Gå till innehåll

Baluupaz


Staash

Recommended Posts

Första dagen på nya månaden!

 

Jag är väldigt nöjd med förra månadens spel och resultat, även om jag inte lirade lika mkt som jag kanske borde. Slutade 201k upp och det får anses riktigt bra!

 

Nya månaden har börjat lika bra och har hunnit med en session på SvS som slutade 15k upp. Sprang in i ett par semi-nötter på dom avslutande händerna, vilket förde ner mig från 18-19k upp till slutliga 15 men är trots det väldigt nöjd.

 

Har inte käkat på hela dagen, tro det eller ej, men har hunnit med en golfrunda med polare. Inga pokerpolare dock, så vad/sidebets och liknande uteblev. Inte storspelet, dock. Jäävlar vilken zone jag befann mig i under dagens lir, bara att hoppas det är likadant nästan runda! ::mrgreen:

 

Imorgon skall jag med en polare en sväng och kolla på möbler. Det skall bli riktigt intressant och förhoppningsvis hittar vi en soffa jag kan trivas i och lite annat smått och gott. Livet börjar se riktigt ljust ut!

 

Nu skall jag nog ut och springa en sväng..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Härligt månadsresultat. Vad är det för lya du har köpt?

 

Brukade läsa när du blogga på CW förut

 

Det är en lägenhet, tvåa på 51 kvadrat. Funkar för mig :)

 

Oke, har inte blivit så mkt där på senaste. Hela stället har kraschat på något vis känns det som, och dom flesta vettiga människorna har lämnat så hänger sällan där längre. Blir väldigt sällan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog med mig en polare på en tur runt i Skåne för att leta efter möbler under gårdagen. Thysells i Anderslöv, Nilssons i Svedala, Ilva i Malmö och Leander Pehrsson var dom ställena vi besökte men inget inhandlades. Hittade dock ett par potentiella köp, så skall ta med ett litet följe bestående av brorsan, vår gemensamma polare och brorsans flickvän. Nu i helgen måste det hända saker!

 

Stör mig lite på en sak. Hittade en sjuk nice soffa på LP I Ystad, men den kostade 19k och det känns lite magstarkt faktiskt. Den var dock helt galet skön att ligga i och min polare blev helt kär! Sa då till mig själv att om jag hade en bra pokerdag så skulle jag klippa den, då fick det ses som ett tecken - det är för övrigt en svart lädersoffa, med divan. Och under gårdagskvällen plussade jag 20k vilket borde innebära att det blir den? Jag är dock uppväxt med en väldigt ekonomisk farsa, så har fortfarande mina tvivel..

 

Har ett svårt beslut framför mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp soffan. Idag kanske du förlorar 20K och då tänker du "fan vad onödigt jag kunde köpt soffan". Ibland är det dyrt att köpa billigt också för den delen. Om du väljer en annan soffa kommer du tänka "fan den är inte som den andra.." varje gång du sitter i den eller har folk hemma.

 

Köp soffan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stör mig lite på en sak. Hittade en sjuk nice soffa på LP I Ystad, men den kostade 19k och det känns lite magstarkt faktiskt. Den var dock helt galet skön att ligga i och min polare blev helt kär! Sa då till mig själv att om jag hade en bra pokerdag så skulle jag klippa den, då fick det ses som ett tecken - det är för övrigt en svart lädersoffa, med divan. Och under gårdagskvällen plussade jag 20k vilket borde innebära att det blir den? Jag är dock uppväxt med en väldigt ekonomisk farsa, så har fortfarande mina tvivel..

 

Har ett svårt beslut framför mig..

 

åh, min far är likadan.

 

edit:

Köp soffan. Idag kanske du förlorar 20K och då tänker du "fan vad onödigt jag kunde köpt soffan". Ibland är det dyrt att köpa billigt också för den delen. Om du väljer en annan soffa kommer du tänka "fan den är inte som den andra.." varje gång du sitter i den eller har folk hemma.

 

Köp soffan!

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp soffan. Idag kanske du förlorar 20K och då tänker du "fan vad onödigt jag kunde köpt soffan". Ibland är det dyrt att köpa billigt också för den delen. Om du väljer en annan soffa kommer du tänka "fan den är inte som den andra.." varje gång du sitter i den eller har folk hemma.

 

Köp soffan!

 

Du har en väldigt bra poäng där!

Som sagt tar det dock emot när man blivit så ekonomiskt uppfostrad, men samtidigt måste man låta sig leva någon gång.

 

För övrigt gick det riktigt bra idag - 31k upp :)

 

åh, min far är likadan.

