Gå till innehåll

SimonX's (vill inte gula) resultatbokföring [SnG, väntar med CG!]


SimonX

Recommended Posts

Lirade nu 1½h till. Blev 16st. endast 4ITM och det var två vardera på första- och andraplats.

 

Jag förlorade $228 under sessionen...

 

Totalt för sessionen: -$228

Totalt för dagen: -$78

Totalt för mars (23dagar): -$1262

Total rulle: $3626

 

 

ANTES/BLINDS

.secondhand posts blind ($300), needanace1 posts blind ($600).

 

PRE-FLOP

HERO bets $2,280 and is all-in, .secondhand folds, needanace1 calls $1,680.

 

FLOP [board cards: Jack of Spades,9 of Diamonds,6 of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: Jack of Spades,9 of Diamonds,6 of Hearts,7 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: Jack of Spades,9 of Diamonds,6 of Hearts,7 of Hearts,Queen of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

HERO shows [ Queen of Spades,Ace of Clubs ]

needanace1 shows [ 8 of Diamonds,10 of Clubs ]

needanace1 wins $4,860.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 522
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har inte skrivit på några dagar i dagboken men nu kommer en lite uppdatering.

 

Antal sessioner (3 senaste dagarna)

23 Mars: 2st sessioner.

24 Mars: 2st sessioner.

25 Mars: 4st sessioner.

 

Resultat:

23 Mars: -$78

24 Mars: -$89

25 Mars: +$327

Totalt för mars (25dagar): -$1024

Total rulle: $3864

 

 

Det är denna veckan kvar av månaden. Det har varit en jobbig månad och jag ligger back ca 6 000kr. Jag var back mycket mer innan så det har gått bättre mot slutet. Dock inte bra, men bättre.

Det är väldigt överkomligt att sluta månaden på plus. Jag ska göra så mkt jag kan för att förbättra månadsresultatet.

 

Förra månaden hade jag ett väldigt bra resultat och fick lite hybris då jag trodde att jag skulle klara av att få bättre resultat denna månad. Girigheten har straffat och jag gick istället minus.

Månaden är dock inte slut än så jag kan inte göra en fullkomlig utvärdering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fortsätt bara! disciplin och HALT-regeln (hungrig,arg,trött eller ledsen).

 

Tack så mycket. Jag har gått emot HALT-regeln totalt under hela månaden.

Skönt att få lite komentarer och tips på vägen.

___________________________________________

 

 

Spelade en session till precis. Har ju flytit på så bra idag så var lika bra att fortsätta.

Sessionen blev 11st sng på ca 1h

 

Resultat:

Totalt för sessionen: +$207

Totalt för dagen: +$534

Totalt för mars (25dagar): -$817

Total rulle: $4071

 

 

Har varit en väldigt bra dag. Plusat över 3 000kr vilket motsvarar ca 40% av vad jag var back totalt för månaden innan jag började spela idag.

Det var väldigt skönt och nu är man äntligen på gott humör och alla bekymmer har försvunnit (nästan iaf).

 

Jag är sugen på att spela mer idag nu när det går så bra, men jag tror jag väntar till imorgon istället (om jag inte ska jobba!). Får se på "Poker After Dark" istället om en kvart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer en uppdatering om hur dagens poker har sett ut. Notera att jag skriver om 25 mars (Dagen tar slut när man somnar).

 

Jag har spelat ganska mycket idag. Blev 6st sessioner totalt idag.

Dagen började med att jag inte vaknade förrän vid 10:00. Så var det en lapp skriven på köksbordet om vad jag skulle handla. Så jag fick gå en runda och handla lite.

 

Första sessionen kom inte igång förrän kl 12.

Den sista avslutade jag precis.

 

De två första sessionerna var det väldigt minimala resultat:

session 1: 12st sng. Resultat: +$9

session 2: 11st sng. Resultat: -$63

Jag backade $54 under dessa korta sessioner.

 

Därefter lagade jag mat. När magen var mätt tittade jag lite på tv och plötsligt hade man somnat.

