Gå till innehåll

Vad gör du när du tiltar?


Johnstoner

Recommended Posts

Hej,

Åkte på en riktig tilt i förra veckan då jag förlorade ca 35% av min br på två dagar. Idag och igår har ungefär lika stor del av min br gått åt igen p.g.a tilt-spel.

 

Vet inte riktigt hur jag ska få den negativa trenden att vända, försöker att lugna ner mig, kanske ta en liten paus osv.. Men när jag så spelar en hand efter att ha försökt skärpa till mig och åker på en bad-beat så blir det oftast väldigt dåligt spel av mig som följd och tilten fortsätter. Anser själv att jag kan hantera några bad-beats, men ibland blir det ett helvete, när man förlorar 4 all-ins i rad där man varit förhandsfavorit.

 

Känner t.ex nu att sätter jag mig vid pokerbordet kommer det att gå bra, men så fort en stor pot går förlorad som jag är favorit i så skulle jag bli irriterad och spelat idiotiskt.

 

Senaste tilten avslutade jag genom att placera mig högt i en turnering samt att rakebacken kom samma dag, vilket gav ett tillskott till min br och glada miner igen.

 

Hur hanterar/stoppar/förhindrar ni en Tilt? Vill gärna ha tips!

 

MVH Johnstoner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

sluta spela poker, förlorar man 35% av sin br på sin dag spelar man nog på fel nivå.

 

Tack för den, har du inget vettigare att komma med?

Något som faktiskt kan hjälpa mig?

 

Vinner 5/7 dagar, men de två dagarna jag förlorar så svider det..

Antar att det har en hel del med orutin att göra när man hamnar i situationer där man har svårt för att skärpa sig, men tips & trix måste det finnas?

 

Ska ni svara med saker som denna killen så kan ni fan lägga ner direkt, orkar fan inte lyssna på sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för den, har du inget vettigare att komma med?

Något som faktiskt kan hjälpa mig?

 

Vinner 5/7 dagar, men de två dagarna jag förlorar så svider det..

Antar att det har en hel del med orutin att göra när man hamnar i situationer där man har svårt för att skärpa sig, men tips & trix måste det finnas?

 

Ska ni svara med saker som denna killen så kan ni fan lägga ner direkt, orkar fan inte lyssna på sånt.

 

Men om du förlorar 2/7 dagar, och det händer att det blir 35% av din BR, så går du ju mer - än +, om du inte har väldigt liten BR!

 

När det är på väg, gå ifrån datorn, ta luft, se en serie umgås med kompisar. Det mesta förutom att spela gäller..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh, jag vet precis hur det känns. Ibland har man bara inte korten med sig. så är det, prova slå 5 tärningar varje dag i en månad, eller lär dig sannolikhetslära. Mycket går att påverka utan att floppa dem rätta korten med;). Om du nu går in som favorit, är det i det läget ett korrekt beslut. Tänk så nästa gång du förlorar. Jag vet hur det känns, förlorade ca 10 inköp idag, inget höll tom motståndarna sa sorry. Ett tips är att gå ner i nivå om du inte gillar stora swings annars är det bara att vänja sig och ta nya tag en annan dag. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du förlorar 2/7 dagar, och det händer att det blir 35% av din BR, så går du ju mer - än +, om du inte har väldigt liten BR!

 

Hej,

Jo, lirar NL20, har bara lirat poker seriöst i en månad men har gett mig fan på att ge det en ärlig chans för att förhoppningsvis kunna försörja mig på det längre fram i tiden.

 

I Januari gick jag från insättnigen på 50$->550$

I februari 550$->615$->och nu neråt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh, jag vet precis hur det känns. Ibland har man bara inte korten med sig. så är det, prova slå 5 tärningar varje dag i en månad, eller lär dig sannolikhetslära. Mycket går att påverka utan att floppa dem rätta korten med;). Om du nu går in som favorit, är det i det läget ett korrekt beslut. Tänk så nästa gång du förlorar. Jag vet hur det känns, förlorade ca 10 inköp idag, inget höll tom motståndarna sa sorry. Ett tips är att gå ner i nivå om du inte gillar stora swings annars är det bara att vänja sig och ta nya tag en annan dag. Lycka till

 

 

Jo, jag blir ofta tillsagd att jag gör rätt spel, men i de stora potterna verkar jag förlora, och när jag träffat nötterna får jag ingen action..

