swalle Postad 12 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2008 Den första handen du ville ha input på: Preflop: höj upp till 4BB. Du har nästan säkert bästa handen+position. Mest värde i raise. Flop: Vad vill vi åstadkomma med check-call på det brädet? Led ut eller ännu bättre: check-fold. Turn: som handen är spelad är det väl inte fel att 3-beta här och reppa färgen. Samtidigt är det svårt att få en fisk att släppa ett ess även med CR. River: Har väldigt svårt att tänka mig att han synar din CR för $20 och sedan viker mot höjning på river. Du sa att han var fiskig och de brukar inte vika en hand i första taget. Mot en bra spelare kan 2/3-pottbet fungera. Känns EV- att bluffa här. Stoppbetar kanske i hopp om att han är helt tom. QQ-handen: Miniraisen på flopp känns jättefiskig med färgdrag och stegdrag ute. Minst pott här. Mina tankar bara. Hoppas jag inte lät alltför dryg:-) Håller med dig om att första handen där är ganska dåligt spelad. Dels för att jag sitter och spelar HU vilket kanske inte är min bästa sida, men även för att jag spelade lite utan plan här. Foldar ofta flopp, får sedan tanken på att floata och check-raisa turn i tron om det jag skrev i "analysen". Så du har helt rätt. Ang. QQ-handen håller jag också med dig. Minns att jag spelade 2 realtivt stora potter samtidigt här, därför blev den där rr inte allt för genomtänkt. Likaså tycker jag inte min all-in på turn är särskilt bra heller. KJ är än ganska trolig hand eftersom jag fick låta han dra billigt. Men samtidigt var jag lite lite okoncentrerad. Så 4,5-tabling är en liten läcka fortfarande. Vad säger du om 44-handen Doktor? Vilken väg tar du på turn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrCox Postad 12 April , 2008 Rapport Share Postad 12 April , 2008 Likaså tycker jag inte min all-in på turn är särskilt bra heller. KJ är än ganska trolig hand eftersom jag fick låta han dra billigt.QUOTE] All in är väl utmärkt. De enda händerna som slår dig är AA och KJ. Hans range är mycket bredare än så. Däremot är det livsfarligt att låta honom dra mer. In med degen! 44-handen kan väl spelas olika, främst beroende på hur aggro FI är. Du floppar 2:a nöten i tidig pos. Din Check-call skriker styrka. Jag betar nog ut flop förutsatt att FI inte är jättepassiva. Gillar inte slowspel:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swalle Postad 12 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2008 Likaså tycker jag inte min all-in på turn är särskilt bra heller. KJ är än ganska trolig hand eftersom jag fick låta han dra billigt.QUOTE] All in är väl utmärkt. De enda händerna som slår dig är AA och KJ. Hans range är mycket bredare än så. Däremot är det livsfarligt att låta honom dra mer. In med degen! 44-handen kan väl spelas olika, främst beroende på hur aggro FI är. Du floppar 2:a nöten i tidig pos. Din Check-call skriker styrka. Jag betar nog ut flop förutsatt att FI inte är jättepassiva. Gillar inte slowspel:-) Alltid intressanta synpunkter. Märker att jag har ett par läckor, som måste täppas till. Man klarar väl sig på NL100 men mot NL200 så blir det svårare. Har du några bra boktips DrCox? Eller rentav alla.. Främst för cashgame då såklart. Har "The teory of poker", "No limit-boken" båda av Sklansky, även någon bok om nätpoker. Har dock inte läst igenom alla.. Typiskt mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swalle Postad 12 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2008 Maniacfisken klonkar RUNDA 26051198 HAR BÖRJAT swalle-- lägger "small blind" på $0.50 pufarin lägger "big blind" på $1.00 louro lägger "big blind" på $1.00 Hålkort: louro checkar DDERANG höjer till $4.00 swalle-- höjer till $13.00 pufarin lägger sig louro lägger sig DDERANG synar $9.00 --- Lägger flop --- Bord: swalle-- bettade $25.00 DDERANG höjer till $50.00 swalle-- höjer till $117.77 och går all-in! DDERANG synar $67.77 DDERANG visar (Triss) swalle-- visar (Par) --- Lägger turn --- Bord: --- Lägger river --- Bord: DDERANG vinner huvudpotten på $260.54 med Fyrtal, Sexor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swalle Postad 12 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2008 "LOL" passar bra om man ska benämna denna session.. Sitter vid ett bord t.ex. med stackar på ~450$, 350$ 150$ och så jag. Alla är sjukt aggro och fiskar utan dess like.. så jag kan ganska lätt hitta plusset, sisådär ~100$. Men sedan börjar Maniacsen klonka; kåk mot kåk, den ovan and you name it. ~210$ back. PAIN! 12/4 67$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hager Postad 12 April , 2008 Rapport Share Postad 12 April , 2008 Maniacfisken klonkar RUNDA 26051198 HAR BÖRJAT swalle-- lägger "small blind" på $0.50 pufarin lägger "big blind" på $1.00 louro lägger "big blind" på $1.00 Hålkort: louro checkar DDERANG höjer till $4.00 swalle-- höjer till $13.00 pufarin lägger sig louro lägger sig DDERANG synar $9.00 --- Lägger flop --- Bord: swalle-- bettade $25.00 DDERANG höjer till $50.00 swalle-- höjer till $117.77 och går all-in! DDERANG synar $67.77 DDERANG visar (Triss) swalle-- visar (Par) --- Lägger turn --- Bord: --- Lägger river --- Bord: DDERANG vinner huvudpotten på $260.54 med Fyrtal, Sexor vilka händer sätter du fi på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swalle Postad 13 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2008 vilka händer sätter du fi på? Alltså, den handen går inte ens disskutera man. Har du inte sett bordet den senaste timmen kommer du ändå inte förstå. Det där är instapush alla ggr i veckan. Men jag förstår varför du frågar, minir på den floppen av tag fi är oftast nöten. FI gjorde sådana spel med gutshot, två höga osv ständigt. Han kan även ha 88+ färgdrag, 5x osv osv. Inte en chans att jag viker mot honom här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swalle Postad 13 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2008 Tänkte updatera lite eftersom det har varit kasst med det på senaste tiden. April: 1 53$ 2 405$ 3 302$ 4 86$ 5 - 6 157$ 7 100$ 8 145$ 9 68$ 10 227$ 11 130$ 12 67$ Poker: 920$ Rakeback: 232$ Totalt: 1152$ Mars: 3025$ Februari: 1469$ ALL TIME: 5646$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrCox Postad 13 April , 2008 Rapport Share Postad 13 April , 2008 Förutsatt att ni inte har mer än 100BB är det en solklar push alla dagar i veckan. Vi kan(nästan) räkna bort AA-KK pga preflopspelet. JJ-88+55 är troliga. AKo-AJo är inte omöjliga. En massa sc som nu har färgdrag spelar man väl ofta på det sättet. Då har jag ändå satt FI på en hyffsat tight range. En fisk kan mycket väl spela i princip alla suited. Vi har omdrag mot tvåpar även om det känns osannolikt mtp hans preflophöjning(om han inte sitter på knappen). Vi är bara rädda för set dvs 3 händer. Push alla dagar i veckan! Ett par tankar om dina HH. Du bör nog byta konverterare. Visar i nuläget varken stackdjup eller position. Även viktigt att veta hur många som sitter vid bordet då dynamiken ändras avsevärt mellan tex 6 och 4 spelare. Mvh DrCox Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swalle Postad 13 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2008 Det är när jag spelar på Leepoker handhistoriken blir så pass dålig. Får väl försöka göra något manuellt nästa gång. Tack för inputen iallafall, håller helt med dig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swalle Postad 13 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2008 Värsta backsessionen på länge. Det var inte vackert! Det som gick fel vet jag inte, jag spelade väl lite löst. Men det förklarar inte allt. Jag satt med ~250€ på 2 bord, eftersom ett par är "sitout" är det bara 3-handed på båda. Först händer detta No comments.. ** Hand # 1964520656 starting - 2008-04-13 11:55:55 ** Lady`S Mantle [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - Cash Game) Real Money mic_check sitting in seat 2 with €358.46 HERO sitting in seat 3 with €206.79[Dealer] Tiny1949 sitting in seat 6 with €221.29 mic_check posted the small blind - €0.50 Tiny1949 posted the big blind - €1.00 ** Dealing cards to HERO: , HERO raised to €5.00 mic_check raised to €19.50 Tiny1949 folded HERO raised to €78.00 mic_chec called - €78.00 ** Dealing the flop: , , mic_check bets - €100.00 HERO went all-in - €128.79 mic_check called - €128.79 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: HERO shows: , mic_check shows: , mic_check wins €413.58 from the main pot Och sen detta på andra bordet.. Kanske går o vika med read, men nej..? ** Hand # 1964520656 starting - 2008-04-13 11:55:55 ** Lady`S Mantle [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - Cash Game) Real Money Craded sitting in seat 2 with €308.46[Dealer] HERO sitting in seat 3 with €276.79 RERAISEPOT sitting in seat 6 with €221.29 HERO posted the small blind - €0.50 RERAISEPOT posted the big blind - €1.00 ** Dealing cards to HERO: , Craded raised to €6.00 HERO raised to €21.50 RERAISEPOT folded mic_check