Gå till innehåll

Empedokles - en nybörjares berättelser


Empedokles

Recommended Posts

Tänkte försöka skriva lite dagbok här dels för att förbättra mitt spel (kritik uppskattas) och reflektera lite allmänt om min pokerkarriär, och delvis för att jag tycker det är kul att läsa andras dagböcker här, så nån kanske kan tycka det e kul att läsa min.

 

Lite om mig: Jag reggade mig nyligen på Pokerforum.nu och fick då till min stora glädje meddelande om att jag var den 5000:e medlemmen här! Priset för detta var ett pokerkit (finns att läsa som separat tråd i om Pokerfourm.nu). Det var iaf en bra start!

Fyller snart 30 år och har tyvärr inte upptäckt pokern förrän för ca ett halvår sen (än så länge spelar jag bara TH), men bättre sent än aldrig, men har då istället ett vanligt jobb som genererar lite cash till skillnad från pokern :)

 

Började spela online poker för första ggn i mellandagarna 2004, jag har sedan dess satt in 120$ och har förlorat det mesta, men ändå hållit mig flytande. Då var det bara Mulitpoker som gällde, men har nyligen börjat spela på Pacific (där det spelas väldigt underligt) och förhoppningsvis snart också på 24h.

 

Lite från gårdagens spel:

Nu måste det vara bevisat att MP e riggat! Spelar turbo-freerollen kl 23 och sitter o foldar lite, man vill gärna dubbla/trippla upp så fort som möjligt för att det överhuvudtaget ska vara lönt att vara med. Så plockar jag upp AQo, i CO tror jag det var. Tänker ok nu gäller det, folk går ofta all-in med vilken skit som helst, så AQ e en bra hand. Spännande att två går all-in innan mig, jag hänger på, chans o trippla upp ju. Ännu konstigare att två till (SB o BB) också går all-in. Så nu e vi 5 st all-in. Allas kort visas o vad skådas!

MP1: KK

Jag o MP2: AQo

SB: AA

BB: KK

Alltså behövs två damer för att jag ska kunna ens splitta potten. Naturligtvis kommer inget o ässen tar hem det. Poängen är bara mest de otroliga starthänderna!!!

Anledningen till att jag spelar dessa freerolls(100$ i potten) på MP är att jag ligger på leaderboarden(och vill ligga kvar), vilket ger inträde till 2500$ freerollen en gg per månad.

 

Spelade nån timme på Pacific 0,05/0,1 NL, där spelet är skumt(e kanske så lite pengar att ingen bryr sig?)! fast jag tar gärna dom småslantarna... men känns som mycket mindre skumma utdragningar än på MP. Lyckades iaf dubbla vid bordet(10$ -> 20$) innan jag stack. Där bästa (mest lönsamma) handen var Flush äss hög, plockade upp AKs (alltid nice). Annars lite halvsegt.

 

Är inte så bra på att komma ihåg handhistories utantill än, blir väl bättre kan jag hoppas.

 

MÅL

Kan ju lägga till det här också... Inga klar mål än tyvärr, bli bättre genom träning och teoretiska studier, Har läst Sklanskys TH for Advanced players, inte säker på hur mycket den gav, lärde mig dock lite om potodds o semibluff osv. Ska införskaffa TP och Super System inom en snar framtid. Annars e ju att öka BR också ett fint mål :), men först o främst är det att bli bättre helt enkelt. En av mina största svagheter är nog att jag är galet feg vid pokerbordet, vilket antagligen leder till att jag bluffas ut lite väl ofta, det måste jag jobba en del på.

 

Bankroll blysam:

35$ -> 45$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev lite lir efter jobbet. Mest på Pacific för att det är där jag har pengar. Störigt att man bara kan ha ett bord igång, eller har jag missat nåt? . Sitter och plockar lite småpengar på 0,05/0,1$ NL, när jag kollar runt lite på deras MTT och upptäcker en 5+50$ - 2000$ guaranteed (fast 5 min blindshöjning). Tänker att om jag spelar ihop till insatsen nu så anmäler jag mig. Jag lyckas få ihop till lite mer än +5$ så då e d bara o anmäla sig... Ca 500 som anmäler sig till sist, jag som är van vid MP's freerolls där 1000 pers anmäler sig, tänker att det e ju inte så farligt, man brukar kunna komma ganska långt bara på att spela lite försiktigt - bara spela toppstarthänder. Så jag sitter o foldar i vanlig ordning och ser hur alla runt omkring dubblar upp eller åker ut. Lyckas fånga AA och limpar som 6 andra, flop kommer Jxx två i samma färg. Nu tänker jag inte slowplaya, då går det bara åt h*****e, ligger redan 6 BB i potten, med dom kommer jag klara mig ett bra tag till, så trycker in o hoppas på kanske en möjligtvis två syn (trycker in i detta fall blev ändå bara ca ett potbet), men alla foldar... Jaja, bättre o vinna potten än inget. Efter det får jag inte ett skit och åker ut i BB med hyfsad hand(ATo) iofs, men man klarar sig aldrig när man blir tvingad all-in PF. Så slutade runt 150:e plats och var i praktiken aldrig särskilt nära pengarna(började vid 50:e). Jag undrar om jag måste börja spela mkt lösare i såna här turbo MTT, men e svårt att spela tveksamma händer, särskilt eftersom man börjar med så lite chips - 800, blinds startar på 10/20 o går upp var 5:e minut. Man måste nog ha en hel del tur i dessa turneringar.... 8-)

 

Bankrulle:

45$ -> 45$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23/2

Reggade mig för någon dag sedan på Royal Vegas Poker och igår fick jag 10$ free bonus... Stor procent av min rulle i nuläget (snacka om mikro).

 

Testade att spela lite där, verkar vara stabilare spel än på Pacific, tyvärr :)

Men å andra sidan var klienten bättre (4fyrfärgslek bla.) så det kan bli bra.

 

Jag hade en kvart över när jag höll på med matlagningen så då sätter jag väl mig vid ett NL 0,05/0,1, man vet ju aldrig, kan ju dubbla upp o sticka snabbt... Tyvärr blir det andra hållet runt o slänger bort hela inköpet på att syna en bluff(jag hoppades det iaf), men var visst ingen bluff! Ajdå. Måste lära mig att lägga dom "stora" händerna när jag egentligen vet att jag e slagen. :oops:

 

spelade iaf tillbaka större delan av det så blev inte så mycket minus på spelet, så totalt ändå plus efter "bonusen".

 

Bankrulle:

45$ -> 50$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid trevligt med dagböcker, lycka till med spelandet.

