Gå till innehåll

NL50€ 54s floppar färg med djupa stackar


Recommended Posts

NL50 -> Push

 

Alternativet är syn -> push blank turn.

 

Det är fine men då måste du folda om brädet parar sig samt om det faller en spader, vilket gör att jag föredrar push spec. med tanke på nivån.

 

Jag skulle rerasiat för mer info. Beroende på om Fi är lös eller inte skulle jag vika/puscha.

 

? Ska du raisa till 50 och vika med 40 bakom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL50 -> Push

 

Alternativet är syn -> push blank turn.

 

Det är fine men då måste du folda om brädet parar sig samt om det faller en spader, vilket gör att jag föredrar push spec. med tanke på nivån.

 

 

 

? Ska du raisa till 50 och vika med 40 bakom?

 

Det skulle jag troligen inte nej, missade helt att tänka på hur mkt marker vi sitter på :)

Då tycker jag att vi ska puscha här på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Info är bättre än pengar.

 

Tydligen. Jag har alltid funderat på vad det är för information de betalar så dyrt för. Tre av de första fyra postarna i denna tråd vill höja för info. freddeltio_O vill till och med överbeta för info och sedan fundera på att vika om fi ställer. Det blir ruskigt dyrt, så det måste vara otroligt värdefull information de köper. Någon som vet vad den handlar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Info hit och info dit? Vad vill vi veta? Om fi har oss slagen?

 

Skulle tro att raise till 80-90 för värde är bästa spelet på floppen. Synar fi och turn blankar så ställer vi in resten.

 

Kommer det en spader på turn kanske det är bättre att checka för pottkontroll samt bluffvärde av fi på river. För inte lägger vi?

 

Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det finns det 3 val. Att höja till 50/60 är inte ett av dem imo. Om han ställer blir det extremt svårt att släppa samtidigt som vi ger alla set odds att dra till kåk/4tal. Lägga sig finns väl. Antingen skyddar han typ 9hög färg eller så vill han se var hans set står/alternativt skydda mot As. Syna och ställa turn är väl ett alternativ, men känns ganska kallt. Vi har tillräckligt djup för att alla As måste lägga och det blir på sin höjd marginellt EV+ för set att syna(nån som orkar räkna?) Tredje valet är att ställa rakt av här på floppen mao.

 

Om vi synar på flop, vad då göra om fi ställer? Blank/par/spader?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har ca 180 bb jag täcker

 

Jag sitter CO och plockar upp 54 i spader

 

Utg calls ,5€

Fi calls ,5€

Hero calls ,5 €

Button folds

Sb calls ,25€

Bb checks

 

Floppen kommer 28Q alla spader

 

Fi betar ut 3 €

Hero raises to 10€

Fi raises to 30€

 

Vad göra?

 

Som någon sa. Ska du limpa in med låga SC så måste ju planen vara att få in allt om du träffar färgen. Att syna här för att eventuellt vika på turn mot parad bräda eller ett spader till låter inte som något vinnande spel.

Här känns det bra att skicka in resten direkt och hoppas att fi inte dra ut eller sitter på två högre spader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte de personer som förespråkar syn och sen läggning vid spader eller parad bräda när det ändå är ganska mycket pengar i potten. Vi ger ju oss själva fold equity, vi vet inte om fi sitter på överpar, set eller färgdragdrag. Vi ger oss in i en gissningslek där vi kanske foldar vid fel tillfälle och tappar värde vid rätt tillfällen.

 

På dessa nivåer ska man trycka, det luktar desperation. Fi kommer väldigt ofta att syna med överpar (inte troligt i detta fall), TPTK, set, par+A-flushdrag.

 

De motståndare som trycker in 80 BB (ungefär) för att sen släppa är lätträknade på dessa nivåer.

 

Låt oss spela denna hand som vi faktiskt gör med set och bra draghänder, dvs all in!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade synat och pushat blank turn. Foldar om brädan parar sig eller om en till spader kommer på turn.

 

Du släpper alltså din färg på turn vid spader (=8 kort kvar, 7 om fi har en spader i handen) + alla kort som parar brädan (=9 kort, 7 om fi har ett set). Alltså 14-17 kort.

 

Du spelar en gissningslek och har precis dubblat Fis chans att vinna i min mening.

 

Återigen, in med degen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...