 

Senare så var det en del att se på tv så då tog man och lirade lite poker samtidigt på den bärbara datorn. Så vid 20:00 när fotbollen började så startade dagens tredje session. Sedan rullade sessionerna på med korta pauser och under tiden tittade man på tv som bla. Pro-am Poker och Poker After Dark. Lite efter 03 avslutade jag sista sessionen.

 

Så här gick det:

session 3: 12st sng. Resultat: +$84

session 4: 14st sng. Resultat: -$117

session 5: 30st sng. Resultat: +$195

session 6: 13st sng. Resultat: +$126

 

Sammanfattning av Resultat:

Totalt för dagen: +$234

Totalt för mars (27dagar): -$583

Total rulle: $4305

 

Jag är nöjd över resultatet idag men man får tänka på att det blev väldigt många timmar. Det blev så sent spel för det flöt på så bra. Motståndet är verkligen sämre på kvällarna, men jag var tvungen att sluta för jag började bli trött och trafiken minskade.

Det negativa idag var att jag inte lyckades tillräckligt bra i HU. Jag kom mkt till HU men slutade allt för ofta 2:a. I den näst sista sessionen på 30st sng så var 10st andraplatser, om iaf hälften av dem varit första platser hade jag vunnit hade jag mer än dubblat dagens slutresultat...

 

Nu är det iaf dags att sova och jag får se när jag börjar spela imorgon. Ska iaf försöka vara upp till kl 11...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En uppdatering för denna dagen kommer nu (27 mars).

 

Satt uppe länge igår så det blev lite försenat idag.

Första sessionen kom därför inte igång förrän kl 15:00.

 

Så här såg sessionerna ut:

 

Sessionsstart (kl) och resultat:

S1: kl 14:59: +$9

S2: kl 17:29: -$138

S3: kl 19:24: -$144

S4: kl 00:13: -$69

S5: kl 02:02: +$216

 

Sammanfattning av Resultat:

Totalt för dagen: -$126

Totalt för mars (27dagar): -$709

Total rulle: $4179

 

 

Har fyra dagar kvar av månaden. Ligger back ca 4200kr. Så jag måste snitta lite mer än 1000kr per dag dessa sista dagarna för att klara mig utan att gå minus. Det är väldigt överkomligt och jag hoppas att jag till och med lyckas sluta på plus :)

 

Jag har även en stor bonus som pågår och jag har kvar ca $800 att rakea så får jag $1200. Har kämpat med denna ett tag och det känns som det närmar sig nu.

 

Jag har märkt att bästa tiden att spela är 23 och frammåt då det var våldigt många dåliga spelare inne.

 

Nu ska ni få se kvällens skönaste hand. Sjukt...

 

 

ANTES/BLINDS

Franner666 posts blind ($15), HERO posts blind ($30).

 

PRE-FLOP

mat2rues bets $350, pMeister calls $350, becks1874 bets $1,370 and is all-in, Franner666 folds, HERO bets $1,405 and is all-in, mat2rues calls $1,085, pMeister bets $1,250 and is all-in, mat2rues calls $25 and is all-in.

 

Jag sitter på BB med KK. UTG betar stort, ca 12bb. CO Synar. Knappen går all-in. SB foldar. Jag tar synen med KK. Både UTG och CO synar.

CO: pMeister shows [ Ace of Clubs,Ace of Diamonds ]_____:55%

Knapp: becks1874 shows [ 10 of Diamonds,10 of Spades ]_12%

BB: HERO shows [ King of Spades,King of Diamonds ]________:17%

UTG: mat2rues shows [ Jack of Hearts,Jack of Spades ]____:15%

 

 

FLOP [board cards: King of Clubs,Queen of Hearts,7 of Spades ]

FIN FLOPP :-D:lol:

 

TURN [board cards: King of Clubs,Queen of Hearts,7 of Spades,8 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: King of Clubs,Queen of Hearts,7 of Spades,8 of Hearts,4 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

pMeister shows [ Ace of Clubs,Ace of Diamonds ]

becks1874 shows [ 10 of Diamonds,10 of Spades ]

HERO shows [ King of Spades,King of Diamonds ]

mat2rues shows [ Jack of Hearts,Jack of Spades ]

pMeister wins $140, pMeister wins $50, HERO wins $195, HERO wins $5,495.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade idag vid 10:30.

