davecat Postad 19 Februari , 2008 Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Var förbi på banken idag för att skaffa mig ett visa kort (swedbank) för att kunna sätta in pengar på neteller. Men damen på banken sa att jag bara kunde skaffa mig "VISA ung" kort om jag inte hade någon fast inkomst eller studerade på högskola. Jag är bara 18 år och går fortfarande på gymnasiet. Så min fråga är kort och gott, fungerar det att sätta in pengar på NETeller med VISA ung? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 19 Februari , 2008 Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Tror att det fungerar som vanligt visa, fast med vissa spärrar, möjligen övertrasseringsspärr ev någon mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddola Postad 19 Februari , 2008 Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Eller så säger man att man vill ha en Riktigt Visa o inte nån annan skit så slipper man bry sig o allt funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
davecat Postad 19 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Eller så säger man att man vill ha en Riktigt Visa o inte nån annan skit så slipper man bry sig o allt funkar. Eller så läser man igenom mitt inlägg ordentligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crazy Postad 19 Februari , 2008 Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Då måste inte studera på högskola eller ha fast inkomst, visa upp att du har lite cash du kan spendera eller låt någon av dina föräldrar ringa banken så fixar det alltid sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 19 Februari , 2008 Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Var förbi på banken idag för att skaffa mig ett visa kort (swedbank) för att kunna sätta in pengar på neteller. Men damen på banken sa att jag bara kunde skaffa mig "VISA ung" kort om jag inte hade någon fast inkomst eller studerade på högskola. Jag är bara 18 år och går fortfarande på gymnasiet. Så min fråga är kort och gott, fungerar det att sätta in pengar på NETeller med VISA ung? fick samma svar när jag gick till ett swedbank-kontor i förorten, när jag senare samma vecka gick till kontor i stan så var det inga problem.. jag var mer eller mindre gul vid tillfället Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
davecat Postad 19 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Skumt, står t.om. på deras hemsida om korten. Men men, tydligen skulle det gå bra att fixa e-kort som fungerar precis som ett vanligt VISA kort. End of story Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basselito Postad 19 Februari , 2008 Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Så sa de till mig med när jag skulle skaffa visakort. Jag sa helt enkelt att om jag inte fick ett riktigt visakort så bytte jag bank. Fem minuter senare var problemet löst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 19 Februari , 2008 Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Fick tom mitt riktiga VISA-kort när jag var 17,5 år gammal så det verkar vara upp till den i kassan. Dock var både jag och pappa kända på det kontoret. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 19 Februari , 2008 Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Du kan sätta in pengar till med visa ung om du knyter gör ett "e-kort". Men det är ett helvette om neteller eller någon pokersida ber dig skicka in en kopia på ditt VISA-kort. Fördelen med VISA ung är att det är gratis, dock så har man bara 12st gratis uttag via automat per månad. Jag fick inte heller VISA hos Swedbank, men fick det på direkten hos SEB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuckyStar5.1 Postad 19 Februari , 2008 Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Finns en gammal tråd om detta har jag för mej... Tycker det lkåter jävligt skumt att man inte kan få ett vanligt jävla visa-kort när man är myndig?!?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ZaphodB Postad 19 Februari , 2008 Rapport Share Postad 19 Februari , 2008 Klart att du kan få ett VISA-kort oavsett ålder, beror enbart på din bank. Och har man en störd bank som inte tycker om sina kunder så kanske de inte erbjuder den produkt man som kund vill ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
niceplayer Postad 7 September , 2008 Rapport Share Postad 7 September , 2008 om du har internetbank, så kan du skaffa E-visa med (visa ung)och med E-visa så behöver du inte anvädna neteller, för det funkar och sätta in på dom flesta pokersidor, på det sättet slipper du att neteller snor åt sig lite pengar på deras låga dollar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 7 September , 2008 Rapport Share Postad 7 September , 2008 Använder mig av antingen Swedbanks online-grejs som är till för e-shopping eller när det gäller t.ex. pokersiter så är det e-kort som gäller. Riktigt bra tjänst dem erbjuder. Rekommenderas starkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 7 September , 2008 Rapport Share Postad 7 September , 2008 om du har internetbank, så kan du skaffa E-visa med (visa ung)och med E-visa så behöver du inte anvädna neteller, för det funkar och sätta in på dom flesta pokersidor, på det sättet slipper du att neteller snor åt sig lite pengar på deras låga dollar Låg dollar? Borde ju innebära att det är mer fördelaktigt att sätta in via NETeller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Iggan Postad 1 November , 2008 Rapport Share Postad 1 November , 2008 Jag satte in på Betfair med e-kort kopplat till Visa Ung. Vafan ska jag göra om de vill ha ett foto på mitt kort då det endast är ett e-kort. Är jag körd eller? Tror ni de kommer vela ha bild på kortet om jag tar ut pengarna med Bank Wire? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ElegantBB Postad 2 November , 2008 Rapport Share Postad 2 November , 2008 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts