som jag var aggressiv med bra träffar. Sedan är jag allmänt på gott humör idag, vet ej varför.

 

Hoppas jag fortsätter lika bra resten av dagen. $294 kvar att vinna idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en session till nu på ca 2h.

 

Började dåligt med flera förluster. Inte kul att floppa tvåpar och få in markerna mot ett överpar så får fi ett högre tvåpar på river....

Men mot slutet så vann jag tillbaka...

 

Så här se statsen ut:

session 1: 17st sng: +$432

session 2: 26st sng: +$46

 

Dagens resultat: 43st sng: +$478

Totalt för april (15 dagar, ink. bonus): +$2252

Rulle: $6199

 

 

Det känns bra just nu. Låg dåligt till det under denna sessionen då jag var på väg att förlora hela dagens vinst men sen började jag vinna mina HU. Under denna session vann jag 7 av 10 HU-dueller.

 

Totalt idag har jag 13förstaplatser, 7andraplatser, 10tredjeplatser, 10fjärdeplatser och 3femteplatser.

Det innebär 46,5% ITM. Mycket bra.

 

Förstaplatserna betyder så himla mkt. Hade jag istället haft tvärtom, alltså 7förstaplater och 13andraplatser hade jag istället legat på minus idag!

 

Iaf, så saknar jag $248 för att ligga på mina 15000kr. Får väl köra en session efter träningen och se om jag kan vinna det...

 

Aja nu är det dags att åka till träningen.. ha de...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu efter träningen körde jag en session på ca 2h. blev 21st sng.

Lyckades inte med 15000 efter halva månaden :cry:

 

Denna sista sessionen var kass. Vann bara 4st och kom tvåa 5ggr. Kom dock tra 7(!)ggr. Sen hade jag 2st fjärdeplatser och 3st femteplatser.

 

Känns riktigt tungt att jag kom trea så ofta. Blev väldigt frustrerande. Det blir sånt lotto så man åker tillsist med AKvsQJ och liknande...

 

Får uppdatera resultaten då:

session 1: 17st sng: +$432

session 2: 26st sng: +$46

session 3: 21st sng: -$59

 

Dagens resultat: 64st sng: +$419

 

Resultat för hela april:

1/4: +$150

2/4: +$78

3/4: +$243

4/4: +$252 (+Bonus: +$1200)

5/4: INGET SPEL

6/4: -$12

7/4: +$72

8/4: -$219

9/4: -$79

10/4: +$286

11/4: +$427

12/4: -$154

13/4: -$360

14/4: -$100

15/4: +$419

 

Totalt för april (15 dagar, ink. bonus): +$2193

Rulle: $6140

 

 

Kände för att fortsätta spela. Låg back så lite så kände att dessa fyra sista borde räcka för att gå plus under sessionen men så fick man 3tredjeplatser och en fjärdeplats! Men fortsatte inte för kände som jag inte skulle vinna mer. Är trött och ofokuserad så bättre att sova och skämmas över att jag ligger efter i månaden. Men har gott om tid att ändra det på.

 

Aja, måste sova nu. Ska ut och jogga imorgon kl 10!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var jag ute och joggade med en polare på morgonen. Sedan lämnade vi in bilen...

 

Har haft lite och göra men har hunnit med två sessioner. Första blev bara på 9st sng men gick ganska bra.

 

Nu precis spelade jag en liten session på 11st sng. Helt sjuk session. Av dessa 11st så kom jag på tredje plats (Bubblan) 8ggr!! Det är 73% på tredjeplats. De andra tre blev en vardera på första, andra och fjärdeplats.

 

Helt jävla otroligt. Inte ens rättvisa förluster på tredjeplats. Hade en som jag skulle åka ut på tredjeplats. I en var det en pajas som tydligen hade K4 som favorithand. Först slog han ut en på fjärde plats när han hade K4. När vi e tre kvar och jag får AQ på SB går jag all-in och han synar från BB med K4. Med en 4 på floppen är jag ute på tredjeplats.

 

Riktigt sjuk runda. Kunde lika bra åkt ut 5:a i dem så jag sparat tid iaf!!!

 

Resultat:

session 1: 9st sng: +$89

session 2: 11st sng: +$344

 

Dagens resultat: 20st sng: -$255

 

Totalt för april (16 dagar, ink. bonus): +$1938

Rulle: $5885

 

 

Nu är man ju så lack att man måste ta en paus.

Måste återkomma och spela mer för nu är det ju skandal i rullen efter en sån downswing.

 

Bara plusat $1900 denna månaden. Skulle ligga på $2500 igår så jag måste iaf komma upp i det innan jag kan vinna denna delen av månadens intäckter! Nästa session plussar jag därför $600. Så ligger jag ganska bra på det... Kommer det en till lika dan jävla session så kommer det blir hårt.... ffs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lgjnrälgnlsd l lkgksrggg'm gmlsdfgml r'jerjo'er

 

SÅ TILTAD!!!!!!