 

Startade sessionen vid 11:30 och spelade fram till nu vid 15:00.

Hur gick det då efter 3½ timmes spel. Det blev 36st sng och en $22 MTT.

Turneringen gick inget vidare. Åkte ut 73:a av 140. Åkte med AKs vs 77.

 

Mina Sng började väldigt illa med en massa tredjeplatser. När jag låg -$500 kändes det hopplöst men jag skärpte mig och sakta men säkert jobbade jag mig tillbaka så tillsist efter ett par timmar slutade sessionen +$5. Det känns ju ganska hopplöst med en så lång session som slutar med $5 plus, men det känns som jag vann eftersom jag backade 500 till en början med. Hade ju varit värre om jag legat plus 500 och förlorat ner till 5...

 

En ganska rolig sak var musiken jag lyssnade på under sessionen. Kändes ganska ironisk när man låg back $500 och dem sjunger:

"I keep falling down..."

Efter man har blivit bad beatad hör man ur högtalarna "Giv it up yeah, giv it up..."

 

Nu är jag hungrig och väldigt trött i huvet. Jobbigt att koncentrera sig och stirra in i en skärm så länge.

Jag ska ta ett äpple nu och kolla på tv. Sen får vi se hur många sessioner det blir idag. Förhoppningsvis så träffar jag kompisar ikväll men det kan tyvärr bli en hemmakväll med pokern. Vi får se hur dagen artar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en session till som var på 2h, 22st sng.

 

Sjukt dålig start med en massa tredjeplatser. Av dessa 22sng så var 10st tredjeplatser!!!

 

Vann endast tre stycken...

 

Sammanfattning av Resultat:

Totalt för sessionen: -$141

Totalt för dagen: -$136

Totalt för mars (28dagar): -$845

Total rulle: $4043

 

Tydligen så var jag inte ur downswingen som jag hade en känning av att jag var...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är man inne på sista dagen på denna skitmånad.

 

Blev inget spel på lörd eller sönd. I lördes skulle jag ut igen men var helt död sedan fredagen och jag hade fruktabsvärt ont i bröstkorgen. Jag låg bara hemma och kollade på tv.

 

Igår så hade jag fortfarande ont i brörstkorgen. Gör ont bara jag andas...

Det blev inget spel då heller. Låg bara inne på mitt rum hela dagen.

 

Idag, sista dagen på månaden så känner jag pressen att vinna så jag inte backar denna månad.

 

Har fortfarande ont i bröstkorgen, men inte lika mkt som tidigare. Är bara orolig för vad det kan vara.

 

jag körde nyss en session. Den följde månadens mönster. Alltså, det gick inte bra...

 

Sammanfattning av Resultat:

Totalt för dagen: -$117

Totalt för mars (27dagar): -$962

Total rulle: $3926

 

Okej, jag är back nästan 6000kr denna månad. Tror inte jag kommer få en rekorddag för månaden och dra in så mkt. MEN, man måste försöka. Ska snart lira igen. Ska bli mkt poker idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade andra sessionen nu, ca 2½h. 30st sng.

 

Kom itm i 18st, ca 60% av mina sng. Mina ITM var jämt fördelade med 9 förstaplatser och 9 andraplatser.

 

Sammanfattning av Resultat:

Totalt för sessionen: +$360

Totalt för dagen: +$243

Totalt för mars (31dagar): -$602

Total rulle: $4286

 

Efter en sådan här bra session så känner jag att de $602 jag gått back denna månaden kan jag faktiskt klara av att vinna tillbaka idag. Roligt att ha något att kämpa för.

 

Nu är jag hungrig så ska se om de finns ngt lätt att laga eller bara ngn frukt att käka...

 

 

Kolla denna handen. Är jag riktigt bra eller bara dum i huvet?

