Gå till innehåll

NL400, monsterdrag får motstånd på turn


Recommended Posts

Har inga särskilda reads på FI. Verkar dock inte särskilt bra. Har statsen 26/8/6.50 efter 100 händer. Jag har inte suttit vid bordet särskilt länge men spelat relativt tight. Enkel fold turn?

 

Party Poker, $2/$4 NL Hold'em Cash Game, 6 Players

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

UTG: $176

HERO (MP): $408

CO: $504

BTN: $160

SB: $72

BB: $432

 

 

Pre-Flop: :9d::Td: dealt to HERO (MP)

UTG calls $4, HERO raises to $18, 3 folds, BB calls $14, UTG calls $14

 

Flop: ($56) :Jd::8d::3h: (3 Players)

BB bets $32, UTG folds, HERO raises to $112, BB calls $80

 

 

Turn: ($280) :Jc: (2 Players)

BB bets $302 and is All-In, HERO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också det är given fold om man ser det svart på vitt men mitt i hettan synar jag väldigt ofta i dessa lägen trots att jag inte borde så på så sätt tyckte jag det kunde var intressant att höra vad andra gör i dessa situationer.

 

Precis som du säger så har jag med svårt att lägga den handen i stridens hetta,om inte annat för att få en read på spelaren som vi inte visste så mycket om.Men visst ska man spela korekt efter odds så finns väl bara folden men vill jag inte ha lite action får jag väl sätta mig och sticka en mössa eller nåt några timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som du säger så har jag med svårt att lägga den handen i stridens hetta,om inte annat för att få en read på spelaren som vi inte visste så mycket om.Men visst ska man spela korekt efter odds så finns väl bara folden men vill jag inte ha lite action får jag väl sätta mig och sticka en mössa eller nåt några timmar.

Varför i helvete är du inne och skriver i en handanalys när du spelar poker för att få lite action?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför i helvete är du inne och skriver i en handanalys när du spelar poker för att få lite action?

 

Han frågade väl efter synpunkter och det där va min,har du problem med det så kan du ju dra nåt gammalt över dig och sätta dig i ett hörn och grina.

Ditt inlägg tillförde ju inte tråden specielt mycket av nytta mer än och gnälla på andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som du säger så har jag med svårt att lägga den handen i stridens hetta,om inte annat för att få en read på spelaren som vi inte visste så mycket om.Men visst ska man spela korekt efter odds så finns väl bara folden men vill jag inte ha lite action får jag väl sätta mig och sticka en mössa eller nåt några timmar.

 

Ditt svar får mig att vilja ställa lite frågor till dig:

 

Är infon du får värd priset? Vad förväntar du dig själv att han ska göra såhär med för händer? Är du beredd att ge honom 300 dollar bara för att se vad han har just den här gången?

 

Vill du spela bra poker eller vill du bara sitta och klicka lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han frågade väl efter synpunkter och det där va min,har du problem med det så kan du ju dra nåt gammalt över dig och sätta dig i ett hörn och grina.

Ditt inlägg tillförde ju inte tråden specielt mycket av nytta mer än och gnälla på andra.

Min åsikt var att eftersom du inte bryr dig om att ta vinstmaximerande beslut när du spelar poker så bör du inte skriva råd i en handanalystråd, är det något konstigt med det? Det som behöver sägas i den här tråden är redan sagt, det sades tyvärr inte av dig. gg.

 

Shhh, Punken...

Det går inte att vara tyst, im sorry for that. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu har jag ju inte gett några råd för hur andra ska spela handen,har bara sagt att det för mig likt trådskaparen ibland kan vara svårt att lägga handen och vill JAG veta vad han har så synar jag,korrekt eller inte det är väl ändå upp till mig,kanske jag uttryckte mig lite dumt när jag sa action,men men.

Vad gäller summan så överlever jag med bred marginal en $300 förlust,inte mer än en helkväll på krogen.

Nog om detta för mig nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns spontant som att man kan syna floppen bara med oe straight flush-draget och istället höja med nötflushdraget och liknande. Just för att undvika scenarion som detta. Tankar kring det?

 

Bättre att höja med oe straightflushdrag på flopp än att höja med nötflushdrag på flopp.

Sklansky skriver lite om tankarna bakom det i NLT Teori och Praktik.

Ofta bättre att syna när du har nötdrag och liten fe, speciellt om fi kan ha ett liknande drag men som ger honom i det här fallet en sämre färg.

Bätre att semibluffa på en parad bräda med ett lågt färgdrag och stor fe än att semibluffa med nötfärgdrag på en oparad bräda med låg fe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...