Gå till innehåll

Överreaktion, med inslag av motiverad kritik.


hampulito

Recommended Posts

Hej en spelare vid namn Tiltamejinte. Med email mattias_nyblom@hotmail.com.

Har nyss blåst mig på everest vi skulel byta 2k på evp mot 2k på ftp jag skickade över 10$ för att testa om jag kunnde överföra, sedan skickade han ett mail i fulltilts namn och sa att pengarna var på väg.

Givetvis skickade jag inte någonting innan jag visste säkert.

Det har inte kommit några pengar och han har erkänt att det var en blåsning.

Jag tycker personligen inte att sådant betende borde accepteras av era spelare så en avstängning borde verkligen vara på sin plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

2k handlade det om..

Har du hans IP adress? Email säger inte så mycket tyvärr, då det är lätt att byta, samma med nicknamn. Men i headern i Email så står IP adressen

 

Surt att man inte kan byta nick, använder sj något liknande på bla svs

 

*edit, såg inte i vilken forumdel tråden låg i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2k handlade det om..

Har du hans IP adress? Email säger inte så mycket tyvärr, då det är lätt att byta, samma med nicknamn. Men i headern i Email så står IP adressen

 

Surt att man inte kan byta nick, använder sj något liknande på bla svs

 

Han skrev iofs att han bara skickade "mer än $10" för att testa..

Jag uppfattade det sedan som att han inte skickade mer eftersom han blev misstänksam och skulle inte skicka förrän han fick sina pengar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han skrev iofs att han bara skickade "mer än $10" för att testa..

Jag uppfattade det sedan som att han inte skickade mer eftersom han blev misstänksam och skulle inte skicka förrän han fick sina pengar..

Jo men det var ju bara för att 'kolla så att det fungerade', o så står det 'över pengar' som i 'från konto till konto' sen fick op ett fajkemail som påstod att scammaren hade skickat iväg pengar till h*n.

Alltså tror jag inte det är en 'tyck synd om mig tråd', mer en infotråd, hur everest ska kunna veta ifall det är en blåsning eller ej undrar jag iofs..

 

*edit, jag hade visst fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahahha bra jobbat everets vilket jävla skämt.

Det här svaret har jag fått av supporten på danska dessutom???

Det var ju för fan inte enns det jag snackade om era jävla jubel åsnor,

Jag cahsar ut hela rullen på tilt det här var droppen som fick bägaren att rinna över efter dagens gigantiska försluster.#""¤#"¤#"#%#¤%

Ska man kolla mailen innan man går tills sängs så ser man det här.

 

Jag gör det verkligen, jag skiter fullständigt i skatteverket och hela skiten! Nu cahsar jag ut 60k rakt av.

Ni har förlorat en välldigt lönsam kund pga dålig spelar support.

 

Jag drar några saker till som är usla med everest.

 

Hur kan det ta 14 dagar att få ut pengar från er site när det tar 2-4 från exakt alla andra siter?

 

 

Och hur i helvete kan ni understå er att blåljuga om summitpoints shopen? Det är nästan det som gjort mig mest förbannad. Jag har sparat sp i nästan ett år nu för att jag trodde mig kunna köpa någonting fint i shopen när den öppnade men det var ju tydligen bara ren och skär lögn.

Så in i helvete sjukt!

 

Dessutom har ni dom sämsta rb/bonus förhållanderna på hela marknaden.

 

Dra åt helvete dansk jävlar!

 

 

 

Hej John, Tack för ditt mejl. Svar på dansk. Vi har ikke kunne finde nogle spil hvor i har spillet sammen og dermedikke fundet nogen chat hvor dette kunne have foregået.Du bedes give os flere informationer om hvor og hvordan dette erforegået for at vi kan undersøge sagen nærmere. Med vänliga hälsningar,Spelarsupporten

 

 

 

 

 

 

 

Btw kom på en grej till, varför i helvete har ni en transfere gräns på 500$ om dagen? Era jävla idioter det är ju inte enns ett halvt inköp för en nl1k spelare så sjukligt osmidigt.