PRE-FLOP

mikk85 folds, Luckytom31 folds, Thomassson calls $100, HERO checks.

Jag checkar på BB med 93 efter att SB synat.

 

FLOP [board cards: 10 of Hearts,Ace of Clubs,3 of Clubs ]

Thomassson bets $200, HERO bets $400, Thomassson bets $400, HERO calls $200.

Jag floppar lägsta paret. Fi fortsättningssatsar som vanligt på flop så jag höjer i hopp om att vinna potten. Fi miniraisar tillbaka och jag synar.

 

TURN [board cards: 10 of Hearts,Ace of Clubs,3 of Clubs,4 of Diamonds ]

Thomassson bets $200, HERO calls $200.

4 på turn. Fi betar minibetar igen; 200 på en pott på 1600. Jag tar synen.

 

RIVER [board cards: 10 of Hearts,Ace of Clubs,3 of Clubs,4 of Diamonds,5 of Diamonds ]

Thomassson checks, HERO checks.

Fi checkar på river. Jag tvekar på om jag ska försöka stjäla potten med en bet på ca 700, men jag väljer att checka ner.

 

SHOWDOWN

Thomassson shows [ 8 of Diamonds,Jack of Spades ]

HERO shows [ 9 of Spades,3 of Diamonds ]

HERO wins $2,000.

Fi visar J8 och har ingenting så jag plockar hem den fina potten med par i treor :twisted:

 

 

Bara kolla vad jag får för hand...

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($150), 007 re posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

Hero bets $450, 007 re calls $300.

HU. Jag får J8 i spader och höjer. Fi synar

 

FLOP [board cards: 6 of Diamonds,9 of Spades,10 of Spades ]

007 re bets $2,830 and is all-in, Hero calls $2,830.

Fi går all-in på flopp och jag synar med många drag. Färg, Stege, Strghtflsh.

Fi visar topparet med KT.

 

TURN [board cards: 6 of Diamonds,9 of Spades,10 of Spades,7 of Spades ]

Turn ger mig strhtflsh

 

RIVER [board cards: 6 of Diamonds,9 of Spades,10 of Spades,7 of Spades,4 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

007 re shows [ 10 of Hearts,King of Spades ]

Hero shows [ Jack of Spades,8 of Spades ]

Hero wins $6,860.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev mycket spel idag för att vända månaden till lite plus.

 

Hur gick det?

 

Spelade 5sessioner idag. Så här såg de ut:

 

Session1: 19st sng. Resultat: -$117

Session2: 30st sng. Resultat: +$360

Session3: 32st sng. Resultat: -$246

Session4: 21st sng. Resultat: -$63

Session5: 20st sng. Resultat: -$30

 

TOTALT: 122st sng. Resultat: -$96

 

Värdelöst resultat. Ganska löjligt faktiskt. En dålig månad helt enkelt. Jag hoppas det bara var en dålig månad så att det inte håller i sig.

 

Månaden slutade:

Totalt för mars (31dagar): -$941

Total rulle: $3947

 

Har nu mindre än 24 000kr på kontot. Jag har spelat på sajten nu i 77 dagar. Då snittar jag i månaden (30dgr) ca 9 000kr. Inte speciellt bra men det är inte skyskam.

Nästan hela inkomsten är bonusar så det är tur att jag har det. Snart kommer en saftig bonus som förhoppnigsvis är till god hjälp i rullen :)

 

 

Hur gick målen för mars då?

Ja, om man tittar på resultatet så ser man ju direkt att jag inte klarade det. Tyvärr så hade jag inte mål att gå minus. Jag spelade på $54-nivån när månaden började och hoppaeds på att vinna så jag kunde sluta på $200-nivån. Det målet verkade nu i efterhand lite orealistiskt. Jag har dock haft rulle för $54-nivån hela månaden men nu när det gått så uselt så blev jag tvungen att gå ner, vilket nog resulterade i mindre förluster.

 

Det jag måste förbättra är splet när vi blir 3st och HU. Jag slutar mest på plats nummer 3 och därefter nummer 2. Dessa ska bli till förstaplatser och då kommer pengarna vackert in på kontot.