 

edit:

 

+1

 

Inte ensam om det alltså? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat lite fotboll med grabbarna idag på eftermiddagen. Helt galet varmt va det, men man måste ju röra på sig trots att det är uppehåll. Har tankar på att riktigt ta tag i det denna gången och löpa i stort sätt dagligen och styrketräning på det. Så länge jag är i Ystad kommer det garanterat funka, men varje gång jag åker in till Malmö så rasar allt och jag bara degar. Skulle vilja gå ner 5 kg för att nå min matchvikt :-P

 

Pokern då..

 

Spelade midnattsmötet på begäran från en polare. Det händer att jag spelar den då och då, men oftast undviker jag turneringar. Denna gången är jag dock glad jag lät mig övertalas. Det gick bra och stannade ända till finalbordet och tre spelare kvar. Där tabbade jag mig en eller ett par gånger för mkt för att jag skulle kunna nå hela vägen. Gjorde bland annat ett försök till re-steal som misslyckades kapitalt. Hamnade sen AI med KJ vs A9, fick in en mängd outs på turn men missade. Klonkapan som vann hade klonkat sig igenom hela turren och avslutade showen med att klonka HU också. Otippat..

 

Kom alltså trea och fick 5400 för besväret. Cashgame hade jag lirat hela kvällen och där gick det fint. Hade dock en dipp i samband med slutskedet av turren. Hittade dock superfisken som plockades grovt efter att först blivit fetingutdragen. Killen måste antingen varit hög, alkoliserad eller bara sjukt dum i huvet. Hittade till slut 31k-plusset innan jag gav mig för kvällen!

 

Min bror sitter bredvid och tiltar sönder, förresten. Mår fysiskt dåligt av att se det gå så tungt för honom och man riktigt ser frustrationen i ögonen. Det skär inom mig. Han åkte till exempel ut med 99 vs 44 ur turren, även han på finalbordet. 4an dök upp på turn.

 

En annan sak: Är det bara jag eller är det väldigt jobbigt att sitta och spela bredvid tiltade människor som skriker, svär och slår i saker med jämna mellanrum? Man kommer i disharmoni på något vis..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först plockade den mentalt underutvecklade idioten mig på ett synnerligen idiotiskt spel. Han kan fan inte trott han var stark här? Han kan fan inte trott något öht. Förstår liksom inte varför man vill ge bort sina pengar? Redan vid hans mini-raise preflop visar han ju hur jävla pantad han är..

 

***** Hand 737148971 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Friday, July 04, 2008 3:29:15 AM

Julia 5 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Baluupaz (19948.23)

Plats 2: Axel88 (4579.94)

Plats 3: kung sture (11201.48)

Plats 4: chipspåsen (6032.48)

Plats 5: ms82 (15784.40)

Baluupaz lägg LM 25.00

Axel88 lägg SM 50.00

** Giv **

Baluupaz [8k, Es]

Axel88 [N/A, N/A]

kung sture [N/A, N/A]

chipspåsen [N/A, N/A]

ms82 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

kung sture Lägg

chipspåsen Lägg

ms82 Lägg

Baluupaz Höj till 150.00

Axel88 Höj till 250.00

Baluupaz Syna 250.00

*** Flop(Board): *** : [Knr, 8h, Eh]

*** Bet Runda 2 ***

Baluupaz Passa

Axel88 Satsa 500.00

Baluupaz Höj till 1350.00

Axel88 Syna 1350.00

*** Turn(Board): *** : [Knr, 8h, Eh, Dr]

*** Bet Runda 3 ***

Baluupaz Satsa 3000.00

Axel88 All-in 2979.94

*** River(Board): *** : [Knr, 8h, Eh, Dr, Ds]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 9144.88

Baluupaz [8k, Es] Två par, ess och damer Vinst: 0.00

Axel88 [6h, Dk] Triss i damer Vinst: 9144.88

kung sture Lägger mig Vinst: 0.00

chipspåsen Lägger mig Vinst: 0.00

ms82 Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Han har en tendens att bluffa och stoltsera med det, så därför ger jag honom lite rep på flopp. Han biter precis som jag önskar med en överbet. För en någorlunda skaplig lirare är detta nog ett läge för att ge upp, men inte för vår trofé-hunter. Han bara bombar in degen på turn och kan väl troligtvis se framför sig hur han visar upp sin fenomenalt vackra bluff - som han gjort otaliga gånger förut. Trist jag sitter på nuts..

