Gå till innehåll

Peligroso nöter NL50 på Full Tilt


Peligroso

Recommended Posts

Tjenare alla.

 

Ska börja med någon slags av introduktion hade jag tänkt mig. Jag är en 21-årig kille bosatt i Umeå och studerar Digital Medieproduktion (typ göra film och dylikt) på universitetet. Jag blev introducerad till nätpoker för ganska många år sedan, ganska "tidigt" i boomen. Blev hakad i min första turnering någonsin som var en $10 000-freeroll på expekt gissningsvis omkring 2002 (kanske tidigare än så), där jag blev tvåa och kammade hem $1350.

 

Hur som helst. Det är inte så tragiskt att jag har spelat hela tiden sedan 2002 och är kvar på NL50, men det är faktiskt inte jättelångt ifrån sanningen heller (nåja, liten överdrift... har väl egentligen bara lirat regelbundet under de senaste sex månaderna eller så, men ändå...). Vore trevligt att slippa kommentarer liknande "ge upp, du kommer inte att kunna tjäna på poker om du inte kan slå NL50", men faktum är att jag har haft det lite svårt att bli en vinnande spelare. Själv tycker jag givetvis att jag har extremt mycket missflyt och att jag förlorar de flesta AA:s som jag får ai preflop till exempel, men det är kanske ett vanligt tankesätt hos en förlorande spelare. Nåväl. Det är det här som är anledningen till att jag startar denna dagbok!

 

Jag är ganska bra på matten (det är ju inte allt för komplicerat trots allt), och så länge jag håller mig koncentrerad så har jag även börjat utveckla ett ganska bra sinne för att läsa spelarna. Problemet ligger oftast i just koncentrationen. Jag misstänker att jag har lite ADHD (nja, inte riktigt) och har därmed lite för dåligt tålamod. Jag sitter antingen och surfar/ser på tv eller dylikt medan jag spelar fyra bord, trots att jag är medveten om att jag förlorar på det (nobelpris i idioti), eller på sistonde har jag istället slängt upp ca. 10 bord för att inte bli rastlös (och surfat lite smått samtidigt på den andra bildskärmen).

 

Är medveten om att det inte är särskilt extremt med tio bord, men det är inte optimalt för mig då jag måste fokusera på att täppa till mina luckor innan jag går upp till fler bord. Jag hanterar generellt fyra bord skitbra om jag kan hålla mig borta ifrån att göra andra saker.

 

Det låter lite flummigt och korkat, men jag tänkte göra ett försök med en sådan här dagbok för att hålla mig ifrån att göra dessa lite dummare saker. Jag vill också dela med mig av mina pinsamheter och dåliga moves, för det känns som att det nog är det bästa sättet för mig att inse vad som inte fungerar. Med dåliga moves menar jag att jag tyvärr exempelvis har en tendens att tilta mot LAG-spelare som har dragit ut på mig tidigare, och därefter "jaga" dem. Jag vill helt enkelt använda er för att hitta mina luckor, täppa till dem, och att bli en vinnande spelare och givetvis flytta upp i nivåer.

 

Är ganska påläst inom poker (nåja, inte våldsamt kanske, men jag anser mig själv ha ganska god teoretisk koll). Har läst ToP och Harrington-böckerna samt lite annat. Läser även dagböcker och mycket annat här på forumet och på andra sidor. Är medlem i cardrunners men är kanske inte bäst i världen på att förvalta det, jag har ett problem med att ta mig för att sitta ner och se på filmerna utan att göra något annat samtidigt (har också att göra med rastlöshet), men det är som sagt något jag måste träna bort. Det är främst tålamodet som tryter och som sabbar mycket av mitt spel. Tror att jag kan jobba på det med hjälp av att dela med mig av mina dåliga erfarenheter.

 

Hur som helst. Har spelat på PokerStars på sistonde men då jag har räknat ut att jag enbart har 7% rb där som goldstar (uträknat mot värdet av en wii), så byter jag till Full Tilt. Ska dock spela in 300 till FPPs så att jag kan köpa in mig i Sunday Million för mina poäng (har planerat att gå i Jakelamottas fotspår och kamma hem vinsten på söndag).