 

 

Imorgon börjar första grinden för April och förhoppningsvis blickar jag frammåt mot en supermånad. Nya mål för April kommer förhoppningsvis upp om några dagar.

 

Önska mig lycka till och hoppas att april är en månad där jag inte åker på några badbeats :) God natt! (Äntligen är MARS över)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är man inne på sista dagen på denna skitmånad.

 

Blev inget spel på lörd eller sönd. I lördes skulle jag ut igen men var helt död sedan fredagen och jag hade fruktabsvärt ont i bröstkorgen. Jag låg bara hemma och kollade på tv.

 

Igår så hade jag fortfarande ont i brörstkorgen. Gör ont bara jag andas...

Det blev inget spel då heller. Låg bara inne på mitt rum hela dagen.

 

Idag, sista dagen på månaden så känner jag pressen att vinna så jag inte backar denna månad.

 

Har fortfarande ont i bröstkorgen, men inte lika mkt som tidigare. Är bara orolig för vad det kan vara.

 

jag körde nyss en session. Den följde månadens mönster. Alltså, det gick inte bra...

 

Sammanfattning av Resultat:

Totalt för dagen: -$117

Totalt för mars (27dagar): -$962

Total rulle: $3926

 

Okej, jag är back nästan 6000kr denna månad. Tror inte jag kommer få en rekorddag för månaden och dra in så mkt. MEN, man måste försöka. Ska snart lira igen. Ska bli mkt poker idag!

 

röker du eller? kan ju vara det isf (just a thought, haha ganska långsökt). Jag tycker att du verkar vara rätt så disciplinerad överlag, kör bara på så ska du se att du får en fin grön månad nu i april.

 

funderar på att styra upp en egen dagbok med poker och sportsbetting som jag nyss börjat med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?????????

 

redigerat:roll: ...

 

röker du eller? kan ju vara det isf (just a thought, haha ganska långsökt). Jag tycker att du verkar vara rätt så disciplinerad överlag, kör bara på så ska du se att du får en fin grön månad nu i april.

 

funderar på att styra upp en egen dagbok med poker och sportsbetting som jag nyss börjat med.

 

Hehe nä jag röker faktiskt inte. Bara snusar...

Det är dock bättre nu. Har knappt ont, och jag kunde dessutom träna igår utan problem.

 

Spelade en session igår på Ongames sen körde jag lite på Svs.

 

På den sessionen gick jag +$150

 

Sen på Svs körde jag lite CG i Omaha, 7stöt och Mörkpoker. Det gick sådär.

 

Sen spelade jag två Fixed Limit turneringar. Slutade 5:a eller 6:a i den för 30kr och plusade då ca 100kr i den tunrinerngen.

Under natten körde jag en Fixed med inköp på 100+10 kr. Där slutade jag tvåa så totalt för dagen på svs plusade jag ca 600kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärpning i dagboken nu. Skriver inte så ofta längre.

 

Dags att uppdatera lite resultat från månaden.

 

Jag har redan skrivit in att jag drog in $150 1/4 då jag bara spelade en session på 30st sng.

2/4 blev det också bara en session som innehöll 14st sng. Den slutade +$78

Idag 3/4, spelade jag en session när jag vaknade på 28st sng och det resulterade i +$201. Nu på kvällen efter träningen spelade jag också en session, 11st sng och +$42.

 

Sammanfattning av resultat: (har ej med ngt från SVS)

1/4: +$150

2/4: +$78

3/4: +$243

 

Totalt för april (3 dagar): $471

Total rulle: $4418

 

Jag har inte spelat mycket dessa första dagarna i april, men jag har dragit in tillräckligt mycket ändå. Inte en ända minus-session, men har dock bara spelat 4st.

 

Imorgon kommer jag lösa ut en fet bonus på $1200 som har pågått i ca 2½ vecka. Det kommer kännas fint att få.