 

Om jag tagit ut händer från min HH så hade alla trott att jag hittat på dom för så sjukt många bad beats var det under dessa 21 sng.

 

GIck dock plus $62 för jag ägde i varje sng men ibland var inte riggen där så jag plockade hem en del.

 

Jag spelade som en gud...

 

Resultat:

session 1: 9st sng: +$89

session 2: 11st sng: -$344

session 3: 21st sng: +$62

 

Dagens resultat: 20st sng: -$193

 

Resultat för hela april:

1/4: +$150

2/4: +$78

3/4: +$243

4/4: +$252 (+Bonus: +$1200)

5/4: INGET SPEL

6/4: -$12

7/4: +$72

8/4: -$219

9/4: -$79

10/4: +$286

11/4: +$427

12/4: -$154

13/4: -$360

14/4: -$100

15/4: +$419

16/4: -$193

 

Totalt för april (16 dagar, ink. bonus): +$2000

Rulle: $5947

 

 

Ja nu ligger jag ca $800 efter......

 

Borde vunnit typ $2000 denna senaste sessionen och förra. Jag funderar nästan på att gå igenom hela min HH för att leta fram de sjuka händerna. Speciellt när man ligger etta med 5000 så dubblar först ena fi när jag har KK. Handen efter får jag QQ och den andra spelaren dubblar upp. Båda gångerna är jag all-in pre-flop och ingen av dem har överkort. Ändå förlorar jag. Sen åker jag ut trea när jag har ATvsKT!!!

DÅ MÅSTE RIGGEN FINNAS?!?

 

 

Kan inte göra ngt nu är för lack, frustrerad, ledsen, uppgiven... Går bara och lägger mig och spelar bort ytterligare ett par tusen imorgon...

Ska ni spela imorgon så är ett tips att leta upp mig, garanterade pengar.............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde 1½h ca precis. Gick hyffsat...

 

Resultat:

session 1: 19st sng: +$124

 

Dagens resultat: 19st sng: +$124

 

Totalt för april (17 dagar, ink. bonus): +$2124

Rulle: $6071

 

 

Idag gäller det att fokusera ordentligt på pokern. Måste vinna uppskattningsvis $800 idag för att ligga rätt på det.

 

Ska ni ta och käka lite lunch sen blir det kanske ett avsnitt av How I Met Your Mother eller bara mer nötande..

 

Ska dra in några HH som jag kom på att ta ut efter att jag åkt på några bad beat. Synd att jag inte har med de första bara för där var ngn bad beat när jag hade AA.

 

Hand 1: HU. Jag ligger under 1mot2 i stacken.

 

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($150), tristan321 x posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

Hero calls $150, tristan321 x bets $300, Hero calls $300.

 

FLOP [board cards: King of Hearts,Ace of Hearts,5 of Hearts ]

tristan321 x checks, Hero bets $600, tristan321 x calls $600.

Roligt att få triss efter man slowspelat preflop. Inte lika roligt att det bara är hjärter.

 

TURN [board cards: King of Hearts,Ace of Hearts,5 of Hearts,7 of Hearts ]

tristan321 x bets $300, Hero bets $1,340 and is all-in, tristan321 x calls $1,040.

Är tvungen att förlora allt här.. Kan jag komma undan handen när jag lagt in så mkt?

 

RIVER [board cards: King of Hearts,Ace of Hearts,5 of Hearts,7 of Hearts,8 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ King of Diamonds,King of Spades ]

tristan321 x shows [ 6 of Diamonds,6 of Hearts ]

tristan321 x wins $5,080.

 

 

Hand 2: 5spelare, första blindsnivån och jag i SB

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($10), zorro___o posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

papas235 folds, Mateyos folds, INFOouINTOX folds, Hero bets $50, zorro___o calls $40.

Alla foldar till mig så jag höjer med AT och får syn.

 

FLOP [board cards: 10 of Diamonds,King of Hearts,10 of Spades ]

Hero bets $50, zorro___o calls $50.

Wow vilken vacker flopp. Triss med toppkicker!

 

TURN [board cards: 10 of Diamonds,King of Hearts,10 of Spades,7 of Clubs ]

Hero bets $100, zorro___o bets $200, Hero bets $400, zorro___o bets $600, Hero bets $870 and is all-in, zorro___o calls $570.

7 på turn gör ingenting. Skönt att få in markerna här.

AT vs T8 triss mot triss.

Odds:

AT: 80%

T8: 7%

Splitt: 14%

 

RIVER [board cards: 10 of Diamonds,King of Hearts,10 of Spades,7 of Clubs,8 of Hearts ]

Och han drar in 3outaren...

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Ace of Diamonds,10 of Clubs ]

zorro___o shows [ 10 of Hearts,8 of Diamonds ]

zorro___o wins $2,960.

 

 

Hand 3:

ANTES/BLINDS

boss35 x posts blind ($75), Hero posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

Mateyos folds, mole47 folds, smackmaster folds, boss35 x calls $75, Hero checks.