 

Vad mer kan jag säga? Jag har i princip uteslutande spelat 6-max men känner att jag har för stora swings för min rulle där. Har faktiskt haft helt sjuka veckor där jag har vunnit leaderboards och snittat över 60 BB/100 över många tusen händer, men sedan går det åt helvete och jag förlorar allt plus lite till. Nu i februari har jag bara spelat 9-max och det har gått bättre. Har haft gröna siffror (om än inte jättehöga) samtliga dagar utom två hittils och ligger plus typ $100 på 9-max. Ganska patetiskt, men det är ju bättre än ingenting. Statistik då? På sistonde har jag spelat ungefär 20/13/2, vilket jag tror fortfarande är lite för passivt men bra mycket aggressivare än det har varit tidigare. Jag jobbar fortfarande på att öka både PFR och AF en del.

 

Hemskt ledsen för att det blev en så lång introduktion med mycket svammel. Jag har en viss tendens att skriva för mycket ointressant skit, och tog ni er hit så gjorde ni det bra. Nåväl. Jag hoppas att jag ska kunna sköta mig och uppdatera den här dagboken, och det vore grymt trevligt att få lite feedback. Eventuellt spelar jag även in en film någon gång i framtiden för detta ändamål. Ställ gärna frågor!

 

Nåväl. Nu ska jag dra in 300 fler FPP:s på PS, så kommer jag med en uppdatering lite senare.

 

EDIT: Oj jävlar, det var längre än jag trodde... kanske får redigera ut lite senare :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär. Första sessionen avklarad. Det blev bara 300 händer men jag slutade grönt. Dock med hjälp av en liten portion tur. Plussade $55, så jag hade en ganska nice winrate, men är faktiskt riktigt missnöjd med mitt spel. Jag spelade på fyra bord och backade ganska mycket på tre av dem vilket inte kändes särskilt stabilt. Normalt sett brukar jag plussa en del på de flesta borden samtidigt som jag tappar mycket på ett (någon missad all-in eller liknande).

 

På det fjärde bordet plussade jag dock $130 efter att ha lyckats få en kille ordentligt tiltad och plussat $125 mot enbart honom, men då ska jag nämna att jag drog ut honom en gång. Samtidigt hade jag lite missflyt mot en mupp på ett av borden som gick ai ungefär varje hand med $20 och jag callade med AQ, han satt med T7s och drog in tvåparet. Inte så mycket att gnälla om, men iaf.

 

Har nu spelat ihop 13500 VPP:s vilket är tillräckligt för en sunday million-biljett som jag alltså har planerat att vinna på söndag. Behöver nämligen lite ikeamöbler till vår nya lägenhet.

 

Tänkte posta några händer från sessionen:

 

Hand 1

PokerStars Game #15244240188: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2008/02/12 - 18:54:21 (ET)

Table 'Pyxis III' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: nickianthony ($49.75 in chips)

Seat 2: crash1312 ($101.20 in chips)

Seat 3: Peligroso_1 ($55.85 in chips)

Seat 4: velvetmadman ($50 in chips)

Seat 6: ItsHolliday ($19.55 in chips)

Seat 7: gvaz4 ($56.85 in chips)

Seat 8: Ferch18 ($47.65 in chips)

Seat 9: keepitreal ($49.20 in chips)

Peligroso_1: posts small blind $0.25

velvetmadman: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Peligroso_1 5 of HeartsAce of Hearts

