Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Z-Clear AB *vassegod* =)

Ser snyggt ut, men saker som svenskar är dåliga på att uttala samt som olika personer uttalar olika, bör undvikas.

[säta-Clear]

[Zed-Clear]

[Zzz-Clear]

etc..

Samt skippa AB. Som sagt så handlar det, om jag förstått saken rätt, om en budget på 10k kr. Inte ens i närheten av ett AB. Man kan inte heta AB om man inte är ett AB.

Postad
Nu hänger jag inte med, det fins väl många enskild näringsidkare, handelsbolag, kommanditbolag och ekonomisk föreningar som både är och anses vara seriösa?

Att lägga 100k för att få en viss bolagsform på ngt som jag uppfattar som ett skolprojekt känns väl inte helt rätt prioriterat?

Hamplife var faktiskt ett bra namn.

Annars tycker jag att ni ska heta "Cornea". (kopplingen till synen och allt det där).

Hej!

Förklara gärna mera om Cornea?!

Jo det är grejen har inte ekonomi till att starta ett Aktiebolag idag

Postad
Ser snyggt ut, men saker som svenskar är dåliga på att uttala samt som olika personer uttalar olika, bör undvikas.

[säta-Clear]

[Zed-Clear]

[Zzz-Clear]

etc..

Samt skippa AB. Som sagt så handlar det, om jag förstått saken rätt, om en budget på 10k kr. Inte ens i närheten av ett AB. Man kan inte heta AB om man inte är ett AB.

Kan byta ut AB mot valfri bolagsform.

Som jag förstått det har det något att göra med att rökdykare genom nån tillsats på hjälmen eller liknande ändå ska se saker klart i deras rökiga arbetsmiljö, hence Z-Clear [si-Kler]

Postad
Som jag förstått det har det något att göra med att rökdykare genom nån tillsats på hjälmen eller liknande ändå ska se saker klart i deras rökiga arbetsmiljö, hence Z-Clear [si-Kler]

Ah, klurigt..

Men se - jag hade tre andra förslag på hur det kan läsas, och inget av dem var rätt.. Det är problemer med ditt namn (som jag annars tycker är väldigt bra).

Postad
Hej!

Förklara gärna mera om Cornea?!

Jo det är grejen har inte ekonomi till att starta ett Aktiebolag idag

Cornea = hornhinna. Hornhinnan hjälper ju till att fokusera ljuset på näthinnan och så vidare. Grunden till allt seende har ju med ljuset att göra.. bla bla bla - svammelkoppling till er produkt som gör att rökdykare ska kunna se...

Postad

Ja, något kort och hyfsat tydligt att uttala känns rätt imo.

Är själv rökdykare och är rätt nyfiken på produkten :) (vild gissning: någon hänganordning till slangen?)

Btw: behöver du försökskanin bara säg till ;)

Postad
C-Clear?

I nödfall då :mrgreen:

EDIT: C-Clear inc finns redan:

C-Clear no fog lens cleaner prevents fogging and static on masks, eyeglasses, goggles and lenses.

Jag är så jävla nöjd över mig själv, dom fick säkert punga ut massa $$$ för att en konsult/pr-nisse skulle kläcka det namnet.

Postad

Ja det är ju en svår uppgift att namnge en sak som man inte bet hur den ser ut eller vad den används till, men jag kan ju aldrig låta bli såna här grejer.

Smoke-away

Rök-knäckarn

Rök-bräckarn

Smokament

Aktiebolaget Uj vad rökigt

Look smoke, no hands

Zerovision safety

Smoke-screwer

Smoke-dodger

Postad
Kan byta ut AB mot valfri bolagsform.

Nej det handlar inte om något du har på hjälmen, det är någonting som du har på midjan

EDIT detta är något som har hand om slangen inget med ögonen ;)

Postad
Nej det handlar inte om något du har på hjälmen, det är någonting som du har på midjan

Då får det bli "Waistlife"

Postad
Skicka ett PM till mig om ni vill berätta mer om produkten (jag kan skriva på ett NDA), jag har ev känningar på hur man kan finansiera upp det hela.

;-)

Btw, Ola.

Vill du kika på den fullständiga idén till mitt framtida företag?

Säga vad du tycker m.m.? Var välbehövligt förra gången iaf.

Postad

Produkten skall förstås heta HOSEIANNA.

En ordlek av hose (slang) och Hosianna, hebreiska för hjälp/fräls/rädda. -anna ger det även en feminin mjuk touch (som i vårdande, omtänksam, omhändertagande).

HOSE har ju även pokeranknytning.

Bland rökdykarna kommer förstås prylen att benämnas "Slangen i Anna".

Var ska jag skicka räkningen?

Postad
Safeview var det första som poppade upp när jag läst tråden. Kan väl böjas till safeviewer eller liknande.

Allt jag tänker är kassaskåp. Kassaskåp känns väl inte jätterelaterat till brand, rökdykning eller det jag förstått om produkten.

Jag menar jag förstår tankegången men tror inte de kommer slå. C-Clear, som dessutom var upptaget, var rätt bra men klingar mer åt linser framförallt. Men jag kan tänka mig att något åt det hållet skulle funka bra.

Frågan är väl om ni tror ni kommer utveckla flera produkter (utöver produktutveckling av det ni ska lansera nu) för isåfall kan ni välja ett bredare företagsnamn än ett som relaterar till produkten som borde vara bäst annars.

Tror annars på hippa namn typ Clrsmoke, C-First, RescueFree.

Ang. företagsform är väl KB att föredra.

Postad

Spritze från midjan?

Hmm nåt med "North" i namnet då kanske? :-P