Får T8 pre på BB och får bara syn av SB. Jag checkar.

 

FLOP [board cards: 8 of Hearts,2 of Hearts,7 of Hearts ]

boss35 x bets $150, Hero bets $300, boss35 x calls $150.

Floppar toppar och reraisar därför.

 

TURN [board cards: 8 of Hearts,2 of Hearts,7 of Hearts,10 of Spades ]

boss35 x bets $1,245 and is all-in, Hero calls $1,080 and is all-in.

Får 2paret på turn och fi ställer med en pottbet som jag tveksamt synar. Är det fel att syna med högsta 2par? Fi kan ha stege, färgdrag, triss, överpar, 2par. Känns som man har goda chanser att leda denna.

Fi hade 96 och sjukt nog kom T på turn som gav mig 2par och fi stege....

 

RIVER [board cards: 8 of Hearts,2 of Hearts,7 of Hearts,10 of Spades,7 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

boss35 x shows [ 9 of Clubs,6 of Spades ]

Hero shows [ 8 of Spades,10 of Diamonds ]

boss35 x wins $165, boss35 x wins $3,060.

 

 

Hand 4:

ANTES/BLINDS

nieppi78 posts blind ($75), Hero posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

kailiu888 folds, kubismarian folds, nieppi78 calls $75, Hero checks.

Sitter på BB med T4 och får bara syn av SB så jag checkar

 

FLOP [board cards: 4 of Diamonds,8 of Hearts,4 of Clubs ]

nieppi78 checks, Hero checks.

Wow, floppar trissen. Jag är upp mot chipleadern och känner att han mkt väl kan börja bluffa för att köpa pott så jag checkar bara för att inte skräma iväg fi.

 

TURN [board cards: 4 of Diamonds,8 of Hearts,4 of Clubs,Ace of Diamonds ]

nieppi78 bets $150, Hero calls $150.

A på turn. Hoppas fi har A. Han betar. Jag fortsätter slowspelet och synar bara.

 

RIVER [board cards: 4 of Diamonds,8 of Hearts,4 of Clubs,Ace of Diamonds,2 of Diamonds ]

nieppi78 bets $600, Hero bets $1,130 and is all-in, nieppi78 calls $530.

På river kommer 2. Fi betar nu och nu ska jag få betalt av trissen så jag ställer för de sista $530. Fi synar snabbt och visar K5ruter så han drog in runner runner färgen. Skulle jag bara synat river? Fold är väl omöjligt att hitta? Hur dumt är det att slowspela en låg floppad triss?

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 4 of Spades,10 of Hearts ]

nieppi78 shows [ King of Diamonds,5 of Diamonds ]

nieppi78 wins $2,860.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade en session på ca 1½ vid 16-tiden. Den gick väldigt bra. Av dessa 17st sng så kom jag topp3 i 15st av dem och 5st av de 15 var på bubblan.

 

Resultat:

session 1: 19st sng: +$124

session 2: 17st sng: +$432

 

Dagens resultat: 19st sng: +$556

 

Totalt för april (17 dagar, ink. bonus): +$2556

Rulle: $6503

 

 

Riktigt bra dag idag. Men så bra kan väl inte en dag vara? nej, om pokern går så bra så är det annat som är fel.

 

När min mamma kom hem så frågade hon om jag hämtat bilen! Shit, den skulle jag ju hämta innan 16:30. Klockan var då 16:30. Letar upp bilverkstans nummer och frågar om de stängt. De låter det vara öppet 10min till. Ringer till pappa och frågar om han är hemma snart från jobb så han kunde köra mig dit. Hann precis hämta bilen och pappa fick krångla sig ut med släpet på den bilen han körde.

 

Släpet hade han tagit hem för att slänga alla grenar på buskarna jag klippt ner idag och förra veckan i trädgården.

 

När vi kommer hem så ser mamma att jag klippt ner en buske som inte skulle klippas ner, men det gjorde inte så mkt tydligen. Så visade jag vad jag hade uppfattat att jag skulle klippa ner så ser jag mammas förvånande min... "Vaddå?"...

Mamma går ut och kollar och ser besviken ut...??? (tilt??)

 

Tydligen så hade jag idag klippt ner helt fel buskar. Hade klippt ner alla förutom dom jag skulle klippa ner så det var inte så positivt.

Som grädde på mosen så hade de buskarna, jag klippt ner mest av, tagit 20år för att äntligen växa upp och de skulle blomma fint i sommar. Ajdå, det tog bara ½timme för mig att klippa ner dem... (Ajdå vilken badbeat...)

 

Aja, bara att inse hur misslyckad man är. Sitter bara hemma och spelar poker och när föräldrarna försöker få en i sysselsättning och ger en en så enkel uppgift som att klippa ner buskar så klarar jag inte ens det..... BRA JOBBAT SIMON.