ItsHolliday: calls $0.50

gvaz4: calls $0.50

Ferch18: folds

keepitreal: folds

nickianthony: folds

crash1312: calls $0.50

Peligroso_1: calls $0.25

velvetmadman: raises $3.50 to $4

ItsHolliday: calls $3.50

gvaz4: calls $3.50

crash1312: calls $3.50

Peligroso_1: calls $3.50

*** FLOP *** 7 of HeartsQueen of HeartsKing of Hearts

Liberte23 has returned

Peligroso_1: checks

velvetmadman: checks

ItsHolliday: checks

gvaz4: bets $6

crash1312: folds

Peligroso_1: raises $9 to $15

velvetmadman: folds

ItsHolliday: folds

gvaz4: calls $9

*** TURN *** 7 of HeartsQueen of HeartsKing of HeartsAce of Spades

Peligroso_1: checks

gvaz4: bets $6

Peligroso_1: raises $9 to $15

gvaz4: calls $9

*** RIVER *** 7 of HeartsQueen of HeartsKing of HeartsAce of Spades4 of Diamonds

Peligroso_1: bets $21.85 and is all-in

gvaz4: calls $21.85

*** SHOW DOWN ***

Peligroso_1: shows 5 of HeartsAce of Hearts (a flush, Ace high)

gvaz4: mucks hand

Peligroso_1 collected $120.70 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $123.70 | Rake $3

Board 7 of HeartsQueen of HeartsKing of HeartsAce of Spades4 of Diamonds

Seat 1: nickianthony folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: crash1312 (button) folded on the Flop

Seat 3: Peligroso_1 (small blind) showed 5 of HeartsAce of Hearts and won ($120.70) with a flush, Ace high

Seat 4: velvetmadman (big blind) folded on the Flop

Seat 6: ItsHolliday folded on the Flop

Seat 7: gvaz4 mucked King of ClubsQueen of Spades

Seat 8: Ferch18 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: keepitreal folded before Flop (didn't bet)

 

Kommentar: Det här var en av de första händerna för sessionen. Limpade först då jag inte är särskilt förtjust i att öppna en sådan här hand på SB. Hade efter bet ursprungligen tänkt slänga men när så många var med i potten så kändes det värt att calla. Givetvis drömflopp för mig. I normalfallet för mig så träffar Fi sina outs i det här läget. Gav honom för bra odds på turn och skulle nog ha pushat där istället.

 

 

Hand 2

PokerStars Game #15244447602: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2008/02/12 - 19:03:53 (ET)

Table 'Pyxis III' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: nickianthony ($49.75 in chips)

Seat 2: crash1312 ($112.40 in chips)

Seat 3: Peligroso_1 ($120.70 in chips)

Seat 4: velvetmadman ($50 in chips)

Seat 5: Liberte23 ($8.50 in chips)

Seat 6: ItsHolliday ($14.80 in chips)

Seat 7: gvaz4 ($48.85 in chips)

Seat 8: Ferch18 ($46.90 in chips)

Seat 9: keepitreal ($51.55 in chips)

keepitreal: posts small blind $0.25

nickianthony: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Peligroso_1 8 of DiamondsAce of Diamonds

gvaz4 said, "royal flush between us"

crash1312: calls $0.50

Peligroso_1: raises $2 to $2.50

velvetmadman: folds

Liberte23: folds

ItsHolliday: folds

gvaz4: calls $2.50

Ferch18: folds

keepitreal: folds

nickianthony: folds

crash1312: calls $2

*** FLOP *** 4 of Diamonds6 of Hearts7 of Diamonds

crash1312: bets $4

Peligroso_1: raises $8 to $12

gvaz4: raises $34.35 to $46.35 and is all-in

crash1312: folds

Peligroso_1: calls $34.35

*** TURN *** 4 of Diamonds6 of Hearts7 of Diamonds2 of Clubs

*** RIVER *** 4 of Diamonds6 of Hearts7 of Diamonds2 of Clubs9 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

Peligroso_1: shows 8 of DiamondsAce of Diamonds (a flush, Ace high)

gvaz4: mucks hand

Peligroso_1 collected $101.95 from pot

gvaz4 said, "what a suckout"

*** SUMMARY ***

Total pot $104.95 | Rake $3

Board 4 of Diamonds6 of Hearts7 of Diamonds2 of Clubs9 of Diamonds

Seat 1: nickianthony (big blind) folded before Flop

Seat 2: crash1312 folded on the Flop

Seat 3: Peligroso_1 showed 8 of DiamondsAce of Diamonds and won ($101.95) with a flush, Ace high