 

Angående Pacific Poker så tyckte jag också att det var störande att bara kunna spela ett bord i taget, men på senare tid har jag börjat uppskatta det mer och mer. Det enda som skulle hända om de tillät flera bord samtidigt skulle ju vara att förhållandet fisk/haj skulle minska på varje bord.

 

Kör alltid Pacific, och ha en annan klient igång samtidigt så brukar det gå finfint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24/2

Satt på Pacific vid 0,05/0,1$ som vanligt. Tappar nästan ett helt inköp med AA, ännu gång kan jag inte lägga en monsterstarthand. Låg 3-färg på bordet... Felet jag gjorde här var dock värre än att jag bara inte kunde lägga ner. Jag lät fi dra med sin draw med odds... Positiva e att jag förhoppningsvis lär mig nåt :). Det gick dessutom bättre när jag drog in ett nytt inköp.

 

Vet inte hur man får HH från Pacific, så får skriva en bristfällig själv.

Limpar i MP med AKs, gillar o limpa, antagligen helt galet o göra det för ofta, men om man tänker på table image så får mina bets ändå ingen respekt, när jag väl raisar PF, på dessa bord. fi efter mig höjer, ca 5 synar inkl. jag.

 

flop: [xKx] - två i min färg, så bra flop man kan önska!

Bettar ut med TPTK o fyrfärg, fi efter höjer (låg triss? ej i kungar tror jag iaf, har ändå massor med outs med färgen), fi2 och jag synar.

 

turn [x] inte min färg. börjar bli lite orolig...

checkar, fi efter bettar, dock ej pottbet, ger mig potodds, fi2 och jag synar.

 

river [T] inte min färg heller.

aj inte bra, måste jag lägga denna handen? checkar, fi bettar, ganska lite relativt pott. fi2 lägger sig(riverrat antar jag) jag synar!? Till min glädje visar fi upp JJ. dubbla upp inköpet.

 

Vet inte vad man kan dra för slutsats av detta egentligen... e jag för passiv i denna handen?

 

Nästa spelade hand vilken gör att jag kommer upp i 3 ggr inköp:

Fångar JJ i MP, limpar liksom många (som vanligt). knappen höjer, dom flesta synar. Tänker att det nog e dax för en triss snart, suttit med många PP utan att få setet, så nu e de väl ändå dags.

 

flop: enbart rags, hmmm intressant.

checkar, litar på PF-raisar-fi. Mycket riktigt bettar fi, knapp pottbet, hmm, han/hon har bettat många floppar, så misstänker semibluff(två överkort månne), endast jag synar iaf.

 

turn [J], thats my money card(citat många säkert känner igen)!

Checkar, övertygad om att fi kommer betta, och det gör fi, jag synar endast (kanske dumt i detta läget, triss e ju inte oslagbart direkt. men vill gärna få ut mer på rivern när jag äntligen fått mitt set).

 

river [3] vilket ger par i treor på brädet och mig båten! Nu kan fi inte vinna, om han inte sitter på Pocket 3:or (vilket ju i detta läge verkar otroligt långsökt) bettar fi synar och visar AA. Jag låg alltså risigt till på floppen, men lite flyt e skönt.

 

Av dessa händer kan jag nog konstatera att jag spelar lite weak-tight eller nåt. Tror alltid att fi sitter på nötterna, därför spelar jag väldigt försiktigt(fegt) och maximerar definitivt inte min vinst.

 

Bra att skriva ner det här så tänker man efter lite och ser på sitt spel lite mer objektivt, vilket ju var en del av meningen med denna tråd! 8-)

 

Konstruktiv kritik uppskattas, skriver ju ner det här för den anledningen :)

 

Bankrulle:

50$ -> 70$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25/2

 

Ja, måste försöka bli aggressivare. Jobbar på det.

 

Spelade lite nu på förmiddagen(ledig från jobbet idag). Slaskade tyvärr bort dom pengarna jag fått på Royal Vegas Poker, så nu blir det nog inte mer spel där.

På Pacific däremot lyckades jag mer än dubbla upp när jag fick AA två ggr med bara en hands mellanrum! Första blev all-in PF, och då stod sig ässen! underbart! :-o Andra ggn gav det inte lika mycket utdelning men tog ändå hem den potten också.

 

Tyvärr går det inte så bra med att hålla mig kvar på freeroll-leaderboarden på MP, har svårt att motivera mig till att spela dom turneringarna (100$ i potten o ca 900 spelande i genomsnitt), fast nu e de bara 3 dagar kvar på Feb, så borde försöka hålla mig bland top 100 för att få vara med i 2500$ freerollen(lite mer pengar o kämpa för).

 

Bankrulle:

70$ -> 80$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27/2

 

Bakis! 30-årsfest igår(jag blev 30 ) :?

 

Men det finns ändå glädjeämnen en dag som denna. Mottog dom 100$ av pokerforum.nu som jag fick med anledning av mitt medlemsskap (medlem 5000). Tog det på 24h (75€), så bankrullen mer än fördubblades :)

 

Gick in o spelade några snabba händer på ett 0,25/0,5€ NL (TH). Fick mest skräp, men andra vändan får jag AA i BB (woohoo!). UTG+1 höjer till 1€ tre efter synar (konstigt annars verkade inte bordet så löst, dock hade jag inte varit där så länge, så inte säker på stämningen)! Jag höjer till 3€, ska inte bli billigt, gillar inte o limpa med AA. Alla fyra synar! :)

 

flop: [246] regnbåge.

 

Jaha, jag sitter antagligen med bästa handen, men dom andra borde ha hyfsade händer, floppen lär inte ha hjälpt någon. Går all-in typ 20€ till (kanske skulle tagit det lite lugnare här o försökt plocka in mer i potten?...), får säkert en syn minst tänker jag(annars tar jag gärna hem potten direkt, redan nästan 15€). Alla foldar dock, men ändå sammanlagt 10€ plus på 5 min :), går ut snabbt (bakis o skakis), ville ju bara testa lite 8-)

 

Första gången jag spelar real money på 24h, börjar ju bra :)

Ska nog ta det lugnt resten av dan, annars kommer jag spela bort massor känner jag på mig

 

Bankrulle:

80$ -> 180$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/3

 

Har inte spelat så mycket på nätet de senaste dagarna, men igår var det dags för lite live-spel - TH PL MTT 400 kr freeze-out(40 pers) så en ansenlig summa i potten.