 

Imorgon kväll har jag även en liveturnering jag ska spela i en lokal. Tror jag har väldigt stor chans där då jag tror många inte spelar så jättemycket poker annars. Jag har inte spelat mycket live, men jag räknar ändå med en topplacering. Det är max 37 spelare tror jag. Förra gången blev vi runt 20st och då åkte jag ut på bubblan. REVANCH! Riktigt taggad så imorgon ska det bli en heldag med bara poker. Underbart:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte skrivit sen i torsdags. Idag är det måndag så jag har lite att uppdatera.

I fredes så spelade jag bara en session. Har varit väldigt få sessioner denna månad (resultat kommer längre ner).

 

I fredes hade jag också en liveturnering. Jag hade som mål att vinna men jag nådde inte ens finalbordet denna gång. Vi var 20st som startade. Jag åkte ut på ca 8-12 plats.

 

Det var ganska brant struktur i blindsen i början av turneringen. Jag försökte stjäla lite småpotter, och provade på några misslyckades potter i början, så ganska snabbt hade jag förlorat en stor del av mina marker. Jag fick byta bord och där gick jag in aggressivt då ingen visste något om min spelastil, men jag blev snabbt reraisad då detta bord var överaggressivt, men ganska snart blev jag flyttad till det tredje bordet. Här gick jag i första handen all-in med AT från UTG (vi var 5-6 spelare vid bordet). Jag blir synad av KQ och jag vinner med A högt.

Detta bordet dominerade jag ganska starkt och byggde upp en stor stack och slog ut några stycken så vi gick ner på 2bord. Nu kom en spelare som ganska snabbt fattade vad jag höll på med, men det sköna var att han satt till höger om mig.

 

Här kom min vändpunkt i turneringen. Jag får QQ på BB. UTG foldar, CO limpar, Knappen foldar. SB (han duktiga) höjer 3bb. Jag reraisar nästan 3ggr föregåendes bet. Resten foldar till SB som tänker ett tag sen ställer. Jag trodde jag hade mycket mer marker än honom och synade direkt. SB hade AK och vann med ett K på floppen. Tyvärr så var vi ganska jämna i marker så efter den potten hade jag ca 3bb.

 

På BB får jag QJ, en spelare med mindre marker än mig går all-in och blir höjd av spelaren efter. Det foldas till mig så jag blir tvungen att ställa också. Han som stälde först hade 78s, mest marker hade AT.

Floppar AJ4, turn: blank. River: Q. Jag nästan 3dubblar.

 

Någon hand senare åker jag mot han jag dubblade mot. Jag ställer med AK från knappen. Fi synar på BB med QT. Fi träffar på sista och jag åkte ut.

 

 

Turneringen kostade mig 200. Totalt förlorade jag 380kr den pokerkvällen, men det var trevligt.

 

 

Dagen efter på lördagen var det en heldag med innebandylaget som avslutningen på säsongen. Vi började med bowling sen såg vi DIF-MFF på en sportsbar. Fråga mig inte vad som hände där efter för strax där på är kvällen/natten en minneslucka.

 

Så på söndagen mådde man inte jättebra. Blev dock 1 pokersession iom att jag inte spelade i lördes ngt.

 

 

Idag är det måndag och jag jobbade, för en gång skull. Började kl 6:00 och slutade 15:00. Brukar sedan sova efter jobb, men det har jag inte gjort idag utan jag har kollat på de 2 senaste avsnitten av poker.se-tv. De avsnitten har inte funkat tidigare. Gillar verkligen det med Glimne.

Jag spelade en session precis, dagens första (och kanske sista?:shock: )

 

Blev bara 8st sng men ojoj, de 5 första vann jag, sen kom en tredje och en fjärdeplats sen avslutade jag den sista med ännu en vinst.

 

 

RESULTAT:

(endast resultat från ongame)

1/4: +$150

2/4: +$78

3/4: +$243

4/4: +$252 (+Bonus: +$1200)

5/4: INGET SPEL

6/4: -$12

7/4 +$366

 

Totalt för april (7 dagar): $2277

Total rulle: $6224

 

Har ganska stor rulle för att köra på $33 nivån. Nästan 200 inköp. Jag har gränsen på 50 inköp så imorgon ska jag testa på $54 nivån igen. Då har jag över 100 inköp iaf. Förlorar jag 10 inköp så går jag ner igen till $33 nivån igen.