Seat 4: velvetmadman folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Liberte23 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: ItsHolliday folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: gvaz4 mucked 6 of Diamonds7 of Spades

Seat 8: Ferch18 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: keepitreal (small blind) folded before Flop

 

Kommentar: Här är handen där jag sög ut. Alltså samma motståndare som tidigare, och bara några händer senare. Jag trodde att han var lite tiltad och att han gjorde en move på mig utan något jättebra. Händerna emellan hade han gjort ganska många moves pf. Misstänkte att jag hade 12 outs och eventuellt essen och hittade syn (dock i ärlighetens namn lite tveksam sådan). Skönt dock att träffa, det här inträffar extremt sällan för mig, men det säger väl alla. Vad tycker ni om callen?

 

Hand 3

PokerStars Game #15244756018: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2008/02/12 - 19:17:54 (ET)

Table 'Ithaka II' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: Borst ($50.60 in chips)

Seat 2: SUstatus ($4.95 in chips)

Seat 3: JonnyB6971 ($51.60 in chips)

Seat 4: Peligroso_1 ($57.25 in chips)

Seat 5: centresudawg ($22.45 in chips)

Seat 6: NiteProwler ($81.20 in chips)

Seat 7: 91scott91 ($35.85 in chips)

Seat 8: BonJovi08 ($26 in chips)

Seat 9: LXAbrother ($48.35 in chips)

LXAbrother: posts small blind $0.25

Borst: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Peligroso_1 Queen of DiamondsJack of Diamonds

SUstatus: folds

JonnyB6971: raises $1.50 to $2

Peligroso_1: calls $2

centresudawg: folds

NiteProwler: folds

91scott91: folds

BonJovi08: folds

LXAbrother: folds

Borst: folds

*** FLOP *** 6 of SpadesQueen of Hearts9 of Hearts

JonnyB6971: bets $2.50

Peligroso_1: calls $2.50

*** TURN *** 6 of SpadesQueen of Hearts9 of Hearts6 of Clubs

JonnyB6971: bets $5

Peligroso_1: calls $5

*** RIVER *** 6 of SpadesQueen of Hearts9 of Hearts6 of ClubsKing of Spades

JonnyB6971: bets $10

Peligroso_1: calls $10

*** SHOW DOWN ***

JonnyB6971: shows Ace of SpadesAce of Hearts (two pair, Aces and Sixes)

Peligroso_1: mucks hand

JonnyB6971 collected $37.85 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $39.75 | Rake $1.90

Board 6 of SpadesQueen of Hearts9 of Hearts6 of ClubsKing of Spades

Seat 1: Borst (big blind) folded before Flop

Seat 2: SUstatus folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: JonnyB6971 showed Ace of SpadesAce of Hearts and won ($37.85) with two pair, Aces and Sixes

Seat 4: Peligroso_1 mucked Queen of DiamondsJack of Diamonds

Seat 5: centresudawg folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: NiteProwler folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: 91scott91 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: BonJovi08 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: LXAbrother (small blind) folded before Flop

 

 

Kommentar: Så kommer vi till en ganska kärvt spelad hand. Hade egentligen inga stora förluster, de största låg på $20. Vad ska jag säga om den här egentligen. Jättefiskigt spelat av mig, skulle nog ha raisat på flop för att se var jag stod. En sådan här hand ska max kunna kosta $10.

 

 

Är i det stora hela faktiskt riktigt missnöjd med spelet under sessionen, men förstås inte med resultatet. Dock låg jag $125 upp efter 80 händer och är förstås inte nöjd över att tappa det ner till $55. Var ofokuserad och spelade för passivt, både PF och efter flop.

 

Nåja, ville egentligen bara få pokerstars överstökat så att jag kan börja lira på FTP med lite rb. För en spelare som mig som kanske inte går så stabilt (även om planen är att förändra det) så kan det ju göra en del skillnad. Imorgon kväll blir det grind på FTP.