 

 

 

***** Hand 737154921 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Friday, July 04, 2008 3:52:24 AM

Julia 5 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Baluupaz (16860.17)

Plats 2: Axel88 (12161.59)

Plats 3: kung sture (8457.96)

Plats 4: chipspåsen (10657.50)

Plats 5: ms82 (14657.54)

ms82 lägg LM 25.00

Baluupaz lägg SM 50.00

** Giv **

Baluupaz [Er, Eh]

Axel88 [N/A, N/A]

kung sture [N/A, N/A]

chipspåsen [N/A, N/A]

ms82 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Axel88 Höj till 200.00

kung sture Lägg

chipspåsen Lägg

ms82 Lägg

Baluupaz Höj till 700.00

Axel88 Syna 700.00

*** Flop(Board): *** : [Es, 5k, 9r]

*** Bet Runda 2 ***

Baluupaz Passa

Axel88 Satsa 2050.00

Baluupaz Syna 2050.00

*** Turn(Board): *** : [Es, 5k, 9r, 10k]

*** Bet Runda 3 ***

Baluupaz Passa

Axel88 All-in 9411.59

Baluupaz Syna 9411.59

*** River(Board): *** : [Es, 5k, 9r, 10k, 8r]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 24333.18

Baluupaz [Er, Eh] Triss i ess Vinst: 24333.18

Axel88 [2s, Knr] Högsta kort ess Vinst: 0.00

kung sture Lägger mig Vinst: 0.00

chipspåsen Lägger mig Vinst: 0.00

ms82 Lägger mig Vinst: 0.00

 

Efter den kan man gå och lägga sig med relativt gott samvete..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härliga hhs, :) Precis börjat lira lite, på svs. Satt nyss och boxades lite med dig men du plockade mina JJ med ditt fd+ 1överkort, din bastardo. ;-)

 

Gl

 

Jaså, det var du? Du hittade en väldigt fin push där. Normalt synar jag inte med QJ eller spelar den alls för den delen, men är väldigt kär i suited-händer av någon anledning. Som sagt, du tar helt rätt beslut men jag hade flyt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :) Jo, den var ganska jobbig att hitta också. Den där klassiska sitsen mot en utg open är alltid knivig, med kära JJ. Fasst dem händer jag hade på dig, hade du lirat 33/25-5. Dessutom måste man räkna in lite extra ev pga av den sena timmen ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :) Jo, den var ganska jobbig att hitta också. Den där klassiska sitsen mot en utg open är alltid knivig, med kära JJ. Fasst dem händer jag hade på dig, hade du lirat 33/25-5. Dessutom måste man räkna in lite extra ev pga av den sena timmen ;-)

 

Jaså, så högt? Då kan du inte haft särskilt många händer på mig? Hos mig själv ligger jag 22/16 cirka. Det där med sena timmen stämmer dock ;)

 

Som sagt brukar jag inte raisa upp QJ, och ännu mer aldrig syna omslag men befann mig i den berömda zonen och hade lite flow så tänkte varför inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka anser du vara dom bästa regsen på 25-50? Spelade lite 25-50 igår men då mest mot folk som inte verkade vara regs eller inte hade fulla inköp. Var riktigt förvånad över hur många riktiga fiskar det fanns där!

 

Jag försöker ha en bra tableselection och undvika dom spelarna jag anser vara bland dom bättre, eller som jag har problem mot. Har en 4-5 spelare jag inte gärna lirar emot då det finns betydligt bättre värde. Har dock ingen lust att outa dom för det ger dom bara ännu mer råg i ryggen när dom kör över mig ;)

 

Men rent generellt är det kanske 3/5 av spelarna runt borden som är fiskar och en som är duktig. Så brukar det iaf vara på dom borde jag sitter på, och precis som du säger finns där riktigt mkt dåliga spelare som förmodligen tar skott eller bara har skoj.

 

Kanske återkommer med regs jag respekterar vid senare tillfälle..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort session innan vi gick gäster. Skall laga lite mat och annat, kände även jag började tilta lite mot slutet. Blev nersynad av A8 väldigt marginellt imo, gillar generellt sätt synstationer men inte när dom kör marginella syner och får rätt. Stannade på 2700 upp åtminstone!

 

Ikväll blir det fest!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen poker under dagen. Inte gjort mkt vettigt alls idag, faktiskt. Satt och väntade på käk nere vid hamnen i cirka 2h, vilket var helt sjukt. Nere där med en polare som ibland jobbar på stället, och kan väl inte direkt påstå dom gjorde särskilt bra reklam för sig. En vanlig jävla schnitzel skall inte behöva ta två timmar..

 

Efter den va det raka vägen hem till tennisfinalen. Helt sjuk match, för övrigt!

Slutresultat tilltalade inte mig riktigt, men underhållningen man fick se var verkligen högoktanig. Galet många fina dueller!

 

Skulle förresten flytta in häromdagen var det tänkt, men då jag inspekterade lägenheten dagen innan fick jag till min förvåning se att den var väldigt skitig. Jag måste ha varit alldeles för exalterad när jag skulle skriva på papper och gå sån husesyn eller vad det kallas med en gammal kärring, att jag på något vis glömde bort att kolla hur det såg ut. Det var INTE städat på ett acceptabelt sätt och detta ringde jag mäklaren och lät meddela. Skall väl sägas att det krävdes lite pushning från min polare, gillar rent generellt inte att vara till besvär.. Men detta är väl trots allt något man måste kunna begära? Mäklaren svarade att det inte var så konstigt att det fanns lite oskyldigt damm eftersom det var 1.5 månad sen dom städade. Det måste vara något av det dummaste hon kan säga? Det innebär ju bara att jag har rätt? För visst fan skall det inflyttningsstäda innan nya gästen tar över lägenheten, och inte bara inför visningen? Det låter sjukt. Blev iaf riktigt irriterad av samtalet!

 

Skall ringa upp henne imorgon igen och be henne skicka dit en städerska, som fixar till det ordentligt. Börjar bli nåååågot rastlös nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort session nu på förmiddagen. Min första backsession på typ 2 veckor, men spelade bara 20 minuter eller något så vet inte om man kan räkna in det som en session riktigt. Hade tagit tillbaka om jag lirat vidare, vill jag tro ;)

 

Polaren skriker dock om att det skall liras golf, så man får väl ställa upp.

 

Måste bara poängtera hur mkt jag avskyr spelare som först käftar i chatten och skriver både det ena och det andra och sen lämnar efter en vunnen pott som är relativt stor. Om man är så stor i käften borde man väl kunna stå upp för det och spela? Allra helst om det är heads up. Jag blir så less!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern ligger lite på is för tillfället. Det är annat som prioriteras just nu, dels håller jag på att flytta och dels spelas det väldigt mkt FM just nu. Jag hamnar lätt i sådana perioder då jag spelar FM i stort sätt varje dag en jävla massa timmar. Har en polare som trissar mig varje kväll i stort sätt också, vi spelar tillsammans över nätet. Har nyss startat upp ny sparning - franska. Jag spelar med favoritlaget PSG, har nyss börjat men det känns stabilt.

 

En sväng på IKEA idag också. Hann fixa säng, köksredskap och lite smått och gott. Imorgon blir det lunch med brorsan och hans flickvän, sen en sväng i stan för att se om man kan hitta något annat fynd. Kan ju hoppas..

 

Längtar tills lägenheten är klar. Har en förhoppning om att det skall ge mig en nytändning att ha någonstans att verkligen sitta och grinda. Skall försöka ge det ett utrymme i vardagsrummet där jag skall ställa ett skrivbord och diverse nödvändigheter. Hoppas som sagt det skall ge resultat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det ändå skoj att få ha sitt eget och bestämma vilka prylar man ska inreda med? :)... IKEA is the shit! Dom har ju i princip allt man kan tänkas behöva i ett hem.

Något annat som är positivt är att du i framtiden inte behöver bli rädd att farsan blir arg om du slår upp ett hål i väggen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det ändå skoj att få ha sitt eget och bestämma vilka prylar man ska inreda med? :)... IKEA is the shit! Dom har ju i princip allt man kan tänkas behöva i ett hem.

Något annat som är positivt är att du i framtiden inte behöver bli rädd att farsan blir arg om du slår upp ett hål i väggen! :D

 

Absolut!

Det är något jag längtat efter ett bra tag, men nu när tiden är kommen så har man helt plötsligt slut på idéer och det mesta står stilla. Det är riktigt bra, ja. Köper långt ifrån bara möbler där, idag var jag och fixade kudde, täcke, lakan, köksprylar, ljus, tvättkorg och annat krimskrams. Kanon!

 

Haha!

Faktum är att han var väldigt balanserad angående det hela. Har sett, och framförallt hört, han tilta betydligt mer över 20 förlorade kronor på pokern :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss avslutat mitt första pass på väldigt länge och det gick bra. Har dock tänkt lite på vad man skall anse vara bra och inte bra? Skall man snacka in vunna inköp eller vunna kronor? Oavsett vilket tycker jag dagens session var okej.

 

Gick in på 25-50 och hittade väldigt bra bord. Startade stabilt och plockade omgående ett par potter och fick således en bra start, vilket är a och o för mig. Rullade på relativt fint och sen fick man in en nyckelpott på sin sida också, vilket givetvis är väldigt viktigt. Det kan ju avgöra en hel session, allra helst för mig som oftast spelar så korta sessioner numera.

 

Slutar nöjd efter cirka en timme!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...