Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Det var skönt å höra, då kan inte min inkomstkälla gå i konken då.

Att oroa sig över att pokersajter går back är ungefär som att oroa sig över att din bilhandlare gjorde en dålig affär när du köpte bil...

Postad

raol: Vad du glömmer är ju att många potter rakas mer än €0.5

Jag räknade lite på det (dock inte särskilt stor sample size) och fick fram att man betalat ungefär €160 i rake när du dragit in 1000VIP (€100 bonus) på 0.25/0.5 NL och ännu mer på högre nivåer.

Jag ska göra lite mer omfattande undersökning när jag får tid och kan återkomma med resultat.

Postad
raol: Vad du glömmer är ju att många potter rakas mer än €0.5

Jag räknade lite på det (dock inte särskilt stor sample size) och fick fram att man betalat ungefär €160 i rake när du dragit in 1000VIP (€100 bonus) på 0.25/0.5 NL och ännu mer på högre nivåer.

Jag ska göra lite mer omfattande undersökning när jag får tid och kan återkomma med resultat.

Läs mitt inlägg igen.

Postad
Tar vi hänsyn till att det är många potter som antingen rejkas med 0.25 euro och inte ger några VIP-poäng, eller som rejkas med mer än 0.5 euro, så kan vi vara ganska säkra på att 24h drar in mer än 80 euro i rake på dessa 800 VIP-poäng, och alltså inte gör nån förlust på bonusen, även om alla skulle spela mot bonus hela tiden. Bonusen motsvarar alltså ungefär vad genomsnittsspelaren betalar i rake.

Lite som happy hour i en månad. Reloadbonusar är mkt till för att a) Få spelare att spela mer så att aktiviteten ökar och b) Få gamla spelare att återkomma.

Kostnaden vi tar för detta är de som ändå hade spelat och som utnyttjar bonusen. Alltså ungefär som Happy Hour på krogen.

För övrigt har vi funderingar på att ha just lite Happy Hour varianter men det tar ett dag tyvärr. Det skulle i så fall syfta till att få folk att börja spela tidiagere och alltså fler timmar än vanligt.

mvh stefan