raised to €114.00 HERO went all-in - €255.29 mic_check called - €255.29 ** Dealing the flop: , , ** Dealing the turn: ** Dealing the river: HERO shows: , mic_check shows: , mic_check wins €553.58 from the main pot Hade även en till stor pott där jag dock inte hittar HH. Men jag hade något i stil med , och hittar floppen , , . Jag c-bettar får ganska stort omslag men bestämmer för att ställa in. Vi har väl båda runt ~120€ i stacken och han har varit ganska TAG. Vad tycker ni? Stannar väl på ~550$ back Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swalle Postad 13 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2008 Största svingdagen ever tror jag! Var lite fel ute innan, låg nämligen ~650$ back efter förmiddagen, skrämmande! Men samtidigt spelar jag €-bord och 650$ är väl ungefär 3,5-4 BI så det låter mer än vad det är. Och sen är det ganska naturligt att man hittar storbacket lite då & då. Men har faktiskt minskat jättebacket lite med hjälp av en ganska fin session nu på eftermiddagen. 355$ plus ungefär! Så totalus borde vi ligga på cirkus 295$ back för dagen. Nu ska jag ut och hjälpa till att måla huset, blir förmodligen någon turre + cg senare. Later! Edit: Med 3st turnerings buy-in blir det dagens resultat hittils 360$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P3zz Postad 13 April , 2008 Rapport Share Postad 13 April , 2008 nickar du swalle när du lirar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poker2007 Postad 13 April , 2008 Rapport Share Postad 13 April , 2008 Ser att du lirar $1500 på Lee. GL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JGrande Postad 13 April , 2008 Rapport Share Postad 13 April , 2008 Varför räknar du om det till $ när du bara spelar med €? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OgGiE Postad 13 April , 2008 Rapport Share Postad 13 April , 2008 Om man lirar på €-borden räknar PT om det till dollar eller hur blir det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JGrande Postad 13 April , 2008 Rapport Share Postad 13 April , 2008 Om man lirar på €-borden räknar PT om det till dollar eller hur blir det? Nä Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swalle Postad 13 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2008 nickar du swalle när du lirar? På Leepoker; Ja I övrigt; Nej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swalle Postad 13 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2008 Varför räknar du om det till $ när du bara spelar med €? Gammal vana bara Får väl helt enkelt göra en valutaförändring.. Dock blir det $ i en del turneringar + de ggr. jag lirar på leepoker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swalle Postad 13 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2008 Ser att du lirar $1500 på Lee. GL! TY, du också? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poker2007 Postad 13 April , 2008 Rapport Share Postad 13 April , 2008 Japp!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poker2007 Postad 13 April , 2008 Rapport Share Postad 13 April , 2008 Sjuka swings du har i turneringen! Först 1500, sen 500 nu 4500! GL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swalle Postad 13 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2008 Sjuka swings du har i turneringen! Först 1500, sen 500 nu 4500! GL! Du missade typ två swings Haha ja, rätt hög nivå på gambling OCH turfaktor KK vs. 9,10o Flopp: Ks, 5c, 10c Men jag drar ut med rr-färg Från näst sista till 2:a plats, nu kör vi ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swalle Postad 13 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2008 Finalbord nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swalle Postad 13 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2008 Men va fan! RUNDA 26103861 HAR BÖRJAT Caines_ lägger "small blind" på $0.50 reggie7 lägger "big blind" på $1.00 Kamratvass. lägger "big+small blind" på $1.50 Hålkort: Exoon lägger sig Kamratvass. checkar _PEEL lägger sig swalle-- höjer till $5.00 Caines_ lägger sig reggie7 lägger sig Kamratvass. synar $4.00 --- Lägger flop --- Bord: Kamratvass. checkar swalle-- bettade $8.00 Kamratvass. höjer till $22.00 swalle-- höjer till $96.10 och går all-in! Kamratvass. synar $96.10 swalle-- visar (Triss) Kamratvass. visar (Högt kort) --- Lägger turn --- Bord: --- Lägger river --- Bord: Kamratvass. vinner huvudpotten på $245.20 med Stege, Tio Hög Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts