Gå till innehåll

AA är alltid bäst...


crillux

Recommended Posts

AA är väl alltid en vinnare va?!

 

Full Tilt 2/4 Hold'em (8 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is MP1 with Kspade.gif, Kdiamond.gif.

1 fold, UTG+1 raises, Hero 3-bets, MP2 caps, 4 folds, UTG+1 calls, Hero calls.

 

Flop: (13.50 SB) Kclub.gif, 6club.gif, 5spade.gif(3 players)

UTG+1 checks, Hero bets, MP2 raises, UTG+1 folds, Hero 3-bets, MP2 caps, Hero calls.

 

Turn: (12.25 BB) 2spade.gif(2 players)

Hero bets, MP2 raises, Hero 3-bets, MP2 caps, Hero calls.

 

River: (23.25 BB) 2heart.gif(2 players)

Hero bets, MP2 raises, Hero 3-bets, MP2 caps, Hero calls.

 

Hmm.. Jag donkar rivern efter att han cappat. Ändå kör han bara på. Den här var skön att vinna.

 

Final Pot: 34.25 BB

 

Hero has Ks Kd (full house, kings full of twos).

MP2 has As Ad (two pair, aces and twos).

Outcome: Hero wins 34.25 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra handen vi någonsin möts. Men är det verkligen standard när man efter en cap på turn blir donkad på river?

 

Om vi förutsätter att du inte har 34 för en stege på turn, så måste AA-handen stiga rejält i värde på rivern när det kommer springande tvåor, för nu slår han helt plötsligt cap-händer som K6 och K5, och det är just sådana händer du skulle donkat med på rivern (förutom att du inte skulle spelat de så preflop...)

 

Tittar vi på preflopaction och floppen så är väl typ enda handen han inte slår just den handen du har, medan han slår AK och alla andra kungar.

 

Äh, jag vet faktiskt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi förutsätter att du inte har 34 för en stege på turn, så måste AA-handen stiga rejält i värde på rivern när det kommer springande tvåor, för nu slår han helt plötsligt cap-händer som K6 och K5, och det är just sådana händer du skulle donkat med på rivern (förutom att du inte skulle spelat de så preflop...)

 

Tittar vi på preflopaction och floppen så är väl typ enda handen han inte slår just den handen du har, medan han slår AK och alla andra kungar.

 

Äh, jag vet faktiskt inte.

 

Jo, men det här var intressant. Eftersom jag vet att du är en duktig teoretiker så är det lärorikt för mig att fortsätta diskussionen. Preflop så ser jag sällan cappar med mindre än QQ+, AKs, AK typ. Jag trebetar och det gör jag ju som sagt knappast med K5 eller K6 som du redan nämnt.

 

På floppen kan man ju förvisso tänka sig att jag har en K med medelkicker, men på turn...

 

Vad han sätter mig på vet jag inte, men jag gissar att han tror på AK. Men om jag nu hade haft AK och han cappar turn så borde han ändå fundera på varför jag donkar river. Bluff? Ja, kanske det. Men jag 3-betar ju knappast river som en bluff mot en motståndare som har cappat turn.

 

Min slutsats är att han bara körde på i tron att han hade en jättefisk på kroken.

 

Jag skulle nog inte våga lira mina AA på det sättet efter turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När fi blir 3 bettad på turn så bör han inse att han är slagen.

att cappa turn är klart tveksamt, nu stänger ju han ändå turn rundan (kan inte bli 5 bettad) så det gör att det bara blir lite spewigt.

 

När du donkar river och fi höjer =sjukt illa

river cappen är rent utav helt grotesk.

 

Det är bara att tacka och ta emot :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...