Gå till innehåll

Stakedeal


MJ

Recommended Posts

Vad tycker ni om följande deal:

 

Sälja 4% för 5% av buy-in (upp till 40%). Jag har högre ROI än 25%, men det kan väl vara värt att tacka ja till dealen i högvarinsturneringar? (satelliter och turneringar med många deltagare) Ge exempel på turneringar där det kan vara värt att ta dealen.

 

Kan tänka mig att köra lite cg med denna deal. Kan väl inte vara helt fel om man kör den ett kortare tag?

 

Har väl en ganska bra bild av i vilka turneringar jag ska ta dealen, men vill få lite input.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sälja 4% för 5% skulle jag se som en bra deal, om jag fattat rätt. Procentköp brukar väl ofta bara vara rakt av x% av vinsten för x% av buyin?

 

 

Inte för Anette 15 och moi;-)

 

Tror du tänker på byten. Tänk dig själv om din pappa frågar dig om han får betala hälften av buy-in på din normala grind-nivå. Du spelar turneringar med total buy-in för $10k, där du cashar totalt $15k (50% ROI fixar du väl?). Din pappa drar in $2.5k och du har slavat framför datorn. Han är nöjd. Är du?

 

Det måste alltså till speciella turneringar, där variansen känns jobbig. När man byter är det ju oftast jämnbra spelare man byter med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för Anette 15 och moi;-)

 

Tror du tänker på byten. Tänk dig själv om din pappa frågar dig om han får betala hälften av buy-in på din normala grind-nivå. Du spelar turneringar med total buy-in för $10k, där du cashar totalt $15k (50% ROI fixar du väl?). Din pappa drar in $2.5k och du har slavat framför datorn. Han är nöjd. Är du?

 

Det måste alltså till speciella turneringar, där variansen känns jobbig. När man byter är det ju oftast jämnbra spelare man byter med.

 

Jaha, om det gäller din vanliga grindnivå så bör du ha bra betalt. Men om du har rulle för det så finns det väl ingen anledning att sälja.

 

Till exempel i aruba sålde jag 1:1, vilket funkar för mig i stora turneringar där min varians är jättehög som du säger, och att jag gärna tar ett par tusen kronor gratis i fickan (om jag satellitkvalat) och ger bort lite av klonk som ändå kommer va ganska stor för mig.

 

Så för att spela över din nivå tycker jag det är en bra deal, och är det din vanliga nivå så är det nog en okej deal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satelliten i säg har väl låg varians (du vinner alla:ola: ) Men man måste ju även casha i eventet man satellitat sig in till för att få några pengar, och då blir det två steg => hög varians.

 

Det håller jag fullständigt med om

 

Ska man lite på OP eller den här killen: :ola: ?

 

Båda... Orsaken till att satelliter är lågvarians är att där är det en extremt platt utbetalningsstruktur - alla platser är ju lika mycket värda. I en MTT ger sista prisplatserna kanske pengarna tillbaks eller dubbla pengarna, medan man måste ta sig i topp tre-fyra för att det ska smälla till rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det håller jag fullständigt med om

 

 

 

Båda... Orsaken till att satelliter är lågvarians är att där är det en extremt platt utbetalningsstruktur - alla platser är ju lika mycket värda. I en MTT ger sista prisplatserna kanske pengarna tillbaks eller dubbla pengarna, medan man måste ta sig i topp tre-fyra för att det ska smälla till rejält.

 

Jo, men det går åt båda hållen. Spelar man på $50-nivån och målet är paket värda $12k(man måste alltså spela feeders), då finns det mycket varians+ att casha i eventet (där topp 3-4 smäller rejält). I slutändan blir det högre varians än en vanlig MTT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...