 

GOTT SNACK!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde tyvärr en session till precis på 13st sng. Kom top 3 i 8st. Dock bara 3 ITM varav alla var andraplatser. Så 0 vinster!!!

 

Är sjukt trött då jag varit uppe sedan kl 05 och jobbat så borde låtit bli att spela nu, men jag gjordet det ändå.

 

Sessionsresultat: -$294

Dagens resultat: +$72

Rulle: $5930

 

Stendumt att jag spelade nu. Ska sova nu istället. Imorgon har jag bla. lite trädgårdsarbete att göra. Sen ska jag spela så mycket som möjligt fram till jag har träning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade dagens första session. Första sessionen på länge på $54-nivån. Började riktigt bra med 2vinster sen tappade jag lite. Blev totalt 14st sng.

3vinster, 3andraplatser, 3tredjeplatser, 5fjärdeplatser.

 

RESULTAT:

Sessionsresultat: -$6

Dagens resultat: -$6

Totalt för april (8 dagar, ink. bonus): +$1977

Rulle: $5924

 

Jag var ute och klippte ner lite buskar i trädgården i morse, men nu kliar det en massa på kroppen av de jobbiga bladen på buskarna. Därför måste jag in och duscha nu. Sen blir det lunch och dagens andra session.

 

På återseende!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev efter dagens första session i förra inlägget. Efter det blev det tre till varav den sista spelades nyss.

 

Så här gick det:

session 1: 14st sng. Resultat: -$6

session 2: 18st sng. Resultat: -$168

session 3: 12st sng. Resultat: -$148

session 4: 18st sng. Resultat: +$103

 

Aprils Resultat:

1/4: +$150

2/4: +$78

3/4: +$243

4/4: +$252 (+Bonus: +$1200)

5/4: INGET SPEL

6/4: -$12

7/4: +$72

8/4: -$219

 

Totalt för April (8dagar): +$1764

Total rulle: $5711

 

Jag gjorde ett försök på $50-nivån och det gick sådär. Backade ca 4inköp. Jag ger inte upp än. Jag fortsätter på samma nivå imorgon. Backar jag 6 inköp till så återgår jag till $30-sng. 10 inköp känns i rullen så mer än så vill jag inte förlora på denna nivå.

 

Imorgon har jag ett ärende på morgonen men sen har jag i stort sätt hela dagen att spela på. Hoppas på en rejäl upswing, som man gör varjedag:lol:

Imorgon är det United på TV också så man har något roligt att se fram emot.

 

Nä, nu måste jag sova så jag vaknar i tid imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inledning

Lirade dagens första session precis.

20st sng. 4 vinster och 3 andraplatser. Inte bra. Sen hade jag 6st på bubblan.

 

RESULTAT

Sessionsresultat: -$155

Dagens resultat: -$155

Totalt för april (9 dagar, ink. bonus): +$1609

Rulle: $5556

 

Utvärdering/Analys

Det har varit en usel start på $54-nivån. Jag vet inte om jag spelar sämre på denna nivån, men däremot så kommer badbeatsen tillbaka. Har jag stege vs triss så får fi kåk på river. Har jag triss vs stegdrag så får fi stege på river. Har jag samma kort som motståndaren så får han färg.

Jaja, alltd är det inte men dem har kommit tillbaka nu igen... Det är frustrerand, men jag ska inte går ner i nivå än. Jag ger det en session till, tror jag. Går den dåligt så går jag troligtvis ner i nivå.

 

Ligger back $374 på denna nivå, ca 7 inköp. Backade jag 10 inköp så skulle jag gå ner i nivå igen. Nästa session kommer jag som vanligt trycka upp 4bord så förlorar jag de fyra är jag back 11inköp, men sessionen kommer såklart innehålla fler än 4st sng så jag kan backa mycket större än 11inköp. Jag får själv känna när det är dags att ge upp, men förhoppningsvis så vinner jag...