 

12:e feb: +$55

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar lite på FTP nu. Dock sjukt störande för tillfället. Spelar med PT3 och AHK Hud och det laggar röv, så kan bara spela på fyra bord. Gick ganska stabilt uppåt men just nu är jag tiltad och på -19 efter följande hand:

 

Full Tilt Poker Game #5245189749: Table Hinson - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:07:03 ET - 2008/02/13

Seat 1: HERO ($61.40)

Seat 2: _CTWTP_ ($23.60)

Seat 3: Daywalker13 ($23.10)

Seat 4: ostornadoe ($77.55)

Seat 5: JR1001 ($35.80)

Seat 6: bayernrosal ($11.70)

Seat 7: govman ($0), is sitting out

Seat 8: gweed621 ($32.55)

Seat 9: rockadidas ($39.40)

Daywalker13 posts the small blind of $0.25

ostornadoe posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Jack of DiamondsKing of Diamonds

govman stands up

JR1001 folds

bayernrosal folds

gweed621 folds

rockadidas calls $0.50

Opal_88 sits down

Opal_88 adds $50

HERO has 15 seconds left to act

HERO raises to $2.50

_CTWTP_ folds

Daywalker13 folds

ostornadoe calls $2

rockadidas folds

*** FLOP *** 5 of Hearts7 of Diamonds9 of Diamonds

ostornadoe checks

HERO bets $4

ostornadoe calls $4

*** TURN *** 5 of Hearts7 of Diamonds9 of Diamonds8 of Diamonds

ostornadoe checks

HERO has 15 seconds left to act

HERO bets $9

ostornadoe calls $9

*** RIVER *** 5 of Hearts7 of Diamonds9 of Diamonds8 of Diamonds8 of Clubs

ostornadoe has 15 seconds left to act

ostornadoe bets $30

Peligrozo raises to $45.90, and is all in

ostornadoe has 15 seconds left to act

ostornadoe has requested TIME

ostornadoe calls $15.90

*** SHOW DOWN ***

HERO shows Jack of DiamondsKing of Diamonds a flush, King high

ostornadoe shows 8 of Hearts8 of Spades four of a kind, Eights

ostornadoe wins the pot ($120.55) with four of a kind, Eights

HERO adds $50

*** SUMMARY ***

Total pot $123.55 | Rake $3

Board: 5 of Hearts7 of Diamonds9 of Diamonds8 of Diamonds8 of Clubs

Seat 1: HERO showed Jack of DiamondsKing of Diamonds and lost with a flush, King high

Seat 2: _CTWTP_ (button) didn't bet (folded)

Seat 3: Daywalker13 (small blind) folded before the Flop

Seat 4: ostornadoe (big blind) showed 8 of Hearts8 of Spades and won ($120.55) with four of a kind, Eights

Seat 5: JR1001 didn't bet (folded)

Seat 6: bayernrosal didn't bet (folded)

Seat 7: govman is sitting out

Seat 8: gweed621 didn't bet (folded)

Seat 9: rockadidas folded before the Flop

 

Återkommer lite senare igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klar med kvällens session på 800 händer. Låg back -$67 ett tag, men vände helt på siffrorna och hittade till slut ett ganska fint plus på $67. Dyraste handen för sessionen blev handen jag postade ovan.

 

Vann två inköp med kåkar efter floppade set med JJ och 66, båda mot QQ, och vann även $40 med floppad stege. Hade dock även idag ett par händer som jag spelade riktigt dåligt och slarvade bort pengar på. Jag glömmer ständigt bort att jag bör hålla mig borta från att göra bluffmoves på NL50. Väljer ut tre händer som jag tycker att jag spelade dåligt.

