Ignatius Postad 16 Februari , 2008 Rapport Postad 16 Februari , 2008 A) C. Raise to $200: Given raise och 4BB är standard. Först in raisar jag 4 BB nästan jämt, men någon gång blir det 3BB. Jag open-limpar enstaka gånger med AA om det varit bra action vid bordet. B) C. Bet $500: Toppset men mycket farlig flopp. Standard att beta minst 2/3 av potten, gärna mer − men onödigt att överbeta. C) B. Call: Jag kan leda, men ligger ofta under med outs till kåk. D). C. Bet $2,000: Donk-betar för att få in degen i mitten. Inte Harringtons val och donk-betar är dessutom allmänt föraktade. Kan man lita på att Zeidman betar bakom här? Han kan ju ha testat var han stod på en dragig flopp och vilja sakta in när bordet blir ännu farligare. Kommentarer motses! E) B. Raise to $3,000: Vill förstås få Zeidman all-in och en så liten höjning kommer han sannolikt att syna, vilket innebär att pottoddsen mer eller mindre dikterar att resten kommer att åka in på river. F) B. Push all-in: Harrington förklarar bra varför man ska undvika den negativa frirullen. Citera
Perli Postad 16 Februari , 2008 Rapport Postad 16 Februari , 2008 A: Höjer till 200, det är tidigt i turneringen och det är fortfarande djupa stackar. B: Höjer till 500, lite jobbig bräda men toppset är en bra hand. C: Jag får en pottbet mot mig, kostar 1500 att syna en pott på strax över 3k. Synar jag har jag nästan 9k kvar så den synen tar jag. D: Turn ger mig kåk, jag gillar inte att checkraisa i det här läget. Känns som att det ger iväg lite för mycket information. En 2k bet känns mycket svårare att gissa sig till vad det betyder. Det som jag tycker talar för en checkraise här är dock E:s pott-reraise på floppen, det känns helt enkelt som att han är sugen på att få in mer pengar. Hade han reraisat mindre hade jag nog donkat här vilket nog får ses som mitt standardspel. Svamlar lite här känner jag, vet inte riktigt om jag får fram det jag vill. Men kort sagt, jag tror chansen är större att han kan höja ganska rejält om jag checkar. Så, med liten marginal så får det nog bli check och hoppas på att kunna reraisa. E: Hmm.. han höjde bara 1k, hade nog hoppats på kanske 3k. Så reraise till 3k känns lagom här. AI är för mycket och vi vill bygga på potten så syn är uteslutet. F: Sätt honom ai, inget att ens fundera över här tycker jag. Och som sagt, Harrinton förklarar bra varför det är dumt att checka. Citera
Rackad Postad 2 Mars , 2008 Rapport Postad 2 Mars , 2008 Håller med om allt ni övriga skrivit. Sen färgstegen på rivern är ju löjlig att sätta nån på. Citera
Recommended Posts