 

 

Kan komma med lite händer från senaste sessionen då också när vi ändå snackar badbeats:

 

Hand1: HU...

 

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($150), klindgren1 posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

Hero bets $1,000, klindgren1 calls $850.

Får A2s och höjer upp, fi synar.,

 

FLOP [board cards: 8 of Diamonds,Ace of Spades,7 of Diamonds ]

klindgren1 checks, Hero bets $1,195 and is all-in, klindgren1 calls $1,195.

Väldigt fin flopp. Får topparet samtidigt nötfärgdrag. Lika bra att gå all-in då jag bara har ½Pott kvar i stacken. Fi synar och visar JTo. Konstig syn... Han behöver 9 för stege...

 

TURN [board cards: 8 of Diamonds,Ace of Spades,7 of Diamonds,Queen of Clubs ]

Turn kommer Q. Nu behöver fi 9 eller K för stege.

 

RIVER [board cards: 8 of Diamonds,Ace of Spades,7 of Diamonds,Queen of Clubs,King of Spades ]

Jo, han drog runner runner stege efter han synar min all-in...

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 2 of Diamonds,Ace of Diamonds ]

klindgren1 shows [ Jack of Spades,10 of Diamonds ]

klindgren1 wins $4,690.

 

 

Hand2: 4spelare kvar.

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($50), bellex posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

kailiu888 calls $100, Adler 80 folds, Hero calls $50, bellex checks.

UTG synar, jag med från SB med K9s och BB checkar. 3spelare

 

FLOP [board cards: 6 of Hearts,7 of Diamonds,9 of Diamonds ]

Hero bets $200, bellex bets $600, kailiu888 folds, Hero bets $1,355 and is all-in, bellex calls $955.

Jag floppar topparet och betar. BB reraisar och UTG foldar. Lika bra att lägga in det sista man har kvar och fi synar.

Jag har K9 i spader. Fi har K9 i hjärter. Jaja, då blir det splitt.

 

TURN [board cards: 6 of Hearts,7 of Diamonds,9 of Diamonds,10 of Hearts ]

Oj, ett till hjärter...

 

RIVER [board cards: 6 of Hearts,7 of Diamonds,9 of Diamonds,10 of Hearts,5 of Hearts ]

Så klarrt drar han runner-runner färgen...

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 9 of Spades,King of Spades ]

bellex shows [ King of Hearts,9 of Hearts ]

bellex wins $3,410.

 

 

Hand3: 4spelare kvar.

ANTES/BLINDS

jouni70 posts blind ($25), Kotongo posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

pokerboy001. folds, Hero bets $200, jouni70 folds, Kotongo calls $150.

Jag plockar upp 2st kungar på knappen. Jag höjer upp 4bb. BB synar.

 

FLOP [board cards: 8 of Hearts,4 of Clubs,6 of Hearts ]

Kotongo checks, Hero bets $100, Kotongo calls $100.

Låg flopp. Vill inte skräma iväg fi efter han har checkat. Betar bara 100 på en potten som innehåller 425. Hoppas på en rerais då han kanske tolkar min bet som svaghet men han synar bara.

 

TURN [board cards: 8 of Hearts,4 of Clubs,6 of Hearts,4 of Spades ]

Kotongo checks, Hero bets $200, Kotongo bets $1,275 and is all-in, Hero calls $1,075.

På turn kommer en till 4. Fi checkar igen så jag höjer till 200 nu istället och hoppas på en rerais. Ja han ställde så jag blixtsynar. Tydligen så hade fi tyckt att 54s var en bra hand att syna 4bb med pre flopp

 

RIVER [board cards: 8 of Hearts,4 of Clubs,6 of Hearts,4 of Spades,10 of Hearts ]

Ingen K på river så jag förlorar..

 

SHOWDOWN

Kotongo shows [ 4 of Diamonds,5 of Diamonds ]

Hero shows [ King of Diamonds,King of Spades ]

Kotongo wins $3,175.

 

 

Hand4: 3spelare kvar

 

ANTES/BLINDS

Kotongo posts blind ($75), Hero posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

Marauge folds, Kotongo bets $4,760 and is all-in, Hero calls $1,505 and is all-in.

Kotongo har stor chiplead men jag ligger 2:a. Som vanligt går han all-in från SB så nu när jag plockat upp A9 så synar jag. Fi visar A6, najs...

 

FLOP [board cards: 4 of Spades,8 of Hearts,8 of Clubs ]

Floppar ett par. Ska jag vinna eller ska det bli splitt?

 

TURN [board cards: 4 of Spades,8 of Hearts,8 of Clubs,6 of Clubs ]

Vafan där kom en 6:a!!

 

RIVER [board cards: 4 of Spades,8 of Hearts,8 of Clubs,6 of Clubs,3 of Spades ]

Grattis, Notera att det var mot samma motståndare i hand3!

