Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

A) B. Call $30: Spelare A limpar UTG. Jag synar eftersom halvlåga par är lättare att spela i position och eftersom de implicita oddsen försvinner om jag höjer och blir återhöjd av A.

B) B. Bet $55: Vill ta hem potten så billigt som möjligt och då floppen är torrare än fnöske finns det inga drag som behöver straffas.

C) A. Check: Brädan fortfarande lika torr och förmodligen hjälpte trean inte spelare A. Verkar vara ett ”way ahead / way behind-scenario" där jag inte vet var jag står. Checkar bakom för att inte förlora onödigt mycket mot bättre händer (och att bluff ger låg fold equity här) och för att sämre händer nog inte synar så ofta.

D) A. Check: En bet kan inte ha mer än marginell EV+ och ger fi chansen att dra en svårsynad bluff (vilket i och för sig kanske är ovanligt). Använder hellre min fina stack till att sätta press på mindre stackar tidigt i en kommande hand än att gambla på river i denna typ av händer.

Postad

Jag hade spelat den som i boken. I mitt vanliga cashgame höjer jag till 120 preflop, men i de lite billigare turneringar som jag spelar, så får man ju 100% syn, så det är väl onödigt att bygga en stor pott med en liten hand.

Tämligen odramatisk hand...

Postad

Ja, jag hittar inte något att säga om den här handen utöver det som redan sagts. Den känns väldigt självspelande, går knappt att göra den intressantare genom att tänka sig att A höjer på river eller liknande heller.

• 3 weeks later...