Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Du får ta med så mycket du vill, men ska vid in- och utresa tala om det i tullen om du har mer än $10000 i kontanter/checkar/pengainstrument.

Jag tror att det blir lättast med check. En miljon dollar i endollarssedlar väger ett ton.

Postad

Nej, har tyvärr inte så angenäma bekymmer men är nyfiken på vad som gäller om man ni skulle ha extrem tur vid nästa vegas besök. Om man nu berättar att man har mer än 10000 rapporteras det då till svenska skattemyndigheter och får man betala nån slags avgift?

En stor check skulle jag nog aldrig våga ta med, tänk om man blir rånad!! Kan man inte gå in på en bank i vegas och skicka pengar till sin svenska bank?

Postad
Vad räknas som en större turre i detta sammanhang?

Något som rapoorteras till hendonmobdatabasen och/eller behövs fyllas i ITTN-papper för att plocka ut vinsten.

$3000 för en miniplacering i sidoevent WSOP blir rapporterat

Postad

Jag har för övrigt, under 7 års vegasresande, aldrig hittat någon att rapportera utresan med mer än 10k för. Inresan till USA däremot, där är de skitnoga...

Om jag nu haft mer än 10k med mig ut, det har jag såklart aldrig haft om skatteverket skulle råka se det här :-)

Postad
Säg att nån vinner $100k i cashgame.

Enda lösningen då är väl att göra en banköverföring?

Behöver man fylla i massa papper då också eller är det bara turneringsvinster?

På den relativt låga nivån jag spelade när jag var där så gällde det bara turneringsvinster. Men bara på vissa hotell... :shock:

Postad
Säg att nån vinner $100k i cashgame.

Enda lösningen då är väl att göra en banköverföring?

Behöver man fylla i massa papper då också eller är det bara turneringsvinster?

Jag vet inte hur det funkar med cashgamevinster. Ring till pokerrummet på Bellagio och fråga. Numret är +1 702 693 7291