 

SHOWDOWN

Kotongo shows [ 6 of Spades,Ace of Spades ]

Hero shows [ Ace of Hearts,9 of Clubs ]

Kotongo wins $3,180, Kotongo wins $3,310

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar vara ute ur svackan nu iallafall. Skönt!

 

Själv har jag åkt på en sån där jobbig jävla svacka där det inte går att vinna en hand. Badbeats hela tiden. Och alla badbeats leder ju ofta till dåligt spel också tyvärr.

 

GL med liret!

 

Ja, det känns skönt att svackan är över för min del.

 

 

Ja så var det för mig med. Ju mer badbeats man åkte på ju sämre spelade man och förlorade mer. Det blir en ond cirkel. Men hoppas du kommer ur den.

 

Jag vet att det är svårt, men när man åkt på badbeats och man är tiltad så fortsätter man ändå för man VILL vinna, men det bästa är att stänga ner så fort som möjligt.

Jag tog pauser tills man inte kände sig tiltad, men när man satte sig vid borden igen hade man fel inställning. Man gick in med tanken "hur mkt ska jag förlora", då förlorar man. Man försökte få in alla marker pre flopp så fort man hade en god hand så om man förlorade en 60%-40% duell mot någon så kunde man återigen skylla på badbeat och då började man spela dåligt igen.

 

Istället för att få in markerna med den bättre handen så insåg jag att det var bättre att få spela postflopp också så man kunde utvärdera sina chanser. Blev det en kass flopp som fi troligtvis träffade så kan man folda, fast man hade bäst preflop, utan att förlora alla marker.

 

 

Jag har dålig tiltkontroll, men man måste träna upp den. Man måste upptäcka variationen för att till sist inte tilta över att man förlorar mycket ett tag och man känner att man aldrig kommer lyckas vinna igen.

Varje gång man sätter sig vid bordet måste man ha självförtroende och Veta att man ska vinna och att man är bättre än de andra på bordet, annars vinner man inte.

 

Jag vet detta, ändå är jag rädd att ramla ner i en lång downswing när som helst.

 

_________________________________

 

Anledningen till att jag inte spelat ikväll efter träningen är för att Ongames har problem så kommer inte in på klienten.

Hoppas verkligen att det är fixat till morgongrinden imorgon...

 

Ska se klart Poker After Dark nu, sen sova så man orkar supa imorgon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade första sessionen för dagen precis.

Den varade i ca 2h och det blev 25st sng.

 

Resultat:

session 1: 25st sng: +$275

 

Dagens resultat: 25st sng: +$275

 

Resultat för hela april:

1/4: +$150

2/4: +$78

3/4: +$243

4/4: +$252 (+Bonus: +$1200)

5/4: INGET SPEL

6/4: -$12

7/4: +$72

8/4: -$219

9/4: -$79

10/4: +$286

11/4: +$427

12/4: -$154

13/4: -$360

14/4: -$100

15/4: +$419

16/4: -$193

17/4: +$556

18/4: +$275

 

Totalt för april (18 dagar, ink. bonus): +$2831

Rulle: $6778

 

 

 

Det sjuka med den sessionen jag spelade precis var att jag inte hade en ända tredjeplats men dock 8st femteplatser!!!

Vann 8st och kom tvåa 3ggr. Ingen tredjeplats, 5se fjärdeplatser och 8st femteplatser. Har nog aldrig under en session haft så många femteplatser.

Jag började sessionen riktigt bra och efter ett tag låg jag plus ett par hundra dollar. Kände att detta skulle bli en rekordsession, men så började jag förlora och åka ut femma. Det slutade på plus iaf, men här kommer lite händer som förklarar femteplatserna:

 

 

Hand 1: 5spelare, andra blindsnivån.

ANTES/BLINDS

tinsens posts blind ($15), mole47 posts blind ($30).

 

PRE-FLOP

INFOouINTOX folds, Hero bets $90, kevinrab folds, tinsens bets $300, mole47 folds, Hero bets $1,137 and is all-in, tinsens calls $912.

Jag plockar upp AK på CO så jag höjer 3BB. SB reraisar så jag trycker in markerna och får syn av AQ. Jag leder väldigt bra.

 

FLOP [board cards: Queen of Clubs,Jack of Clubs,3 of Hearts ]

Fi floppar såklart Q och vinner...

 

TURN [board cards: Queen of Clubs,Jack of Clubs,3 of Hearts,7 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: Queen of Clubs,Jack of Clubs,3 of Hearts,7 of Hearts,Jack of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ King of Clubs,Ace of Hearts ]

tinsens shows [ Queen of Diamonds,Ace of Diamonds ]

tinsens wins $2,484.

 

 

Hand2: 5spelare...

ANTES/BLINDS

NicoNuts posts blind ($50), Hero posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

luclucien folds, mole47 bets $400, Chyana folds, NicoNuts folds, Hero calls $300.

CO höjer 4bb. Jag synar från BB med AJ

 

FLOP [board cards: Jack of Hearts,2 of Hearts,7 of Hearts ]

Hero bets $800, mole47 calls $780 and is all-in.

