Gå till innehåll

SnG SvS 200+20 Blixtsyn/Blixtfold eller mittemellan?


Sideshow

Recommended Posts

Vi har fått en kalasstack efter pushat a2c förutom 23 och J2 på bubblan som nu har spruckit. LasVegas87 tröttnade på oss ganska tidigt och har dratt från datorn och är nu minst sagt på lifesupport, men han fick cash iaf så man ska kanske testa sit out taktiken nästa gång.

 

Är min bror som spelar, jag visade han bara i grova drag hur man ska spela bubblan som chipleader.

 

Nu inträffar följande och jag har inte en aning om detta är blixtfold, blixtsyn eller mittemellan?

 

Inga direkt reads på Leoo men enligt brorsan är han "okej"

 

****** Hand 594175986 *****

100.00/200.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 7 februari 2008 16:17:28

Id (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Leoo (2330.00)

Plats 3: HERO (7620.00)

Plats 5: LasVegas87 (50.00)

HERO lägg LM 100.00

LasVegas87 lägg SM 200.00

** Giv **

Leoo [N/A, N/A]

HERO [2s, Dh]

LasVegas87 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Leoo Syna 200.00

HERO Syna 200.00

** Flop(Board): *** : [Dr, 2r, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 400.00

Leoo All-in 2130.00

HERO ?

 

 

*OBS*

 

Handen är inte HU, en tredje spelare är med (all in redan ) som gör att handen bli så extremt mycket svårare i mitt tycke.

 

*OBS*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte inte om ditt spel..

 

Du var på tok för aggresiv på bubblan (all in 3 av5 händer konstant) när det handlar om så här små belopp, var bara tur hur du drog ut oss och fick så lite synar..

 

Dock så lyckades du med timing undvika att ställa när jag hade q,q och a,a..

 

I den här handen hade jag dock med min q,9 bara tur, spelade av dej kläderna HU sen ialf så tack för vinsten ;-)

 

 

 

Btw, en hand du spelade i mitten.. Jag synade din raise från utg, floppen kom 9högt bettade 200 och du slog om till 600, vad hade du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som gör dig osäker och att du överväger att lägga dig?

Eller menar du att det finns ytterligare en spelare som har en bra stack? Alltså en fjärde spelare, isf är det bubblspel på 10-manna. Men jag får uppfattningen att ni har bubblespel nu med 3 spelare, dvs 5-manna.

 

Men oavsett har har du en go ledning i din stapel, även om du skulle förlora har du gott om marker kvar. Att lägga tvåparet här vore att begå tjänstefel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som gör dig osäker och att du överväger att lägga dig?

Eller menar du att det finns ytterligare en spelare som har en bra stack? Alltså en fjärde spelare, isf är det bubblspel på 10-manna. Men jag får uppfattningen att ni har bubblespel nu med 3 spelare, dvs 5-manna.

 

Men oavsett har har du en go ledning i din stapel, även om du skulle förlora har du gott om marker kvar. Att lägga tvåparet här vore att begå tjänstefel.

 

Det är 3 personer kvar. Det är 10-manna så bubblan har spruckit och i och med att en spelare är all in (löjligt short men ändå) så säger jag med min bet att jag har en färdig hand och med det faktum att han ändå ställer så bör varningsklockorna ringa.

 

 

Tyckte inte om ditt spel..

 

Du var på tok för aggresiv på bubblan (all in 3 av5 händer konstant) när det handlar om så här små belopp, var bara tur hur du drog ut oss och fick så lite synar..

 

Dock så lyckades du med timing undvika att ställa när jag hade q,q och a,a..

 

I den här handen hade jag dock med min q,9 bara tur, spelade av dej kläderna HU sen ialf så tack för vinsten ;-)

 

 

 

Btw, en hand du spelade i mitten.. Jag synade din raise från utg, floppen kom 9högt bettade 200 och du slog om till 600, vad hade du då?

 

Som sagt, sa åt honom att pusha det mesta då han antagligen är väldigt underlägsen skicklighetsmässigt och även om blindsen var relativt små så bör ni inte syna med sämre än QQ/AK ändå.

 

I HU:n var han totalt kortlös och spelade bara allmänt passivt, han brukar spela 20kronors SnG så vet inte vad han gjorde på 200-nivån :)

 

I 1010 handen så hade han 88, jag frågade om han spelat som han brukar göra och han svara ja, då sa jag att han ska höja och du bör vika allt utom set AA/KK där + att jag personligen alltid höjer donkbets när jag höjt upp UTG. Hade givetvis vikt för ställ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är 3 personer kvar. Det är 10-manna så bubblan har spruckit och i och med att en spelare är all in (löjligt short men ändå) så säger jag med min bet att jag har en färdig hand och med det faktum att han ändå ställer så bör varningsklockorna ringa.

 

 

 

 

Som sagt, sa åt honom att pusha det mesta då han antagligen är väldigt underlägsen skicklighetsmässigt och även om blindsen var relativt små så bör ni inte syna med sämre än QQ/AK ändå.

 

I HU:n var han totalt kortlös och spelade bara allmänt passivt, han brukar spela 20kronors SnG så vet inte vad han gjorde på 200-nivån :)

 

I 1010 handen så hade han 88, jag frågade om han spelat som han brukar göra och han svara ja, då sa jag att han ska höja och du bör vika allt utom set AA/KK där + att jag personligen alltid höjer donkbets när jag höjt upp UTG. Hade givetvis vikt för ställ

 

 

Vek 10,10 där, hade precis jobbat ihop en spelbar stack och ville inte tappa allt med en gång, annars hade det nog varit en push!

 

Hade heller inga speciella kort i HU, minns inte vad jag vann med typ a,10 mot 7,4? med tog ju alla stora potter på ren bluff där han vek sig på turn.

 

men tack för god match ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vek 10,10 där, hade precis jobbat ihop en spelbar stack och ville inte tappa allt med en gång, annars hade det nog varit en push!

 

Hade heller inga speciella kort i HU, minns inte vad jag vann med typ a,10 mot 7,4? med tog ju alla stora potter på ren bluff där han vek sig på turn.

 

men tack för god match ;)

 

När du synade flop sen ledde ut på turn på 778fd sa jag från soffan; han är högst troligt tom, ställ, men han hade bara Q4 och ville vänta på bättre läge sen blev det pannkaka och när han sen tiltställde för att reppa stål hade du ju AQ så...

 

Han hälsar GG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...