Börjar ganska bra dom tre första nivåerna, plockar upp JJ tre(!) ggr och lyckas vinna alla dessa potter och har väl ungefär lyckats dubbla upp startstacken. Men sen kommer en lång session med extremt kalla kort. Snor lite blinds för att hålla mig flytande, annars bara fold...

Värst var när jag sitter i MP med 52s och funderar på att slaska lite(har inte spelat en hand på väldigt länge då), men tänker att det inte är rätt ändå(dessutom blindsen ganska höga) så jag foldar, tro fan att jag hade floppat en straight flush!!! men men, korten låg i mucken, ville slänga mig över den o gräva upp dom.

Det hela slutar iaf med att jag sitter i BB o har mindre än en BB kvar, UTG(tror jag det var) höjer, inte så mycket o göra mer än o trycka in resten, hade ändå plockat upp QJo men höjaren satt på AKo, flopp en dam! tyvärr en kung också! Jag e ute! Det blev en niondeplats till sist, pengarna började på 6:e, så lite surt. Live-erfarenhet behövs det betydligt mer av!

 

Bankrulle(livespel räknar jag inte alls med här):

180$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5/3

 

Har inte blivit nåt spel alls denna veckan, men ikväll var det dags. Lirade mest NL TH 0,25/0,5€ på 24h. Vet inte om jag ger spelarna där lite för mycket cred, men kanske ska sluta med det :)

 

Två exempel:

 

Har inte suttit vid bordet så länge så har inte jättekoll på dessa motspelare.

 

Game # 45553137 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Arboga"

Game ended 2005-03-04 22:33:01 UTC

 

Players:

Jeannette (EUR 74,25 in seat 1)

luki (EUR 3,75 in seat 2)

Empedokles (EUR 49,25 in seat 4)

krizzy (EUR 51,50 in seat 5)

50_more (EUR 25,25 in seat 6)

Spolle (EUR 31,75 in seat 8)

 

Dealer: krizzy

Small Blind: 50_more (0,25)

Big Blind: Spolle (0,50)

 

Empedokles was dealt: Jd - Js

 

Jeannette Fold

luki All-In (3,75)

Empedokles Call (3,75)

krizzy Fold

50_more Call (3,50)

Spolle Fold

 

ha, kan sitta på i stort sett vad som helst... JJ e nog bra, kanske skulle höjt så jag fick HU.

 

Flop 9c - 4s - Tc

 

50_more Check

Empedokles Bet (9,75)

50_more Call (9,75)

 

skönt, inga överkort, nu vill jag ha bort fi2, men icke!

 

Turn 9c - 4s - Tc - Th

 

ojdå! inte bra, en tia räcker alltså... check (borde antagligen betta ut här för info eller mot ev. drag)

 

50_more Check

Empedokles Check

 

River 9c - 4s - Tc - Th - 9d

 

ah vafan, nia eller tia, ok behöver ju inte bli av med mer, check.

 

50_more Check

Empedokles Check

 

50_more shows: Kc - 8c (two pairs, tens and nines)

Empedokles shows: Jd - Js (two pairs, jacks and tens)

 

Empedokles wins: EUR 18,50 side pot (with two pairs, jacks and tens)

luki shows: Qc - Jc (two pairs, tens and nines)

Empedokles wins: EUR 11,25 main pot (with two pairs, jacks and tens)

Rake: EUR 1,50

 

jaså, flushdraget där, tack för att mina knektar höll! 8-)

Fast tycker det syns här hur passiv jag är! inte alls bra. Har alldeles för liten rulle för att spela på 0,25/0,5, men finns ju tyvärr inget mindre på 24h. Får försöka få upp rullen lite så man slipper vara så nervös :)

 

 

Game # 45560124 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Arboga"

Game ended 2005-03-04 22:49:43 UTC

 

Players:

Jeannette (EUR 65,25 in seat 1)

luki (EUR 24,25 in seat 2)

Catselina (EUR 78,75 in seat 3)

Empedokles (EUR 70,25 in seat 4)

krizzy (EUR 53,75 in seat 5)

50_more (EUR 14,75 in seat 6)

Ghost80 (EUR 14,50 in seat 7)

Spolle (EUR 20,00 in seat 8)

 

Dealer: Spolle

Small Blind: Jeannette (0,25)

Big Blind: luki (0,50)

 

Empedokles was dealt: As - Ks

 

Catselina Fold

Empedokles Call (0,50)

krizzy Fold

50_more Fold

Ghost80 Fold

Spolle Raise (1,00)

Jeannette Fold

luki Fold

Empedokles Call (0,50)

 

Flop 9c - Ad - 3c

 

Empedokles Bet (2,00)

Spolle Call (2,00)

 

bettar ut nästan potbett, färgdrag ej i min färg, jag sitter med TPTK, synar han/hon? jaha.

 

Turn 9c - Ad - 3c - Qd

 

Empedokles Bet (5,50)

Spolle Call (5,50)

 

nästan potbett igen då, o syn!? stegdrag, annat flushdrag? han synar utan odds iaf.

 

River 9c - Ad - 3c - Qd - Th

 

hmmm, satt stegen nu? checkar...

 

Empedokles Check

Spolle Check

 

Empedokles shows: As - Ks (a pair of aces)

Spolle didn't show: Kd - Td (a pair of tens)

 

Empedokles wins: EUR 17,00 (with a pair of aces)

Rake: EUR 0,75

 

Så han satt med backdoorflushdraget (långt ord) o gutshoten, men denna ggn gick inte den gubben. tack!

 

 

Trevlig plussession på drygt en timme:

 

Bankrulle:

180$ -> 230$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket :oops:

Ja, jag har nog förlorat en hel del händer på det sättet, mer än vunnit vet jag iofs inte. Jag har en tendens till att glömma utdragningar o bad beats ganska fort, vilket kanske e bra... Försöker dock lära mig av mina dåliga händer, vilket kanske den handen var. Men klart - alltid skönare att vinna :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orsaken till att jag undrade var att det jag läst om NLH är att ett vanligt "fel" många spelare gör är att de inte följer sin strategi till slut. De bettar på flop och turn men checkar på rivern och på så sätt visar svaghet.

 

"Improve Your Poker" av Ciaffone rekommenderas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6/3

 

jo, det där gör jag en hel del...

spelade nyss en hand som visar lite varför jag blivit så rädd för vissa synare. Inte nog med det, tänkte sluta innan, men så kom KK så jag kunde inte låta bli...

 

Game # 46074243 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Umea"

Game ended 2005-03-06 13:27:40 UTC

 

Hade svårt för att sätta fi på någon hand, men trodde väl lite på AA (fi2 har jag ingen aning om). men men...