Vill ni att folk ska chipdumpa så ni kan håva in dom beslgtagna cashen?

 

EDIT: inlägget varnat pga oerhört dåligt språk och almänt påhopp. /Appel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du verkligen så upprörd eller är du bara inte vaken nog att uttrycka dig klart?

 

De svarar ju tydligt att de behöver mer information utav dig eftersom de i nuläget inte kan se att ni suttit vid samma bord och därmed haft möjlighet att chatta med varandra och bestämma någon deal om att byta $ med varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker förstå hur en sajt kan ansvara för om man låter sig luras. De är ju inte banker. Inte heller poliser, och du (Hampolito) skriver irriterat "söndagspolis" när du får mothugg i ditt chipdumpingförsvar i den tråden och kallar annan forumit för "Din jävla åsna".. Hur du "överfört" de tio dollarna framgår dock inte.

 

"Rubrikens "...era jävla horor" är justerat ser jag, men era jävla jubelåsnor, dra åt helvete dansk jävlar, era jävla idioter, är kvar. Ingenting jag vill ödsla lästid på, men har väl samtidigt förståelse. Du har tydligen varit stor fisk i spelet.

 

Helt OK ta upp och utveckla annan kritik. Det kan vi då alla ha nytta av. Men att använda plats här för tappade $10, som väl ingen annan kan rå för? Och denna ilska mot Everest som delade ut ett kryssningspaket till dig nyligen...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker förstå hur en sajt kan ansvara för om man låter sig luras. De är ju inte banker. Inte heller poliser, och du (Hampolito) skriver irriterat "söndagspolis" när du får mothugg i ditt chipdumpingförsvar i den tråden och kallar annan forumit för "Din jävla åsna".. Hur du "överfört" de tio dollarna framgår dock inte.

 

"Rubrikens "...era jävla horor" är justerat ser jag, men era jävla jubelåsnor, dra åt helvete dansk jävlar, era jävla idioter, är kvar. Ingenting jag vill ödsla lästid på, men har väl samtidigt förståelse. Du har tydligen varit stor fisk i spelet.

 

Helt OK ta upp och utveckla annan kritik. Det kan vi då alla ha nytta av. Men att använda plats här för tappade $10, som väl ingen annan kan rå för? Och denna ilska mot Everest som delade ut ett kryssningspaket till dig nyligen...?

 

Jag kunnde inte bry mig mindre om dom där 10$.

Men som jag sa i det mailet på danska? Var bara tungan på vågen.

 

Om jag var en fisk i spelet så måste jag ha haft en helt otrolig tur.

Då jag fortfarande är 62000$+ på nivån och har en ptbb/100 på 4.06 Trots nattens försluster.

Ojoj jag fick ett kryssningspaket värt 5000kr själv chippar jag in 70000kr till everest varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det här samma Hampulito som i Everest bonustråd bombar in inlägg om hur bra den nya bonusen är för en sån storspelare som dig? Och samtidigt trycker ner alla hobbyspelare som klagar på bonusen.

 

Jaha. Jag tänkte väl det.

 

Jag trycker väll för gúds skull inte ner någon i den tråden?

Och jag tycker verkligen inte bonusen är superbra men jag får gärna tillbaka 2000 i månaden istället för 500$, det är fortfarande alldeles för snålt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är det som är så fel på deras svarsmail till dig? Nu får man väl vara lite försiktig här eftersom du inte direkt har redovisat din kommunikation med everest men på deras svar till dig (som även om det var skrivet på danska så var det ju lätt att tyda) så verkar de ju ta dig på allvar men de eftersöker ju bara mer information. Hur kan du dampa loss på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är det som är så fel på deras svarsmail till dig? Nu får man väl vara lite försiktig här eftersom du inte direkt har redovisat din kommunikation med everest men på deras svar till dig (som även om det var skrivet på danska så var det ju lätt att tyda) så verkar de ju ta dig på allvar men de eftersöker ju bara mer information. Hur kan du dampa loss på det?

 

Tilt! och sen var det på danska.

Ja det var en kraftig överreaktion dom kan inte stänga av en spelare bara för att jag säger det obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...