Nojjby Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Seat 1: mr.chips 666 ($2,082 in chips) Seat 5: TheRiggExist ($2,760 in chips) Seat 6: jampec01 ($2,320 in chips) Seat 9: MikeStax ($7,838 in chips) ANTES/BLINDS mr.chips 666 posts blind ($150), TheRiggExist posts blind ($300). TheRiggExist: [ , ] PRE-FLOP jampec01 folds, MikeStax calls $300, mr.chips 666 folds, TheRiggExist checks. FLOP [board cards: ,, ] TheRiggExist checks MikeStax bets $400 Vad ska jag göra här, dega eller folda? Det skiljer ju inte übermycket mellan oss shortstacks så en dubbling skulle faktiskt sitta fint... Citera
SouthEast Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Jag hade ställt där. Har storstacken en K så grattis. Har svårt att se att han skulle ha en bättre dam eller ha limpat AA. Citera
alex1759 Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Jag hade övervägt att pusha pre helt beroende på hur Fi spelat innan. Hur mkt han rasiat pre och hur mkt han limpfoldat. Men han skriker ju inte direkt stryka när han limpar på knappen på bubblan som CL. Men hade nog i flesta fall ändå checkat pre i med att vi är uppe mot CL och att vi har två stackar med mindre chips. Jobbigt läge på floppen, jag hade nog cs för att sedan ta nytt beslut på turn, känns inte som att han har speciellt många outs att dra ut oss med om han ligger efter och pushar vi synar han med samtliga händer som han slår oss med samtdigt som han nog lägger i princip samtliga som vi slår. Ligger heller inte hopplöst sist om vi skulle bli tvungena att folda turn jämfört med dom andra stackarna. Citera
strater Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 eh va? syna flop för att folda turn??? iaf, ganska uppenbart ställ, har han dig slagen så grattis, men mycket pengar i potten och han synar nog med bra mycket som slår dig (hans limp pre säger väl det mesta) Citera
Nojjby Postad 9 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2008 OK, det verkar som att de flesta är enade om push. Spelade som föreslaget och pushade, han synade och visade KJ. Citera
brut Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Ställ ställ ställ. Va fan. Din stack är för liten för att du ens ska kunna fundera på fold. Citera
Nojjby Postad 9 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2008 Ställ ställ ställ. Va fan. Din stack är för liten för att du ens ska kunna fundera på fold. Det gjorde jag inte heller, som vanligt kommer funderandet när man väl bustat... Citera
kanskekanske Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 finns ju alltid en chans att han har en kung, så om man puschar och han har det så är man ute. men denna handen i detta läge är ju svårfoldad, så ett smartdrag kan ju vara att bara syna ner han. Om han ställer dig AI på river, jaha. om inte synn, om han har kungen så är du ju fortfarande kvar, men som väldigt ss.. bättre att vara stor ss än att vara ute, ett par lotto uppdubblingar och du är med igen Citera
jog76 Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 Som spelat så hade jag foldat på floppen trots träffat två par. Jag hade hellre lirat den aggressvare pre. Jag vill helst slippa att muppa med CL. Vi har tillräckligt med marker ändå. Citera
Recommended Posts