 

Övrigt

Nu är jag hungrig så jag ska steka mig en hamburgare.

Haha, var tvungen att ha rubriker. Ganska skoj, faktiskt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en session till precis. Började dåligt med fyra förluster varav två st var andraplatser. Så jag bestämde mig för att de nästkommande fyra st skulle bli de sista för sessionen. Förlorar jag de sista har jag backat 15inköp på $54-nivån.

 

Av de fyra sista så började jag med en femteplats... Sedan vände det och jag vann två och kom tvåa i den sista.

 

RESULTAT

Sessionsresultat: -$7

Dagens resultat: -$162

Totalt för april (9 dagar, ink. bonus): +$1602

Rulle: $5549

 

 

Det var en nervös omgång där så nu tar jag en lite paus med att kolla på tv sen återkommer jag nog med en ny session efter jag ätit middag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett par sessioner till idag.

 

Så här har det gått:

session 1: 20st sng. Resultat: -$155

session 2: 8st sng. Resultat: -$7

session 3: 14st sng. Resultat: +$7

session 4: 17st sng. Resultat: +$76

 

Dagens resultat: 59st sng: -$79

Totalt för april (9 dagar, ink. bonus): +$1685

Rulle: $5632

 

Jag fortsätter backa på $54-nivån men swingsen är dock mindre än på $33-nivån.

Jag har många tredjeplatser. Det är alltid surt. Jag vet inte om jag ska ställa mer när det är tre kvar eller om jag ska spela tightare. Samma problem som vanligt. När det är tre kvar blir det ofta många badbeats. Starthänderna bli extremt viktiga då blindsen är riktigt höga och alla börjar steala blindsen.

 

De gånger jag åker ut 4 eller 5 är när jag har monster, men motståndaren har bättre starthand tex KKvsAA. Även så kan man floppa monster, tex triss min T6, men så har motståndaren högre triss eller drar in nötstegen på river. Ofta så har man så bra hand att den spelar sig själv så man har inget alternativ än att åka ut. Jag måste dock lära mig att förlora så lite som möjligt när jag känner mig slagen och har inte tillräckligt bra hand för att kunna folda den.

 

HU-spelet handlar mycket om aggressivitet, samtidigt som blindsen är höga så båda är nästan tvugna att ställa allt från SB, sen får man se hur stor callingrange BB har. Det blir ibland skräp som möts i all-in i HU och sen har man ofta ganska stor chans att vinna med den sämre handen i all-in situationer i HU...

 

Aja, dags att sova nu. ZzZzZzZz

Ses vid borden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört 2st sessioner idag. Den första var bara på 8st för sen skulle jag ha kört min pappa men han fixade skjuts på annat håll så jag slapp.

Den andra sessionen var på 32st sng.

 

Resultat:

session 1: +$118

session 2: +$168

 

Dagens resultat: 40st sng: +$286

 

Resultat för hela April:

1/4: +$150

2/4: +$78

3/4: +$243

4/4: +$252 (+Bonus: +$1200)

5/4: INGET SPEL

6/4: -$12

7/4: +$72

8/4: -$219

9/4: -$79

10/4: +$286

 

Totalt för april (10 dagar, ink. bonus): +$1971

Rulle: $5918

 

Mål för April:

Jag har plusat väldigt bra denna månad men större delen är dock från bonusen. En tredjedel av månaden har gått idag och jag ligger plus nästan 12000kr. Det är bra för den tiden, men jag kommer troligtvis inte hålla samma takt resten av månaden iom att vinsten är på bonusen. Jag kommer hinna lösa ut en till bonus så jag hoppas på att jag landar mellan 20k-30k kr denna månad. Så jag sätter målet på 30 000kr sen får det bära eller brista.

 

Målet för nivå då? Ja, det jag hoppas på är att jag ska kunna stanna kvar på $54-nivån så det blir måler denna månad. Att inte behöva gå ner i nivå eller att lyckas avsluta månaden på $54-nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...