Floppar topparet så går in med de sista markerna (ca pottbet). Fi synar och visar 99. Jag leder fint. Ingen av oss har hjärter...

 

TURN [board cards: Jack of Hearts,2 of Hearts,7 of Hearts,6 of Hearts ]

Turn visar ett fjärde hjärter. Fi kan bara vinna på spader 9.

 

RIVER [board cards: Jack of Hearts,2 of Hearts,7 of Hearts,6 of Hearts,King of Hearts ]

Spader 9 kommer inte, men dock ett till hjärter så jag måste splitta...

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Jack of Clubs,Ace of Spades ]

mole47 shows [ 9 of Diamonds,9 of Clubs ]

Hero wins $1,205, mole47 wins $1,205.

 

 

Hand3: 5spelare

ANTES/BLINDS

mole47 posts blind ($50), Chyana posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

NicoNuts folds, Hero bets $300, luclucien calls $300, mole47 folds, Chyana folds.

Jag får JJ och höjer upp 3BB. Knappen synar, blindsen foldar.

 

FLOP [board cards: 6 of Clubs,8 of Clubs,5 of Diamonds ]

Hero bets $600, luclucien bets $1,200, Hero calls $565 and is all-in.

Låg flopp så jag betar ut pott. Fi höjer så jag måste syna (är även commitad).

Fi visar upp 75 i hjärter. Jag vet inte hur han hittade synen pre-flop. Jag leder fint iaf. Fi har bottenpar och stegdrag.

 

TURN [board cards: 6 of Clubs,8 of Clubs,5 of Diamonds,Queen of Hearts ]

Q på turn. Jag måste vinna...

 

RIVER [board cards: 6 of Clubs,8 of Clubs,5 of Diamonds,Queen of Hearts,4 of Hearts ]

4 på river så fi får stege....

 

 

SHOWDOWN

luclucien shows [ 5 of Hearts,7 of Hearts ]

Hero shows [ Jack of Clubs,Jack of Hearts ]

luclucien wins $35, luclucien wins $3,080.

 

 

Hand4: 5spelare...

ANTES/BLINDS

napasorsa1 posts blind ($25), moewe111 posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

C00Ldaddy calls $50, holgi02067 folds, Hero bets $200, napasorsa1 calls $30 and is all-in, moewe111 calls $150, C00Ldaddy folds.

Utg synar. CO foldar. Jag har QQ så jag höjer 4bb. SB synar sitt sista och är all-in. BB synar och Utg foldar.

 

FLOP [board cards: 2 of Clubs,10 of Hearts,8 of Spades ]

moewe111 checks, Hero checks.

Jag har överpar men checkar också efter.

 

TURN [board cards: 2 of Clubs,10 of Hearts,8 of Spades,Queen of Diamonds ]

moewe111 checks, Hero bets $300, moewe111 bets $2,975 and is all-in, Hero calls $905 and is all-in.

Får trissen på turn. Fi checkar så jag betar. Fi ställer då och jag synar.

Jag visar min triss med mina damer.

Fi visar en floppad triss med sina tvåor.

Den andra obetydliga som var all-in pre-flop har 65o

 

RIVER [board cards: 2 of Clubs,10 of Hearts,8 of Spades,Queen of Diamonds,2 of Diamonds ]

På river kommer en-outaren så fi får fyrtal! Sjukt, riktigt sjukt!

 

SHOWDOWN

moewe111 shows [ 2 of Spades,2 of Hearts ]

Hero shows [ Queen of Hearts,Queen of Clubs ]

napasorsa1 shows [ 6 of Clubs,5 of Spades ]

 

moewe111 wins $1,770, moewe111 wins $2,700, moewe111 wins $215.

 

 

Sånt är livet. Jag gick plus under sessionen iaf. Ligger bra på det nu. Har nästan 17000kr vunnet denna månad. Idag är det 18/4 så när denna dag är slut ska jag va uppe i 18000kr.

 

Vet inte hur mkt jag hinner då jag ska iväg vid 17:30 och hjälpa en tjejkompis flytta sen är det dags att dricka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade 2h till, 20st sng.

 

Fanns några positiva saker med sessionen:

  • Jag kom inte femma en ända gång!
  • Jag kom ITM i 12st av 20, 60%!
  • Jag gick plus i sessionen!

 

Det negativa var att av de 12 ITM var 10st på andraplats och bara två vinster! Så jag gick därför bara plus $20!

Hade de 10 andraplatserna varit vinster hade jag gått +$1020 istället! Stor skillnad.

Bara en vinst till istället för andraplats hade varit skönt, men jaja sånt är livet.

 

Resultat:

session 1: 25st sng: +$275

session 2: 20st sng: +$20

 

Dagens resultat: 25st sng: +$295

 

Totalt för april (18 dagar, ink. bonus): +$2851

Rulle: $6798

 

Lite händer:

Nr1

ANTES/BLINDS

tristan321 x posts blind ($75), Hero posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

Mateyos folds, tristan321 x bets $225, Hero bets $920 and is all-in, tristan321 x calls $770.

 

FLOP [board cards: 4 of Diamonds,Ace of Hearts,2 of Spades ]

 

 

TURN [board cards: 4 of Diamonds,Ace of Hearts,2 of Spades,6 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: 4 of Diamonds,Ace of Hearts,2 of Spades,6 of Clubs,10 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Queen of Spades,King of Spades ]

tristan321 x shows [ 2 of Diamonds,Jack of Diamonds ]

tristan321 x wins $2,140.

 

 

Hand2:

ANTES/BLINDS

puppe41 posts blind ($75), m.a.k.r.o.s posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

bunicos55 folds, Hero bets $400, hasse33 folds, puppe41 bets $655 and is all-in, m.a.k.r.o.s folds, Hero calls $330.

 

FLOP [board cards: 6 of Diamonds,3 of Diamonds,7 of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: 6 of Diamonds,3 of Diamonds,7 of Diamonds,10 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 6 of Diamonds,3 of Diamonds,7 of Diamonds,10 of Diamonds,Jack of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

puppe41 shows [ 2 of Hearts,King of Hearts ]

Hero shows [ 10 of Spades,10 of Hearts ]

Hero wins $805, puppe41 wins $805.

 

 

Nu är det dags att äta en god middag sen ska jag hinna en till session.

 

Blir nog fylle hos en polare ikväll... Blev inget med tjejkompisen iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I fredes blev det lite mer mer spel sedan var det ut och festa.

Jag var 32st sng ifrån att lösa ut en bonus så jag bestämde mig för att få ut den innan jag stack ut. På mindre än 2h hade jag spelat 32st sng! Så många bord i taget så jag spelade inte direkt för att vinna. Blev dock bara -$3

den sessionen.

 

I går så spelade jag ingenting. En liten paus från spelet. Andra dagen denna månad utan ngn poker. Var hemma hos en polare och kollade på film så jag rekomenderar alla att se "Into the Wild"! Riktigt riktigt bra!

 

Idag var jag iväg på IKEA med mamma och brorsan och kollade på lite möbler och dylikt till brorsans nya lägenhet.

 

Nu spelade jag precis dagens första session. Jag spelade ganska dåligt faktiskt. 13st sng. Kom ITM i 4st varav en bara var vinst.

 

 

Resultat för hela april:

1/4: +$150

2/4: +$78

3/4: +$243

4/4: +$252 (+Bonus: +$1200)

5/4: INGET SPEL

6/4: -$12

7/4: +$72

8/4: -$219

9/4: -$79

10/4: +$286

11/4: +$427

12/4: -$154

13/4: -$360

14/4: -$100

15/4: +$419

16/4: -$193

17/4: +$556

18/4: +$292 (+Bonus: +$1500)

19/4: INGET SPEL

20/4: -$302

 

Totalt för april (20 dagar, ink. bonus): +$4046

Rulle: $7993

 

Månadens mål var att dra in 30 000kr. Ligger nu på 24 000. Har 10 dagar på mig att dra in 6 000kr. Det ska jag klara, (lätt)! Blir väldigt besviken om jag inte gör det.

 

Har kvar målet att om jag drar in över 45 000kr på en månad så ska jag köpa mig ett ps3! Det lär inte hända denna månad dock!

 

Ska kolla på TV nu. Återkommer nog med spelet efter kl22...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhh!!! Man blir frustrerad när man har bäst hand i HU och ändå åker ut. Har gigantisk chiplead och förlorar 5potter irad med bäst hand. Det finns ju inte.

 

Spelade 27st sng. Av dessa 27 så var 22st topp3!!! Riktigt bra. Mindre bra var att 9 av dem var tredjeplats, medan bara 5 var vinster och 8st var andraplatser.

 

Vad måste bättras? HU är viktigast. En till vinst istället för andraplats är viktig. Ettan vinner (netto) $121 tvåan vinner (netto) $21. Inte lönt att komma tvåa då.

Sedan måste jag förbättra 3manna-spelet. Jag klarar mig riktigt bra fram till 3spelare kvar. Jag kanske ska bli mer aggressiv, men samtidigt ser man chansen att chipleadern har läge att slå ut den tredje spelaren.

 

Jag vet inte varför jag är kass HU. Har oftast bäst hand känns det som, men all-in situationerna är ändå så jämna när man är all-in så jag ska testa taktiken igen att ställa med nästan allt från SB. Iaf när jag har mindre än 10-15BB så ska jag ställa med allt från SB. Är det en bra taktik???

