Floppus Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Vilken sida tycker ni är den bästa turnerings sidan? bästa guaranteed etc.. vem har den bästa klienten? Citera
sexyboy Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 tror många håller med mig när jag säger pokerstars du kan med 30kr spela om 40000kr grd. Citera
ulaf Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Full tilt är bäst imo, som sagt mindre startfält än stars mastodont-fält. Allt från $5-$1000. Citera
Nevermind Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 hur dyra ska du spela? Vill du spela rebuys eller freezouts? Citera
Rebonius Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Fixa ett konto med pengar på typ de här nätverken så att du kan spela de flesta turneringar: -Pokerstars -Full Tilt -Ultimate Bet -Bodog -B2B -Everest -Prima -Ongame -Party -iPoker -Boss -Pacific -PKR Citera
sturedenstore Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Fixa ett konto med pengar på typ de här nätverken så att du kan spela de flesta turneringar:-Pokerstars -Full Tilt -Ultimate Bet -Bodog -B2B -Everest -Prima -Ongame -Party -iPoker -Boss -Pacific -PKR Är inte det typ ALLA nätverk som finns? Citera
kompiserik Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Är inte det typ ALLA nätverk som finns? Nä. Simba poker verkar gå bort. Citera
Kape Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Är inte det typ ALLA nätverk som finns? Nä. Simba poker verkar gå bort. Sen finns ju inte SvS med heller. Vänta nu, fanns det inte något som heter T6 med grymma turneringar? Citera
kompiserik Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Sen finns ju inte SvS med heller. Vänta nu, fanns det inte något som heter T6 med grymma turneringar? True story. T6 har åkt på några bad beats på grund av dålig publicitet men kan säkert bli en coming star. De har ju åtminstone stora möjligheter att utvecklas och stora visioner. Citera
MikeTime Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 True story. T6 har åkt på några bad beats på grund av dålig publicitet men kan säkert bli en coming star. De har ju åtminstone stora möjligheter att utvecklas och stora visioner. Dagens lol... Btw - har FTP ett stort utbud av MTT-SnG´s eller är det mest STT? Citera
Floppus Postad 20 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2008 hur dyra ska du spela? Vill du spela rebuys eller freezouts? jag spelar helst freezouts.. allt up te 20 dollar i nuläget. Citera
Poker2007 Postad 23 Februari , 2008 Rapport Postad 23 Februari , 2008 T6 hade sjukt bra övervärde förut vet dock inte om det är så längre.. Citera
Pastafazool Postad 23 Februari , 2008 Rapport Postad 23 Februari , 2008 Tänkte skapa en tråd men kan ta det här; Med en 1300 dollar rulle, vad för turneringar bör man lira? Vet om 100 bi regeln, men gäller den även för rebuy turneringar? Stars har fina låga buyin turneringar med stora priser. Men det är alltid 3K+ pers som är med. Visst är det dåliga spelare som lirar dem med talang för att dra ut. Men ska man nöta sig igenom dessa turneringar till man klonkar fett och därmed kan spela dyrare? Eller ska man nöta sitngoes och börja tänka på turneringar senare? T.ex så lirar jag en 35K guarantee $5 r/a nu på Stars. Första priset är 8,4k vilket är riktigt bra. Visst är det över 2,5K pers(6K rebuys) med, men lyckas man klonka så blir det en riktigt stor och fin vinst. Vad tycker ni? Citera
MikeTime Postad 23 Februari , 2008 Rapport Postad 23 Februari , 2008 Tänkte skapa en tråd men kan ta det här; Med en 1300 dollar rulle, vad för turneringar bör man lira? Vet om 100 bi regeln, men gäller den även för rebuy turneringar? Stars har fina låga buyin turneringar med stora priser. Men det är alltid 3K+ pers som är med. Visst är det dåliga spelare som lirar dem med talang för att dra ut. Men ska man nöta sig igenom dessa turneringar till man klonkar fett och därmed kan spela dyrare? Eller ska man nöta sitngoes och börja tänka på turneringar senare? T.ex så lirar jag en 35K guarantee $5 r/a nu på Stars. Första priset är 8,4k vilket är riktigt bra. Visst är det över 2,5K pers(6K rebuys) med, men lyckas man klonka så blir det en riktigt stor och fin vinst. Vad tycker ni? Tja, PS har ju bra MTT-SnG´s med inte alltför hårt motstånd på de lite lägre nivåerna. Mitt val med den rullen. Jag tyck er du ska mix a upp mell an sng och tur neringar. Pro va att spel a lite dyr are tur neringar i bland. Är ba ra bra att känn a på o lika mot stånd. Släpp spacetangenten! Citera
mallakna Postad 23 Februari , 2008 Rapport Postad 23 Februari , 2008 Jag släpper den precis som alla andra. Lite då och då, inte så noga när. Var det jobbigt att läsa eller? Släpp spacetangenten! Citera
Hakflem Postad 23 Februari , 2008 Rapport Postad 23 Februari , 2008 Ingen har nämnt Crypto här. Klart bra struktur på turrarna där och med relativt få deltagare passar turneringarna där mig utmärkt i alla fall. Citera
Rebonius Postad 23 Februari , 2008 Rapport Postad 23 Februari , 2008 Ingen har nämnt Crypto här. Klart bra struktur på turrarna där och med relativt få deltagare passar turneringarna där mig utmärkt i alla fall. Ah! Crypto har jag aldrig tänkt på. Har dom någon smaskig söndagsturnering? Citera
Hakflem Postad 23 Februari , 2008 Rapport Postad 23 Februari , 2008 Ah! Crypto har jag aldrig tänkt på.Har dom någon smaskig söndagsturnering? Ja en riktigt bra tycker jag. £40K guarantee för £110 med sjukt slö struktur och djupa stackar. Brukar inte vara så mkt deltagare heller, rätt ofta övervärde. EDIT: Men håll dig borta från mina vatten din mördarhaj! Citera
Rebonius Postad 23 Februari , 2008 Rapport Postad 23 Februari , 2008 Ja en riktigt bra tycker jag. £40K guarantee för £110 med sjukt slö struktur och djupa stackar. Brukar inte vara så mkt deltagare heller, rätt ofta övervärde. EDIT: Men håll dig borta från mina vatten din mördarhaj! Det låter bra! Ska helt klart kolla på den. Oroa dig inte, jag är en guppy med flax. Citera
Pastafazool Postad 23 Februari , 2008 Rapport Postad 23 Februari , 2008 Tja, PS har ju bra MTT-SnG´s med inte alltför hårt motstånd på de lite lägre nivåerna. Mitt val med den rullen. Släpp spacetangenten! Ok men vad för turneringar ska man lira? Allt under 10 dollar eller oavsett om det är rebuy eller freezeout? Citera
Rebonius Postad 23 Februari , 2008 Rapport Postad 23 Februari , 2008 Ok men vad för turneringar ska man lira? Allt under 10 dollar eller oavsett om det är rebuy eller freezeout? Att ha samma inköpsgräns för FO och rebuy är ingen bra idé. Hur många rebuys+1 add on brukar du göra? Standard är väl någonstans runt 4 inköp+1 add on=5 inköp. Dela då ditt normala inköp med 5. Ex. Du brukar spela $100 FO och vill spela rebuy. 100/5=20. Då verkar det vara ganska passligt att spela $20r. Sen finns det sådana som nästan aldrig spenderar mer än 3x turneringskostnaden (inköp+1 rebuy direkt+add on) och sådana som snittar över 10 rebuys per turnering. Du känner dig själv bäst. Citera
Recommended Posts