 

Hand 1:

Full Tilt Poker Game #5245457549: Table Corporate Center - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:27:29 ET - 2008/02/13

Seat 1: JimJim10 ($16.55)

Seat 2: natascha3110 ($9)

Seat 3: burty1 ($14.45)

Seat 4: NGC-2419 ($42.40)

Seat 5: dirtymull ($69.80)

Seat 6: mKuBA ($124.25)

Seat 7: damassa ($51.55)

Seat 8: HERO ($66.35)

Seat 9: Small Brains ($9.55)

damassa posts the small blind of $0.25

HERO posts the big blind of $0.50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Jack of SpadesKing of Hearts

Small Brains folds

JimJim10 calls $0.50

natascha3110 folds

burty1 calls $0.50

NGC-2419 folds

dirtymull calls $0.50

mKuBA calls $0.50

damassa has 15 seconds left to act

damassa calls $0.25

HERO has 15 seconds left to act

HERO raises to $3

JimJim10 folds

burty1 folds

dirtymull calls $2.50

mKuBA folds

damassa folds

*** FLOP *** 5 of Spades2 of SpadesQueen of Spades

HERO has 15 seconds left to act

HERO bets $5

dirtymull calls $5

*** TURN *** 5 of Spades2 of SpadesQueen of Spades8 of Diamonds

HERO has 15 seconds left to act

HERO bets $12

dirtymull raises to $24

HERO calls $12

*** RIVER *** 5 of Spades2 of SpadesQueen of Spades8 of Diamonds9 of Hearts

HERO has 15 seconds left to act

HERO checks

dirtymull bets $37.80, and is all in

HERO adds $15.65

HERO folds

Uncalled bet of $37.80 returned to dirtymull

dirtymull mucks

dirtymull wins the pot ($63)

*** SUMMARY ***

Total pot $66 | Rake $3

Board: 5 of Spades2 of SpadesQueen of Spades8 of Diamonds9 of Hearts

Seat 1: JimJim10 folded before the Flop

Seat 2: natascha3110 didn't bet (folded)

Seat 3: burty1 folded before the Flop

Seat 4: NGC-2419 didn't bet (folded)

Seat 5: dirtymull collected ($63), mucked

Seat 6: mKuBA (button) folded before the Flop

Seat 7: damassa (small blind) folded before the Flop

Seat 8: HERO (big blind) folded on the River

Seat 9: Small Brains didn't bet (folded)

 

Kommentar: Allvarligt talat. Det här är sjukt dåligt spelat, fråga mig inte vad fan jag sysslade med i den här handen, för det vet jag inte. Om jag nu kände att jag ville cbeta på turn också så skulle jag ju iaf. ha lagt mig mot hans minraise som dessutom i princip alltid betyder nötter på den här nivån. Nåja, så här donerar man pengar.

 

Hand 2:

Full Tilt Poker Game #5245101180: Table Streamer - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 20:59:53 ET - 2008/02/13

Seat 1: xricks ($52.90)

Seat 2: dielann2544 ($49.90)

Seat 3: HERO ($67.45)

Seat 4: liltranyluver ($45.40)

Seat 5: BusaNJ ($6.70)

Seat 6: kouun ($63)

Seat 7: Bino769 ($24.30)

Seat 8: Jackyl0536 ($62.45)

Seat 9: LaPlatian ($45.30)

liltranyluver posts the small blind of $0.25

BusaNJ has 5 seconds left to act

BusaNJ posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 7 of Hearts6 of Hearts

kouun folds

Bino769 calls $0.50

Jackyl0536 has 15 seconds left to act

Jackyl0536 folds

LaPlatian folds

xricks folds

dielann2544 raises to $2.25

HERO calls $2.25

liltranyluver calls $2

BusaNJ folds

Bino769 calls $1.75

*** FLOP *** 6 of Spades3 of Diamonds8 of Hearts

liltranyluver checks

Bino769 checks

dielann2544 bets $7.50

HERO calls $7.50

liltranyluver folds

Bino769 has 15 seconds left to act

Bino769 folds

*** TURN *** 6 of Spades3 of Diamonds8 of HeartsAce of Hearts

dielann2544 checks

HERO checks

*** RIVER *** 6 of Spades3 of Diamonds8 of HeartsAce of Hearts5 of Spades

dielann2544 checks

HERO has 15 seconds left to act

HERO bets $16

dielann2544 calls $16

*** SHOW DOWN ***

HERO shows 7 of Hearts6 of Hearts a pair of Sixes

dielann2544 shows King of ClubsKing of Spades a pair of Kings

dielann2544 wins the pot ($53.70) with a pair of Kings

*** SUMMARY ***

Total pot $56.50 | Rake $2.80

Board: 6 of Spades3 of Diamonds8 of HeartsAce of Hearts5 of Spades

Seat 1: xricks didn't bet (folded)

Seat 2: dielann2544 showed King of ClubsKing of Spades and won ($53.70) with a pair of Kings

Seat 3: HERO (button) showed 7 of Hearts6 of Hearts and lost with a pair of Sixes

Seat 4: liltranyluver (small blind) folded on the Flop

Seat 5: BusaNJ (big blind) folded before the Flop

Seat 6: kouun didn't bet (folded)

Seat 7: Bino769 folded on the Flop

Seat 8: Jackyl0536 didn't bet (folded)

Seat 9: LaPlatian didn't bet (folded)

 

Kommentar: Vet inte riktigt vad jag har att göra i den här handen efter floppen. Nåja, nu var jag det, och kanske borde jag ha betat på esset samt kört in degen på river i ett blufförsök, för det är ju tydligt att esset skrämde honom. Ännu en onödig move.

 

Hand 3:

Seat 1: HERO ($57.80)

Seat 2: _CTWTP_ ($73.05)

Seat 3: Daywalker13 ($28)

Seat 4: nowayjooose ($51.60)

Seat 5: JR1001 ($31.10)

Seat 6: bayernrosal ($12.70)

Seat 7: Opal_88 ($56.15)

Seat 8: gweed621 ($32.85)

Seat 9: Se Jodio ($27.25)

HERO posts the small blind of $0.25

_CTWTP_ posts the big blind of $0.50

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Jack of DiamondsJack of Hearts

Daywalker13 folds

nowayjooose has 15 seconds left to act

nowayjooose raises to $1.75

JR1001 folds

bayernrosal folds

Opal_88 folds

gweed621 folds

Se Jodio folds

HERO has 15 seconds left to act

HERO raises to $5

_CTWTP_ folds

nowayjooose calls $3.25

*** FLOP *** 3 of Spades3 of Diamonds10 of Clubs

HERO checks

nowayjooose checks

*** TURN *** 3 of Spades3 of Diamonds10 of Clubs9 of Clubs

HERO bets $6

nowayjooose calls $6

*** RIVER *** 3 of Spades3 of Diamonds10 of Clubs9 of ClubsQueen of Diamonds

HERO checks

nowayjooose bets $5

HERO calls $5

*** SHOW DOWN ***

nowayjooose shows King of ClubsQueen of Clubs two pair, Queens and Threes

HERO mucks

nowayjooose wins the pot ($30.90) with two pair, Queens and Threes

*** SUMMARY ***

Total pot $32.50 | Rake $1.60

Board: 3 of Spades3 of Diamonds10 of Clubs9 of ClubsQueen of Diamonds

Seat 1: HERO (small blind) mucked Jack of DiamondsJack of Hearts - two pair, Jacks and Threes

Seat 2: _CTWTP_ (big blind) folded before the Flop

Seat 3: Daywalker13 didn't bet (folded)

Seat 4: nowayjooose showed King of ClubsQueen of Clubs and won ($30.90) with two pair, Queens and Threes

Seat 5: JR1001 didn't bet (folded)

Seat 6: bayernrosal didn't bet (folded)

Seat 7: Opal_88 didn't bet (folded)

Seat 8: gweed621 didn't bet (folded)

Seat 9: Se Jodio (button) didn't bet (folded)

 

Kommentar: Jättepassivt spelat. Så här passivt spelar jag faktiskt inte i vanliga fall. Känns som att jag hade vunnit den här handen om jag hade cbettat flop.

 

Spelar ungefär 20/14/2 för tillfället. Någon som har åsikter om det? Betänk att vi alltså snackar NL50 fullring.

 

12:e feb: +$55

13:e feb: +$67

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...