 

 

Dagens resultat:

session 1: 13st sng: -$302

session 2: 27st sng: +$17

Dagens resultat: 40st sng: -$285

 

Resultat för hela april:

1/4: +$150

2/4: +$78

3/4: +$243

4/4: +$252 (+Bonus: +$1200)

5/4: INGET SPEL

6/4: -$12

7/4: +$72

8/4: -$219

9/4: -$79

10/4: +$286

11/4: +$427

12/4: -$154

13/4: -$360

14/4: -$100

15/4: +$419

16/4: -$193

17/4: +$556

18/4: +$292 (+Bonus: +$1500)

19/4: INGET SPEL

20/4: -$285

 

Totalt för april (20 dagar, ink. bonus): +$4063

Rulle: $8010

 

 

Ska sova och vara utvilad imorgon så jag äger på borden. Kanske drar ut och tar en joggingrunda när jag går upp så man får en frisk start på morgonen och vaknar till så man spelar bättre på pokerborden. Hade ju inte varit fel att dra in $1000 imorgon så man "klarat" sitt mål så kan man satsa på nästa mål sen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stack inte ut och joggade idag, tyvärr.

 

Lirade en session poker istället. Det var en riktigt tråkig session.

 

Det blev 26st sng. Endast 3 vinster och 5 andraplatser. Dock 6 tredjeplatser....

 

Resultat:

session 1: 26st sng: -$234

 

Dagens resultat: 26st sng: -$234

 

Totalt för april (21 dagar, ink. bonus): +$3829

Rulle: $7776

 

Har ca $1200 kvar till 30 000kr denna månad. Ca 1½ vecka på mig att vinna det. Det bör jag klara, men man vet aldrig. Får se när nästa session blir idag. Är inte sugen nu. Ska äta lite, sen kanske se på film eller läsa pokerbok (inte läst på väldigt länge). Trist att bara sitta inne och se på film när det är så fint väder ute så borde sätta mig i trädgården och läsa.

 

Men det blir säkert film ändå!...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rambo 4 är en bra film du kan se.

 

Ska faktiskt se den någon dag men hade tänkt se Reno911 men hittade inte dvd:n.

 

__________________________________________

 

Lirade dagens första session percis. Ingen jogging idag heller iaf.

 

Väldigt bra session men kunde plussat hundratals dollar till!

 

Första 4 borden blir jag bortbad-beatad på, Slutade 3,3,3 och 5. Inte kul start.

 

sen gick det bättre. Spelade gudomligt men borde vunnit fler HU och kommit i fler HU istället för 3:a men jag gick plus ganska bra iaf. Surt att man kunde kommit upp i $1000 men förlorar 60-40 dueller:(

 

Vann 8st, 2:a i 10st. 3:a i 8st sen ynka 2 fjärdeplatser och 3 femteplatser.

 

Resultat:

session 1: 32st sng: +$422

 

Dagens resultat: 32st sng: +$422

 

Resultat för hela april:

1/4: +$150

2/4: +$78

3/4: +$243

4/4: +$252 (+Bonus: +$1200)

5/4: INGET SPEL

6/4: -$12

7/4: +$72

8/4: -$219

9/4: -$79

10/4: +$286

11/4: +$427

12/4: -$154

13/4: -$360

14/4: -$100

15/4: +$419

16/4: -$193

17/4: +$556

18/4: +$292 (+Bonus: +$1500)

19/4: INGET SPEL

20/4: -$285

21/4: -$234

22/4: +$422

 

Totalt för april (22 dagar, ink. bonus): +$4251

Rulle: $8198

 

Rullen har minskat ca $100 sen i fredes. Har lite mer än 1vecka på mig att klara mitt mål! Saknar bara ca $800 så jag ska ju klara det. Hade varit roligt att klara målet med marignal dock. Men ta inte ut segern i förskott. Man vet aldrig vad som händer....

 

Har dock lite att göra i veckan så får se hur mkt spelande det blir. Vackert väder ute också...

 

 

Igår blev det tyvärr bara en session. Efter den dåliga sessionen så tänkte jag se på film men hittade som sagt inte dvd:n. Min lillebror kom hem så det blev ett par långa partier billjard. Sen råkade jag somna och sov förlänge, typ 3h. Sen på kvällen kollade jag på tv och det blev konstigt nog inget spel. La mig vid 01:00 men kunde inte sova eftersom jag sov så länge på dagen. Så somnade inte förrän runt kl 3!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat:

session 1: 32st sng: +$422

session 2: 18st sng: +$3

session 3: 16st sng: +$211

 

Dagens resultat: 66st sng: +$636

 

Resultat för hela april:

1/4: +$150

2/4: +$78

3/4: +$243

4/4: +$252 (+Bonus: +$1200)

5/4: INGET SPEL

6/4: -$12

7/4: +$72

8/4: -$219

9/4: -$79

10/4: +$286

11/4: +$427

12/4: -$154

13/4: -$360

14/4: -$100

15/4: +$419

16/4: -$193

17/4: +$556

18/4: +$292 (+Bonus: +$1500)

19/4: INGET SPEL

20/4: -$285

21/4: -$234

22/4: +$636

 

Totalt för april (22 dagar, ink. bonus): +$4465

Rulle: $8412

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...