Gå till innehåll

Svenska Spel updaterar


Burning

Recommended Posts

Jag vet inte om du missuppfattade mej, men jag menade alltså att om man tex är 7 spelare så kan man bestämma innan att UTG måste övermörka sju rundor i rad. Alla är alltså överens om detta innan för att trigga spelet lite under några rundor på ett rättvist sätt.

 

Så brukar vi göra på våra homegames ibland i vart fall :-)

 

Det var så jag uppfattade dig. Har hört om konceptet förut. :) Men har själv aldrig varit med om det, och har därför möjligen förhastat dragit slutsatsen att det upplägg jag själv har sett är vanligare.

 

Hur som helst är ju båda fullt fungerande sätt. Att komma överens om att alla ska övermörka en gång var är ju typ enda sättet att få till straddles om alla spelar seriöst.

 

Men jag antar att SvS kommer att införa "mitt" upplägg, då "ditt" upplägg blir svårt att genomföra i en pokerklient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 399
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Precis! Svs kommer säkert bara att ge UTG frivilligt möjligheten att övermörka och ingen annan.

 

Förhoppningsvis måste spelaren välja detta innan föregående hand är slutspelad för att komma undan spelfördröjade.

 

Kan bara iofs tänka mej hur buggarna kommer hagla när tex den som skulle haft stora mörken sitter ut och den som då får stora mörken valt att övermörka :mrgreen:.

 

Antagligen får väl alla på bordet en "Missed Big Blind" eller nått då som det redan nu blir ibland av oförklarlig anledning :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att det kommer vara en kryssruta som, om den är i kryssad, gör att man övermörkar när man sitter UTG. Om den inte är ikryssad när man är UTG så sker allt precis som vanligt. Det borde inte behöva innebära en massa buggar, det är smidigt och det innebär ingen spelfördröjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Vet inte om det är rätt tråd men gör ett försök.

 

När man går under inställningar --> fönster alt helskärm men alternativ två fungerar inte utan bordet får fortfarande samma storlek blir bara en svart ram runt bordet/klienten.

 

Brukar nämligen välja det alterantivet när jag bara kör ett bord.

 

Har haft detta problem några dagar? Någon mer som har samma problem?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering nyligen (i onsdags 18/2), nytt i klienten är att man under Egen spelgräns nu under Spelstatus kan se "Resultat sedan registrering" och tid man spelat sedan registrering.

 

Tur att jag har ett positivt resultat, annars hade det varit deprimerande att se hur mycket tid jag lagt där i och med att jag registrerade mej dan dom öppnade och gjorde min enda insättning där då. Om man inte räknar när jag satte tillbaka en del överskott efter ett uttag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och funderar på om det är bra eller dåligt för fiskbeståndet?

 

En smart fisk lägger ju av om han kan se att han verkligen inte vinner hur mycket han än vill tro att han inte förlorar.

 

En dum fisk kanske rent av spelar MER för att vinna tillbaka.

 

Tror dock sammantaget funktionen skadar fiskbeståndet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att det är dåligt för fiskbeståndet....det är väl inte för inte som SvS har gjort detta lite i skymundan...vi har ju inte direkt fått något mejl från dem med den här informationen. Däremot minns jag detta någonstans i bakhuvudet som ett tidigare löfte från SvS i samband med att lotteri- eller folkhälsomyndigheter eller om det var politiker var på dem.

Härtill var SvS nödda och tvungna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och funderar på om det är bra eller dåligt för fiskbeståndet?

 

En smart fisk lägger ju av om han kan se att han verkligen inte vinner hur mycket han än vill tro att han inte förlorar.

 

En dum fisk kanske rent av spelar MER för att vinna tillbaka.

 

Tror dock sammantaget funktionen skadar fiskbeståndet.

 

Fisken kommer nog alltid att åberopa otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm ifrågasätter resultat sedan registrering en aning, har iof inte haft PT förräns aug 2007 men känner ändå att det är lite stor skillnad (+ som tur är) mot vad jag trodde. Någon annan som upplever samma sak ?

Sen som en annan skrev innan.....var är dom pengarna nu ???? :oops::rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm ifrågasätter resultat sedan registrering en aning, har iof inte haft PT förräns aug 2007 men känner ändå att det är lite stor skillnad (+ som tur är) mot vad jag trodde. Någon annan som upplever samma sak ?