En bra dag plussar jag kanske 3 buyins, en dålig dag förlorar jag 10 buyins.. haha... låter fult men så är det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sluta spela poker, förlorar man 35% av sin br på sin dag spelar man nog på fel nivå.

Med en BR på 30 inköp innebär det ca 10 inköp på två dagar, inte direkt en freak occurence.

 

Vet inte riktigt hur jag ska få den negativa trenden att vända, försöker att lugna ner mig, kanske ta en liten paus osv.. Men när jag så spelar en hand efter att ha försökt skärpa till mig och åker på en bad-beat så blir det oftast väldigt dåligt spel av mig som följd och tilten fortsätter. Anser själv att jag kan hantera några bad-beats, men ibland blir det ett helvete, när man förlorar 4 all-ins i rad där man varit förhandsfavorit.

 

Känner t.ex nu att sätter jag mig vid pokerbordet kommer det att gå bra, men så fort en stor pot går förlorad som jag är favorit i så skulle jag bli irriterad och spelat idiotiskt.

Ibland är man ju extremt känslig för bad beats och tiltar för ingenting. Det som brukar hjälpa för min del är a) att börja vinna igen eller b) att ta en paus som kan vara allt ifrån minuter till månader.

 

Till sist handlar det väl om att begränsa tiden man spelar tiltad. Problemet är ju att man inte alltid är medveten om hur tiltad man är eller hur nära tilten man är. T ex kan man känna sig lugn och harmonisk men när nån höjer en på turn en andra gång får man spel och trycker in degen med ess hög och först efter detta förlorade inköp inser man att man inte bör spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många föreslår att man ska försöka glömma pokern ett tag, pausa o.s.v. Vilket brukar funka rätt bra.

 

Jag är själv idrottare och har en jävla vinnarskalle. Så när jag förlorar t.ex. en hockeymatch blir jag förbannad och tränar ännu hårdare för att "nästa gång ska vi fan ta dom".

 

När jag förlorar i poker brukar därför försöka utveckla mitt spel genom att läsa HH's, pokertidningar och pokerböcker. När jag ser ett bra spel t.ex. i en HH och lär mig ngt nytt blir jag så förbannat sugen på att spela igen och att verkligen spela mitt A-game för att spöa skiten ur alla fiskar.

 

Hoppas du förstår vad jag menar, det blev väldigt slödrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

zzz, om man håller på och går upp i nivåer så är det ingen raritet att tappa 35% av rullen ibland, sånt som händer, bara man är beredd på det. Sitter man och grindar på samma ställe så spelar man dock för högt :P

 

Är väl inte så mycket att göra egentligen åt det, hur mycket man än försöker att bli bättre på tilt går det riktigt långsamt (iaf av egen erfarenhet) att bli bättre på det. (försök) Stäng av redan vid de första stora tilt-movesen, är väl det enda som hjälper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#1Träna upp förmågan att lämna pokerboden pga att du förlorar pengar för att du är tiltad. Bra terapi är nog att träna på att sluta spela när du ligger minus ett tag för att få själdisciplin.

 

#2 Lär dig känna igen dina egna känslor och reaktioner som påverkar ditt spel negativt. Sluta spel direkt när du lärt dig tolka dem.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att du har bra Money Management. Med det menar jag att du ska spela på en nivå där det inte svider om du tappar 4 inköp.

 

Spelar du NL20 med $600 upp till $1500 innan NL50 som jag precis gjorde i januari så tiltar man inte så lätt.

 

Om det inte beror på summan du förlorar så försök att tänka positivt i de situationerna du har så kallad otur. Tänk på att du vinner i längden och ge dig själv en klapp på axeln och var nöjd med att få in pengarna som favorit.

 

Själv tiltar jag mest på om jag själv gör ett misstag. Då får man försöka se det som att man utvecklas hela tiden och försöka att inte göra samma misstag igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Januari gick jag från insättnigen på 50$->550$

I februari 550$->615$->och nu neråt

 

Brukar inte alla starter vara så? Man sätter in pengar på en sajt. I början får man flyt och kan lyfta 5-10 gånger pengarna. Sedan vänder det och riggen börjar komma. Antar att det är den normala inställningen på alla sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar inte alla starter vara så? Man sätter in pengar på en sajt. I början får man flyt och kan lyfta 5-10 gånger pengarna. Sedan vänder det och riggen börjar komma. Antar att det är den normala inställningen på alla sajter.

 

 

Haha, håller tummarna för att det faktiskt varit jag som lirat upp pengarna och inte deras "göra människor beroende-dator".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...