 

Players:

pisossa (EUR 50,25 in seat 1)

MrEspen (EUR 22,25 in seat 2)

rosenberg1 (EUR 19,00 in seat 3)

Folder (EUR 22,75 in seat 4)

rosvo (EUR 61,25 in seat 5)

Empedokles (EUR 66,50 in seat 6)

Scouser (EUR 28,75 in seat 7)

LeBridgeur (EUR 48,00 in seat 8)

 

Dealer: pisossa

Small Blind: MrEspen (0,25)

Big Blind: rosenberg1 (0,50)

 

Empedokles was dealt: Kh - Kc

 

Folder Fold

rosvo Fold

Empedokles Raise (2,00)

Scouser Fold

LeBridgeur Fold

pisossa Call (2,00)

MrEspen Fold

rosenberg1 Call (1,50)

 

Flop Qh - 6c - 8c

 

rosenberg1 Check

Empedokles Bet (5,50)

pisossa Call (5,50)

rosenberg1 Call (5,50)

 

Turn Qh - 6c - 8c - 6s

 

rosenberg1 Check

Empedokles Bet (10,00)

pisossa Call (10,00)

rosenberg1 Call (10,00)

 

River Qh - 6c - 8c - 6s - Th

 

rosenberg1 Check

Empedokles Check

pisossa Bet (10,00)

rosenberg1 All-In (1,50)

Empedokles Call (10,00)

 

pisossa shows: 6d - 6h (four of a kind, sixes)

Empedokles didn't show: Kh - Kc (two pairs, kings and sixes)

 

pisossa wins: EUR 16,50 side pot (with four of a kind, sixes)

rosenberg1 shows: 4d - 5d (a pair of sixes)

pisossa wins: EUR 55,25 main pot (with four of a kind, sixes)

Rake: EUR 2,50

 

rosenberg var ändå bäst! magstarkt med en gutshot där!

 

Denna sved ganska rejält. Kunde inte lägga mig på rivern för det bettet heller... vet inte vad jag skulle gjort annorlunda i denna handen(bara o bita i det sura äpplet)? :cry:

 

Ska inhandla Ciaffone snarast.

 

Bankrulle (gick ändå lite plus sammanlagt):

$ 95

€ 129

tot ~ $230 -> $260

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6/3 - kväll

 

Du måste definitivt syna rivern där, sen är det bara att tacka för att han inte tar mer betalt för sitt monster. Snygg bluffsyn av rosenberg på rivern förresten. :D

Jo, ibland finns det väl inte så mycket att göra mer än att betala. Jag gillar folk som bluffsynar! fenomenet bluffsyn e härligt!

 

Åkte dit en gång till med kofösarna igår och en gång med damerna (kunde inte få ut dom HH:erna). Värst var dock kungarna, eftersom jag floppade set med dom, men blev utdragen av färgen, så åkte dit rätt rejält. Känns som om jag ofta åker dit på höga pockets, blir nästan lite nervös när jag får kungar eller damer i hålet nu (ässen gillar jag fortfarande :) ).

 

Här kommer en annan HH med samma fi som drog ut mig med färgen när jag hade kungarna(berättelse ovanför). Jag vet faktiskt inte hur jag skulle spelat denna handen annorlunda, men man kanske vinner i längden mot fi när han spelar så här? Kanske borde bettat ut på floppen?

 

Game # 46300149 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Ystad"

Game ended 2005-03-07 00:05:36 UTC

 

Players:

n98miceh (EUR 67,75 in seat 1)

mah (EUR 46,75 in seat 2)

wilda (EUR 54,00 in seat 3)

weeman (EUR 10,50 in seat 4)

Empedokles (EUR 51,50 in seat 6)

fiskareno (EUR 48,00 in seat 7)

ollebull (EUR 47,50 in seat 8)

 

Dealer: wilda

Small Blind: weeman (0,25)

Big Blind: Empedokles (0,50)

 

Empedokles was dealt: Qs - Ac

 

fiskareno Call (0,50)

ollebull Fold

n98miceh Fold

mah Fold

wilda Call (0,50)

weeman Call (0,25)

Empedokles Check

 

Flop Jc - 4d - 5h

 

weeman Check

Empedokles Check

fiskareno Check

wilda Check

 

Turn Jc - 4d - 5h - Qd

 

weeman Check

Empedokles Bet (2,00)

fiskareno Fold

wilda Call (2,00)

weeman Fold

 

River Jc - 4d - 5h - Qd - 8c

 

Empedokles Bet (7,25)

wilda Call (7,25)

 

Empedokles shows: Qs - Ac (a pair of queens)

wilda shows: Jd - Qh (two pairs, queens and jacks)

 

wilda wins: EUR 19,50 (with two pairs, queens and jacks)

Rake: EUR 1,00

 

Så en förlustsession igår kväll, dock så fick jag en bonus på Pacific för "refer a friend"($100! dom slänger pengar efter en!), så sammanlagt plus. :P

 

Bankrulle:

$ 190

€ 95

tot ~ $260 -> $310

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8/3

 

Spelade två turneringar igår på Pacific, först en $6000 gnt, buyin 15+1,50 sen en $2000 gnt buyin 10+1, båda NLT freezeout.

 

Första var väl inte så mycket att säga om, fick kalla kort nästan hela vägen och åkte ut en bit innan pengarna. På Pacific börjar man ju med 800 i chips så man har inte tid o sitta o såsa för länge, då äts man upp ganska snabbt helt enkelt.

 

Andra gick det lite bättre i, låg lite risigt till precis innan ITM, men lyckades dubbla upp vid bubblan så det var det säkert att man åtminstone skulle få tillbaks startavgiften :). Den slutade dock lite snöpligt:

 

Sitter på BB o fångar AKo, nice (ingen som ska sno min BB iaf!). Alla foldar fram till SB som höjer rätt rejält, luktar steal lång väg det här tänker jag.

 

Blinds 400/800

Jag: ca 5000

SB: ca 7000

 

Så jag rerajsar, kunde likväl gått all-in (hade ca 1000 kvar efter min re-raise), men trodde nästan han skulle folda när jag re-raisade så kraftigt, men fi synar. Iaf, floppen kommer.

 

flop: [xAx], olala, två spader dock. ok in med resten, inte så mycket att tjafsa om som sagt.

Fi synar...

turn [xAx][x] också i spader

 

river [xAx][x][x] även den i spader, behöver jag säga att jag satt helt utan spader på näven...