Sen som en annan skrev innan.....var är dom pengarna nu ???? :oops::rolleyes:

 

Hehe kände samma sak, va fan har jag bränt alla pengar på :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm ifrågasätter resultat sedan registrering en aning, har iof inte haft PT förräns aug 2007 men känner ändå att det är lite stor skillnad (+ som tur är) mot vad jag trodde. Någon annan som upplever samma sak ?

Sen som en annan skrev innan.....var är dom pengarna nu ???? :oops::rolleyes:

 

Hehe kände samma sak, va fan har jag bränt alla pengar på :D

 

Jag trodde heller inte jag plussat så mycket även om det blivit en del turneringsklonkar här och där ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm ifrågasätter resultat sedan registrering en aning, har iof inte haft PT förräns aug 2007 men känner ändå att det är lite stor skillnad (+ som tur är) mot vad jag trodde. Någon annan som upplever samma sak ?

 

Jag har total koll på mina resultat och SvSpel har inte helt rätt.

Ingen stor avvikelse, men de visar en lite större vinst än vad jag har (1.4 % avvikelse).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svs räknar helt galet. Efter nattens session så hade totalresultatet ökat med 7 ggr mer än vad jag egentligen vunnit. Tror det har att göra med att man sitter med pengar inne på borden över midnatt. "Kvar att spela för" blir ju också lite galet vid såna tillfällen.

 

Enligt svs totalcount så räknas de pengar du har på bordet som förlorade tills du lämnar bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har total koll på mina resultat och SvSpel har inte helt rätt.

Ingen stor avvikelse, men de visar en lite större vinst än vad jag har (1.4 % avvikelse).

 

Jag tror att det är ganska stor risk att det är dina resultat som avviker eller iaf att din siffra (1,4%) är mindre. Mitt HM, och innan dess PT, diffar alltid några kr efter varje session.

 

Många ggr är de då jag har tyckt att klienterna har räknat lite tokigt, varpå jag kontrollräknat och alltid kommit fram till att allt stämmer. Ipoker kunde dock vara lite lurigt eftersom den var så jävla seg på att uppdatera kassabalansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är ganska stor risk att det är dina resultat som avviker eller iaf att din siffra (1,4%) är mindre. Mitt HM, och innan dess PT, diffar alltid några kr efter varje session.

 

Många ggr är de då jag har tyckt att klienterna har räknat lite tokigt, varpå jag kontrollräknat och alltid kommit fram till att allt stämmer. Ipoker kunde dock vara lite lurigt eftersom den var så jävla seg på att uppdatera kassabalansen.

 

 

Jag satte in X kr i begynnelsen.

Jag har cashat ut Y kr genom åren.

Aktuellt saldo på kontot är Z kr.

Total vinst = Z + Y - X

Denna totala vinst diffar mot vad SvSpel anger.

HM o PT har noll och intet med detta att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte in X kr i begynnelsen.

Jag har cashat ut Y kr genom åren.

Aktuellt saldo på kontot är Z kr.

Total vinst = Z + Y - X

Denna totala vinst diffar mot vad SvSpel anger.

HM o PT har noll och intet med detta att göra.

 

Det är ju desto intressantare. Men hur har du kommit fram till hur mkt du har cashat ut? Har du gått igenom månad för månad eller har du bokfört varje uttag? Är det möjligt att du har räknat fel nånstans eller missat något uttag? Jag har funderat på att kolla upp hur mkt jag har cashat ut men det verkar på tok för jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju desto intressantare. Men hur har du kommit fram till hur mkt du har cashat ut? Har du gått igenom månad för månad eller har du bokfört varje uttag? Är det möjligt att du har räknat fel nånstans eller missat något uttag? Jag har funderat på att kolla upp hur mkt jag har cashat ut men det verkar på tok för jobbigt.

 

Jag cashar inte ut särskilt ofta, och de belopp jag har cashat ut är extremt enkla att hålla reda på, jämna och fina siffror :-). Samtliga noga bokförda.

Så - nej, jag har inte räknat fel där.

 

Men, jag är också skeptisk till att SvSpel ska räkna fel och försöker komma på vad som möjligen kan vara fel.

Tyvärr är jag inte 100% säker, endast 99.9%, på att jag aldrig testat något annat spel, typ lotto eller stryktips... Så där KAN det finnas en osäkerhetsfaktor.

 

Trots allt... jag har haft fel förr, även om det är väldigt sällan ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...