Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det här var intressan! Testatika maskinen i Linden, Schweiz. En sekt som har en maskin som ger dem el från luft! Methernitha heter sekten.

http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=17438

http://www.methernitha.com/Mether_2/Free_energie/free_energie.html

Kommentarer?

Designed and built by the Methernitha community’s research department some 30 years ago, headed by Methernitha founder and inventor Paul Baumann, the Testatika is reported to deliver a staggering 240volts at 10 amps of electricity from a small tabletop device that is said to create this useable energy from nothing more than fresh air.

The machine apparently works with 2 rotating disks that create electrostatic electricity by mimicking the relationship between the earth and the clouds. This electricity is then stored in 2 capacitors before being converted to usable electricity by some form of magnetism.

Having demonstrated this device to over 30 of the world’s respected scientists in the late nineties, the Methernitha community has remained quiet and still refuses to share this device with the rest of the world to date, claiming that mankind was, and is still not ready for this kind of technology.

Postad

perpetuum mobile lär aldrig existera, däremot kan man utvinna energi av både det ena och det andra. bästa vore väl om vi kunde dra en elkabel direkt från solen och omvandla dess värmenergi till el. där finns ju rätt stora mängder energi....

Postad
perpetuum mobile lär aldrig existera, däremot kan man utvinna energi av både det ena och det andra. bästa vore väl om vi kunde dra en elkabel direkt från solen och omvandla dess värmenergi till el. där finns ju rätt stora mängder energi....

Jag föredrar Kärnfusion iofs. Om man ska ranka dem relativt.

Postad
? Nöjer du dig med att de funkar en stund, är en vanlig bil en perpetuum mobile.

http://www.youtube.com/watch?v=KLi0potv6_4

Nej, men hur ska jag förklara... typ om du sätter igång en pendel så kommer den att fortsätta ett litet tag med lägesenergi eller vad det nu heter. Frågan var dum men något försök till en sådan maskin kanske har fungerat ett litet tag typ med magnetism o dyl.

Postad
Nej, men hur ska jag förklara... typ om du sätter igång en pendel så kommer den att fortsätta ett litet tag med lägesenergi eller vad det nu heter. Frågan var dum men något försök till en sådan maskin kanske har fungerat ett litet tag typ med magnetism o dyl.

Jo, men om den fungerar ett litet tag är det ingen perpetuum mobile. Vilken pedel som helst svänger några minuter och vilket hjul som helst snurrar en liten stund om man sätter snurr på det. För att något ska vara en evighetsmaskin ska den hålla på i evighet.

Postad
Jo, men om den fungerar ett litet tag är det ingen perpetuum mobile. Vilken pedel som helst svänger några minuter och vilket hjul som helst snurrar en liten stund om man sätter snurr på det. För att något ska vara en evighetsmaskin ska den hålla på i evighet.

Helt med på den premissen. Det finns ingen evighetsmaskin och kommer antagligen inte finnas. Det jag dock undrar över vilket försök, om det nu finns något praktiskt försök ens och inte bara teoretiskt (vilket en svensk tydligen har fått patent på(!) som har lyckats att gå ett tag alltså "vilken pendel har svajat längst och vilket hjul har snurrat längst".

Postad
Helt med på den premissen. Det finns ingen evighetsmaskin och kommer antagligen inte finnas. Det jag dock undrar över vilket försök, om det nu finns något praktiskt försök ens och inte bara teoretiskt (vilket en svensk tydligen har fått patent på(!) som har lyckats att gå ett tag alltså "vilken pendel har svajat längst och vilket hjul har snurrat längst".

Spelar det någon roll? För mig låter det ungefär som att fråga "Vilken cirkel är mest lik en fyrkant?"

Postad

finns ett norskt bygge med pendlar och magneter som ska ha varit igång i nåt år, kan inte hitta länken till sidan där det stod om den nu dock..

Ah, hittade den, http://www.galleri-finsrud.no/sider/mobile/linker.html