 

Fi viker upp KJo, kungen i spader så klart, så e man ute på en 18:e plats, med en "vinst" på $30... Lite trist, med en uppdubbling där kunde det gått en bra bit till mot skönare dollars. Man kanske inte ska klaga när man kommer ITM, men lite retligt när man kommit så pass långt.

 

Lite cashgame blev det också, där det gick plus minus noll. Dock utspelar sig dessa händer som jag undrar lite om jag spelade rätt....

 

Game # 46854646 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Huskvarna"

Game ended 2005-03-08 20:56:17 UTC

 

Players:

Birdflyer (EUR 18,25 in seat 1)

Empedokles (EUR 22,50 in seat 2)

Thunder99 (EUR 22,25 in seat 3)

krizzy (EUR 50,25 in seat 4)

Albyl-E- (EUR 38,75 in seat 6)

Treholt (EUR 30,00 in seat 7)

Virrepirre (EUR 20,00 in seat 8)

 

Dealer: Treholt

Small Blind: Virrepirre (0,25)

Big Blind: Birdflyer (0,50)

 

Empedokles was dealt: Ac - Ah

 

Empedokles Call (0,50)

Thunder99 Call (0,50)

krizzy Fold

Albyl-E- Call (0,50)

Treholt Fold

Virrepirre Fold

Birdflyer Check

 

Flop 9h - 9c - Jh

 

Birdflyer Check

Empedokles Bet (1,50)

Thunder99 Call (1,50)

Albyl-E- Call (1,50)

Birdflyer Fold

 

Turn 9h - 9c - Jh - 7c

 

Empedokles Bet (5,25)

Thunder99 Call (5,25)

Albyl-E- Fold

 

River 9h - 9c - Jh - 7c - Qd

 

Empedokles Bet (7,75)

Thunder99 Call (7,75)

 

Empedokles shows: Ac - Ah (two pairs, aces and nines)

Thunder99 didn't show: Jc - Kc (two pairs, jacks and nines)

 

Empedokles wins: EUR 31,25 (with two pairs, aces and nines)

Rake: EUR 1,50

 

Helt klart en trevlig pott att ta hem. Svårt att sätta fi på en hand här dock, trodde lite på en nia, men jag tycker inte jag kan spela på något annat sätt här?

 

 

Game # 46855786 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Huskvarna"

Game ended 2005-03-08 21:00:34 UTC

 

Players:

Birdflyer (EUR 17,50 in seat 1)

Empedokles (EUR 40,25 in seat 2)

Thunder99 (EUR 9,00 in seat 3)

krizzy (EUR 50,25 in seat 4)

cezi51 (EUR 37,75 in seat 5)

Albyl-E- (EUR 37,00 in seat 6)

Treholt (EUR 27,50 in seat 7)

Virrepirre (EUR 18,75 in seat 8)

 

Dealer: Empedokles

Small Blind: Thunder99 (0,25)

Big Blind: krizzy (0,50)

 

Empedokles was dealt: 8h - 8c

 

cezi51 Fold

Albyl-E- Call (0,50)

Treholt Fold

Virrepirre Fold

Birdflyer Fold

Empedokles Call (0,50)

Thunder99 Call (0,25)

krizzy Check

 

Flop 7h - 4d - 3d

 

Thunder99 Check

krizzy Check

Albyl-E- Check

Empedokles Bet (1,75)

Thunder99 Fold

krizzy Fold

Albyl-E- Call (1,75)

 

Turn 7h - 4d - 3d - 2c

 

Albyl-E- Check

Empedokles Bet (3,75)

Albyl-E- Call (3,75)

 

River 7h - 4d - 3d - 2c - 5d

 

Albyl-E- Check

Empedokles Check

 

Albyl-E- shows: Ac - 9d (a straight, five high)

Empedokles didn't show: 8h - 8c (a pair of eights)

 

Albyl-E- wins: EUR 12,50 (with a straight, five high)

Rake: EUR 0,50

 

Fi är helt mysko! tyvärr gick han från bordet. Han har spelat skumt o jag vill gärna ha hans pengar, men inte just denna gång...

bettar jag för svagt månne, eller kanske jag inte kan bli av med fi här när han trots allt sitter med med ett mäktigt äss!!!? :) . Kanske inte vill bli av med denna fi heller. ;)

 

 

Game # 46858802 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Huskvarna"

Game ended 2005-03-08 21:13:05 UTC

 

Players:

Kepet (EUR 25,00 in seat 1)

Empedokles (EUR 32,50 in seat 2)

Thunder99 (EUR 23,00 in seat 3)

kabelcato (EUR 25,00 in seat 4)

cezi51 (EUR 55,00 in seat 5)

Don_Mikael (EUR 24,50 in seat 6)

Treholt (EUR 9,00 in seat 7)

Virrepirre (EUR 30,50 in seat 8)

 

Dealer: Treholt

Small Blind: Virrepirre (0,25)

Big Blind: Kepet (0,50)

Blind out of turn: kabelcato (0,50)

 

Empedokles was dealt: Jc - Kc

 

Empedokles Call (0,50)

Thunder99 Fold

kabelcato Check

cezi51 Call (0,50)

Don_Mikael Fold

Treholt Fold

Virrepirre Call (0,25)

Kepet Check

 

Flop 4s - Jh - 8s

 

Virrepirre Bet (0,50)

Kepet Call (0,50)

Empedokles Raise (2,00)

kabelcato Fold

cezi51 Call (2,00)

Virrepirre Call (1,50)

Kepet Fold

 

Turn 4s - Jh - 8s - 3c

 

Virrepirre Check

Empedokles Bet (3,75)

cezi51 Fold

Virrepirre Call (3,75)

 

River 4s - Jh - 8s - 3c - As

 

Virrepirre Bet (5,00)

Empedokles Fold

Virrepirre Payback (5,00)

 

Virrepirre didn't show hand

 

Virrepirre wins: EUR 15,75

Rake: EUR 0,75

 

Rätt att folda här? Kan ju helt klart vara en bluff, hade ingen bra read...

Skulle höjt mer på floppen kanske? och bettat hårdare på turn?

 

Bankrulle

$ 210

€ 95

tot ~ $310 -> $330

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9/3 -10/3

 

Har inte spelat så mycket de senaste dagarna, mest på Pacific o där vet jag som sagt inte hur man får ut HH. Men här är en hand, från 24h, där jag helt klart känner mig som en synstation.

 

Game # 47111420 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Skara"

Game ended 2005-03-09 20:53:29 UTC

 

Players:

pimpcane (EUR 56,75 in seat 2)

niklnyl (EUR 38,50 in seat 3)

half_devil (EUR 6,00 in seat 4)

Empedokles (EUR 46,75 in seat 5)

johan36 (EUR 3,00 in seat 6)

pettera (EUR 61,00 in seat 8)

 

Dealer: half_devil

Small Blind: Empedokles (0,25)

Big Blind: johan36 (0,50)

 

Empedokles was dealt: 9c - 8s

 

pettera Fold

pimpcane Call (0,50)

niklnyl Call (0,50)

half_devil Call (0,50)

Empedokles Call (0,25)

johan36 Check

 

Flop Kd - Jd - Th

 

Empedokles Check

johan36 Check

pimpcane Bet (0,50)

niklnyl Call (0,50)

half_devil Call (0,50)

Empedokles Call (0,50)

johan36 Call (0,50)

 

Turn Kd - Jd - Th - 7h

 

Empedokles Check

johan36 Check

pimpcane Bet (1,50)

niklnyl Fold

half_devil Raise (3,75)

Empedokles Call (3,75)

johan36 Fold

pimpcane Raise (4,50)

half_devil All-In (1,25)

Empedokles Call (2,25)

 

River Kd - Jd - Th - 7h - 2h

 

Empedokles Check

pimpcane Bet (10,00)

Empedokles Call (10,00)

 

pimpcane shows: 7d - Kc (two pairs, kings and sevens)

Empedokles shows: 9c - 8s (a straight, jack high)

 

Empedokles wins: EUR 21,00 side pot (with a straight, jack high)

half_devil shows: 8c - 9s (a straight, jack high)

Empedokles wins: EUR 9,50 split main pot (with a straight, jack high)

half_devil wins: EUR 9,50 split main pot (with a straight, jack high)

Rake: EUR 2,00

 

Har väldigt svårt för att lägga denna handen vid något tillfälle, och denna gången fungerade det, men känns inte som "korrekt" spel direkt.

 

Lite plus, sakta och förhoppningsvis säkert. :?

 

Bankrulle

$ 215

€ 105

tot ~ $330 -> $350

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11/3

 

Suttit under kvällen o lirat lite. Två turneringar på Pacific och cash game på 24h. Turneringarna torskade jag duktigt, så det blev back $25. Tog igen det på 24H dock. Några HH's från kvällens spel:

 

Big slick med usel flopp...

 

Game # 47782103 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Hultsfred"

Game ended 2005-03-11 20:25:24 UTC

 

Players:

dalatommy (EUR 25,25 in seat 1)

flamurh (EUR 45,25 in seat 2)

khunstefan (EUR 18,00 in seat 3)

Purjo27 (EUR 5,50 in seat 4)

n98miceh (EUR 77,25 in seat 5)

Empedokles (EUR 67,75 in seat 6)

kylle1998 (EUR 47,00 in seat 7)

dennisen (EUR 38,50 in seat 8)

 

Dealer: flamurh

Small Blind: khunstefan (0,25)

Big Blind: Purjo27 (0,50)

 

Empedokles was dealt: As - Kc

 

n98miceh Fold

Empedokles Raise (1,50)

kylle1998 Call (1,50)

dennisen Call (1,50)

dalatommy Fold

flamurh Fold

khunstefan Call (1,25)

Purjo27 Fold

 

raisar, försöker sluta limpa med AK.

 

Flop 4c - 2s - 4h

 

Hmm, inte så trevlig flopp.

 

khunstefan Bet (1,50)

Empedokles Fold

kylle1998 Fold

dennisen Fold

khunstefan Payback (1,50)

 

Lägger mig här, SB bettar ut... kan mycket väl sitta på en fyra eller nåt ännu värre. Detta var dock innan jag märkte att khunstefan nästan bettade ut varje hand han spelade(vilket var en del...). Hade jag vetat det vid detta tillfället hade jag antagligen synat här.

 

khunstefan didn't show hand

 

khunstefan wins: EUR 6,25

Rake: EUR 0,25

 

 

Skönt att plocka hem en pott med AQ, känns som det inte blir så ofta:

 

Game # 47783846 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Hultsfred"

Game ended 2005-03-11 20:31:21 UTC

 

Players:

dalatommy (EUR 22,50 in seat 1)

flamurh (EUR 45,50 in seat 2)

khunstefan (EUR 36,00 in seat 3)

Purjo27 (EUR 3,75 in seat 4)

n98miceh (EUR 62,25 in seat 5)

Empedokles (EUR 65,25 in seat 6)

dennisen (EUR 50,50 in seat 8)

 

Dealer: dalatommy

Small Blind: flamurh (0,25)

Big Blind: khunstefan (0,50)

 

Empedokles was dealt: Qh - Ah

 

Purjo27 Fold

n98miceh Fold

Empedokles Raise (2,50)

dennisen Fold

dalatommy Fold

flamurh Fold

khunstefan Call (2,00)

 

raisar ordentligt, vill inte ha många fi med AQ, bara BB synar.

 

Flop 9d - 8d - 3s

 

Den floppen var ju lite trist, inget kort i min färg ens. Men jag sitter iaf på två överkort, vilket jag kan tänka mig att fi också gör. Bettar ut.

khunstefan Check

Empedokles Bet (4,75)

khunstefan Call (4,75)

 

Fi synar, floppade han färgdraget? eller setet, fast då borde han kanske höjt med tanke på färgen...

 

Turn 9d - 8d - 3s - As

 

Där satt TP, skönt, dock två färgdrag ute nu, o möjligt stegdrag. Bettar ordentligt.

khunstefan Check

Empedokles Bet (15,00)

khunstefan Call (15,00)

 

Fi synar, kan jag vara körd redan?

 

River 9d - 8d - 3s - As - 7c

 

Aj, satt stegen nu, kan man undra... Finns bara ett sätt att ta reda på det...

 

khunstefan Check

Empedokles Bet (19,00)

khunstefan Fold

Empedokles Payback (19,00)

 

Empedokles didn't show hand

 

Empedokles wins: EUR 42,75

Rake: EUR 2,00

 

Fi foldar o jag plockar hem en skön pott! undrar bara vad han satt på? Fi var ju iofs en fanatisk synstation, så kanske inget...

För denna pott vill jag tacka MorganSthlm för detta råd:

Orsaken till att jag undrade var att det jag läst om NLH är att ett vanligt "fel" många spelare gör är att de inte följer sin strategi till slut. De bettar på flop och turn men checkar på rivern och på så sätt visar svaghet.

Hade jag inte fått det "rådet" så hade jag antagligen checkat på rivern i denna hand.

 

 

En av dom dyrare händerna för mig under kvällen:

 

Game # 47785887 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Hultsfred"

Game ended 2005-03-11 20:37:45 UTC

 

Players:

dalatommy (EUR 24,00 in seat 1)

flamurh (EUR 39,50 in seat 2)

khunstefan (EUR 10,25 in seat 3)

Purjo27 (EUR 12,50 in seat 4)

n98miceh (EUR 59,75 in seat 5)

Empedokles (EUR 86,75 in seat 6)

mialo (EUR 49,50 in seat 7)

dennisen (EUR 50,50 in seat 8)

 

Dealer: Empedokles

Small Blind: mialo (0,25)

Big Blind: dennisen (0,50)

 

Empedokles was dealt: 7h - 6h

 

dalatommy Call (0,50)

flamurh Call (0,50)

khunstefan Call (0,50)

Purjo27 Fold

n98miceh Fold

Empedokles Call (0,50)

mialo Call (0,25)

dennisen Check

 

synar, många limpare...

Flop 3d - 3s - 7c

 

floppar TP, kickern e ju klart sugig, inget färgdrag heller, men bettar ut för att se var jag står.

mialo Check

dennisen Check

dalatommy Check

flamurh Check

khunstefan Check

Empedokles Bet (3,00)

mialo Fold

dennisen Call (3,00)

dalatommy Fold

flamurh Fold

khunstefan Call (3,00)

Jaha, två synare, BB-fi kan ju sitta på en trea... fast han höjer ju inte, så bara o köra.

 

Turn 3d - 3s - 7c - 6s

 

dennisen Check

khunstefan Check

Empedokles Bet (11,00)

dennisen Call (11,00)

khunstefan All-In (6,75)

 

så kommer top two pair... bettar ut ordentligt, o båda synar, jaha, blev jag inte klokare. fast lite skraj klart...

 

River 3d - 3s - 7c - 6s - 5s

 

dennisen Check

Empedokles Check

nu har vi allt möjligt på bordet, stege färg, tvåpar känns inte helt stabilt längre, checkar.

 

dennisen shows: 6d - 3h (a full house, threes full of sixes)

Empedokles didn't show: 7h - 6h (two pairs, sevens and sixes)

 

dennisen wins: EUR 8,00 side pot (with a full house, threes full of sixes)

khunstefan shows: 2c - 2s (two pairs, threes and deuces)

dennisen wins: EUR 30,75 main pot (with a full house, threes full of sixes)

Rake: EUR 2,00

 

fi checkar(trots båten!). skönt iofs (kunde ju blivit dyrare)... men där åkte en del dollars(euro :) ). Än en gång vet jag inte hur jag skulle spelat annorlunda.

 

 

Liten BB-bluff

 

Game # 47789890 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Hultsfred"

Game ended 2005-03-11 20:48:27 UTC

 

Players:

flamurh (EUR 42,50 in seat 2)

Purjo27 (EUR 7,00 in seat 4)

n98miceh (EUR 58,00 in seat 5)

Empedokles (EUR 70,50 in seat 6)

mialo (EUR 48,00 in seat 7)

dennisen (EUR 80,50 in seat 8)

 

Dealer: n98miceh

Small Blind: Empedokles (0,25)

Big Blind: mialo (0,50)

 

Empedokles was dealt: 9c - Ks

 

dennisen Fold

flamurh Call (0,50)

Purjo27 Fold

n98miceh Fold

Empedokles Call (0,25)

mialo Check

 

Tja, se en flopp billigt.

Flop 5d - Ad - 7h

 

Empedokles Bet (1,00)

mialo Call (1,00)

flamurh Call (1,00)

 

Bettar ut för att testa dom andra lite, dom synar... Har läst att bästa tillfället att bluffa är på floppen, har märkt att det inte verkar stämma, iaf inte på mikrolimit, folk är mycket mer benägna att syna preflop och på floppen än senare.

Turn 5d - Ad - 7h - 8s

 

Hmm, tja, ingen aning om vad dom andra sitter på... checkar

Empedokles Check

mialo Check

flamurh Check

 

River 5d - Ad - 7h - 8s - 4h

 

ok, det kortet hjälpte nog ingen så mycket. Försöker plocka hem potten.

Empedokles Bet (3,00)

mialo Fold

flamurh Fold

Empedokles Payback (3,00)

 

Det gick ju bra.

 

Empedokles didn't show hand

 

Empedokles wins: EUR 4,25

Rake: EUR 0,25

 

Undrar om detta spelet fungerar i längden... inte alls säkert att jag sitter på bästa handen ju, men det e ju svårare att syna utan nåt, så kanske funkar om man får betta först.

 

En hyfsad pokerdag(däremot en skön dag på andra sätt, fredag...), ingen större impact på rullen.

 

Bankrulle:

$ 190

€ 130

tot ~ $350 -> $355

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12-13/3

 

Spelat lite spritt under dagen o gårdagen. Blev av med ca $50 på Pacific, spelade väl antagligen kasst... så det förtjänade jag. Fast korten har dock blivit extremt kalla där på sistone. Går lite bättre på 24h istället.

 

Två händer som genererade nästan ett inköp:

 

Setet som förvandlas till båten:

 

Game # 48454179 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Halmstad"

Game ended 2005-03-13 18:48:57 UTC

 

Players:

MurDoX (EUR 34,75 in seat 1)

Empedokles (EUR 49,25 in seat 2)

J_Raspail (EUR 23,50 in seat 3)

sunker (EUR 15,25 in seat 4)

Alkonaut (EUR 58,00 in seat 5)

BIG_Jani (EUR 10,00 in seat 6)

Zoleee (EUR 38,75 in seat 7)

BIRBO (EUR 36,00 in seat 8)

 

Dealer: Zoleee

Small Blind: BIRBO (0,25)

Big Blind: MurDoX (0,50)

 

Empedokles was dealt: 9s - 9h

 

Empedokles Call (0,50)

J_Raspail Fold

sunker Fold

Alkonaut Fold

BIG_Jani Call (0,50)

Zoleee Fold

BIRBO Call (0,25)

MurDoX Check

 

limpar, har inte träffat setet på länge så vill inte slänga bort stålar i onödan.

 

Flop 7s - 9c - Tc

wooohooo!

BIRBO Bet (0,50)

MurDoX Fold

Empedokles Raise (2,50)

BIG_Jani Call (2,50)

BIRBO Raise (4,00)

Empedokles Call (2,00)

BIG_Jani Call (2,00)

 

Misstänker bluffbet från fi och vill inte att alla ska folda så höjer inte för mycket. Fi återhöjer! setet i 10:or känns bara för otroligt... återhöja med färgdraget verkar konstigt också... synar bara, fick med fi2 också...

