Gå till innehåll

Turneringsstrukturer


-xfx-

Recommended Posts

Hej!

 

Jag undrar om det finns någon samlad, översiktlig, information om de olika typer av NoLimit-turneringar som körs på PokerStars. Alltså, informaton om främst Buy-In, Starting Chips, # of Entrants, Blind structure, Turbo/Normal osv.

 

Som det är nu måste klicka på varje turnering och ytterligare en gång (Tournament Info) för att få denna information. Någon typ av tabell eller liknande med alla turneringsvarianter kanske vore lämpligt?

 

Visst, all turneringsinformation finns där kategoriserad, men letar man som i mitt fall efter exempelvis MTT:s med halvdjupa stackar och 15-30min nivåer är dessa väldigt svåra att hitta. Vissa specialturneringar verkar inte heller schemaläggas automatiskt utan skapas bara ibland. Ganska rörigt i dagsläget i min mening.

 

Drömmen vore en filtreringsfunktion via webbgränssnitt (eller i klienten) där man utifrån vissa val/kriterier får fram matchande turneringar och när de startar (deras status).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej -xfx- & Rebonius,

 

Jag ber om ursäkt för det sena svaret, jag missade visst den här tråden. :oops:

 

I nuläget finns inte det ni efterfrågar, men filtreringsfunktionen för turneringar håller på att ses över så att lobbyn ska bli mer användarvänlig. När en förändring kommer att ske kan jag tyvärr inte svara på, men jag har vidarebefordrat er feedback i frågan till de som jobbar med detta.

 

Under tiden så ska jag göra mitt bästa för att underlätta för er när ni letar:

 

  • Blindsperioderna är som standard 15 minuter. Är de kortare så är de antingen markerade som Turbo eller har "(10-minute levels)" i rubriken. 20- eller 30-minutersperioder hittar man endast i särskilda high stakes-events såsom Wednesday Hundred Fifty Grand ($320 inköp), Deep Stack-turneringarna, eller andra utvalda turneringar.
     
  • Startstacken är som standard 1,500 marker. I turneringar med inköp på $100+* är startstacken 3,000 marker, vilket den också är i alla garantiturneringar*. I båda fallen börjar blindsen på 10/20.
     
  • Sunday Million och Sunday Warm-up har 10,000 i startstack, 15-minutersperioder, och blinds som börjar på 25/50.

 

Jag hoppas att detta kan underlätta för er, hör gärna av er om ni har några frågor om detta eller något annat.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

 

 

*Rebuy-turneringar har alltid 1,500 i startstack, oavsett buy-in eller garanti.

 

Disclaimer: Det kan finnas enstaka undantag till ovanstående, så se det som riktlinjer snarare än något som är hugget i sten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...