Gå till innehåll

Recommended Posts

Tjena alla pokerfantaster!

 

Jag sitter på ett NL 2/4 dollar 6-mannabord med ca 960 dollar. på bigblind får jag KK.

 

Spelare 1 limpar,

Spelare två synar.

Så kastar sig övriga till mig.

 

Jag höjer upp till 28 för att få det att se ut som jag bara vill stjäla (bestraffa) limparna. Spelare 1 kastar sig, och spelare två (som har 830 dollar i chips) slår om till 65. Han har spelat bra poker innan och varit relativt tight innan. Jag slår om till 135 dollar. Var på han höjet till 350.

 

Vad är rätt att göra här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns ju jävligt långsökt att han skulle limpa bakom en limpare pre med AA

 

Jag hade ställt eftersom han borde inse att hans limp skriker svaghet och att han därmed troligtvis ser din fyrbetsrange borde kunna sträcka sig ner till AQ och JJ.

 

Inte för att jag har speciella erfarenheter på nivån men..:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena alla pokerfantaster!

 

Jag sitter på ett NL 2/4 dollar 6-mannabord med ca 960 dollar. på bigblind får jag KK.

 

Spelare 1 limpar,

Spelare två synar.

Så kastar sig övriga till mig.

 

Jag höjer upp till 28 för att få det att se ut som jag bara vill stjäla (bestraffa) limparna. Spelare 1 kastar sig, och spelare två (som har 830 dollar i chips) slår om till 65. Han har spelat bra poker innan och varit relativt tight innan. Jag slår om till 135 dollar. Var på han höjet till 350.

 

Vad är rätt att göra här?

 

Hur tänker du när du 3betar han till 135$? Vad vill du få ut av det och vilka andra händer än KK gör du så med?

 

Jag degar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På grund av hans 2 positionslimp kunde jag inte sätta honom på AA och därför åkte degen in, då jag såg mig själv ha den starkaste handen. Men så var inte fallet.

 

Limpboy satt självklart med AA och han träffade dessutom ett A på floppen och sen var det slut med det.

 

Borde jag kanske ha synast hans 350dollar och foldat när A kom. Borde jag ha insett att han hade AA? Slänga KK pre på 6 manna, när skall jag lära mig det, jag vet inte...

 

tackar för era svar, må ni aldrig limpa med AA när jag har KK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På grund av hans 2 positionslimp kunde jag inte sätta honom på AA och därför åkte degen in, då jag såg mig själv ha den starkaste handen. Men så var inte fallet.

 

Limpboy satt självklart med AA och han träffade dessutom ett A på floppen och sen var det slut med det.

 

Borde jag kanske ha synast hans 350dollar och foldat när A kom. Borde jag ha insett att han hade AA? Slänga KK pre på 6 manna, när skall jag lära mig det, jag vet inte...

 

tackar för era svar, må ni aldrig limpa med AA när jag har KK

 

Hallå..du skulle naturligtvis synat hans omslag till 65 dollar..sett esset o sen slängt dig...

KK är bättre i andra sammanhang..hehe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna första omslaget han gör, kan folk lära sig att folk inte skjuter med sämre än KK i sådana här exempel?

Ge mig ett exempel på någon som limp-höjer sådär med tex QQ, inte direkt standard.

Och anta att han nu är en donk som gör det spelet, varför 4-betta pre?

Låt han tro sin hand står och tryck in på ofarlig flopp om du nu tror att dina KK står eftersom du ställde pre nu istället..

På den här nivån blir man för lättläst om man spelar som du gör tycker jag åtminstone.

Agree?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna första omslaget han gör, kan folk lära sig att folk inte skjuter med sämre än KK i sådana här exempel?

Ge mig ett exempel på någon som limp-höjer sådär med tex QQ, inte direkt standard.

Och anta att han nu är en donk som gör det spelet, varför 4-betta pre?

Låt han tro sin hand står och tryck in på ofarlig flopp om du nu tror att dina KK står eftersom du ställde pre nu istället..

På den här nivån blir man för lättläst om man spelar som du gör tycker jag åtminstone.

Agree?

 

Vilken level är vi på nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...