 

Turn 7s - 9c - Tc - Ad

 

BIRBO Check

Empedokles Bet (9,75)

BIG_Jani All-In (5,00)

BIRBO Call (9,75)

 

Bettar ut lite mer, tror inte detta kort gjorde någons hand bästa handen här. Får syn, fi2 all-in kan jag förstå... inte så mycket att förlora i detta läge.

 

River 7s - 9c - Tc - Ad - As

 

BIRBO Check

Empedokles All-In (34,50)

BIRBO Fold

Empedokles Payback (34,50)

 

Där satt båten! tror jag har bästa handen i detta läge, slänger in resten av stålarna, kanske dumt... kanske bara får syn av händer som slår mig då?... men det blev ju iofs inte mycket mer än pottbet här ändå. Fi foldar dock, insåg väl (tyvärr) att han var slagen här

 

Empedokles shows: 9s - 9h (a full house, nines full of aces)

 

Empedokles wins: EUR 9,00 side pot (with a full house, nines full of aces)

BIG_Jani shows: Ts - 8h (two pairs, aces and tens)

Empedokles wins: EUR 29,00 main pot (with a full house, nines full of aces)

Rake: EUR 2,00

 

kändes skönt att plocka hem den potten, med mitt floppade set.

 

 

Direkt efter utspelar sig följande hand. Antar att fi e lite tiltad här:

 

Game # 48454914 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Halmstad"

Game ended 2005-03-13 18:49:47 UTC

 

Players:

MurDoX (EUR 34,25 in seat 1)

Empedokles (EUR 72,50 in seat 2)

J_Raspail (EUR 23,50 in seat 3)

sunker (EUR 15,25 in seat 4)

Alkonaut (EUR 58,00 in seat 5)

Zoleee (EUR 38,75 in seat 7)

BIRBO (EUR 21,25 in seat 8)

 

Dealer: BIRBO

Small Blind: MurDoX (0,25)

Big Blind: Empedokles (0,50)

 

Empedokles was dealt: Qc - 9c

 

J_Raspail Fold

sunker Fold

Alkonaut Fold

Zoleee Fold

BIRBO Call (0,50)

MurDoX Call (0,25)

Empedokles Check

 

Flop 2c - 9h - Ts

 

MurDoX Check

Empedokles Bet (1,00)

BIRBO Call (1,00)

MurDoX Fold

 

Bettar ut med mitt mellanpar, lite töntigt bet kanske.

 

Turn 2c - 9h - Ts - 5c

 

o där kom färgdraget, inte så dumt.

 

Empedokles Bet (2,00)

BIRBO Raise (4,00)

Empedokles Call (2,00)

 

mesbettar och blir höjd, antagligen sitter fi på TP, bara o syna, många outs.

 

River 2c - 9h - Ts - 5c - 9s

 

inte den out:en jag letade efter men funkar ju säkert fint!

 

Empedokles Bet (8,50)

BIRBO All-In (15,75)

Empedokles Call (7,25)

 

Bettar halva fi's stack han svarar med o slänga in allt. Han övertygar inte mig. Jag synar, inte mycket att tjafsa om.

 

BIRBO shows: Ks - Tc (two pairs, tens and nines)

Empedokles shows: Qc - 9c (three of a kind, nines)

 

Empedokles wins: EUR 41,00 (with three of a kind, nines)

Rake: EUR 2,00

 

Skönt!!! Fi var nog tiltad i detta läget, han lämnade bordet efter detta...

 

Har börjat tvivla lite på min förmåga, när det gäller poker alltså, känns mindre bra. Ska nog införskaffa ett par böcker o förkovra mig lite innan jag spelar bort min lilla lilla bankrulle. Jag är ju trots allt väldigt ung inom denna disciplinen. Skynda långsamt!

 

Bankrulle

$ 160

€ 175

tot ~ $355 -> $385

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19/3

 

Vann in lite lite kosing på Multipoker, efter en fjärdeplats i en free-roll igår kväll sa hade jag helt plötsligt $9(!) där. Tänkte nu kan jag gå o lira lite cash-game. Det blev lite PL 0,1/0,25, lyckas jobba upp dom till $30+. Det var ju kul. :)

 

Spelade lite mer så blir jag av med lite av det, speciellt i nedanstående hand. Den blev ju inte särskilt dyrt, men det jag undrar är om jag spelar rätt. Sätter fi på ett floppat set eller AA, men undrar om jag ändå inte släpper denna handen lite väl lätt, hade ingen read på fi i detta läget heller.

 

#Game No : 1758439735

***** Hand History for Game 1758439735 *****

$25 PL Hold'em - Saturday, March 19, 08:11:28 EDT 2005

Table Table 37035 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: dso4r76 ( $43.25 )

Seat 3: oskar_b ( $22.59 )

Seat 5: Layne333 ( $21.55 )

Seat 6: zagarolo ( $9.85 )

Seat 7: BBQ_Boy ( $24.35 )

Seat 8: Chripps ( $62.89 )

Seat 10: train3939 ( $22.5 )

Seat 2: Empedokles66 ( $24.5 )

Seat 4: prossylord ( $25 )

Layne333 posts small blind [$0.1].

zagarolo posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to Empedokles66 [ Kc Kd ]

BBQ_Boy folds.

Chripps calls [$0.25].

train3939 calls [$0.25].

dso4r76 folds.

Empedokles66 raises [$1].

oskar_b folds.

Layne333 calls [$0.9].

zagarolo calls [$0.75].

Chripps calls [$0.75].

train3939 calls [$0.75].

** Dealing Flop ** [ Tc, 8c, 2h ]

Layne333 checks.

zagarolo checks.

Chripps bets [$4.75].

train3939 folds.

Empedokles66 raises [$9.5].

Layne333 folds.

zagarolo folds.

Chripps raises [$28.5].

Empedokles66 folds.

Chripps does not show cards.

Chripps wins $46.55

Game #1758442490 starts.

 

Raisar på floppen för information och tror jag får den information jag vill ha, nämligen att jag redan e slagen.

 

Annars går det inte så bra... mest +- noll... spelar en del MTTs på Pacific men startstacken e så grund där så det är svårt att komma nån vart (men dom har bra gnt... så man kan ju inte låta bli ), men förr eller senare så... :lol:

 

Bankrulle:

$ 180

€ 165

tot ~ $385 -> $390

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...